Gå til innhold

Fomleriene


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Så dumt at bursdagfeiringen ikke ble helt som planlagt. Får håpe at morgendagens selskap blir vellykket.

Litt :kjefte: også, naboen fikk 2 kattunger for en stund siden som trives mye bedre i hagen vår enn hjemme hos seg selv. De har begynt å gjøre fra seg i grønnsakskassen vår, det liker jeg heller dårlig.. Og nå nettopp hoppet den ene oppi handlekurven på vogna som står utpå terassen sånn at Lillegull våknet. Heldigvis sovnet hun igjen. Må tenke ut noe :lur: for å skremme dem vekk. For godt.

Kjedelig med katter som bruker bed og grønnsakshagen til kattedo. Vi har hatt samme problemet her. Vi løste det med å legge nett over hele grønnsakshagen. Dessuten er det noen katter som har blitt spruta på med vannslangen. Var en katt som fort skjønte at det var lurt å holde seg unna hagen vår pga. at den ble våt hver gang den prøvde. Den gikk tvers gjennom naboene sine hager, men da den kom til hagegjerdet vårt, tok den en omveg rundt vår hage og inn i hagen til naboen på andre siden :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha forsøkt med 23 gutter i barneselskap, skal jeg love deg at 11 blir himmelsk! Håper været blir såpass bra at det om ikke annet går an å lukke opp altandøra (ikke vits i å håpe for mye på sol kanskje?) Lykke til med feiringen! Det blir sikkert kjekt for store og små!

Leit at den andre feiringen ble ødelagt, slike mennesker finnes dessverre i de fleste familier eller vennekretser. Synd de ødelegger slik- både for seg og for de rundt dem.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at guttens bursdagsfeiring ikke ble som forventet. Sånne mennesker er utrolig slitsomme. De kan umulig være fornøyd med sin egen tilværelse, jeg synes ofte jeg kan spore mye bitterhet i slike typer mennesker.

Lykke til med morgendagens selskap. Det høres ut som det blir nok gjester, i hvertfall hvis det er 11 gutter i verste bråkealder. Men det er jo koselig også, selv om det er slitsomt. Og plutselig er de blitt så store at det er slutt på barnebursdager...

Kommer nok til å savne bursdagene når den tid kommer ja. Synes det er kjekt å treffe klassekameratene til de håpefulle også, får litt innblikk i hvordan klassemiljøet er... Nå har jo de som kommer i dag nettopp begynt i samme klasse så jeg er spent på å se hvordan de fungerer sammen.

Har invitert kun en jente, håper det går greit. :sjenert: Nå har hun gått sammen med bare jevngamle gutter i barnehagen, men jeg føler meg kanskje litt lusen som gjorde det. Men skulle vi hatt hele klassen hadde det blitt 17, og det kan bli litt mye når vi bare er en voksen når Lillegull krever sitt...

Så dumt at bursdagfeiringen ikke ble helt som planlagt. Får håpe at morgendagens selskap blir vellykket.

Kjedelig med katter som bruker bed og grønnsakshagen til kattedo. Vi har hatt samme problemet her. Vi løste det med å legge nett over hele grønnsakshagen. Dessuten er det noen katter som har blitt spruta på med vannslangen. Var en katt som fort skjønte at det var lurt å holde seg unna hagen vår pga. at den ble våt hver gang den prøvde. Den gikk tvers gjennom naboene sine hager, men da den kom til hagegjerdet vårt, tok den en omveg rundt vår hage og inn i hagen til naboen på andre siden :fnise: .

Det blir nok nett over grønnsakene til neste år. Det er sikkert lurt mot andre dyr og kryp også, vi hadde noe(n) som var å spiste på jordbærene i sommer.

Lykke til med bursdagsfeiringen. Og som Miami sier, vi som er ferdig med denslags, savner det faktisk, så nyt det og ta masse bilder :)

Skal prøve å huske å ta bilder. Lett å glemme når kaoset råder. :fnise:

Etter å ha forsøkt med 23 gutter i barneselskap, skal jeg love deg at 11 blir himmelsk! Håper været blir såpass bra at det om ikke annet går an å lukke opp altandøra (ikke vits i å håpe for mye på sol kanskje?) Lykke til med feiringen! Det blir sikkert kjekt for store og små!

Leit at den andre feiringen ble ødelagt, slike mennesker finnes dessverre i de fleste familier eller vennekretser. Synd de ødelegger slik- både for seg og for de rundt dem.

:klemmer:

23 gutter!!? :dåne:

Var nydelig vær i dag morges, men nå har det selvfølgelig skyet over igjen. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kommer jeg til å krype til korset å kjøpe grøt til Lillegull. Føler det er litt nederlag at jeg ikke klarer å fullamme til 6 måneder, men når hun skal ha mat hver andre time på natta så går det bare ikke lenger. :sjenert: Det vil uansett ta tid å komme opp i en skikkelig porsjon, og for alt vi vet så kan det jo hende hun ikke vil ha heller. :usikker:

Derfor har jeg sovet formiddagslur for å være opplagt til i ettermiddag. Lillegull var nok trøtt etter nattas strabaser :fnise: og sovnet allerede på vei hjem fra skolen, så da hoppet jeg også i loppekassa en stund.

Er sinnsykt stiv bak på leggene i dag. Gikk tur med en venninne i går kveld og selv om det ble en kortere tur enn vanlig så har tydeligvis beina fått nok trim for en dag. ;) Får se om jeg kommer meg ut på tur litt senere, tror heller jeg må prioritere hjemmeprogrammet mitt for rygg og mage. Har ikke vært så flink som jeg burde, og på mandag skal jeg på oppfølgingstime igjen.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal slett ikke føle det som et nederlag å ikke fullamme til Lillegull er 6 mnd. Det er jo kjempeflott at du har klart det så lenge som du har gjort. Når du merker at hun har behov for mer mat, er det bedre å spe på med litt grøt i steden for at du skal slite deg helt ut med amming hver time døgnet rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med ryggen? Hjelper treningsopplegget deg til å holde den i sjakk? Håper det går fremover.

11 ville guttunger kan blir litt av et strev å holde styr på, men det går sikkert greit.

Ha en fin onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal slett ikke føle det som et nederlag å ikke fullamme til Lillegull er 6 mnd. Det er jo kjempeflott at du har klart det så lenge som du har gjort. Når du merker at hun har behov for mer mat, er det bedre å spe på med litt grøt i steden for at du skal slite deg helt ut med amming hver time døgnet rundt.

Takk, Madeline! :klemmer:

Ville gjerne prøve å gjøre ting "etter boka" denne gangen (siste sjanse ;)), men må bare innse at hun nok trenger mer mat enn jeg kan tilby. Hun er også utrolig opptatt av alt vi spiser, skal sitte ved bordet når vi spiser, griper etter glass og pålegg osv. Så jeg tror hun var klar for litt mer, ga henne noen få skjeer i går kveld og det var stor suksess. :) Alt gikk ned uten protester, og jeg kunne sikkert fått i henne mye mer. Men det er greit å ta det litt med ro i starten. Fikk ingen reaksjon i natt, med unntak av noe bedre nattesøvn (våken for mat 02 og 06).

Hvordan går det med ryggen? Hjelper treningsopplegget deg til å holde den i sjakk? Håper det går fremover.

11 ville guttunger kan blir litt av et strev å holde styr på, men det går sikkert greit.

Ha en fin onsdag :)

Ryggen er veldig bra nå etter jeg har kommet skikkelig igang med treningen igjen. Nå kan jeg til og med gå 5 km tur på asfalt uten problemer. Og løfting av vogna inn og ut av bilen er null problem. Det er utrolig deilig! :tommelsmil:

Selskapet i går gikk veldig greit, men det er en livlig gjeng for å si det sånn! Angret på at vi ikke hadde laget noe skikkelig kø-system for hopping på trampoline feks, alle ville jo gjøre det samtidig. Måtte heve stemmen ganske mye for å få de til å høre etter, mannen sa jeg hørtes sint ut til tider så jeg håper ikke de ble helt avskremt. :sjenert: Virket ikke sånn, men..

Lillegull var våken hele tiden, heldigvis kunne hun til en viss grad ligge å leke for seg selv. Men det var litt kaotisk til tider når vi bare var 1 1/2 voksen. Tror gjengen ble litt mer opprømte også fordi de ikke kjenner hverandre så godt lenger, antar det blir roligere til neste år. ;)

Forbedringspunkter til neste bursdag:

1. Kø-system for trampoline

2. Skattejakt etter godteposer kun utendørs

3. Ha klar flere aktivitetsalternativer så ikke alle skal gjøre alt samtidig.

Jubilanten var ihvertfall veldig fornøyd, og det er jo det viktigste! :)

Nå har jeg vært på trening, i dag gikk det heldigvis greit med Lillegull på barneparkeringen. Skal :dusje: og så må jeg vel gjøre noe fornuftig mens hun sover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke treigt som jeg har merka. :klø:

Godt med overstått barnebursdag?

Og det er ikke treigt her heller :sjenert:

Søren, håper jeg ikke har fått noe dritt på PC-en. :sur: Men andre nettsider funker som bare det. :klø:

Og det er godt med overstått bursdag, Kira. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøøøøttttt... :Gjesp:

Er min egen feil, fikk ikke sove. Lillegull var også litt urolig, stakkaren hadde blitt overforet med grøt i går kveld. :forvirret: Jeg var på foreldremøte og mannen hørte visst ikke helt etter da jeg forklarte hvor mye han burde gi. Så han laget grøt av 100 ml melk og stappet i henne over en tredjedel til hun nektet å spise mer. På den 2.dagen med grøt. Så nå håper jeg han også skjønner at mengde grøt ikke er proporsjonal med mengde søvn. :roll:

I går var jeg og kikket på 6-åringen som spilte fotballkamp. Det var en fornøyelig forestilling. :fnise: De fleste på laget er helt nye og det er ikke så lett å holde fokus på det som skjer på banen. Vår håpefulle er vel en av de som sliter mest, han danser rundt utpå banen og er både her og der og overalt hvor ikke ballen er. Da han skulle ta innkast satte han seg rett ned på sidelinja etter kastet var tatt og glemte hele kampen. :fnise: Og så har du alle engasjerte foreldre, merket selv at jeg nok kan bli i overkant etterhvert..

I går kveld traff også jeg min dose med travle mennesker, Kira. Den verste var egentlig en venninne av meg. :forvirret: Hun hadde det jo så travelt nå med en på skole og en i barnehage og alle foreldremøtene og bla bla bla. Min kommentar? "Velkommen i klubben"! I tillegg så prater hun kun om seg og sitt, jeg blir til tider så fed up at jeg blir skikkelig irritert. Og det irriterer meg at jeg skal bruke så mye energi på å irritere meg. ;) Kanskje bedre å bare backe ut og gi litt f?

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må innrømme at jeg ikke er så glad i september, mest fordi det betyr møter opp og ned i mente; fotball, volleyball, skole, trenersamling, oppmannmøte, utvalgsmøte osv. Tror dette er likt for alle, men noen er flinkere til å syte enn andre. Slik er det når man har barn, og så får man heller bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en dame i familien som er sykere og har mer vondt enn alle andre. I alle fall prøver hun og overbevise alle sammen om det i hvert bidige familieselskap. Utrolig irriterende, men hittil har jeg bare jattet med og hørt etter med et halvt øre.

En gang klaget hun over den fæle pollenallergien og da H@nnsauen sa at jeg også er allergisk og vet alt om hvor plagsomt det kan være, var hun rask til og finne seg et nytt offer. :fnise:

Den fotballkampen hørtes morsom ut, ja. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av et foreldremøte, noe veldig kjent med det. Og det lureste er nok å overse det. Kanskje med en liten smule skadefryd ;)

Og det er alltid noen som har det verre enn alle andre. Det er sjelden de som virkelig har grunn til å klage gjør det, noe som imponerer meg. Jeg hadde sannsynligvis i en lignende situasjon blitt alle foreldemøters skrekk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som du er travelt opptatt med å følge opp barna om dagen. Det er sikkert slitsomt innimellom... men det glemmer du vel når barna er blide og lette å ha med å gjøre. :ler:

Håper du får en fin dag Fru Fomle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke er så glad i september, mest fordi det betyr møter opp og ned i mente; fotball, volleyball, skole, trenersamling, oppmannmøte, utvalgsmøte osv. Tror dette er likt for alle, men noen er flinkere til å syte enn andre. Slik er det når man har barn, og så får man heller bare prøve å gjøre det beste ut av det.

:Nikke:

Og ikke før er september er over så er det jammen ikke lenge til all julekose-møtene. ;)

Vi har en dame i familien som er sykere og har mer vondt enn alle andre. I alle fall prøver hun og overbevise alle sammen om det i hvert bidige familieselskap. Utrolig irriterende, men hittil har jeg bare jattet med og hørt etter med et halvt øre.

En gang klaget hun over den fæle pollenallergien og da H@nnsauen sa at jeg også er allergisk og vet alt om hvor plagsomt det kan være, var hun rask til og finne seg et nytt offer. :fnise:

Den fotballkampen hørtes morsom ut, ja. :ler:

Huff, kjenner til den sykeste av de syke typen ja. :ler: Hun jeg skrev om er med i den klubben også...

Litt av et foreldremøte, noe veldig kjent med det. Og det lureste er nok å overse det. Kanskje med en liten smule skadefryd ;)

Og det er alltid noen som har det verre enn alle andre. Det er sjelden de som virkelig har grunn til å klage gjør det, noe som imponerer meg. Jeg hadde sannsynligvis i en lignende situasjon blitt alle foreldemøters skrekk :ler:

Skadefryd skal bli! :lur:

Høres ut som du er travelt opptatt med å følge opp barna om dagen. Det er sikkert slitsomt innimellom... men det glemmer du vel når barna er blide og lette å ha med å gjøre. :ler:

Håper du får en fin dag Fru Fomle!

Du har så rett smak, glemmer alt når de er hyggelige og greie. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen var en trøtt, gretten dag som jeg velger å glemme fortest mulig. ;) Eneste lyspunktet var babysvømmingen, Lillegull koser seg bare mer og mer i vannet. I går dykket jeg henne selv, bare smil og ingen sure miner. :)

Nok en maraton-dag unnagjort. :fisk: Først var det fellestime på skolen med 4.klassingen. Der måtte jeg gå etter en halv time, Lillegull begynte å gråte da alle klappet. Og jeg som satt og skrøt til alle før det begynte om hvor snill og rolig hun er. :fnise:

Så var det hjem, handle i full fart og så rydde og forberede til barseltreff. Veldig koselig, men litt mer stress når man har det selv. Og når jeg nærmest hadde pælmet de siste ut var det rett avgårde på foreldrekaffe på SFO. Heldigvis sov Lillegull godt helt fra jeg gikk dit og til nesten 18 så jeg fikk unna både rydding og lage/spise pizza med guttene. Eldstemann ble ganske så utålmodig av sovingen til slutt, han skulle kjøres på overnattingsbesøk.

Jeg er jakt-enke i helgen, har derfor minimalt med planer. Skal ta symaskinen opp i stua i morgen så jeg forhåpentligvis kommer litt videre på sy-prosjektene mine. :jepp:

I kveld tror jeg rett og slett jeg dropper hele grøten.. Lillegull sov godt siste natt (våken 04) og dermed er det fulle mugger og vel så det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...