Gå til innhold

Rune Øygard begjærer saken sin gjenopptatt

Djækklåsst

Anbefalte innlegg

Han har jeg ingen tvil at gjorde det han ble dømt for. Jenta kunne beskrive kjennetegn på underlivet hans i rettsaken

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eva-Lena skrev (På 7.12.2023 den 13.57):

Er nok bare dialekt problemer som er årsaken til at Øygard ble dømt. Stakkars mann :ironi:

Åja, sikkert. Husker hvor helt latterlig absurde hans "forklaringer" var på ting han hadde skrevet. Visstnok betyr f.eks. "er du blaut?" faktisk "må du på do/må du tisse?" på dialekten hans. 🙄

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lothlorien- skrev (57 minutter siden):

Åja, sikkert. Husker hvor helt latterlig absurde hans "forklaringer" var på ting han hadde skrevet. Visstnok betyr f.eks. "er du blaut?" faktisk "må du på do/må du tisse?" på dialekten hans. 🙄

😂 og hva er det for slags spørsmål i stille? Bortforklaringene hans var jo helt bak mål og det må han ha skjønt selv også innerst inne. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

😂 og hva er det for slags spørsmål i stille? Bortforklaringene hans var jo helt bak mål og det må han ha skjønt selv også innerst inne. 

Ja, helt sykt og latterlige bortforklaringer fra han. Skjønner ikke hva som er feil med folk om det er slik som en i tråden her sier; at flere i hjembygda faktisk støtter Øygards versjon av saken....

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (1 minutt siden):

Ja, helt sykt og latterlige bortforklaringer fra han. Skjønner ikke hva som er feil med folk om det er slik som en i tråden her sier; at flere i hjembygda faktisk støtter Øygards versjon av saken....

Det som bekymrer meg, er at noen er mer opptatt å legge skyld på et barn, enn en ordfører som blir fremstilt som en som ikke tok ansvar for egen og kommunens datasikkerhet og sensitiv informasjon om påstanden om at det har vært fri tilgang til kontoret hans stemmer. Og har hatt et upassende forhold til et barn. Hvor setter vi lista for hva vi kan aksptere av våre folkevalgte?

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (11 minutter siden):

Det som bekymrer meg, er at noen er mer opptatt å legge skyld på et barn, enn en ordfører som blir fremstilt som en som ikke tok ansvar for egen og kommunens datasikkerhet og sensitiv informasjon om påstanden om at det har vært fri tilgang til kontoret hans stemmer. Og har hatt et upassende forhold til et barn. Hvor setter vi lista for hva vi kan aksptere av våre folkevalgte?

Ja, det er helt utrolig. Synes det er merkelig at kona ikke syntes forholdet mellom dem var rart heller, i alle fall ikke uttalt det offentlig. Jeg kunne aldri blitt hos kjæresten min om han hadde hatt sex med en mindreårig jente. Forstår ikke hvordan kona kan bli i forholdet med den mannen. Og det med fri tilgang til kontoret og PC-en hans, det er jo og merkelig at han påstod.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lothlorien- skrev (3 minutter siden):

Ja, det er helt utrolig. Synes det er merkelig at kona ikke syntes forholdet mellom dem var rart heller, i alle fall ikke uttalt det offentlig. Jeg kunne aldri blitt hos kjæresten min om han hadde hatt sex med en mindreårig jente. Forstår ikke hvordan kona kan bli i forholdet med den mannen. Og det med fri tilgang til kontoret og PC-en hans, det er jo og merkelig at han påstod.

Jeg hadde heller ikke under noen omstendigheter støttet en slik mann. Og jeg forstår ingenting av at bygda støtter ham. Historiene hans gir jo ingen mening, og basert på det han har forklart selv, burde han slutte å prate. Jeg mener at man kan kreve av folk at de ikke skal forgripe seg på barn.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Helene1982 said:

Jeg hadde heller ikke under noen omstendigheter støttet en slik mann. Og jeg forstår ingenting av at bygda støtter ham. Historiene hans gir jo ingen mening, og basert på det han har forklart selv, burde han slutte å prate. Jeg mener at man kan kreve av folk at de ikke skal forgripe seg på barn.

Tror ikke vi uten videre skal anta at bygda støtter han. En tilfeldig person som skriver nynorsk er ikke akkurat en troverdig kilde. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

venus* skrev (54 minutter siden):

Tror ikke vi uten videre skal anta at bygda støtter han. En tilfeldig person som skriver nynorsk er ikke akkurat en troverdig kilde. 

Det har du sikkert rett i. Folk flest er rasjonelle mennesker heldigvis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, latterliggjøring, spekulasjoner, personangrep, persondebatt, innlegg skrevet på dialekt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (21 timer siden):

Du må huske på at Rune Øygård var ordfører i bygda i over 20 år. Hadde kommunevalg der han og AP oppnådde over 70% av stemmene. Hvor Rune fikk en rekke priser i sin ordførertid. Han var APs gullkalv i Vågå, var meget godt likt og folk der tilba grunnen han gikk på.

Da ble det en hard pille å svelge for folket i Vågå at han ble redusert til en gris som misbrukte en tenåringsjente. Så kanskje lever de i fornektelse og innbiller seg det kanskje ikke var så ille det han gjorde. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er typisk den arrogante adferden en overgriper har. De holder på sin versjon til de dør selvom man så hadde hatt film av der han gjorde. De kjemper desperat for å vise at offeret er gal å har en agenda mot de og de søker og får støtte av sin egen gjeng. 

Dette er grunnen til at disse voldelige menn koster samfunnet så mye penger og ressurser, de evner aldri å gi seg. De ønsker å kunne fortsette å begå overgrep uten å blir forstyrrer samtidig som de søker å bli beundret av andre. De søker høye stillinger med makt og ser seg selv som bedre enn alle andre. Mitt spørsmål er hva de gjør ute i samfunnet?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrine& skrev (1 time siden):

Dette er typisk den arrogante adferden en overgriper har. De holder på sin versjon til de dør selvom man så hadde hatt film av der han gjorde. De kjemper desperat for å vise at offeret er gal å har en agenda mot de og de søker og får støtte av sin egen gjeng. 

Dette er grunnen til at disse voldelige menn koster samfunnet så mye penger og ressurser, de evner aldri å gi seg. De ønsker å kunne fortsette å begå overgrep uten å blir forstyrrer samtidig som de søker å bli beundret av andre. De søker høye stillinger med makt og ser seg selv som bedre enn alle andre. Mitt spørsmål er hva de gjør ute i samfunnet?

Ja, ufyselig oppførsel. Dessverre finnes det også kvinnelige overgripere som holder på slik. Kjenner til en kvinnelig seksuell overgriper som jobber i Røde Kors av alle steder. Søker seg til høye stillinger og nyter å bli beundret av andre, akkurat slik du beskriver flere overgripere gjør.

Endret av Lothlorien-
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...