Gå til innhold

Hvor mange timer med lite liv før man tar kontakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Peppis
AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Jordmor prøvde 15 minutter å komme igjennom 

Hun ville sende meg videre til føden pga høyt blodtrykk og protein i urinen. Hun var ganske oppgitt, for å si det mildt. 

Anonymkode: c110b...875

Det er trist🙁 Hvis det er så at de ikke har kapasitet til å ta imot alle samtalene så bør de gjøre noe med det på sykehuset. Men alt skal spares på av ressurser☹️ Retten til forsvarlig helsehjelp virker ikke...9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min historie, ikke TS:

Jeg kjente lite liv en dag, men jeg kjente jo litt liv, og jeg hadde time på sykehuset dagen etter, så jeg ringte ikke inn. Kom på kontroll i uke 28 og ble sendt rett til keisersnitt, morkaka var i ferd med å svikte, ungen hadde ikke fått nok næring på flere dager og oksygenet kunne ha sviktet når som helst. 

Så ikke gjør som meg. Ring!

Anonymkode: ee522...947

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min historie, ikke TS:

Jeg kjente lite liv en dag, men jeg kjente jo litt liv, og jeg hadde time på sykehuset dagen etter, så jeg ringte ikke inn. Kom på kontroll i uke 28 og ble sendt rett til keisersnitt, morkaka var i ferd med å svikte, ungen hadde ikke fått nok næring på flere dager og oksygenet kunne ha sviktet når som helst. 

Så ikke gjør som meg. Ring!

Anonymkode: ee522...947

Huff så skummelt😟Godt å høre at det gikk fint❤

Kjenner jeg bli stresset når jeg leser slike historie, er førstegangs i uke 24. Synes det er vanskelig å vite hva som er lite liv og hva som normalt. Det virker så individuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte føden i går, etter å ha følt at jeg kjente mindre liv gjennom helgen, og at de bevegelsene jeg kjente var vagere enn de pleide. Gruet meg skikkelig til å ringe, selv om jeg vet at terskelen skal være lav.
Fikk beskjed om å drikke 3-4 glass med kald saft på rappen, så legge meg alene på et rom i en time mens jeg talte antall bevegelser. Kjent 3-4 sterke bevegelser, og rundt 10 veldig svake, alt i løpet av det første kvarteret. Deretter var det stille. Når jeg ringte tilbake var jeg ganske stressa, fordi jeg trodde dette var veldig lite. Men jordmor på linjen var superfornøyd med responsen fra baby, sa at jeg kunne ta det helt med ro, og om jeg trengte råd/veiledning igjen kunne jeg ringe når som helst hele døgnet. 
Kjenner heldigvis at terskelen for å ringe er mye lavere nå når jeg allerede har snakket med dem en gang og blitt godt mottatt. :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

 

Jordmor prøvde 15 minutter å komme igjennom 

Hun ville sende meg videre til føden pga høyt blodtrykk og protein i urinen. Hun var ganske oppgitt, for å si det mildt. 

Anonymkode: c110b...875

Det er forståelig. Men vet du at det var fordi de var opptatt med kvinner som ikke hadde grunn til å ringe?

Anonymkode: 7ab50...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

EmKay skrev (3 timer siden):

Jeg ringte føden i går, etter å ha følt at jeg kjente mindre liv gjennom helgen, og at de bevegelsene jeg kjente var vagere enn de pleide. Gruet meg skikkelig til å ringe, selv om jeg vet at terskelen skal være lav.
Fikk beskjed om å drikke 3-4 glass med kald saft på rappen, så legge meg alene på et rom i en time mens jeg talte antall bevegelser. Kjent 3-4 sterke bevegelser, og rundt 10 veldig svake, alt i løpet av det første kvarteret. Deretter var det stille. Når jeg ringte tilbake var jeg ganske stressa, fordi jeg trodde dette var veldig lite. Men jordmor på linjen var superfornøyd med responsen fra baby, sa at jeg kunne ta det helt med ro, og om jeg trengte råd/veiledning igjen kunne jeg ringe når som helst hele døgnet. 
Kjenner heldigvis at terskelen for å ringe er mye lavere nå når jeg allerede har snakket med dem en gang og blitt godt mottatt. :) 

 

Slik skal det være! ❤️

Anonymkode: 73e48...4ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...