Gå til innhold

Hvorfor er abort lov?


Gjest Jaconandersen

Anbefalte innlegg

Gjenferdet skrev (23 timer siden):

Jeg har forståelse for at man i noen tilfeller ikke har noe valg. Det gjelder om barnet er et resultat av incest og voldtekt, eller om mors liv er i alvorlig fare. Da ser jeg på abort som en form for «selvforsvar». Like fullt drap, men selvforsvar. Jeg dømmer ikke de som tar abort i ekstreme tilfeller. Jeg forstår at man noen ganger ikke har noe annen mulighet. Om jeg selv hadde blitt blitt gravid av voldtekt tror jeg ikke at jeg hadde hatt hjerte til å ta abort. Det hadde i såfall hjemsøkt meg resten av livet.

 

Hva er selvforsvarsdelen? Det er ikke lov å drepe voldtektsmannen 4-20 uker etter voldtekten i "selvforsvar" (dessverre). Det er utrolig hvor langt noen er villige til å gå for å finne på sprøyt for å plage kvinner og rettferdiggjøre at de fortjener å leve som avlskuer.

Anonymkode: f5bdd...7e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Vil du ha tilbake tiden med strikkepinnene, eller abortnemndene fra 60 og 70-tallet?

Anonymkode: 468a6...f66

Om du leste mitt første innlegg sa jeg at jeg ikke var i mot abort, men heller ikke for.

Kort forklart, jeg synes mange tar for lett på abort.

Anonymkode: 342de...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, det viktigste med kvinner og kvinners liv er at menn kan bruke det som et gøyalt brettspill som de kan leke amatørfilosof og logikk-onanist med. Det er så mye artig man kan finne på i fantasien når man selv ikke berøres av alle de gøyale forslagene om hvorfor kvinner og jenter ikke er mennesker slik som menn og gutter.

Anonymkode: f5bdd...7e9

Jeg merker meg at du ikke argumenterer mot noe av det jeg skriver. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaconandersen skrev (9 timer siden):

1. Barnet er ikke kvinnens egen kropp. Kvinnen tok et selvbestemt valg (i 99,9 prosent av tilfellene) når hun skapte barnet.

2. Det samme gjelder tyveri. Om en forbyr tyveri vil det flyttes til det skjulte. Det gjør ikke noe mer moralsk om det blir gjort selv om det er ulovlig.

3. En mobber har sin egen grunn til å ta sine valg og. Det gjør det ikke greit

4.Kvinner fra alle sosiale lag, menn og for den saks skyld, velger selv om de har sex og får barn. Problemet er kunnskapen deres eller selvkontrollen. Kanskje vi må arbeide mer med det.

5. Korrelasjon betyr ikke en årsakssammenheng. Kvinner kan ta valget om å ikke hoppe til sengs.

6. Når et barn dør i magen til mor, er det ingen ting vi kan gjøre med det. Jeg kan dø i morgen jeg og, av hhjerteinfarkt

Enig, din kropp ditt valg. Ikke hopp til sengs og skap barn du ikke ønsker. Den andre kroppen tar sine egne valg.

Gud, jeg får krampe av latter. 😂🤣 Fattige mennesker bør ha mer kunnskap! 😂🤣 Angående 6. Vel, det er lov å håpe.

Anonymkode: f5bdd...7e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (12 minutter siden):

Jeg merker meg at du ikke argumenterer mot noe av det jeg skriver. 

Nei, selvsagt ikke. Jeg argumentere da vel ikke med gutteleker og logikk-onani. Jeg er en voksen, mitt argument var at du er en umoden liten gutt som vil leke filosofiprofessor med kvinners liv fordi det er så gøyalt for deg å finne på filosofier som kan rettferdiggjøre hvorfor kvinner og jenter ikke skal regnes som mennesker som har rett til menneskerettigheter.

Anonymkode: f5bdd...7e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, selvsagt ikke. Jeg argumentere da vel ikke med gutteleker og logikk-onani. Jeg er en voksen, mitt argument var at du er en umoden liten gutt som vil leke filosofiprofessor med kvinners liv fordi det er så gøyalt for deg å finne på filosofier som kan rettferdiggjøre hvorfor kvinner og jenter ikke skal regnes som mennesker som har rett til menneskerettigheter.

Anonymkode: f5bdd...7e9

Det er synd om du har en så lite rasjonell tilnærming til en viktig etisk problemstilling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei, selvsagt ikke. Jeg argumentere da vel ikke med gutteleker og logikk-onani. Jeg er en voksen, mitt argument var at du er en umoden liten gutt som vil leke filosofiprofessor med kvinners liv fordi det er så gøyalt for deg å finne på filosofier som kan rettferdiggjøre hvorfor kvinner og jenter ikke skal regnes som mennesker som har rett til menneskerettigheter.

Anonymkode: f5bdd...7e9

 

herzeleid skrev (4 timer siden):

Det er synd om du har en så lite rasjonell tilnærming til en viktig etisk problemstilling.

Min tilnærming til både abortspørsmålet og logikk-onanister som leker filosofiprofessor med kvinners liv er helt rasjonell. Å le av menn som skal gjøre seg viktige ved å diskutere seg i mellom hvor vidt en befruktet eggcelle er et menneske eller ikke, for å "logisk" kunne fremlegge en legitimering av hvorfor kvinner må behandles som avlsdyr, eller alle de andre gøyale variantene hvor kvinner og kvinners liv alltid er kun en liten scene prop i mennenes egodrama, det er helt rasjonelt.

Hadde du ansett dette som en "viktig etisk problemstilling" så hadde du ikke behandlet temaet som et leketøy hvor du leter etter logiske brister i kvinners argumenter om hvem/hva som er "mer verdt" og diverse andre argumenter. Jeg synes ikke nødvendigvis at disse argumentene er så vellykket, men jeg synes å bruke disse kvinnene som leketøy slik at du kan få logikk-onanert er forkastelig. Så skinnhelligheten kan du spare deg, gutt.

Anonymkode: f5bdd...7e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Min tilnærming til både abortspørsmålet og logikk-onanister som leker filosofiprofessor med kvinners liv er helt rasjonell. Å le av menn som skal gjøre seg viktige ved å diskutere seg i mellom hvor vidt en befruktet eggcelle er et menneske eller ikke, for å "logisk" kunne fremlegge en legitimering av hvorfor kvinner må behandles som avlsdyr, eller alle de andre gøyale variantene hvor kvinner og kvinners liv alltid er kun en liten scene prop i mennenes egodrama, det er helt rasjonelt.

Hadde du ansett dette som en "viktig etisk problemstilling" så hadde du ikke behandlet temaet som et leketøy hvor du leter etter logiske brister i kvinners argumenter om hvem/hva som er "mer verdt" og diverse andre argumenter. Jeg synes ikke nødvendigvis at disse argumentene er så vellykket, men jeg synes å bruke disse kvinnene som leketøy slik at du kan få logikk-onanert er forkastelig. Så skinnhelligheten kan du spare deg, gutt.

Anonymkode: f5bdd...7e9

Det er ikke bare menn som er imot abort, så jeg synes ikke du trenger å anklage folk ut av det blå for at deres grunn til å være imot abort, har noe å gjøre med et ønske om å behandle kvinner dårlig. Jeg synes det gir veldig mye mening å stille seg spørsmålet om et foster har verdi, rettigheter osv. Finner man ut at man mener et foster har verdi og/eller rettigheter, så er det klart man blir mer skeptisk til abort enn de som mener at fosteret ikke har noen verdi. 

Anonymkode: 2e9a3...c3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Min tilnærming til både abortspørsmålet og logikk-onanister som leker filosofiprofessor med kvinners liv er helt rasjonell. Å le av menn som skal gjøre seg viktige ved å diskutere seg i mellom hvor vidt en befruktet eggcelle er et menneske eller ikke, for å "logisk" kunne fremlegge en legitimering av hvorfor kvinner må behandles som avlsdyr

Anonymkode: f5bdd...7e9

Du må velge. Enten komme med påstander om at kvinner behandles som avlsdyr (eller at noen ønsker å behandle dem som det, eller hvordan en oppfatning av abort som galt er synonymt med dette) - eller å være rasjonell.

Anonymkode: b8d85...c93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 

Min tilnærming til både abortspørsmålet og logikk-onanister som leker filosofiprofessor med kvinners liv er helt rasjonell. Å le av menn som skal gjøre seg viktige ved å diskutere seg i mellom hvor vidt en befruktet eggcelle er et menneske eller ikke, for å "logisk" kunne fremlegge en legitimering av hvorfor kvinner må behandles som avlsdyr, eller alle de andre gøyale variantene hvor kvinner og kvinners liv alltid er kun en liten scene prop i mennenes egodrama, det er helt rasjonelt.

Hadde du ansett dette som en "viktig etisk problemstilling" så hadde du ikke behandlet temaet som et leketøy hvor du leter etter logiske brister i kvinners argumenter om hvem/hva som er "mer verdt" og diverse andre argumenter. Jeg synes ikke nødvendigvis at disse argumentene er så vellykket, men jeg synes å bruke disse kvinnene som leketøy slik at du kan få logikk-onanert er forkastelig. Så skinnhelligheten kan du spare deg, gutt.

Anonymkode: f5bdd...7e9

At du tilsynelatende ikke er i stand til å forholde deg rasjonelt til temaet eller det jeg skriver er nok et større problem for deg enn for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.3.2021 den 20.32):

Så mors liv er mer verdt enn fosterets?

Anonymkode: 3307e...4c8

Ja. Jeg måtte ta abort fordi jeg fikk svangerskapsforgiftning og holdt på å dø.

Anonymkode: cd009...262

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vedde på at du er hankjønn, ts.

Anonymkode: cd009...262

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Skal vedde på at du er hankjønn, ts.

Anonymkode: cd009...262

Har det så mye å si da, så lenge man er imot abort av hensyn til fosteret? De aller, aller færreste som er imot abort tror jeg har vonde hensikter som handler om å gjøre livet ufortjent surt for kvinner. Nå vet jo ikke om det er dette du mener, men noen i tråden tenker litt sånn. Jeg er selv kvinne og skeptisk til abort, på grunn av mine tanker om fosterets verdi.

Anonymkode: 2e9a3...c3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har det så mye å si da, så lenge man er imot abort av hensyn til fosteret? De aller, aller færreste som er imot abort tror jeg har vonde hensikter som handler om å gjøre livet ufortjent surt for kvinner. Nå vet jo ikke om det er dette du mener, men noen i tråden tenker litt sånn. Jeg er selv kvinne og skeptisk til abort, på grunn av mine tanker om fosterets verdi.

Anonymkode: 2e9a3...c3d

Ja, det har alt å si. Menn kan ha meninger om abort når de begynner å føde barn, får fødselsskader, ammer og er er de som tar hovedansvaret for omsorgen på bekostning av utdanning, jobb/karriere og deltakelse i samfunn/offentlig liv. Frem til da, lukk snavla. Det er ikke opp til menn å bestemme over kvinners kropper og liv.

Anonymkode: f5bdd...7e9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har det så mye å si da, så lenge man er imot abort av hensyn til fosteret? De aller, aller færreste som er imot abort tror jeg har vonde hensikter som handler om å gjøre livet ufortjent surt for kvinner. Nå vet jo ikke om det er dette du mener, men noen i tråden tenker litt sånn. Jeg er selv kvinne og skeptisk til abort, på grunn av mine tanker om fosterets verdi.

Anonymkode: 2e9a3...c3d

Nettopp. Å være imot abort handler ikke om å ville ødelegge for eller innskrenke kvinners rettigheter. Det handler om barnets rettigheter OGSÅ.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har det så mye å si da, så lenge man er imot abort av hensyn til fosteret? De aller, aller færreste som er imot abort tror jeg har vonde hensikter som handler om å gjøre livet ufortjent surt for kvinner. Nå vet jo ikke om det er dette du mener, men noen i tråden tenker litt sånn. Jeg er selv kvinne og skeptisk til abort, på grunn av mine tanker om fosterets verdi.

Anonymkode: 2e9a3...c3d

Så da er det bedre at moren dør?

Anonymkode: cd009...262

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja, det har alt å si. Menn kan ha meninger om abort når de begynner å føde barn, får fødselsskader, ammer og er er de som tar hovedansvaret for omsorgen på bekostning av utdanning, jobb/karriere og deltakelse i samfunn/offentlig liv. Frem til da, lukk snavla. Det er ikke opp til menn å bestemme over kvinners kropper og liv.

Anonymkode: f5bdd...7e9

Unødvendig å si "lukk snavla" fordi om jeg er ikke er jublende for abort. Ellers er det en fordel å prøve å sette seg inn i hva motdebattanten egentlig mener og hvorfor, i stedet for å tillegge andre meninger de ikke har. Og jeg synes i hvert fall at menn også skal få ha en mening om rett og galt her.

Anonymkode: 2e9a3...c3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Så da er det bedre at moren dør?

Anonymkode: cd009...262

Bedre enn hva da, og hvorfor tror du i så fall jeg mener det?

Anonymkode: 2e9a3...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/3/2021 at 5:54 PM, Jaconandersen said:

Jeg må si jeg ikke forstår hvordan abort kan være lov. Et liv er startet, så blir det stoppet. Hvilke rett har vi til å si at et barn i magen til mor ikke er noe godt eller verdifult og vi bare kan gjøre slikt.

Er det bare egoisme og makt som teller? Siden de som er voksne har makt, så gjør de som de vil.

Hvorfor er venstresiden i vesten så glade i abort? Hvorfor mener de at abort er greit, mens at folk i andre deler av verden tar vare på dem selv, er moralsk galt? Vi prøver å redde barn, mens de skal redde folk som egentlig har ansvar for dem selv.

Hvorfor skal DU ha en mening om noe som helst som skjer i andres sine kropp?  Hold deg unna livmoren min takk!  Gir ikke en eneste FK om hva du og alle deres likesinnede synes om dette temaet.  

Anonymkode: 9359a...7be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...