Gå til innhold

Rune Øygard begjærer saken sin gjenopptatt


Djækklåsst

Anbefalte innlegg

Dette har jeg i utganspunktet liten eller ingen tro på, så får vi se om vi får vite flere detaljer etter hvert.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/yRmEOA/rune-oeygard-saken-hos-gjenopptakelseskommisjonen

Mange «store», i hvert fall mye omtalte, saker for kommisjonen nå, og det kan sikkert bli flere i kjølvannet av at Viggo Kristiansen fikk medhold.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så drittlei ekle politikere. R.I.P. til arbeiderpartiet, disse folka her gjør det ikke akkurat lettere for partiet! 

  • Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fuckings spyr. Tenker på jenta og hvordan det må føles akkurat nå. 

  • Liker 45
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det kommer en dokumentarserie på TV om denne saken også, da altså. Uff!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke overrasket over at denne mannen prøver å få saken gjenopptatt. benektelse hele veien, selv om han så tidlig fikk seg en kjæreste på 14 år..

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nimbus2000
Snop skrev (15 timer siden):

Jeg fuckings spyr. Tenker på jenta og hvordan det må føles akkurat nå. 

Enig!  Dette er Øygard som fortsetter å trakassere jenta han misbrukte. Om Øygard mente at tekstmeldingene var fabrikkert så skulle han ha sagt det under rettssaken i stedet for å prosedere det i media nesten 10 år etter rettssaken.

Om Øygard var uskyldig og ikke hadde skrevet meldingene så hadde han visst at de var fabrikkert allerede under rettssaken.  I stedet satt Øygard i retten og prøvde å bortforklare grisemeldingene med at de betydde noe helt annet enn hva alle andre tolket dem som. 

Endret av Nimbus2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde  jeg vært Øygard hadde jeg håpt på  at folk kunne glemme saken,ikke dra den opp igjen selv etter mange år. Hva jobber egentlig Øygard med i dag? Hvordan tok bygda imot han etter endt soning?

  • Liker 39
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mannen kan brenne i helvete. Hva er vitsen med å dra familie gjennom dette igjen!

  • Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (47 minutter siden):

Enig!  Dette er trakassering av jenta som ble misbrukt av Øygard. Om Øygard mente at tekstmeldingene var fabrikkert så skulle han ha sagt det under rettssaken i stedet for å prosedere det i media nesten 10 år etter rettssaken.

Om Øygard var uskyldig og ikke hadde skrevet meldingene så hadde han visst at de var fabrikkert allerede under rettssaken.  I stedet satt Øygard i retten og prøvde å bortforklare grisemeldingene med at de betydde noe helt annet enn hva alle andre tolket dem som. 

Ikke sant. Glemmer det aldri. Er du blaut? Nei, det var ikke noe seksuelt ment. Ikke i det hele tatt. Betydde jo bare "Skal du på do?" Latterlig!! 

Endret av Hannah80
  • Liker 32
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Airman
Djækklåsst skrev (1 time siden):

Dette har jeg i utganspunktet liten eller ingen tro på, så får vi se om vi får vite flere detaljer etter hvert.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/yRmEOA/rune-oeygard-saken-hos-gjenopptakelseskommisjonen

Mange «store», i hvert fall mye omtalte, saker for kommisjonen nå, og det kan sikkert bli flere i kjølvannet av at Viggo Kristiansen fikk medhold.

Jeg kjenner ikke innholdet i begjæringen, men generelt så mener jeg at det er usedvanlig feigt og patetisk av en voksen mann som har innledet noe med en mindreårig å legge skylda på den mindreårige jenta for å redde seg selv og sitt omdømme. Har en voksen begitt seg ut på det så får han ta ansvaret for det også. Det er bare 1 som har ansvaret i noe slikt og det er den myndige. Uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona står visst fremdeles fjellstøtt ved hans side og mener han er uskyldig. Vet ikke hva resten av bygdefolket tenker og tror om han (han hadde jo noen støttespillere) men han greide virkelig å sette Vågå på kartet i meget negativ forstand

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste noe om Øygard for en stund siden, at fotograf Krogvold som var så rørende lojal mot ham da saken tok av, arrangerte en slags kosekveld i Vågå hvor de faktisk skulle hylle Rune Øygard for å angivelig ha gjort så mye bra.

Er til å spy av hele opplegget. At han ønsker saken gjenopptatt er vel ikke særlig overraskende. Virker å være totalt blottet for anstendighet og evne til erkjennelse 🤮

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune Øygard er nok litt for tidlig ute. Folk husker denne saken for godt nå. Men hvis han bare holder på sånn i f.eks 10 - 15 år til, så kan det jo være det vil være på plass et nytt publikum som brenner for rettssikkerheten hans.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

every woman skrev (3 timer siden):

Hvis det kommer en dokumentarserie på TV om denne saken også, da altså. Uff!

Skjer selvsagt ikke med mindre det faktisk er noe vesentlig nytt å melde, som er tvilsomt at det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Callisto83 skrev (3 minutter siden):

Rune Øygard er nok litt for tidlig ute. Folk husker denne saken for godt nå. Men hvis han bare holder på sånn i f.eks 10 - 15 år til, så kan det jo være det vil være på plass et nytt publikum som brenner for rettssikkerheten hans.

Som nevnt, han må ha gode argumenter. Har man det er gjenopptakelse mulig. Men ingenting tyder på at han har det foreløpig i hvert fall.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at han kommer i mål med den søknaden.. Men det er selvsagt lov å prøve! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nimbus2000 skrev (5 timer siden):

Enig!  Dette er trakassering av jenta som ble misbrukt av Øygard. Om Øygard mente at tekstmeldingene var fabrikkert så skulle han ha sagt det under rettssaken i stedet for å prosedere det i media nesten 10 år etter rettssaken.

Om Øygard var uskyldig og ikke hadde skrevet meldingene så hadde han visst at de var fabrikkert allerede under rettssaken.  I stedet satt Øygard i retten og prøvde å bortforklare grisemeldingene med at de betydde noe helt annet enn hva alle andre tolket dem som. 

Det tenker jeg også. Hadde meldingene vært fabrikert så hadde han sagt det i avhør eller under rettssaken. Noe annet gir ikke mening. Jeg skjønner heller ikke poenget hans? Han er jo en fri mann, løslatt fra fengsel, hvorfor finner han opp nye historier igjen nå?

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...