Gå til innhold

Bilkjøring og alt for skvetten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, og så trykker jeg tungt på gassen 😊

Anonymkode: 74eb1...d35

Det er bra, da gjør du hvertfall noe rett hvis du i tillegg gjør det jeg skrev 👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

nå har jeg brukt så mye penger og livet er så himla låst sånn som jeg lever nå, at jeg føler at jeg ikke kan gi meg.

 

Anonymkode: 74eb1...d35

Så det at du har brukt mye penger på ting du ikke kan få så skal du ikke gi deg, har du så mye penger altså så du kan betale millioner av kroner på ting du ikke får?? 

Tenk også på trafikksikkerheten om du ved et svakt øyeblikk kjører "bra" nok for sensor så du får lappen og etter første kjøretur alene så blir du stresset, skriker og skaper en alvorlig trafikkulykke. 

Tenk litt lenger enn kun at du har brukt 150k, det er kun penger men menneskeliv er det ikke mulig å få tilbake

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen skrev (33 minutter siden):

Så det at du har brukt mye penger på ting du ikke kan få så skal du ikke gi deg, har du så mye penger altså så du kan betale millioner av kroner på ting du ikke får?? 

Tenk også på trafikksikkerheten om du ved et svakt øyeblikk kjører "bra" nok for sensor så du får lappen og etter første kjøretur alene så blir du stresset, skriker og skaper en alvorlig trafikkulykke. 

Tenk litt lenger enn kun at du har brukt 150k, det er kun penger men menneskeliv er det ikke mulig å få tilbake

Ok så nå har jeg allerede drept noen 😂  Pass på deg selv, tenker jeg 😘

Anonymkode: 74eb1...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han sier at jeg må få ned stressnivået mitt og at jeg ikke må være så skvetten. Slik jeg forstår han er kjøringen min ikke så verst og snart klar til ny oppkjøring, men at jeg ikke må "slippe ut" alt jeg blir stresset for. Selv føler jeg tidvis full kontroll og at det går veldig bra, og det er gjerne timer hvor jeg ikke har følt på stress. Men så kan jeg komme til en time og føle at det går elendig, og da er lærer enig.  

Så tidvis går jeg ut av time og føler mestring og er i godt humør og tenker at dette går veien. Og tidvis går det dårlig og jeg blir helt nedbrutt og skjønner ikke at jeg fortsatt orker å holde på med dette. Men nå har jeg brukt så mye penger og livet er så himla låst sånn som jeg lever nå, at jeg føler at jeg ikke kan gi meg.

Jeg tror jeg er gjennomgående hypersensitiv på alle områder i livet, men ellers lever jeg et veldig rolig liv så skvettenheten får ikke utslag på samme måte som ved bilkjøring. 

Anonymkode: 74eb1...d35

Kanskje du skal takke ja til tilbudet til venninnen din om å øvelseskjøre med henne? Å bli god til å kjøre bil handler om mengdetrening og det er jo veldig kjedelig å betale 1000kr timen for dette. Uforutsette situasjoner oppstår men jo mer man kjører jo bedre kontroll og større mestringsfølelse vil man oppnå og etterhvert vil nok stressnivået synke :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok så nå har jeg allerede drept noen 😂  Pass på deg selv, tenker jeg 😘

Anonymkode: 74eb1...d35

Det har du nok ikke, da hadde du blitt så redd så du ikke hadde klart å skrive her 😂 

Har ikke lappen jeg, har like lite lov å kjøre som deg pr dags dato, eller forresten, det var litt feil. Ved ekstreme situasjoner kunne jeg kjørt mens du ikke 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ok så nå har jeg allerede drept noen 😂  Pass på deg selv, tenker jeg 😘

Anonymkode: 74eb1...d35

Eller vent, du kan jo ikke kjøre fordi du har mistet lappen pga en utrolig ansvarsløs og umoden oppførsel...

Anonymkode: 74eb1...d35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirah skrev (2 minutter siden):

Kanskje du skal takke ja til tilbudet til venninnen din om å øvelseskjøre med henne? Å bli god til å kjøre bil handler om mengdetrening og det er jo veldig kjedelig å betale 1000kr timen for dette. Uforutsette situasjoner oppstår men jo mer man kjører jo bedre kontroll og større mestringsfølelse vil man oppnå og etterhvert vil nok stressnivået synke :)

Er helt enig, da kan ho heller sette av de pengene ho hadde brukt på kjøreskolen til å betale skader på venninnens bil som ho er så redd for å skade 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eller vent, du kan jo ikke kjøre fordi du har mistet lappen pga en utrolig ansvarsløs og umoden oppførsel...

Anonymkode: 74eb1...d35

Så det er ansvarsløs og umoden kjøring mens du ikke gjør det samme slik du beskriver? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på HI, nei det er ikke normalt å være så skvetten når man kjører bil. Du bør virkelig ta ansvar for å legge det helt av deg eller innse at om det ikke går så burde du ikke ha lappen. Det er et stort ansvar hver gang man kjører bil, ikke bare på dine gode dager!
 

Det er tusenvis av farlige situasjoner som kan skje når du brått mister kontroll og konsentrasjonen over noe i trafikken ved å skvette. Mens du skvetter av én ting så får du ikke med deg en annen. Et barn kan løpe over veien mens du skvatt av noe fra den andre siden f.eks. 

Endret av Frøkensina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke hard på bremsa. Skjønner ikke hvordan dere leser dere til det. 

Anonymkode: 74eb1...d35

Mange som er det bare, når de oppfatter en situasjon som litt skummel mens de sitter bak rattet. Men uansett så hadde det vært et veldig «lite problem» i det store og hele akkurat i denne situasjonen. Er det ikke veldig ubehagelig å sitte bak rattet, bare det å sette seg inn i bilen å skulle kjøre når du er så redd og veldig ukomfortabel?🥵🤷🏽‍♀️ Det kommer jo til et punkt hvor man bare må innse at dette er noe man bare ikke mestrer, og kanskje er det like greit? Ikke bare med tanke på deg selv men også medtrafikanter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bytte til automatgir? Mye mindre å stresse og fokusere på 

Anonymkode: f0265...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg litt igjen fra starten av kjøreopplæringen, men ikke når jeg var på det nivået at jeg begynte med oppkjøring.

Det skal vel ikke skje at man blir overrasket i trafikken, etterhvert skal det falle deg naturlig å hele tiden kunne forutse slike «overraskelser» og gjøre risikovurderinger før du havner i den situasjonen at du skvetter og kjører inn i fortauskanter. 

Det er noe som må gå seg mer til etterhvert, høres ut som det kanskje er enkelte situasjoner i trafikken som du bør trene mer på for å føle deg sikker. Spør kjørelæreren om dere kan øve mer på dem, for eksempel dette med kryss, dersom det er der det pleier å skje. 

Anonymkode: 0a581...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en veldig god kjørelærer nå og han er utrolig presis i å identifisere problemene mine. Så vi har fokusert veldig på forventninger og bevisstgjøring om hva jeg kan møte i trafikken. På den måten blir jeg ikke så overrasket, når jeg tenker meg om godt i forkant hva som kan møte meg og avpasser farten til det. I tillegg ha stålkontroll på type vei vi er på, skilt og hvilke regler som gjelder.

I dag sa han at hvis jeg hadde hatt oppkjøring i dag så hadde jeg bestått!!!  Ingen skriking og rolig puls hele veien. En nydelig følelse. Så jeg føler virkelig at det går veien. Har enda ei stund til oppkjøring og har satt opp ganske mange timer til, men føler nå en oversikt og kontroll jeg aldri har følt før. 

Ts

Anonymkode: 74eb1...d35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...