Gå til innhold

Hvorfor har håret mitt vært kort og tynt i ca. åtte år nå, er det noe galt og hva kan jeg gjøre med det?


FurryKvinne

Anbefalte innlegg

FurryKvinne skrev (13 timer siden):

Jeg styler vanligvis ikke håret som jeg allerede har skrevet og svart, jeg vanligvis vasker håret hver tredje dag og hvordan skal jeg vaske håret uten sjampo i en periode?

Bruk kun balsam hvis du må ha følelsen av vasket hår. Da lukter det godt også. Men vann holser i massevis. Sjamoo tørker ut både hår og hodebunn, uansett hvor «sunn» shampoo du tror du har tørker den ut og sliter på håret. For det er jævla unaturlig å vaske hår med såpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hår vokser ikke veldig fort. Så om det klippes av 3 cm hver 4 mnd, så sier det seg selv at det ikke vil bli noe særlig lenger.

Ikke alle trenger ta spissene ofte heller. 

Ei venninne av meg fikk veldig langt hår ved å ikke gå til frisøren på flere år. Du må se ann håret.

 

Anonymkode: 4fc0c...baa

Men mitt hår ble allerede litt tynt på enden av håret etter 5 måneder da jeg måtte stusse det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (37 minutter siden):

Bruk kun balsam hvis du må ha følelsen av vasket hår. Da lukter det godt også. Men vann holser i massevis. Sjamoo tørker ut både hår og hodebunn, uansett hvor «sunn» shampoo du tror du har tørker den ut og sliter på håret. For det er jævla unaturlig å vaske hår med såpe. 

Men jeg har alltid brukt sjampo og selv da jeg var liten da jeg hadde lagt hår, må ikke de fleste bruke sjampo?

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hår vokser ikke veldig fort. Så om det klippes av 3 cm hver 4 mnd, så sier det seg selv at det ikke vil bli noe særlig lenger.

Ikke alle trenger ta spissene ofte heller. 

Ei venninne av meg fikk veldig langt hår ved å ikke gå til frisøren på flere år. Du må se ann håret.

 

Anonymkode: 4fc0c...baa

Mitt hår må definitivt stusses hver 3. - 4. måned; da har tuppene splittet seg alle veier. Jeg farger ikke håret og bruker aldri stylingprodukter, men håret er rett og slett såpass tynt og skjørt 😑 Har nå sluttet med å bruke stoffstrikker og gått over til en stor hårklemme.  Håper det kan hjelpe 😑 Har tynt, glatt og fint hår til rett nedenfor brystet, lengre blir det ikke.... 

Anonymkode: dd649...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mitt hår må definitivt stusses hver 3. - 4. måned; da har tuppene splittet seg alle veier. Jeg farger ikke håret og bruker aldri stylingprodukter, men håret er rett og slett såpass tynt og skjørt 😑 Har nå sluttet med å bruke stoffstrikker og gått over til en stor hårklemme.  Håper det kan hjelpe 😑 Har tynt, glatt og fint hår til rett nedenfor brystet, lengre blir det ikke.... 

Anonymkode: dd649...ac4

Jeg styler ikke mitt hår heller, men når hår tuppene splittes betyr det at håret er i sin maks lenge og blir ikke lengre eller fordi man kan ha på noen måter slitt med hår tuppene?

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 29.6.2022 den 15.37):

Mitt hår må definitivt stusses hver 3. - 4. måned; da har tuppene splittet seg alle veier. Jeg farger ikke håret og bruker aldri stylingprodukter, men håret er rett og slett såpass tynt og skjørt 😑 Har nå sluttet med å bruke stoffstrikker og gått over til en stor hårklemme.  Håper det kan hjelpe 😑 Har tynt, glatt og fint hår til rett nedenfor brystet, lengre blir det ikke.... 

Anonymkode: dd649...ac4

Men noen sier nå å massere hodebunnen i lang tid kan gi tykkere og lengre hår, selv om mange har sagt at håret styres mest av genene og ikke kan gjøre særlig noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, FurryKvinne said:

Men noen sier nå å massere hodebunnen i lang tid kan gi tykkere og lengre hår, selv om mange har sagt at håret styres mest av genene og ikke kan gjøre særlig noe med det.

Det finnes antagelig hundre forskjellige meninger om dette. Men nå tror jeg at du har fått med deg alle rådene som finnes snart. Du må bare prøve deg frem og finne ut hva du synes at virker for deg.

Anonymkode: 319fa...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FurryKvinne skrev (På 25.2.2021 den 19.59):

Håret mitt pleide å være mer langt, tykt og fint og minst fortsatt vokste fort ut igjen da jeg var yngre før det bare begynte å kanskje å få hårtap da jeg ble 17 år gammel i 2013 og, selv om jeg minst ganske sjeldent fønet eller rettet det, har ikke brukt børste i lang tid, manglet ikke noen vitaminer og ikke var noe galt med noen av mine hormoner ifølge blodprøven jeg tok for noen få måneder siden, fortsatt hadde langt og tykt hår som vokste ut igjen selv om jeg ikke drakk mye vann da jeg var yngre enn 17 år gammel, tatt Zoloft 50 mg medisin helt siden april nå til å gjøre meg mindre stresset og deppa, tror jeg ikke har alopecia og håper det bare er genene mine som her forårsaket hårtap. Men er usikker på om jeg klippet meg når jeg måtte siden jeg har en type hår som er litt krøllete og ikke spiker hår som sannsynligvis må klippes litt oftere, stresset ganske to eller tre ganger mellom 2013 og 2020, begynte å være mindre ute omtrent helt siden jeg var 12 år gammel, gikk ned 16-18 kilo i vekt i ca. fem måneder i 2016, kan ha hatt litt for mye sjokolade og iskrem sukker mellom 2018-2020 og har ikke klart å bæsje store biter i lang periode om det er en spiseforstyrrelse som kan gjøre hårtap og i de siste 4-5 siste månedene mellom mars og august mistet ca.12 hårdotter i dusjen, selv om man ikke mangler noen vitaminer og ikke var noe galt med mine hormoner ifølge blodprøven og håret mitt allerede var sånn før 2018 før en del sukker mellom 2018 og 2020.

 

Lest denne, TS? 

image.png.5be39404bee2a0ed1d3efd3610550773.png

Anonymkode: 45ed5...be5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.3.2021 den 7.54):

Hvis du er interessert i å få hjelp med å få håret tilbake, les på nettet Anthony William medical medium og søk etter håravfall/hairloss. 

Anonymkode: 66275...279

Takk for tips! ❤️

(Ikke TS)

Anonymkode: 45ed5...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man hårtap og ikke lengre og tykkere hår om man ikke spiser nokk sundt og drikker nokk vann eller har vitaminmangel?

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ta blodprøver av DHT og DHEA hos spesialist på feks pcos spesialist.. 

 

DHT betyr dihydroteststreone og det er sterke enn testosterone.... Så når vi kvinner har mye dht dannes det mer dht i hodebunnen.... Man kan ta piller for det, spirix, bruke rulle med nåler og bruke dermaroller med nåler i. Eneste som funket på meg. Jeg har pcos og mistet mye hår... Send meg meld om du lurer på mer. Men med pillene må man bli fulgt opp av noen som kan dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest det lange innlegget ditt, men her er noe du kan tenke over:

Varmebehandler du håret? Glattetang? Utsetter håret for sterkt sollys?

Behandler du håret kjemisk? Farge, bleking?

Bruker du shampoo og balsam som ikke er bra, og tørker ut håret?

Jeg trodde lenge at jeg hadde tynt hår fra naturens side, men etter jeg sluttet å stripe det og bruke rettetang så ble håret mitt mer fyldig og glansfullt 😊 Vil absolutt anbefale å la håret være i fred og være helt naturlig.

Anonymkode: 4e25a...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt vokste ikke mellom 2013 og 2021. Plutselig begynte det å vokse - og jeg fikk krøller! Nå er det langt, blankt, tjukt og bølgete og ser ut som en shampoo-reklame. 
Aner ikke hva som er årsaken. 

Anonymkode: 4dda9...e11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avstand skrev (På 14.5.2022 den 22.50):

Du spiser mye sunt: men mat på boks er ikke sunt. Det høres ekkelt syns jeg. Siden det holder seg bra i romtemperatur, må det være gjort noe med det.

Boksmat er hermetisert og ikke tilsatt mer konserveringsmidler enn mye annen mat.  Hermetisert mat kan holde seg i flere titalls år og fremdeles være spiselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.5.2022 den 23.13):

Mye usunn mat. Spis heller ren mat laget fra bunn av. Unngå prosessert mat. 

Anonymkode: 386e9...ac3

Hjelper ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 16.41):

Jeg tviler på at hvor mye vann man drikker har noe å si for håret. Det er ingen næringsstoffer i vann, og hår er vel mer avhengig av de riktige næringsstoffene, som b-vitaminer, for å bli glansfullt og fint. Tykkelsen på håret kan det være vanskelig å gjøre noe med. Man er fra naturens side utstyrt med et visst antall hårsekker i hodebunnen. Det dannes ikke flere. Det som kan se ut som tykt og fint hår på et lite barnehode, kan bli tynnere på et større voksent hode, pga antall hårsekker da blir strukket ut over et større område og dermed blir tynnere. Har du tenkt på det?

 

Anonymkode: 99762...8a7

Alle mennesker på jorda har omtrent like mange hårsekker både på kropp og på hodet.  Noen hårsekker kan bli mindre aktive eller dø pga napping, voksing, stress, sykdom osv. Men det som skiller mest er hårkvalitet, farge og tykkelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Kan selv gå litt opp i vekt påføre hårtap, mindre fyldig/tykt hår og dårlig hårvekst?

Omtrent i to måneder nå har jeg prøvd spise mer sundt og drikker mer vann enn vanlig og ha junk food/godteri bare en gang i uka uansett om jeg ville gå noen få kilo siden jeg jeg tenkte mer på håret enn vekta denne gangen og tror jeg fikk lett fyldigere/tykkere hår etter en liten stund da jeg prøvde det i en periode i en periode mellom 2020-2021, men tror det ikke virket uansett da jeg prøvde det igjen andre gangen i to måneder nå i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (På 21.7.2022 den 10.17):

Hjelper ikke.

Kan selv gå litt opp i vekt påføre hårtap, mindre fyldig/tykt hår og dårlig hårvekst?

Omtrent i to måneder nå har jeg prøvd spise mer sundt og drikker mer vann enn vanlig og ha junk food/godteri bare en gang i uka uansett om jeg ville gå noen få kilo siden jeg jeg tenkte mer på håret enn vekta denne gangen og tror jeg fikk lett fyldigere/tykkere hår etter en liten stund da jeg prøvde det i en periode i en periode mellom 2020-2021, men tror det ikke virket uansett da jeg prøvde det igjen andre gangen i to måneder nå i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt tror du håret ditt vokser på 2 måneder? 2 cm?

Da vil det ta i alle fall 1,5 år før du kan se noen forskjell på håret etter omlegging av kosthold.

Anonymkode: 319fa...1c8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor langt tror du håret ditt vokser på 2 måneder? 2 cm?

Da vil det ta i alle fall 1,5 år før du kan se noen forskjell på håret etter omlegging av kosthold.

Anonymkode: 319fa...1c8

Jeg sa jo at det tok bare omtrent en kort stund til det plutselig ble fyldig/tykt som jeg ville ha det forrige gang prøvde det i en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...