Fru Fomle Skrevet 28. september 2007 Forfatter #3841 Del Skrevet 28. september 2007 Savner du jobben, forresten? Nja, ikke så mye som jeg kanskje burde. Noen ting gleder jeg meg til å komme tilbake til, andre ting nesten gruer jeg meg til.... Jeg er også ganske spent på hvilke oppgaver jeg får når jeg kommer tilbake, jobber i en organisasjon som stadig endres og de neste årene blir det nok enda mer. Det er spennende, men det skaper også en del usikkerhet som til tider kan prege arbeidsdagen mer enn jeg liker. Og siden jeg er tillitsvalgt så blir jeg ekstra berørt av det. Men, jeg får bare se hva som skjer og hvordan det blir. Er egentlig ganske lettet for at det ikke ble noe jobbskifte akkurat nå, greit å gå tilbake til noe som er trygt og kjent, og der jeg har mulighet for å jobbe redusert om jeg har lyst til det. Og du har fullstendig rett når du sier at det en husmor gjør ikke synes. Så da kan det være greit å bytte litt på oppgaven innimellom så begge ser hva det egentlig innebærer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 29. september 2007 Forfatter #3842 Del Skrevet 29. september 2007 Litt bedre humør i dag heldigvis. Snakket med en veldig glad og opprømt mann i går som hadde skutt en flott rådyr-bukk (6-takker eller noe sånt), så da smeltet jeg litt... Geviret kommer han visstnok hjem med, men jeg nekter å ha det på veggen i stua. Effektiv formiddag mens Lillegull sov, har vasket og ryddet så det ikke lenger er helt bomba her. Bare halvt... Har også laget ferdig 15 takkekort, nå må jeg se å få fingeren ut å få sendt ut de siste. Irritert på meg selv som har utsatt det så lenge, er litt flaut å sende takkekort når poden er nesten 6 mnd. Jeg er de siste dagene blitt inspirert til å prøve å leve litt mer miljøvennlig og med fokus på rettferdig handel. Jeg tror at hver enkelt av oss kan gjøre masse for å redusere utslipp, ikke minst ved å redusere forbruket av alt dill og dall vi omgir oss med. Mye av det vil ikke vises på bunnlinjen av Norges utslipp, men vi vil kunne oppnå reduserte utslipp i andre land ved at varen ikke produseres. :)I første omgang vil jeg være mer kritisk ved innkjøp av klær og kanskje til og med driste meg ut i bruktmarkedet.. Finnes etterhvert et ganske bra utvalg i klær av økologisk bomull, og ellers velge økologisk når en har anledning. Tenker å begynne i det små og så vil det forhåpentligvis gå sport i det etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #3843 Del Skrevet 1. oktober 2007 Mandag. Hadde gledet meg til en rolig start på dagen siden mannen skulle få avgårde skoleguttene. Men det ble et himla mas om hvor forskjellige ting var , og alt bråket vekket tilslutt Lillegull. Og da kunne jeg liksågodt kjøre førsteklassingen på skolen.. Ikke spesielt mye å skryte av på vektfronten heller. Har gått bittelitt opp, men det var egentlig forventet etter en helg med alt for mye digg i skapene.. Lurer på om jeg noengang kommer til å klare å skjerpe meg så mye at det begynner å vise igjen på vekta. Jeg eier ikke viljestyrke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 1. oktober 2007 #3844 Del Skrevet 1. oktober 2007 Ikke jeg heller Det er dessverre så alt for mye god mat til at jeg klarer å skjerpe meg også. Lurer sterkt på å lage ukemeny med mat jeg egentlig ikke liker Og hive alle fristelser... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 1. oktober 2007 #3845 Del Skrevet 1. oktober 2007 Litt bedre humør i dag heldigvis. Snakket med en veldig glad og opprømt mann i går som hadde skutt en flott rådyr-bukk (6-takker eller noe sånt), så da smeltet jeg litt... Geviret kommer han visstnok hjem med, men jeg nekter å ha det på veggen i stua. Vil du ikke ha det på stua??? Tenk deg så stolt han er da, nei nå synes jeg du kan la dine prinsipper vike Jeg er de siste dagene blitt inspirert til å prøve å leve litt mer miljøvennlig og med fokus på rettferdig handel. Jeg tror at hver enkelt av oss kan gjøre masse for å redusere utslipp, ikke minst ved å redusere forbruket av alt dill og dall vi omgir oss med. Mye av det vil ikke vises på bunnlinjen av Norges utslipp, men vi vil kunne oppnå reduserte utslipp i andre land ved at varen ikke produseres. :)I første omgang vil jeg være mer kritisk ved innkjøp av klær og kanskje til og med driste meg ut i bruktmarkedet.. Finnes etterhvert et ganske bra utvalg i klær av økologisk bomull, og ellers velge økologisk når en har anledning. Tenker å begynne i det små og så vil det forhåpentligvis gå sport i det etterhvert. Jeg er helt enig med deg, dette synes jeg er viktig. Om det ikke vises på bunnlinja her hjemme eller at vi ikke er i stand til å redde verden helt på egen hånd, synes jeg spiller mindre rolle. Man gir noen signaleffekter og i tillegg blir man mer bevisst på eget forbruk. Veldig viktig. Jeg kjøper selv stort sett økologiske matvarer i den grad jeg kan velge. Utvalget blir jo større etterhvert som flere etterspør det. Det er jo bare sånn det virker her i vårt samfunn. Det jeg kunne blitt bedre på er å kjøpe brukt. Der er jeg ikke flink, men til gjengjeld er ingen av oss særlig interessert i å skifte ut alskens flere ganger i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 1. oktober 2007 #3846 Del Skrevet 1. oktober 2007 Mandag. Hadde gledet meg til en rolig start på dagen siden mannen skulle få avgårde skoleguttene. Men det ble et himla mas om hvor forskjellige ting var , og alt bråket vekket tilslutt Lillegull. Og da kunne jeg liksågodt kjøre førsteklassingen på skolen.. Gjett om jeg kjenner igjen dette! Det blir bare kaos her hvis mannen er hjemme på morgenen, mye bedre å få han ut av huset, så kan vi ta ting i vårt eget tempo Og hvis du mot formodning finner noe viljestyrke, tar jeg gjerne imot en avlegger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #3847 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ikke jeg heller Det er dessverre så alt for mye god mat til at jeg klarer å skjerpe meg også. Lurer sterkt på å lage ukemeny med mat jeg egentlig ikke liker Og hive alle fristelser... Ukesmeny en ikke liker, det var jo også en idè. For min del må jeg slutte og handle hver dag, av en eller annen merkelig grunn så suger alltid handlekurven min til seg noe godt.. Jeg har gått i høstferiemodus en uke for tidlig og sitter nå i sofaen og koser meg med kaffe, tykklefse og KG. :kaffe: Vil du ikke ha det på stua??? Tenk deg så stolt han er da, nei nå synes jeg du kan la dine prinsipper vike Jeg er helt enig med deg, dette synes jeg er viktig. Om det ikke vises på bunnlinja her hjemme eller at vi ikke er i stand til å redde verden helt på egen hånd, synes jeg spiller mindre rolle. Man gir noen signaleffekter og i tillegg blir man mer bevisst på eget forbruk. Veldig viktig. Jeg kjøper selv stort sett økologiske matvarer i den grad jeg kan velge. Utvalget blir jo større etterhvert som flere etterspør det. Det er jo bare sånn det virker her i vårt samfunn. Det jeg kunne blitt bedre på er å kjøpe brukt. Der er jeg ikke flink, men til gjengjeld er ingen av oss særlig interessert i å skifte ut alskens flere ganger i året. Vel, nå ligger rådyrhodet i fryseren sammen med den gigantiske tiuren fra i fjor. Og sånn blir det vel noen år framover, godt vi har så stor fryseboks at det er plass til alle sånne snurrepiperier. Vi er ikke flinke til å handle brukt vi heller, men så er det ikke alle ting jeg vil kjøpe brukt. Det skal noe til å finne feks møbler som faller helt i smak, og da må det være bedre å kjøpe noe nytt en liker og som varer i mange år. Men et stort problem nå for tiden er at ting ikke lages for å vare. Barnevogna vår er ikke brukt i 6 mnd engang og det er allerede kommet rust på den. Gjett om jeg kjenner igjen dette! Det blir bare kaos her hvis mannen er hjemme på morgenen, mye bedre å få han ut av huset, så kan vi ta ting i vårt eget tempo Og hvis du mot formodning finner noe viljestyrke, tar jeg gjerne imot en avlegger! Vel, viljesturken lå ikke i tykklefsa jeg nettopp har fortært. ------------------ Jeg er i et merkelig humør for tiden. Været er superflott om dagen og jeg burde derfor vært full av energi og ute på tur. Men alt jeg har lyst til er å krype under dyna med en king-size sjokolade og en god bok. Tror det skal bli godt å reise bort litt neste uke, satser på at et skifte i omgivelser kan gjøre meg godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 2. oktober 2007 #3848 Del Skrevet 2. oktober 2007 Ukesmeny en ikke liker, det var jo også en idè. For min del må jeg slutte og handle hver dag, av en eller annen merkelig grunn så suger alltid handlekurven min til seg noe godt.. Det er ganske lurt å handle en dag i uka. Vi var flinke til det da ungene bodde hjemme, nå har det desverre sklidd litt ut. Men lurt er det, både mht lommeboka og til alskens fristelser man finner på sin vei gjennom butikken. Vi er ikke flinke til å handle brukt vi heller, men så er det ikke alle ting jeg vil kjøpe brukt. Det skal noe til å finne feks møbler som faller helt i smak, og da må det være bedre å kjøpe noe nytt en liker og som varer i mange år. Men et stort problem nå for tiden er at ting ikke lages for å vare. Barnevogna vår er ikke brukt i 6 mnd engang og det er allerede kommet rust på den. Det er sånn jeg også tenker. Bedre å kjøpe noe ordentlig som varer en stund. Da jeg begynte å studere, handlet jeg en del klær på H&M. Det har jeg nesten sluttet med nå, jeg blir skikkelig sur når en genser mister fasongen etter noen få vask. Heller èn skikkelig ting enn fire billige... Jeg er i et merkelig humør for tiden. Været er superflott om dagen og jeg burde derfor vært full av energi og ute på tur. Men alt jeg har lyst til er å krype under dyna med en king-size sjokolade og en god bok. Tror det skal bli godt å reise bort litt neste uke, satser på at et skifte i omgivelser kan gjøre meg godt. Det vil nok gjøre deg godt å komme litt bort fra vante omgivelser. Det trenger vi fra tid til annen. Ha en fin dag, Fomlis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 2. oktober 2007 #3849 Del Skrevet 2. oktober 2007 (endret) Rådyrhode i fryseren . Det er jeg ikke sikker på om nervene mine hadde tålt! Det høres ut som om du er i høstmodus. En tur bort gjør helt sikkert godt, man trenger miljøskifte iblant. Men jeg tror også man har behov for å ligge litt under pleddet! Endret 2. oktober 2007 av Kira Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 4. oktober 2007 Forfatter #3850 Del Skrevet 4. oktober 2007 Det er ganske lurt å handle en dag i uka. Vi var flinke til det da ungene bodde hjemme, nå har det desverre sklidd litt ut. Men lurt er det, både mht lommeboka og til alskens fristelser man finner på sin vei gjennom butikken. Det er sånn jeg også tenker. Bedre å kjøpe noe ordentlig som varer en stund. Da jeg begynte å studere, handlet jeg en del klær på H&M. Det har jeg nesten sluttet med nå, jeg blir skikkelig sur når en genser mister fasongen etter noen få vask. Heller èn skikkelig ting enn fire billige... Det vil nok gjøre deg godt å komme litt bort fra vante omgivelser. Det trenger vi fra tid til annen. Ha en fin dag, Fomlis Jeg gleder meg til å skifte stue for en stund. Og til muligheten å få sove litt lenger om morgenen. Rådyrhode i fryseren . Det er jeg ikke sikker på om nervene mine hadde tålt! Det høres ut som om du er i høstmodus. En tur bort gjør helt sikkert godt, man trenger miljøskifte iblant. Men jeg tror også man har behov for å ligge litt under pleddet! Hodet er godt pakket inn i plast, så det er ikke sånn at vi stirrer det rett i øynene hver gang vi åpner lokket. Ligger under pleddet akkurat nå, og det er deilig! -------------- Humøret er fremdeles så som så . Er kommet i høst-mood, eller så er det bare at jeg har vært fyktelig trøtt hele denne uka. Kommer meg ikke i seng om kvelden, men får heller ikke sove når jeg først legger meg. :klø: Føler jeg skriver det samme her inne hele tiden, og har derfor ikke hatt ork til å være særlig aktiv de siste dagene. Så det er godt mulig det blir siste innlegget mitt før jeg reiser, regner med å komme strekere tilbake etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 4. oktober 2007 #3851 Del Skrevet 4. oktober 2007 Ønsker deg i så fall en riktig god ferie Kos deg, slapp av og lad batteriene. Kjenner godt igjen "lei-følelsen" mht dagbok, men jeg kommer til å savne skriveriene dine når du er bortreist Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 7. oktober 2007 #3852 Del Skrevet 7. oktober 2007 Ha en god høstferie Fru Fomle! Lad batteriene og kom sterkt tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 9. oktober 2007 #3853 Del Skrevet 9. oktober 2007 Håper du har en fin høstferie og får ladet batteriene igjen! Deilig og komme seg bort litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 16. oktober 2007 #3854 Del Skrevet 16. oktober 2007 Har du fått ny avatar? Jeg må innrømme at jeg skvatt litt da jeg så den Hatt en fin ferie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 20. oktober 2007 #3855 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvor er sovegrisen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 24. oktober 2007 #3856 Del Skrevet 24. oktober 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 26. oktober 2007 #3857 Del Skrevet 26. oktober 2007 Savner deg... håper alt er bra med dere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 6. november 2007 #3858 Del Skrevet 6. november 2007 Hvor blir du av, Fru Fomle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 6. november 2007 #3859 Del Skrevet 6. november 2007 Hvor er duuuu? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 7. november 2007 Forfatter #3860 Del Skrevet 7. november 2007 Jeg kommer snart!!! Savner dere!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå