Gjest Madeline Skrevet 8. august 2007 #3701 Del Skrevet 8. august 2007 Håper dere får bedre vær i Danmark enn vi hadde. Da var det nemlig like utabilt som det har vært her i sommer. God tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 10. august 2007 #3702 Del Skrevet 10. august 2007 Så mange flotte smilefjes vi har fått da, tror jeg slenger meg med på denne: Det har vært en lang, sløv sommer, og det er derfor greit det er jobb, snart skolestart og litt mer aktiviteter. Man blir så lat av å ha ferie Dere får det sikket kjempeflott i Danmark, det er et fint land å feriere i, og masse spennende for store og små. Om ikke været blir så bra, så er det jo masse artig man kan finne på. Krysser selvsagt for at dere for kjempeflott vær! Ha en flott tur, og spis noen røde pølser for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 20. august 2007 Forfatter #3703 Del Skrevet 20. august 2007 Så var sommerferien definitvit slutt! For min del så gjorde jeg jo det helt store da jeg ikke klarte sladre-oppgaven min for @lfa på lørdag. Vi kom hjem lørdag kveld og jeg hadde hatt masse anledning til å sladre om jeg ikke hadde lagt mobilen langt nedi ei veske og glemte å ta den opp da vi kom hjem. Her har jeg sjekket mobilen hyppig hver dag i ferien hvis noe skulle skje og så glemmer jeg den selvfølgelig den dagen ting skjer!! Stor til deg @lfa, jeg levde dessverre opp til navnet mitt i denne sammenhengen.. Vi hadde en fin Danmarks-tur. Været var litt ustabilt, men vi hadde faktisk sol hver dag selv om temperaturen ikke ble den helt store. Vi bodde på feriesenter med badeland så da gjorde det egentlig ikke så mye hvordan været var. På veien hjem på lørdag hadde vi bestilt Capteins Class på båten, det var for meg ingen stor suksess. Skal ikke skryte på meg at jeg er særlig båtsterk (blir kvalm av å huske), så all den deilige maten jeg spiste av buffeten kom i retur. Måtte rope på elgen to ganger, og orket ikke engang å gå på tax-freen. Heldigvis gikk kjøreturen hjem greit (med unntak av kø-kjøring omtrent hele tiden), men jeg var litt smågroggy og skjelven da vi kom hjem.. Gårsdagen ble brukt til klesvask, og i dag var det tilbake til hverdagen. Ihvertfall nesten. Lillebror begynte på skolen i dag, og det var selvfølgelig kjempestas! Heldigvis fikk han bare en bok som skulle ha bokbind, siden storebroren kom hjem med 6. Håper de klarer den jobben selv om noen år, det er litt styr. Jeg har også vært hos fysioterapaut i dag og fått nytt ryggprogram. Og på onsdag skal jeg få laget spesialsåler som forhåpentligvis vil gjøre at jeg kan vinke farvel til problemer med rygg og knær. Jeg vil gjerne begynne så smått og jogge igjen, og håper at jeg til neste sommer skal klare 5 km på asfalt uten at ryggen tar kvelden. Kjenner det er utrolig godt å være tilbake til hverdagen og mer faste rutiner. Det har gått litt opp og ned med sovingen til Lillegull i ferien, men i natt var hun mer tilbake i normal rytme (22-5.30), håper det fortsetter slik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 20. august 2007 #3704 Del Skrevet 20. august 2007 Reiste dere med Masterferries hjem igjen? Vi vurderer å ta den på neste Danmarkstur, virker greit med så rask båttur. Selv om de bølgene ikke hørtes så gode ut... Grattis med skolegutt nummer to. Kan tenke meg det var stas, ja. :-D T@ssen kom visst også hjem med mange bøker i dag. Tror H@nnsauen bevisst overser den bokbind-delen til jeg kommer hjem. Spesialsåler høres topp ut, håper de gjør susen på ryggproblemene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 20. august 2007 Forfatter #3705 Del Skrevet 20. august 2007 Vi reiste med hurtigferja til ColorLine hjem igjen. Det var bare 2 m bølger, og jeg tror ikke det var så mange andre enn meg som ble dårlige. Men jeg fortrekker en større båt. Nedover reiste vi med Prinsesse Ragnhild fra Stavanger om kvelden og var framme i Hirtshals tidlig om morgenen. Det var veldig greit, og en behagelig måte å starte ferien på. Hva er det med gutter/menn og bokbind egentlig? Jeg ser for meg at jeg må gjøre det for de til de er ferdig å studere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 20. august 2007 #3706 Del Skrevet 20. august 2007 Velkommen hjem til hverdagen, og gratulerer med ny skolegutt! Du må bare tvinge dem til å gjøre det selv. Men jeg vet hva du mener, her et år hadde mannen hjulpet de minste med det hersens bokbindet, og resultatet var at de ikke fikk lukket en eneste bok :ho-ho: Men jeg har en tendens til å bli aggressiv når jeg må sette bokbind på 30 bøker........... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 20. august 2007 #3707 Del Skrevet 20. august 2007 Hei, og velkommen tilbake fra ferie. Virker som dere har hatt det bra, til tross for en litt utrivelig båttur på vei hjem. Stas med skolegutt da, de blir fort store når de først har fått sekken på ryggen. Og bokbind, ikke snakk om det Er sjeleglad jeg er ferdig med den oppgaven Håper ryggen blir bedre, vil tro det er veldig frustrerende å gå sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 21. august 2007 Forfatter #3708 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Kira og Miami: Fikk lyst å dele noen bilder, tror ikke de blir liggende så lenge.. Endret 24. august 2007 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 21. august 2007 #3709 Del Skrevet 21. august 2007 Så skjønn! Og så stor hun har blitt! :-D :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 21. august 2007 Forfatter #3710 Del Skrevet 21. august 2007 Nå har jeg hatt besøk av murer som har satt inn ny peisovn hos oss. Gleder meg til å ta den i bruk! Veldig greit å bli kvitt det store monsteret av en kombinert parafin/ved ovn som enten hadde full eller null trekk. Ikke var den noe pen å se på heller, og ingen innsyn til flammene. Gledet meg til sol og fint vær i dag, men lite sol ennå. Skal bare slenge i meg litt mat så får jeg gå en tur. Må jo begynne et nytt og bedre liv snart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 21. august 2007 Forfatter #3711 Del Skrevet 21. august 2007 Så skjønn! Og så stor hun har blitt! :-D :rødme: Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 21. august 2007 #3712 Del Skrevet 21. august 2007 For ei søt lita jente, ikke rart du er stolt Takk for at du delte bildene med oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 21. august 2007 #3713 Del Skrevet 21. august 2007 Tusen takk for titten, Fru Fomle. For et lite sjarmtroll Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 23. august 2007 #3714 Del Skrevet 23. august 2007 For en nydelig, liten prinsesse! Det var gøy å se bilder av henne! :rødme: Så nå har også lillebror blir skolegutt, tenker det er en liten kar som er usedvanlig stolt og glad i disse dager. Og angående dette med bokbind, så varer det i mange år. Eldstemann her i huset forsøker, men må ha litt holdehjelp. I ærlighetens navn, så kjøpte vi glatt, gjennomsiktig plastbokbind. Praktisk siden de ser hvilken bok det er, men ikke så enkelt å ha på. Det høres ut som om dere hadde det hyggelig i Danmark, det er et koselig land å ferier i, og utrolig mye god mat. Jeg elsker disse store, rekefyllte flyndrene- bare det er god nok grunn til å dra tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 23. august 2007 #3715 Del Skrevet 23. august 2007 Virkelig ei nydelig lita jente . Flott ovn dere har fått også. Vi har skaffet oss en haug med brosjyrer med ovner vi også. Etter hvert har vi tenkt å skifte ut den vi har, men gjør regning med at det først blir neste vinter. Det er så koselig å ha fyr i ovnen og så gir det så god varme. Nesten sånn at jeg lengter litt etter kalde høst og vinterkvelder, men bare nesten altså . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 24. august 2007 Forfatter #3716 Del Skrevet 24. august 2007 For ei søt lita jente, ikke rart du er stolt Takk for at du delte bildene med oss Takk! Tusen takk for titten, Fru Fomle. For et lite sjarmtroll Takk! For en nydelig, liten prinsesse! Det var gøy å se bilder av henne! :rødme: Så nå har også lillebror blir skolegutt, tenker det er en liten kar som er usedvanlig stolt og glad i disse dager. Og angående dette med bokbind, så varer det i mange år. Eldstemann her i huset forsøker, men må ha litt holdehjelp. I ærlighetens navn, så kjøpte vi glatt, gjennomsiktig plastbokbind. Praktisk siden de ser hvilken bok det er, men ikke så enkelt å ha på. Det høres ut som om dere hadde det hyggelig i Danmark, det er et koselig land å ferier i, og utrolig mye god mat. Jeg elsker disse store, rekefyllte flyndrene- bare det er god nok grunn til å dra tilbake Jeg kjøpte også slikt plastbokbind for et par år siden, den tabben gjør jeg ikke igjen. Jeg ble rett og slett aggresiv det.. Danmark er et utrolig fint land å feriere i med barn. Masse å finne på, og relativt korte avstander mellom fornøyelsesparkene. Men neste år blir det sydligere strøk, har allerede begynt så smått og planlegge. Virkelig ei nydelig lita jente . Flott ovn dere har fått også. Vi har skaffet oss en haug med brosjyrer med ovner vi også. Etter hvert har vi tenkt å skifte ut den vi har, men gjør regning med at det først blir neste vinter. Det er så koselig å ha fyr i ovnen og så gir det så god varme. Nesten sånn at jeg lengter litt etter kalde høst og vinterkvelder, men bare nesten altså . Jeg er også veldig glad i høsten. Tåler ikke varme særlig godt, men likevel ble denne sommeren i kaldeste og våteste laget også for meg. Det er veldig mange fine og stilige ovner for tiden, nesten vanskelig å velge. Det passet godt for oss å få ny ovn nå, siden vi blir hjemmeværende hele vinteren. Og den gamle var egentlig totalt ubrukelig.. Tror ikke vi kommer til å savne parafin-delen heller, vi har tilgang på gratis ved så da er regnestykket enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 24. august 2007 Forfatter #3717 Del Skrevet 24. august 2007 Takk for hyggelige kommentarer om Lillegull alle sammen. Jeg er selvsagt kjempestolt, det er helt utrolig at det går an å skape noe så perfekt. :rødme: Helt objektivt selvsagt. Akkurat nå ligger hun under babygymmen og skravler med seg selv. Hun kan ligge alene en stund, men helst bør jeg være i nærheten så hun ser meg og får litt respons innimellom. Hun griper om ting og putter det i munnen. Jeg har funnet fram en koseklut til henne, ellers spiser hun opp kanten på dyna og lua så de blir klissvåte.. Å snu seg ser det ut til at det skal drøye en stund med. Før ferien begynte hun å rulle over på siden, men det har hun ikke gjort på mange uker. Nå har hun begynt å vrenge hodet bakover for å se på ting bak seg, så når hun klarer å kombinere siderull med hodevreng så er hun over på mage. Men det skjer når det skjer, jeg stresser ikke. I går var vi på babysvømming for første gang, og det var stas. Var bare 15 min ute i bassenget, hun smilte og koste seg så dette tror jeg blir suksess. Litt styr og stress for mor i garderoben, men det regner jeg med at går seg til etterhvert når jeg blir vant til det. Det ble en skikkelig turbo-ettermiddag i går, og Lillegull måtte være med på alt. Først var det foreldresamtale for førsteklassingen, da var han og faren på fotballtrening for første gang. Deretter måtte jeg løpe hjem og kjøre eldstemann og en kamerat på karate-trening. Det var andre stedet de var med på prøvetime denne uka, og jeg tror ikke det blir stedet vi var i går selv om det er kortere kjøretid. Jeg vil heller kjøre litt ekstra til der de har mest lyst å gå, da er sjansen større for at de fortsetter. Etter trening var det rett på styremøte på SFOen, så jeg var litt pudding da jeg endelig kom hjem. Hele dagen i går ble også slik at Lillegull ikke fikk mat så ofte som hun pleier, og jeg forventet derfor mating i natt. Det ble det også, kl. 03.30, men ellers sov hun godt til 7.30. I dag skal jeg være hjemme og bare være husmor. Burde ta en tur på treningssenteret, men motivasjonen er på bånn... Nå er Lillegull lei, og det trengs visst ny bleie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 24. august 2007 #3718 Del Skrevet 24. august 2007 Det er så koselig å lese innleggene dine, fru Fomle. Du er veldig flink til å beskrive hverdagen, det er nesten som om jeg kjenner babylukta helt hit Ønsker deg en riktig fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 24. august 2007 Forfatter #3719 Del Skrevet 24. august 2007 Det er så koselig å lese innleggene dine, fru Fomle. Du er veldig flink til å beskrive hverdagen, det er nesten som om jeg kjenner babylukta helt hit Ønsker deg en riktig fin helg Takk for hyggelig ord, Miami. Jeg prøver så godt jeg kan å nyte de månedene jeg har hjemme sammen med Lillegull, jeg får jo også litt bedre tid til de to store guttene nå. Det er fort gjort at litt av gleden forsvinner i husarbeid, klesvask og aktiviteter. Jeg har alltid vært flink til å planlegge hva jeg skal gjøre i morgen, neste uke, neste måned osv, men nå skal jeg bli flinkere til å være tilstede her og nå.. Jeg har vært ganske så effektiv i formiddag med handletur, rydding og endel gulvvask. Må vaske enda mer gulv i helgen, spesielt i kjelleren er det ille etter at murerne tømte feieluka etter ovnen ble installert. Måtte bytte vann flere ganger og filla ble helt svart. Angrer litt på at jeg ikke sa vi kunne gjort den biten selv, har masse klær og sko stående der nede som nå kanskje også er fullt av sot og skitt. Jeg rakk også omtrent halvparten av treningsprogrammet mitt for mage/rygg/hofter. Neste gang får jeg begynne med det før husarbeidet, det er viktigere å komme igang med opptrening nå... Lunsjen i dag ble resten av kyllingsalaten fra i går. Har bestemt meg for å kutte litt ned på karbo-inntaket til lunsj og middag, håper det skal gjøre blodsukkert litt mer stabilt så jeg slipper å tømme skapene for sjokolade og digg hver eneste kveld. Etter en sommer med sinnsykt høyt sukkerinntak er jeg nå så langt unna drømmevekta som jeg noengang har vært. Er ekstremt misfornøyd med egen kropp. Vet godt at det tar tid å komme tilbake til normalen etter fødsel, men nå skal jeg gjøre noe mer aktivt for å hindre at vekta øker enda mer ihvertfall. Amme av seg kiloen in my ass, jeg blir jo fullstendig matvrak i den perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 24. august 2007 #3720 Del Skrevet 24. august 2007 Det tar vel noen måneder å amme av seg kiloene, det er i alle fall min erfaring. Dessuten var det vanskeligere etter siste svangerskap, har vel egentlig aldri kommet helt tilbake i matchvekt Kanskje prisen å betale, dessuten kan man kanskje ikke forvente å ha tenåringskropp hele livet. Kos deg videre i permisjonstiden, enig i at det er viktig å nyte nuet, ikke bare se fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå