Gå til innhold

Hvor mange timer med lite liv før man tar kontakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har nå bare gått et par timer, men jeg har en baby som er svært aktiv og sparker hele tiden. 

Har prøvd å vekke baby med å drikke kald juice, stryke på magen etc. Fikk en liten bevegelse, men det var svakt. 

Dette er unormalt for min baby, men er usikker på om det er for tidlig å ringe inn etter bare et par timer og om jeg må vente litt lenger? 

Noen som vet? 

Anonymkode: a5c5c...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har nå bare gått et par timer, men jeg har en baby som er svært aktiv og sparker hele tiden. 

Har prøvd å vekke baby med å drikke kald juice, stryke på magen etc. Fikk en liten bevegelse, men det var svakt. 

Dette er unormalt for min baby, men er usikker på om det er for tidlig å ringe inn etter bare et par timer og om jeg må vente litt lenger? 

Noen som vet? 

Anonymkode: a5c5c...f39

Nei. Ring med en gang. Det ønsker de på sykehuset.Har egen erfaring med at det var lurt 😊 Lykke til!

Anonymkode: 19fe6...229

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring nå og fortell det slik du skriver. Så lenge noe oppleves som unormalt burde du ringe. 

Anonymkode: 36937...119

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring med en gang... Vær så snill å ikke vent. 

Anonymkode: 44b3e...fb7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt magefølelsen bare. Noen ganger har jeg ringt ganske fort, mens andre ganger har jeg ventet mange timer. Ring hvis du har en uggen følelse :) Jeg har ringt mange ganger, og alltid har de svart med en imøtekommende og hyggelig tone :) 

Anonymkode: e3db8...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, 

Har begynt å kjenne litt mer liv nå. Ikke like kraftig som tidligere men jeg kjenner at han er der. 

 

Anonymkode: a5c5c...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ring med en gang... Vær så snill å ikke vent. 

Anonymkode: 44b3e...fb7

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ring nå og fortell det slik du skriver. Så lenge noe oppleves som unormalt burde du ringe. 

Anonymkode: 36937...119

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Ring med en gang. Det ønsker de på sykehuset.Har egen erfaring med at det var lurt 😊 Lykke til!

Anonymkode: 19fe6...229

Jeg leser at det står 10 spark i timen, men hva defineres som et spark? Dersom han sparker en gang og "åler" seg, er det to spark? Eller at han sparker to steder samtidig, er det ett eller to spark? 

Anonymkode: a5c5c...f39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så redd for å ringe?? Du ser jo ut til å lete etter grunner til å ikke ringe! Omg!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte aldri. Flere netter jeg lå og var litt engstelig, men vet jo at man av og til stresser seg opp. Så kom igjennom svangerskapet uten en eneste unødvendig kontroll. 

Anonymkode: c110b...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde høy terskel for å ringe jeg også. Man føler seg til bry. 
Men vet du hva. Jordmor på sykehuset var så glad for at jeg tok kontakt. Dei veit at dei kan redde liv om man har lav terskel. Og ble godt tatt i mot og i varetatt på sykehuset. 
RING!

Anonymkode: 7cd80...e28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt oppe en hel natt og bekymra meg og ville ikke vere til bry å ringe.  Ringte til slutt og kom på kontroll. Ble satt igang på dagen.  Så ikke nøl med å ringe viss du har en dårlig følelse 

Anonymkode: a74b0...982

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ringte aldri. Flere netter jeg lå og var litt engstelig, men vet jo at man av og til stresser seg opp. Så kom igjennom svangerskapet uten en eneste unødvendig kontroll. 

Anonymkode: c110b...875

Herregud.. slike «råd» bør man glatt overse.

Anonymkode: 1ceaf...6dd

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her, 

Har begynt å kjenne litt mer liv nå. Ikke like kraftig som tidligere men jeg kjenner at han er der. 

 

Anonymkode: a5c5c...f39

Jeg dro alltid på føden for sjekk om det vedvarte et par tre timer.

Drakk sterk saft osv først. 

Han var alltid veldig aktiv på sjekk, men jeg hadde foranliggende morkake og i noen posisjoner kjente jeg åpenbart ingenting. 

En regel som er fin er at man «aldri skal sove på det». Det kan være forskjellen på liv og død. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ringte aldri. Flere netter jeg lå og var litt engstelig, men vet jo at man av og til stresser seg opp. Så kom igjennom svangerskapet uten en eneste unødvendig kontroll. 

Anonymkode: c110b...875

Vil du ha en applaus for det? Dårlig start på rollen som mor. Gratulerer👏

Anonymkode: db17f...253

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

 

 

Jeg leser at det står 10 spark i timen, men hva defineres som et spark? Dersom han sparker en gang og "åler" seg, er det to spark? Eller at han sparker to steder samtidig, er det ett eller to spark? 

Anonymkode: a5c5c...f39

All bevegelse = tellende.

Men plutselige endringer i mønster skal sjekkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil du ha en applaus for det? Dårlig start på rollen som mor. Gratulerer👏

Anonymkode: db17f...253

Ja, det bør applauderers. Fryktelig mange som løper ned føden. Å ringe én gang er greit, men om man nesten ukentlig ringer fordi man er litt bekymret, bør man roe seg. 

Dette ble litt avsporing og er ikke ment til ts. Er du bekymret, så ringer du. 

Anonymkode: c110b...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil du ha en applaus for det? Dårlig start på rollen som mor. Gratulerer👏

Anonymkode: db17f...253

Btw, så gikk jeg og tok ultralyd annenhver uke fra uke 28. Så hadde stålkontroll på hvordan det stod til med fosteret. Gjorde du? Ikke det, nei, høres ut som en dårlig mor du da. 

Anonymkode: c110b...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Btw, så gikk jeg og tok ultralyd annenhver uke fra uke 28. Så hadde stålkontroll på hvordan det stod til med fosteret. Gjorde du? Ikke det, nei, høres ut som en dårlig mor du da. 

Anonymkode: c110b...875

Kanskje derfor du ikke ringte å hadde «unødvendige» kontroller da. For du hadde jo mange kontroller uansett? 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 73e48...4ab

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal altså kjenne liv hver time for at alt skal være normalt? Fra hvilken uke da?Jeg venter mit første barn,er i uke 24.

Anonymkode: cd45f...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Btw, så gikk jeg og tok ultralyd annenhver uke fra uke 28. Så hadde stålkontroll på hvordan det stod til med fosteret. Gjorde du? Ikke det, nei, høres ut som en dårlig mor du da. 

Anonymkode: c110b...875

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ringte aldri. Flere netter jeg lå og var litt engstelig, men vet jo at man av og til stresser seg opp. Så kom igjennom svangerskapet uten en eneste unødvendig kontroll. 

Anonymkode: c110b...875

Faktisk dummeste jeg har lest på en stund. 
Du hadde en haug med ekstra timer og hadde stålkontroll på hvordan det sto til, men sier du aldri ringte unødvendig? Merkelig rart du ikke gjorde det...... 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 73e48...4ab

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...