Gå til innhold

Hvorfor har håret mitt vært kort og tynt i ca. åtte år nå, er det noe galt og hva kan jeg gjøre med det?


FurryKvinne

Anbefalte innlegg

FurryKvinne skrev (5 minutter siden):

Jeg prøvde i en periode å ha spise mer sundt enn vanlig og bare ha junk food en dag i uka i minst et halvt år, men fyldigheten på håret mitt bare uansett gikk av og på som bare både forvirret og irriterte meg og samtidig måtte ta masse erfaring om å ha junk food to ganger i uka ofte kan selv lett negativt påvirke håret, om det skal mer enn å ikke ha vitaminmangel for få muligst fint fyldig hår og om det var mest bare på grunn av genene mine hele tiden!

Da er det nok bare genene dine da

Anonymkode: a8d91...8df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får vondt i øyene av den overskrifta. 
Bacon, burger, fiskepinner og mye mer på den lista di er heller ikke SUNN mat. 

Anonymkode: 26483...569

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FurryKvinne skrev (11 minutter siden):

Jeg prøvde i en periode å ha spise mer sundt enn vanlig og bare ha junk food en dag i uka i minst et halvt år, men fyldigheten på håret mitt bare uansett gikk av og på som bare både forvirret og irriterte meg og samtidig måtte ta masse erfaring om å ha junk food to ganger i uka ofte kan selv lett negativt påvirke håret, om det skal mer enn å ikke ha vitaminmangel for få muligst fint fyldig hår og om det var mest bare på grunn av genene mine hele tiden!

Hvordan kan du ha spist sunt når du ikke vet hva som er sunt og legger frem en liste over masse usunne matvarer med spørsmål om det er sunt? 

Anonymkode: 386e9...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva var hensikten med tråden, TS, når du bare forsvarer deg og mener at alt er greit slik kostholdet er nå? Da er det jo bare å fortsette slik du gjør, da.

Anonymkode: 90432...a14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vanligvis drikker jeg mer sukkerfri appelsin saft, litt forskjellige juice, frukt smoothie og melk, jeg i hvert fall drakk lite vann da jeg var barn og hadde fortsatt langt og tykkere hår da jeg var barn.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men du hadde et mindre hode da du var barn også 😄 Flere røtter per cm. Dessuten blir håret til mange tynnere med årene, mitt var tykkere da jeg var i 20 årene, dessverre. Frisøren sa at det var normalt.

Er aldr dumt å drikke nok da! :) 

Anonymkode: baf0c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler. Drikker sjeldent vann, mest sukkerfri brus, og har (alt for) masse, langt og tjukt hår... Er 40 år. 

Anonymkode: c7bac...c21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FurryKvinne skrev (48 minutter siden):

Vanligvis drikker jeg mer sukkerfri appelsin saft, litt forskjellige juice, frukt smoothie og melk, jeg i hvert fall drakk lite vann da jeg var barn og hadde fortsatt langt og tykkere hår da jeg var barn.

Det var fordi du var barn.

Normalt at hårkvaliteten synker med åra.

Blir ennå verre når det blir grått.

Anonymkode: f9090...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem tråder om samme tema er slått sammen, og ryddet for avsporinger. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.5.2022 den 12.44):

Det var fordi du var barn.

Normalt at hårkvaliteten synker med åra.

Blir ennå verre når det blir grått.

Anonymkode: f9090...652

Jeg har nettopp møtt mange av mine gamle skole venninner igjen første gang på lenge og de fleste av dem så ut som de har fortsatt samme langt og tykt hår som før og jeg er sannsynligvis akkurat den eneste som ikke har det lenger.

Endret av FurryKvinne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FurryKvinne skrev (På 28.5.2022 den 11.55):

Vanligvis drikker jeg mer sukkerfri appelsin saft, litt forskjellige juice, frukt smoothie og melk, jeg i hvert fall drakk lite vann da jeg var barn og hadde fortsatt langt og tykkere hår da jeg var barn.

Jeg tviler på at hvor mye vann man drikker har noe å si for håret. Det er ingen næringsstoffer i vann, og hår er vel mer avhengig av de riktige næringsstoffene, som b-vitaminer, for å bli glansfullt og fint. Tykkelsen på håret kan det være vanskelig å gjøre noe med. Man er fra naturens side utstyrt med et visst antall hårsekker i hodebunnen. Det dannes ikke flere. Det som kan se ut som tykt og fint hår på et lite barnehode, kan bli tynnere på et større voksent hode, pga antall hårsekker da blir strukket ut over et større område og dermed blir tynnere. Har du tenkt på det?

 

Anonymkode: 99762...8a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg tviler på at hvor mye vann man drikker har noe å si for håret. Det er ingen næringsstoffer i vann, og hår er vel mer avhengig av de riktige næringsstoffene, som b-vitaminer, for å bli glansfullt og fint. Tykkelsen på håret kan det være vanskelig å gjøre noe med. Man er fra naturens side utstyrt med et visst antall hårsekker i hodebunnen. Det dannes ikke flere. Det som kan se ut som tykt og fint hår på et lite barnehode, kan bli tynnere på et større voksent hode, pga antall hårsekker da blir strukket ut over et større område og dermed blir tynnere. Har du tenkt på det?

 

Anonymkode: 99762...8a7

Jeg har nettopp møtt mange av mine gamle skole venninner igjen første gang på lenge og de fleste av dem så ut som de har fortsatt samme langt og tykt hår som før og jeg er sannsynligvis akkurat den eneste som ikke har det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har du testet stoffskifte? Hos noen kan stoffskifte-feil utarte seg til at hår ikke vokser mer enn en viss lengde.

Har sett det selv.

Hos andre er det bare genetisk. Vet en del folk som hadde hår som vokste laaaangt men plutselig i voksen alder så vokser det til for eks skuldra og absolutt IKKE lengre. Det er svært merkelig men det er vel noe i DNAet? Altså at håret  ramler ut etter en viss lengde fordi da er det "stopp" / det har en viss "alder" før det kommer nytt.

 

Anonymkode: c4c2e...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker veldig stressa. Sånn usunn stressa. Man mister har av sånt. Grå hår kan man og få 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PinkishLampshade skrev (På 27.12.2021 den 22.30):

Jeg har blitt overfokusert på om håret mitt blir tynnere, og ved å manipulere håret med fingrene, eller "plukke" på hodebunnen så kan man jo lett dra ut hår uten å mene det. Når jeg ikke er stresset, og dermed ikke gjør det, så blir håret tykkere igjen. Altså har noe fysisk (telogen effluvium) blitt til noe psykisk.

Her har du svaret på det du lurer på.

Håret ditt blir slitt fordi du driver og tar på det hele tiden. Det er ikke mer mystisk enn det. Ikke stress med kostilskudd og slikt om du ikke har fått påvist mangel på noe hos legen (unntatt D-vitamin i vinterhalvåret). Se om du finner noe lesestoff om teknikker for å slutte å ta på håret så mye.

Anonymkode: 60884...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Her har du svaret på det du lurer på.

Håret ditt blir slitt fordi du driver og tar på det hele tiden. Det er ikke mer mystisk enn det. Ikke stress med kostilskudd og slikt om du ikke har fått påvist mangel på noe hos legen (unntatt D-vitamin i vinterhalvåret). Se om du finner noe lesestoff om teknikker for å slutte å ta på håret så mye.

Anonymkode: 60884...396

Jeg pleier ta på mitt hår når det trengs å greies med hendene og styler det ikke.

Adobyen skrev (På 16.5.2022 den 11.21):

Det er vanskelig å skjønne og stole på kilder når de ikke sier det samme og bruker samme ord enn når jeg spør spørsmål på noen sider som nettsiden Kvinneguiden jeg kan få svar fra mange.

Er det ikke det viktigste å spise noen mat som minst har alle vitaminene, ta kosttilskudd og ikke ha noen vitaminmangel enn noen bestemte mat som det sier fra  denne nettsiden? https://www.nettavisen.no/skjonnhet/harpleie/12-matvarer-som-gir-deg-sunt-har/s/12-95-8469744

AnonymBruker skrev (På 26.6.2022 den 17.18):

Har du testet stoffskifte? Hos noen kan stoffskifte-feil utarte seg til at hår ikke vokser mer enn en viss lengde.

Har sett det selv.

Hos andre er det bare genetisk. Vet en del folk som hadde hår som vokste laaaangt men plutselig i voksen alder så vokser det til for eks skuldra og absolutt IKKE lengre. Det er svært merkelig men det er vel noe i DNAet? Altså at håret  ramler ut etter en viss lengde fordi da er det "stopp" / det har en viss "alder" før det kommer nytt.

 

Anonymkode: c4c2e...082

En av mine nærmeste venner og familie mener plutselig igjen som de mente fra begynnelsen at man får mindre sundt hår når man har litt mye junk food og godteri som is, sjokolade og ostepop i to dager i uka selv om jeg fortsatt spiser enn del sundt og har ikke noe vitaminmangel samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...