Gå til innhold

Fomleriene


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Lykke til med hjemme-alene-helg. Sikker på at det går fint, men det er klart at det er litt utfordrende første gang!

Det er vel ingen sak når man har fløte i puppen ;)

:klem:

Endret av Kira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marillia

Hadde jeg visst at du skulle bli bitt av kunstbasillen, skulle jeg sendt deg en kasse med oljemaling. Jeg gjorde et tappert forsøk for et drøyt år siden, og har glemt av hele greia. Har foresten akrylmaling, akvarellmaling og flere hundre perler liggende. Jeg har vel litt lett for å bli revet med, gitt :flau:

Jeg har ikke helt kommet i gang med treninga, men satser for fulle segl til uka. Senteret har fått ny timeplan, og det er mange spennende ting jeg skal prøve. :gravid:

Bare så det er sagt, jeg er IKKE gravid, denne blir kun brukt i mangel av magedans-smiley! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hjemme-alene helgen går fint. :klemmer:

8 kilo allerede. T@ssen var også så tung ved 4 måneders alderen. Greier ikke helt å se for meg at den lille jentebylten snart blir så stor... :sjenert:

Men jeg innbiller meg at hun har vokst en god del på de to ukene så det blir spennende å se på 3 ukers kontrollen neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med hjemme-alene-helg. Sikker på at det går fint, men det er klart at det er litt utfordrende første gang!

Det er vel ingen sak når man har fløte i puppen ;)

:klem:

Takk for det. :) Har gått veldig greit i kveld med kun en hjemme som skulle leses for. Antar det blir verre i morgen når begge to er her. Ikke greit når de aldri blir enig om en felles bok. :fnise: Eldstemann er vel egentlig for gammel å bli lest for etterhvert, men det er jo så koselig. :)

I kveld følte jeg igjen at det ikke var nok mat for Lillegull, hun suttet og suttet, men det var lite å hente. Får se hvordan det går i natt, er forberedt på mating tidlig..

Hadde jeg visst at du skulle bli bitt av kunstbasillen, skulle jeg sendt deg en kasse med oljemaling. Jeg gjorde et tappert forsøk for et drøyt år siden, og har glemt av hele greia. Har foresten akrylmaling, akvarellmaling og flere hundre perler liggende. Jeg har vel litt lett for å bli revet med, gitt :flau:

Jeg har ikke helt kommet i gang med treninga, men satser for fulle segl til uka. Senteret har fått ny timeplan, og det er mange spennende ting jeg skal prøve. :gravid:

Bare så det er sagt, jeg er IKKE gravid, denne blir kun brukt i mangel av magedans-smiley! :fnise:

Ja, nå begynte jeg å lure her. :ler:

Blir lett revet med på hobbyområdet jeg også er jeg redd. Da vi laget til hobbyrommet nede ble det to svære kartonger med alt mulig rart.. Og etter det har jeg kjøpt inn masse stoff og nå lerreter og maling. :sjenert:

Håper hjemme-alene helgen går fint. :klemmer:

8 kilo allerede. T@ssen var også så tung ved 4 måneders alderen. Greier ikke helt å se for meg at den lille jentebylten snart blir så stor... :sjenert:

Men jeg innbiller meg at hun har vokst en god del på de to ukene så det blir spennende å se på 3 ukers kontrollen neste uke.

De vokser ofte utrolig fort i starten så det er bare å nyte den korte tiden de er små. :rødme: Lillegull er jo liten enda da, men det merkes godt at hun har doblet kroppsvekten og vel så det..

-----------------

I kveld har jeg surfet etter nytt bæretøy. Tror Lillegull begynner å bli for tung for elastisk sjal, men jeg er usikker om jeg skal velge vevd sjal eller MeiTai. MeiTai kan jeg forsåvidt sy selv, men det kommer til å ta vinter og vår før jeg er ferdig med alle de andre syprosjektene jeg har i tankene. :fnise: Får registrere meg på TettInntil og få svar av de kloke bæredamene der tenker jeg. :)

Det er farlig for lommeboka med slik surfing, finner så mye annet kult jeg har lyst på også.. Har lyst å kjøpe matchende klær til Lillegull og meg fra feks Småfolk, fant denne som også finnes i voksen t-skjorte. Kjøpte denne heldrakten i Danmark, synes den er usannsynlig kul. Kanskje ikke helt din stil, Marillia, men.. :fnise:

Skulle hatt et pengetre i hagen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to i vinduet. De har stått der i årevis uten å bære frukt. Tror det er for lite lys der.............

Kanskje det trengs litt gullstøv-gjødning? :vetikke:

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har et bak TV-en. Dessverre med elendig avling. :sur:

Jaså du, det var bare skryt med det pengetreet ditt. Ja, det er vel som vi sier her; de e bare kjæften og bakfotan på'a :fnise:

Håper du får en fin og rolig natt :klemmer:

Oops, en ny smiley jo: :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaså du, det var bare skryt med det pengetreet ditt. Ja, det er vel som vi sier her; de e bare kjæften og bakfotan på'a :fnise:

Håper du får en fin og rolig natt :klemmer:

Oops, en ny smiley jo: :filer:

:fnise:

Natta ble dessverre ikke så veldig rolig, men men.. Kjenner at lunta er litt kortere enn vanlig, får prøve så godt jeg kan og kontrollere det. :sjenert:

Litt :kjefte: også, naboen fikk 2 kattunger for en stund siden som trives mye bedre i hagen vår enn hjemme hos seg selv. De har begynt å gjøre fra seg i grønnsakskassen vår, det liker jeg heller dårlig.. Og nå nettopp hoppet den ene oppi handlekurven på vogna som står utpå terassen sånn at Lillegull våknet. Heldigvis sovnet hun igjen. Må tenke ut noe :lur: for å skremme dem vekk. For godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:regn::regn::regn:

Skikkelig innedag i dag, har knapt vært utenfor døra... Burde snart komme meg i seng, men storebrødrene var ikke i seng før nærmere 22 i kveld og jeg trenger litt tid for meg selv før jeg kryper til køys. ;)

Prøvde å få i Lillegull litt morsmelkerstatning i kveld, men det er plent umulig. Hun bare spyttet ut og ble skikkelig sur og sint. Får prøve igjen i morgen, men jeg er ikke akkurat optimist. Den jenta er sta som et esel og vil ikke ha noe annet enn pupp, hun spytter enda ut tranen om jeg ikke passer på som en smed. :fnise:

Håper Fomlemannen kommer så tidlig hjem i morgen at jeg rekker en tur på treningssenteret. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sånne små stae babyer er det vel nesten like greit å gå rett på fast føde. Det måtte jeg gjøre med en av mine siste, hun nektet plent, husker jeg matet henne med morsmelkerstatning på skje. Da aksepterte hun det av en eller annen grunn.

Men den viljestyrken kommer godt med senere, du får trøste deg med det.

Ha en god tur på treningssenteret i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sånne små stae babyer er det vel nesten like greit å gå rett på fast føde. Det måtte jeg gjøre med en av mine siste, hun nektet plent, husker jeg matet henne med morsmelkerstatning på skje. Da aksepterte hun det av en eller annen grunn.

Men den viljestyrken kommer godt med senere, du får trøste deg med det.

Ha en god tur på treningssenteret i dag :)

Bra hun har vilje ja, men litt uvant etter å ha hatt to som tok flaska uten protester. ;) Nå kunne jeg sikkert ha pumpet meg, det har hun tatt før. Men jeg føler ikke det er noe ekstra å hente for tiden. Kanskje det blir det nå da, tror hun har hatt økedøgn i det siste og i natt var hun våken minst annenhver time. :sprettoy:

Å mate med skje er kanskje ikke så dumt, takk for tips!! :)

Prøvde meg på en PC-fri dag i går, og det gikk. Såvidt. :fnise: Tror jeg må bli flinkere til å ta sånne dager for å få unna litt av alle prosjektene jeg har liggende for tiden. Skal ikke påstå jeg fikk gjort så mye fornuftig i går da, jeg sov endel. :sjenert:

Trening ble det ihvertfall. :tommelsmil: Følte meg ikke helt vel borti frivektkroken sammen med alle muskelbuntene, men det kommer seg vel etterhvert.... I dag var planen egentlig å dra på mor-og-barn time, men nå er jeg usikker. Tidspunktet passer dårlig ift Lillegulls soving og jeg synes det er så fælt og vekke henne (unødvendig?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde også (nesten) PC-fri dag i går. I alle fall KG-fri dag. Tror jeg skal gjøre det oftere, som du sier går det utover andre ting.

Og soving er da fornuftig :Nikke:

Endret av Kira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker tanken om en pc-fridag. Den stjeler mye tid. Jeg har masse jeg vil begynne med, som jeg aldri kommer igang med fordi jeg sitter med pc'en. Men det viktigste er jo at jeg koser meg.

Ha en fin uke, Fru Fomle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også (nesten) PC-fri dag i går. I alle fall KG-fri dag. Tror jeg skal gjøre det oftere, som du sier går det utover andre ting.

Og soving er da fornuftig :Nikke:

Liker tanken om en pc-fridag. Den stjeler mye tid. Jeg har masse jeg vil begynne med, som jeg aldri kommer igang med fordi jeg sitter med pc'en. Men det viktigste er jo at jeg koser meg.

Ha en fin uke, Fru Fomle :)

PC-en stjeler veldig mye tid, Kira og *smak*, men så er det så mye hyggelig med den også da. ;) Men om dagen er jeg så trøtt og daff at til og med å oppdatere dagboka mi er pes... Og da kan dere jo tenke dere hvor mye annet jeg orker/gidder å gjøre. :fnise:

Har heldigvis funnet en forklaring på hvorfor melkeproduksjonen sank litt noen dager, og nå kjennes det ut som ting er på bedringens vei. :) Det ble likevel en noe urolig natt, for nå er stakkars Lillegull blitt forkjølet igjen. Må være de vanvittige temperaturforskjellene som er om dagen, kjenner at det lugger litt i halsen hos meg også. Så i natt var Lillegull skikkelig tett i nesa, og da går det heller dårlig å tutte på smokken samtidig. Etter en stund fant hun ut at det gikk an å puste gjennom munnen og da ble alt mye bedre. I tillegg hadde 6-åringen voksesmerter i beinet, så ille at han våknet av dem og måtte komme og sove i vår seng.

I ettermiddag skal vi ut og handle bursdagspresang til 6-åringen. Vi kommer til å være bortreist på dagen (har bedt dem fri fra skolen på fredag) så for en gangs skyld kan vi ha et lite famileselskap med besteforeldrene på dagen hans. :)

Arbeidslyst kom til meg, her vil du motstand finne..

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper Lillegull er bra igjen, og at du har holdt deg frisk! Og jeg kjenner igjen følelsen av å ikke orke å oppdatere dagboka. Går litt i rykk og napp hos meg for tiden også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Lillegull er bra igjen, og at du har holdt deg frisk! Og jeg kjenner igjen følelsen av å ikke orke å oppdatere dagboka. Går litt i rykk og napp hos meg for tiden også :)

Takk, Kira! :klem:

Lillegull er bra igjen, og det er jeg også! :) Var redd hun hadde fått ørebetennelse igjen i helgen, hun fikk en skikkelig skrikertokt da vi var hos svigers på lørdag. Vi fikk i henne en tablett, og etter en natts god søvn var hun heldigvis som vanlig igjen.

:vinke:

Kjekt å se deg igjen, Gitte! :klem:

-------------------

På tide med en kjapp oppdatering herfra! Har vært bortreist fra torsdag til søndag og i dag har det gått i ett med husarbeid og alt som skal ordnes til bursdagsselskap i morgen.

Helgeturen vår ble ikke helt som forventet. På fredag dukket det plutselig opp en kamerat av min far. Han kom uanmeldt (som denne fyren alltid gjør) og min mor har jo aldri hjerte til å si at det ikke passer... Det hadde forsåvidt ikke gjort noe om det hadde vært en hyggelig gammel mann, men dette er det sureste mennesket du kan tenke deg. :roll: Han snakket overhodet ikke til ungene, og snakket han til meg eller mannen var det for å kritisere et eller annet. Han satt som en surpomp i stua hele helgen, og syntes visst at vi ødela ferien hans.. :roll: Så bursdgsfeiringen til 6-åringen ble ikke heeelt som forventet, heldigvis så det ikke ut som han brydde seg noe særlig. Heldigvis var svigers hjemme så vi kunne søke tilflukt der.

I dag har jeg vært på mor-og-barn time igjen og fått trimmet litt! :tommelsmil: Deretter var det hjem og rydde ut pikk-pakk og vaske et bad som er blitt forsømt alt for lenge. Og nå i ettermiddag har det stått bursdagsforberedelser på programmet; kakebaking, lage gele og ordne godteposer. Selskapet er i morgen, og jeg er nå ganske lettet for at vi droppet å ha hele klassen. Nå blir det max 11 med våre to gutter, tenker det blir mange nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at guttens bursdagsfeiring ikke ble som forventet. Sånne mennesker er utrolig slitsomme. De kan umulig være fornøyd med sin egen tilværelse, jeg synes ofte jeg kan spore mye bitterhet i slike typer mennesker.

Lykke til med morgendagens selskap. Det høres ut som det blir nok gjester, i hvertfall hvis det er 11 gutter i verste bråkealder. Men det er jo koselig også, selv om det er slitsomt. Og plutselig er de blitt så store at det er slutt på barnebursdager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...