AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #21 Skrevet 3. mars 2021 Å eksistere er overvurdert. la de stakkars barna få slippe. Det er bedre de dør før de blir født Anonymkode: a5f34...164 6
Gjest Jaconandersen Skrevet 3. mars 2021 #22 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å eksistere er overvurdert. la de stakkars barna få slippe. Det er bedre de dør før de blir født Anonymkode: a5f34...164 Å få eksistere er vel evig mye bedre enn å aldri få lov til det.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #23 Skrevet 3. mars 2021 Jaconandersen skrev (2 timer siden): Adopsjon? Nei, det er ikke så enkelt som at adopsjon er alternativet. Les deg opp om hvordan ting var før abort ble selvbestemt. Har du hørt om strikkepinner? Jaconandersen skrev (2 minutter siden): Hva vet du om barnets indre funksjon? Vi forstår ikke en gang hjernen til voksne folk. Et nylig unnfanget foster har ingen hjerne enda. Anonymkode: df532...6a8 8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #24 Skrevet 3. mars 2021 Jaconandersen skrev (1 minutt siden): Vitenskapen forstår ikke en gang voksne folk sin hjerne og vi aner ikke hvorfor vi eksisterer på innsiden av kroppene våre heller. Vi er ikke bare maskiner. Haha, jo, selvsagt vet vi hvorfor vi "eksisterer på innsiden av kroppene våre". At du velger å tro på en sjel er jo ditt valg og helt greit, men som sagt må vi forholde oss til vitenskap, og ikke religiøs overbevisning, når vi lager regler her i landet. Anonymkode: d7532...658 6
Humle Brumle Skrevet 3. mars 2021 #25 Skrevet 3. mars 2021 Jaconandersen skrev (1 minutt siden): Er ikke det ventetid på adopsjon av babyer? Problemet er vel adopsjon av eldre barn. Da er det nok noe mindre etterspørsel. De blir først satt i beredskapshjem og det må ha gått to måneder før den faktisk kan blir adoptert. Far kan ha noe å si i saken og det kan fort bli rotete med hvem som skal ha barnet. Barnet kan da få utrygg tilknytning og det kan bli grobunn for psykiske problemer senere i livet. Det er allerede for mange mennesker på jorda og jeg forstår ikke hvorfor dere som er imot abort på liv å død skal beskytte ufødte fostere når det er så mange barn i verden som faktisk har en bevissthet og lever i helt jævlige forhold. Også later dere som dette er empatisk? Hva er empatisk med å la uønskede barn bli født? Hva er empatisk å være i mot abort når så mange kvinner døde og fortsatt dør av utrygge aborter og etterlater seg allerede fødte barn? Som da må gå uten en mor. 23
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #26 Skrevet 3. mars 2021 Jaconandersen skrev (6 minutter siden): Dette her er vel heller et enklere spørsmål. Om det er fare for mors liv, er abort greit. Nei, svar på spørsmålet. Hva dtenker du å gjøre for å øke foster- og adoptivsbarn rettigheter for en trygg oppvekst når statistikken taler mottsatt? Anonymkode: da82b...f77 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #27 Skrevet 3. mars 2021 Se «If these walls could talk», du. Også kan du returnere til diskusjonen etterpå. Anonymkode: df532...6a8 2
Gjest Jaconandersen Skrevet 3. mars 2021 #28 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha, jo, selvsagt vet vi hvorfor vi "eksisterer på innsiden av kroppene våre". At du velger å tro på en sjel er jo ditt valg og helt greit, men som sagt må vi forholde oss til vitenskap, og ikke religiøs overbevisning, når vi lager regler her i landet. Anonymkode: d7532...658 Har jeg skrevet noe om sjel. Bare bli litt bevisst på deg selv, så vil du se hva jeg skriver om. Når det kommer til vitenskap, er det der bare mennesker. De vet mindre enn hva du tror. Særlig når de kommer til menneskets sinn. Det er en grunn til at psykiske lidelser er så vanskelig å behandle.
Gjest Jaconandersen Skrevet 3. mars 2021 #29 Skrevet 3. mars 2021 (endret) Humle Brumle skrev (5 minutter siden): De blir først satt i beredskapshjem og det må ha gått to måneder før den faktisk kan blir adoptert. Far kan ha noe å si i saken og det kan fort bli rotete med hvem som skal ha barnet. Barnet kan da få utrygg tilknytning og det kan bli grobunn for psykiske problemer senere i livet. Det er allerede for mange mennesker på jorda og jeg forstår ikke hvorfor dere som er imot abort på liv å død skal beskytte ufødte fostere når det er så mange barn i verden som faktisk har en bevissthet og lever i helt jævlige forhold. Også later dere som dette er empatisk? Hva er empatisk med å la uønskede barn bli født? Hva er empatisk å være i mot abort når så mange kvinner døde og fortsatt dør av utrygge aborter og etterlater seg allerede fødte barn? Som da må gå uten en mor. *ufødte barn. Jeg beskytter barn. Ordet foster er bare en dehumanisering. Endret 3. mars 2021 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #30 Skrevet 3. mars 2021 Jaconandersen skrev (11 minutter siden): Dette her er vel heller et enklere spørsmål. Om det er fare for mors liv, er abort greit. Så mors liv er mer verdt enn fosterets? Anonymkode: 3307e...4c8
KvinneMannen Skrevet 3. mars 2021 #31 Skrevet 3. mars 2021 Jaconandersen skrev (2 timer siden): Adopsjon? For det første så er ikke det nødvendigvis en enkel prosess, og for det andre så må man jo da faktisk gå gjennom en hel graviditet og fødsel. Det tenker jeg høres utrolig unødvendig ut bare for å tilfredsstille religiøse fanatikere. 12
Humle Brumle Skrevet 3. mars 2021 #32 Skrevet 3. mars 2021 Jaconandersen skrev (1 minutt siden): *ufødte barn. Jeg beskytter barn. Ordet foster er bare en dehumanisering. Ok greit er et befrukta egg en kylling for deg da? 10
Gjest Jaconandersen Skrevet 3. mars 2021 #33 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så mors liv er mer verdt enn fosterets? Anonymkode: 3307e...4c8 Ja, da kan jeg akseptere at det er den sterkestes rett.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #34 Skrevet 3. mars 2021 Jaconandersen skrev (2 minutter siden): Har jeg skrevet noe om sjel. Bare bli litt bevisst på deg selv, så vil du se hva jeg skriver om. Når det kommer til vitenskap, er det der bare mennesker. De vet mindre enn hva du tror. Særlig når de kommer til menneskets sinn. Det er en grunn til at psykiske lidelser er så vanskelig å behandle. Vet du, det er ditt valg å ikke tro på vitenskapen, men vi kan ikke forby abort fordi du ikke tror på vitenskapen liksom.. Det blir for dumt. Anonymkode: d7532...658 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #35 Skrevet 3. mars 2021 Jaconandersen skrev (1 minutt siden): *ufødte barn. Jeg beskytter barn. Ufødte barn. Kanskje du heller skal gjøre en innsats for de barna som er født i Norge, som ikke har det bra? Eller er ikke de like verdt å beskytte? Anonymkode: 3307e...4c8 16
Gjest Jaconandersen Skrevet 3. mars 2021 #36 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vet du, det er ditt valg å ikke tro på vitenskapen, men vi kan ikke forby abort fordi du ikke tror på vitenskapen liksom.. Det blir for dumt. Anonymkode: d7532...658 Du ser på "vitenskap" som en slags religion selv. Jeg sier ikke at det er mye bra som er funnet ut, uten tvil. Men vi må ikke glemme at det er mennesker som sitter å finner ut av alt det her.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #37 Skrevet 3. mars 2021 Støtter du da at barn ned i 10 års alderen skal føde uønsket barn som et resultat av at sin egen far har voldtatt dem? Anonymkode: da82b...f77 10
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #38 Skrevet 3. mars 2021 Jaconandersen skrev (Akkurat nå): Ja, da kan jeg akseptere at det er den sterkestes rett. Hm, kan det være at du troller litt? Dette blir liksom for dumt🙄 Anonymkode: 3307e...4c8 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #39 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ufødte barn. Kanskje du heller skal gjøre en innsats for de barna som er født i Norge, som ikke har det bra? Eller er ikke de like verdt å beskytte? Anonymkode: 3307e...4c8 Du vet, pro-lifere bryr seg ikke en dritt sekundet barnet er ute. De er ikke forkjempere, tvert imot de er motstandere, for støtteordninger, verken økonomisk eller helsemessig, for barn og mor. Anonymkode: da82b...f77 11
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #40 Skrevet 3. mars 2021 Nei, vet du hva. Hold tankene dine utenfor livmora mi. Min livmor, mitt valg. Jeg skal ikke påtvinges å føde et barn som ikke er ønsket, og mitt liv som voksen, og som bidragsyter til samfunnet, er mer verdt enn et ufødt barn som ikke kan leve utenfor min kropp. Anonymkode: da82b...f77 13
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå