Gå til innhold

Rune Øygard begjærer saken sin gjenopptatt


Djækklåsst

Anbefalte innlegg

Silva Pluvialis skrev (På 3.3.2021 den 1.40):

Det tenker jeg også. Hadde meldingene vært fabrikert så hadde han sagt det i avhør eller under rettssaken. Noe annet gir ikke mening. Jeg skjønner heller ikke poenget hans? Han er jo en fri mann, løslatt fra fengsel, hvorfor finner han opp nye historier igjen nå?

Fordi han er høy på seg selv og vil renvaske seg en gang for alle. Han har jo ikke gjort noe galt. NOT!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nattens rytter skrev (2 timer siden):

Dette er eit av dei styggaste justismorda i norsk rettssoge. Han er fråkjend all heider og audmjuka på det grovaste med heile landet som tilskodarar. Me som ikkje berre kjenner saka frå media, er visse om at han er uskuldig. Diverre kan eg ikkje grunngje det utan å bryta regelverket til KG, men du kan byrja med å slå av ein prat med bygdefolket om du skulle vera nyfiken.

Bygdedyret lenge leve. Jeg har vært i Vågå i forbindelse med jobb. Det var mye baksnakking om jenta i saken og forguding av Øygard. Jeg måtte faktisk trekke meg unna og gå ut og få frisk luft. Synes det var så ukomfortabelt og kvalmende. Hvordan er det mulig å ikke ta på alvor at han er dømt, og har bekreftet at i hvert fall en del av meldingene er reelle, da han har forklart språket han brukte som dialekt. Når skal dere begynne å akseptere at han er dømt og blir nektet gjenopptakelse? 

  • Liker 19
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattens rytter skrev (3 timer siden):

Dette er eit av dei styggaste justismorda i norsk rettssoge. Han er fråkjend all heider og audmjuka på det grovaste med heile landet som tilskodarar. Me som ikkje berre kjenner saka frå media, er visse om at han er uskuldig. Diverre kan eg ikkje grunngje det utan å bryta regelverket til KG, men du kan byrja med å slå av ein prat med bygdefolket om du skulle vera nyfiken.

Bygdefolket?

Denne saken er jo helt grotesk, med ugjenkallelige bevis for at dette utysket av en mann har misbrukt og manipulert denne jenta. Hva synes bygdefolket om at denne utlevde eks-ordfører har så mange damer han turnerer at han får Bjarne Brøndbo til å fremstå som en ny-konfirmant? 

De voksne damene han var utro mot kona si med foretrakk jo å vitne anonymt mot han, men regner med at dette bygdefolket har full oversikt over hvem de er. Dette samfunnet fremstår jo helt sykt.

  • Liker 14
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Nattens rytter said:

Dette er eit av dei styggaste justismorda i norsk rettssoge. Han er fråkjend all heider og audmjuka på det grovaste med heile landet som tilskodarar. Me som ikkje berre kjenner saka frå media, er visse om at han er uskuldig. Diverre kan eg ikkje grunngje det utan å bryta regelverket til KG, men du kan byrja med å slå av ein prat med bygdefolket om du skulle vera nyfiken.

Bygdefolket beskytter sine egne. Ikke overraskende.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattens rytter skrev (3 timer siden):

Dette er eit av dei styggaste justismorda i norsk rettssoge. Han er fråkjend all heider og audmjuka på det grovaste med heile landet som tilskodarar. Me som ikkje berre kjenner saka frå media, er visse om at han er uskuldig. Diverre kan eg ikkje grunngje det utan å bryta regelverket til KG, men du kan byrja med å slå av ein prat med bygdefolket om du skulle vera nyfiken.

Hvorfor mener du at han og hans advokater brukte så mange år på å komme med denne siste påstanden om fiktive meldinger?

Det er så mye galt i denne saken, og det har ikke vært noe som tilsier at han er uskyldig. Han ble dømt, det ble anket og han fikk enda strengere straff, han har sonet straffen.

Bygdefolket og bygdesladder er ikke troverdige kilder...

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattens rytter skrev (4 timer siden):

Dette er eit av dei styggaste justismorda i norsk rettssoge. Han er fråkjend all heider og audmjuka på det grovaste med heile landet som tilskodarar. Me som ikkje berre kjenner saka frå media, er visse om at han er uskuldig. Diverre kan eg ikkje grunngje det utan å bryta regelverket til KG, men du kan byrja med å slå av ein prat med bygdefolket om du skulle vera nyfiken.

Få bjelkene ut av øyehulene og les bevismaterialet. Ærlig talt! 

  • Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg trur nok det vert lettare å få saka teken opp på ny når folk har fått det meir på avstand. Det tok trass alt over 20 år for Viggo å få ei reell behandling av saka si hjå kommisjonen. Sanninga kjem vonleg fram til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Djækklåsst skrev (På 2.3.2021 den 19.31):

Dette har jeg i utganspunktet liten eller ingen tro på, så får vi se om vi får vite flere detaljer etter hvert.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/yRmEOA/rune-oeygard-saken-hos-gjenopptakelseskommisjonen

Mange «store», i hvert fall mye omtalte, saker for kommisjonen nå, og det kan sikkert bli flere i kjølvannet av at Viggo Kristiansen fikk medhold.

Bortimot hvemsomhelst kan få medhold om de velger å kjøre saken sin i det uendelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordføreren i Våga og Alvdal burde danne en støttegruppe og spleise på et PR-byrå. Dårligere reklame får man knapt

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flest alle i bygda støttar han, so det er ikkje naudsynleg med noko PR-byrå. I alle høve er det ikkje mogeleg å overtyda byfolk etter di media og rettsstellet har gjort so mykje for å fråkjenna han all menneskeverd. Eg er likevel viss om at sanninga vil koma fram til slutt, og då vil han få full oppreising. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

theTitanic skrev (2 timer siden):

Bortimot hvemsomhelst kan få medhold om de velger å kjøre saken sin i det uendelige. 

Ikke nødvendigvis. Mange prøver flere ganger, men ikke mange får gjennomslag. Man må jo ha noen argumenter å komme med for å få medhold, og det hadde f.eks. ikke Rune Øygard. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
Djækklåsst skrev (1 time siden):

Ikke nødvendigvis. Mange prøver flere ganger, men ikke mange får gjennomslag. Man må jo ha noen argumenter å komme med for å få medhold, og det hadde f.eks. ikke Rune Øygard. 

Gode argumenter kan skapes og kjøpes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nattens rytter skrev (2 timer siden):

Flest alle i bygda støttar han, so det er ikkje naudsynleg med noko PR-byrå. I alle høve er det ikkje mogeleg å overtyda byfolk etter di media og rettsstellet har gjort so mykje for å fråkjenna han all menneskeverd. Eg er likevel viss om at sanninga vil koma fram til slutt, og då vil han få full oppreising. 

«Byfolk». :knegg: 
 

Jeg er født og oppvokst på bygda og har bodd på bygda hele mitt voksne liv med unntak av noen år med studier. Dette handler ikke om manglende forståelse for bygdejustis. Det handler om et sjukt og forkvakla, nærmest innavla samfunn der man lager sine egne regler etter eget forgodtbefinnende.

«I Vågå er det heilt normalt å sove saman med ungdom ein ikkje er i slekt med når man er på reise.»

«I Vågå er det heilt normalt å kalla tynnkledd for naken, tissetrengt for blaut og å vaske hytta for dusjing.»

«I Vågå bryr me oss ikkje um at ordføraren forgrip seg seksuelt på ein trettenåring, så lengje han er grei elles.»

I could go on and on and on and on….

Endret av Lorieen
  • Liker 24
  • Hjerte 4
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (2 minutter siden):

«Byfolk». :knegg: 
 

Jeg er født og oppvokst på bygda og har bodd på bygda hele mitt voksne liv med unntak av noen år med studier. Dette handler ikke om manglende forståelse for bygdejustis. Det handler om et sjukt og forkvakla, nærmest innavla samfunn der man lager sine egne regler etter eget forgodtbefinnende.

«I Vågå er det heilt normalt å sove saman med ungdom man ikkje er i slekt med når man er på reise.»

«I Vågå er det heilt normalt å kalla tynnkledd for naken, tissetrengt for blaut og å vaske hytta for dusjing.»

«I Vågå bryr me oss ikkje um at ordføraren forgrip seg seksuelt på ein trettenåring, så lengje han er grei elles.»

I could go on and on and on and on….

#Bygdedyret!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K.B. skrev (2 minutter siden):

#Bygdedyret!

På sitt aller verste. Jeg får rett og slett frysninger.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nattens rytter skrev (23 timer siden):

Dette er eit av dei styggaste justismorda i norsk rettssoge. Han er fråkjend all heider og audmjuka på det grovaste med heile landet som tilskodarar. Me som ikkje berre kjenner saka frå media, er visse om at han er uskuldig. Diverre kan eg ikkje grunngje det utan å bryta regelverket til KG, men du kan byrja med å slå av ein prat med bygdefolket om du skulle vera nyfiken.

Hvorfor skulle "bygdefolket" vite mer om hva Øygard gjorde mot en tenåring bak lukkede dører og alene med henne på hytter og hotellrom? Hm? Dere var da faktisk ikke tilstede.  

  • Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Lorieen said:

På sitt aller verste. Jeg får rett og slett frysninger.

Ja, skremmende. Mye snusk på bøgda.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blokkfløyte skrev (På 4.3.2021 den 1.06):

Tviler på at det er så enkelt som at meldinger han tidligere har bortforklart er de de mener er fabrikkerte. Det er vel en viss standard hos disse advokatene? 

 

Blir spennende å se hva fabrikkeringen handler om!

Hadde du syns det var spennende hadde det vært din datter?

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...