Gå til innhold

Sminke og hudpleie fra Secrets by Synnøve Sorthe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest tvilling71
AprilLudgate skrev (På 19.3.2023 den 20.14):

Ok, jeg har aldri handlet her og kommer neppe til å gjøre det.

Og for alt jeg vet er forhandleren helt på bærtur.

Men hva er problemet med sortimentet?

Jane Iredale er et solid kvalitetsmerke. Selvbruningen er vel den mest solgte i de store kjedene (St.Tropez). 

Og ang kjolene:

Hun fører åpenbart en typisk bohemsk stil, ikke alle liker det.

Men argumenter som «ikke kvinnelig, store ser enda tjukkere ut» - det er nedsettende og shaming av kropp og kvinner. 

«Mener ikke å fornærme, men hun dama ble enda større i klærne». Hva er det for et utsagn egentlig? 🙃 Hva så? Er kvinner forpliktet til å strebe etter å se smalere ut? 

Helt greit for meg å debattere butikken og kundeservicen. Men for en meningsløs måte å gi kritikk på.

Dama selger helt ordinære produkter som er velkjent og har god kvalitet. Akkurat DET blir for dumt å kritisere. At man vil handle det annensteds eller ikke liker bohemske kjoler er jo helt greit. 

Jeg kjøper ikke Jane Iredale på BliVakker om jeg kan unngå det for eksempel. Men problemet mitt er altså Brandsdal, ikke merkene BV tar inn. 

Du har helt rett,takk for skjennepreken .Mitt utsagn var nedsettende og jeg skal fjerne det.

Synnøve selv promoterer veldig med "plagg som tryller med kroppen " Hun påpeker stadig hvordan klærne skjuler mager og armer og alt som er ,og som man ikke trenger tenke på overfløduge kilo i. Etter min mening er heller ikke dette bra ift kvinners bilde av hvordan man skal se ut....og er typisk i moteverdenen. Jeg bør nok skjemmes for ikke å vere bedre og må arbeide med egen tankegang.

Jeg har hatt flere av disse såkalte høykvalitetsmerkene fra henne, og blitt svært skuffet.Linen er " lurvete " og taper seg fort,og krøller seg mer enn annen billigere lin jeg har.Strikkaplaggene nupper etter kort tids bruk.Jeg prøvde å reklamere og fikk sur og uhøflig tilbakemelding.Det har skjedd flere jeg kjenner men hun er så avvisende og frekk at mange ikke orker ta opp kampen.Håper hun har lært av alle negative tilbakemeldinger men jeg tviler. 

I forhold til sminke og hudpleie hun selger tror jeg ikke de merkene er noe i veien med nei,har selv blitt glad i en del  av det.Men, mye av det er masse billigere andre steder.Hun sier at i hennes pris ligger det personlig service ,men henviser stadig oftere til gruppen når damer ber om hjelp.Klart,når hun skal gjøre alt selv og bedriften vokser daler den personlige servicen,og det er damer i gruppen som tar over som rådgivere.Smart,gratis arbeidskraft under pretensjon av å vere 20.000 damers gode venninne 😊Slikt blir det penger av,og det får vi ofte vite når hun legger ut på gruppen hvor mye hun har i omsetning,oppussing av luksushjemmet og dyre reiser osv.Dyktig karrierekvinne som (jeg tror)liker å fremheve seg selv,og det er hennes valg.

Ciao fra ,akkurat nå,vakre Siena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hos Tove kan du kjøpe noen av de samme bluse/ tunica. Ser ut som om hun har strøket de før foto 😉Mye finere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 6.3.2021 den 19.45):

Altså merkene hun har er langt fra de beste på markedet. De er overpriset ifht kvalitet. Gå til en hudpleier eller gode makeupmerke-butikker

Anonymkode: 24010...f12

Asså nå brukes Kalahari i utdanning til Cidesko i norge. Cidesko er høyeste utdanning som kroppsterapeut du kan få. Men du må skille mellom salg og proffesjonellt bruk. Kalahari har også en egen SPA-serie, så det er en omfattende serie. OMG! Double dare er en sinnsykt bra koreansk serie. Har du prøvd den? Hele serien? Jane Iredale selges i mange hudpleie salonger, så tenker det taler sitt. Mii make-up er mineralbasert, laget av make-up artister.

Hvordan Synnøve selv velger å fremstå er nok noe helt annet. Men om du sammenligner prisene hennes, vil du nok se at de ligger ganske likt all over. Bare sjekk beautifulandhappy.no, lyko, vita osv.De har jo flere av de samme produktene. Men husk, jo større man er, jo større kvantumsrabatt får man.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Følger siden til SS. Damen gjør det usedvanlig bra med butikk, markedsføring og salg. Har hun tatt vann over hode? Det er salg på veldig mye av butikken og plagg som var favoritter er bytter ut med nye produkter. Nå har hun gått ned 16 kilo siden i våres, det merker på utvalget hun tar inn av klær. Flere som spent følger med på utviklingen? Det er lite økning i antall nye medlemmer i hennes private gruppe, målgruppen forandres kan det se ut som. Omsetningen er synkende, regnskapet bør snues om hun skal klare å holde skuta over vann. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Sendte en kjole derfra i retur i god tid innen angrefristen, la ved angrerettskjema og sendte en e-post om at jeg hadde sendt kjolen i retur.

Fikk til svar at hun ikke syntes det var greit jeg sendte i retur for ble vanskelig for henne bestille rett antall fra utlandet når vi som kjøpte kjoler holdt på sånn. første gang jeg bestilte derfra.

Jeg bestilte en kjole som lå på nettsiden ikke noe bestillings kjole så veldig spesielt, jeg ble helt himmelfallen. 
Litt av en kundeservice bli personlig fornærma når en benytter seg av angreretten 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

merry skrev (32 minutter siden):

Sendte en kjole derfra i retur i god tid innen angrefristen, la ved angrerettskjema og sendte en e-post om at jeg hadde sendt kjolen i retur.

Fikk til svar at hun ikke syntes det var greit jeg sendte i retur for ble vanskelig for henne bestille rett antall fra utlandet når vi som kjøpte kjoler holdt på sånn. første gang jeg bestilte derfra.

Jeg bestilte en kjole som lå på nettsiden ikke noe bestillings kjole så veldig spesielt, jeg ble helt himmelfallen. 
Litt av en kundeservice bli personlig fornærma når en benytter seg av angreretten 

Ikke "greit" å sende i retur?? Det er jo helt utrolig 🫣

Hun har vel en rimelig god avanse på de kjolene som skal dekke den risikoen hun tar ved innkjøp. Gir et forferdelig dårlig inntrykk, rart at hun ikke bryr seg om det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En merkelig måte å drive forretning på. Hvis hun selger så mange kjoler som hun påstår hun gjør, så må vel hun regne med at noen vil returnere/ bytte det de har kjøpt. Å gå i forsvarstilling med å si at dette syntes hun ikke er greitt,  det er ikke noen god håndtering av kundene. Når en handler i nettbutikk er angrefristloven ganske tydelig dersom en er innafor tidsfristen. 

Jeg har aldri tort å kjøpe noe fra Synnøve. Jeg har hørt så mye negativ omtale av hennes forretningsdrift at jeg holder meg langt unna. Nå er det visst bare pengene som gjelder. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd tann-blekemiddel laget av kull hos SS? Snakket litt med min tannlege idag som ikke anbefalte dette. Kull kunne slite på emaljen men det står at den ikke sliper. Fikk vite at å bbrukekull på mmorningenetter/før inntak av faste medisiner kunne være farlig. Kull har den egenskapen å trekke til seg stoffer som taes opp i kroppen. Medisiner kunne få en langt lavere effekt en ønsket. Synest dette var litt skummelt å høre. Tenkte å spørre legen om det stemmer men tipper damer her inne kan svare. 

Har lyst til å prøve det ut men ble veldig i tvil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Synes det går nedover med denne nettbutikken. Sorthe blir stadig mindre kritisk og selger tidvis klær som ikke passer seg til hennes alder. Det ser ikke bra ut verken på henne eller andre voksne damer. Og hudpleien jeg bestilte sist lukter regelrett gammelt. Utgått på dato? Ikke lovende. Samme med mascara som var tykk og luktet annerledes enn tidligere. Nei, Sorthe! Du virker grisk, mindre kritisk til både inntak og salg. Kundene er ikke dine venner. Kunder kommer og går. Håper de ikke bare går med tiden. Griskhet lønner seg sjelden. 

Ps: Kull på tennene ville jeg aldri brukt. Det sier seg jo selv. En hver tannlege vil bestride dette. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler dere å gå inn på Trustpilot å lese hva kunder har skrevet om denne nettbutikken Shop by Sorthe.

Dette er en nettbutikk som fremstår som om alt er så flott og fint men slik er det desverre ikke. 

Det er meget dårlig kundebehandling og mange kunder har fått trakaserende meldinger/mailer fra denne nettbutikken.

Jeg er en av dem og en slik oppførsel ovenfor sine kunder er sjokkerende.

Jeg håper noen tar tak i dette her og tar kontakt med  media.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hildejaaa skrev (5 timer siden):

Synes det går nedover med denne nettbutikken. Sorthe blir stadig mindre kritisk og selger tidvis klær som ikke passer seg til hennes alder. Det ser ikke bra ut verken på henne eller andre voksne damer. Og hudpleien jeg bestilte sist lukter regelrett gammelt. Utgått på dato? Ikke lovende. Samme med mascara som var tykk og luktet annerledes enn tidligere. Nei, Sorthe! Du virker grisk, mindre kritisk til både inntak og salg. Kundene er ikke dine venner. Kunder kommer og går. Håper de ikke bare går med tiden. Griskhet lønner seg sjelden. 

Ps: Kull på tennene ville jeg aldri brukt. Det sier seg jo selv. En hver tannlege vil bestride dette. 

Enig med deg. Har du klaget på de dårlige varene du fikk tilsendt ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berta69 skrev (53 minutter siden):

Enig med deg. Har du klaget på de dårlige varene du fikk tilsendt ? 

Nei, i følge mange er det bortkastet energi. Hvordan kan jeg bevise noe som helst? Dama er ikke serviceinnstilt. Sier man fra er man mot henne personlig. Bare å se hvordan hun kaster ut folk fra siden på fb. Noen sa hun var ufiks en gang. Hun sutra og klaget på mobbing og nettrolling en hel helg. Hun tåler ikke kritikk. Gidder ikke sånt. Handler heller andre steder. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er første gang jeg leser denne tråden, og første gang jeg kikket på nettsiden. Med en slik "salgstekst" er det også siste gang.

Når det skriker "IKKE ANGRE- ELLER RETURETT" på en kjole som ser ut som en sekk (deilig, forsåvidt) og derfor bør passe de fleste uten å være spesielt tilpasset den enkelte forbruker, lyser det rødt lang vei.

Hva er så spesielt med denne genserkjolen at SS hevder at man mister angre- og returrett på noe man ikke har mulighet til å godkjenne/ta på/prøve før varen er ankommet mottaker? Kunden har kun mulighet til å bestille den ut fra opplysningene gitt på nettsiden, ikke bestemme hvordan farge eller snitt skal være. Er det god nok informasjon for at angrerett bortfaller? https://www.shopbysorthe.no/products/by-basics-langgenserkjole11

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (2 timer siden):

Det er første gang jeg leser denne tråden, og første gang jeg kikket på nettsiden. Med en slik "salgstekst" er det også siste gang.

Når det skriker "IKKE ANGRE- ELLER RETURETT" på en kjole som ser ut som en sekk (deilig, forsåvidt) og derfor bør passe de fleste uten å være spesielt tilpasset den enkelte forbruker, lyser det rødt lang vei.

Hva er så spesielt med denne genserkjolen at SS hevder at man mister angre- og returrett på noe man ikke har mulighet til å godkjenne/ta på/prøve før varen er ankommet mottaker? Kunden har kun mulighet til å bestille den ut fra opplysningene gitt på nettsiden, ikke bestemme hvordan farge eller snitt skal være. Er det god nok informasjon for at angrerett bortfaller? https://www.shopbysorthe.no/products/by-basics-langgenserkjole11

Tror hu har laget seg sine eg e regler. Jeg fikk feil kjole ,og ba om bytte i rett kjole ,men ønsket en annen  farge . Da måtte jeg betale returen selv ,og også porto for første kjolen som de hadde sent feil 😂 Var så mye dikkedarer trur jeg fikk 15 meldinger fra hun . En dame på Finn satt med 3 like vanity laine tunicer til 15-1600 kr, en i M ,en i L og en Xl, jeg kjøpte en av henne til 500 kr,men spurte hvorfor hun ikke hadde returner ,sa det ble for sent ,vi har vell mer 14 dager returrett nå? Og se på.mange av damene som legg ut bilder ,mesteparten har for store kjoler ,men sååå mye skrøyt kor fine de er. Våger nok ikke å returnere til « venninnen» ser og en av disse « modellene « hennes har skrev 2 laaange innlegg på trustpilot. Hvor flink og suksessfull hun er , vi er bare misunnelige må vite 😂😂😂Og det med å bestille dyre klær før de er kommet i nettbutikken ,må være et eget fenomen,aldri hørt om det i en butikk,og ikke kunne angre og returnere, tru jeg må tipse Forbrukerrådet om det . 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (10 timer siden):

Jeg har lest paragrafen det vises til i Lov om angrerett, og kan ikke se at en kjole faller inn under unntakene fra alminnelig angrerett som er nevnt i denne paragrafen. 

Jeg måtte klage butikken inn til Forbrukerrådet og fikk medhold der. De har lang saksbehandlingstid, men det var absolutt verdt det. Forsøket på å ordne opp med butikken resulterte kun i at jeg mottok en rekke drøye beskyldninger, og det var en total mangel på forståelse for gjeldende regelverk. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun trakasserte venninnen min fordi venninnen min ønsket å bytte størrelse. Hun fikk sure svar, beskjed om at hun kunne returnere, men det ville komme gebyrer etc. 

Man har krav på å få tilbake hele summen man betalte ved retur, men man må dekke returfrakt selv.

Endret av Helena *
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE har krav på å angre seg. At SS får merarbeid er ikke kundens problem. Sikkert ikke dumt å informere forbrukerrådet.

Jeg bryr meg lite om dårlig smak. Det får hun bare ha for min del.

Men vær ærlig! Selg ferske varer. Og behandle folk bra! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...