Fru Fomle Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3821 Del Skrevet 24. september 2007 Vi har også rydde- og vaskedag. Det er nydelig vær ute, så egentlig burde vi vært i skogen, men jeg har vasket vinduer, så jeg har i alle fall rørt på meg. Det er deilig å få litt orden rundt seg. Ha en fortsatt fin helg, Fru Fomle Flink du er som vasker vinduer... Mine kunne også trengt en vask, men nå når høststormene setter inn er det liten vits i. Vi fikk ikke gjort så veldig mye i hagen heller. Det er et stort hjørne i hagen som nok har vært brukt som kompost-plass de siste 15 år. Området er såpass stort at jeg gjerne vil rydde opp der, men når det ligger hauger med delvis nedbrutt materiale så synes jeg det er for ille å kjøre det vekk. Da må vi vel snart kunne bruke det selv? Så vi kjørte vekk endel større greiner og stikke-hekk (auuu, går rett gjennom de tykkeste hansker). Rydder videre til våren. Kan du spise det du vil nå uten at Lillegull reagerer? Føler jeg ikke kan spise noe som helst og gleder meg veldig til den perioden er over. Nå kan jeg spise hva jeg vil, det er deilig. Men det var ikke sånn i begynnelsen, da måtte jeg passe på alt. Da hun var rundt 2 måneder begynte jeg å prøve å spise forskjellige ting igjen og da har det gått bra. Håper du også får det sånn, slitsomt å måtte passe på maten hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3822 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Oppsummering av treningsuka som gikk: Mandag - mor&barn time. Oppfølgingstime fysioterapaut. Knipeøvelser Tirsdag - Gåtur med vogn (5-6 km). Hjemmeprogram mage/rygg Onsdag - Styrketrening treningssenter. Knipeøvelser Torsdag - Svømming. Fredag - Hjemmeprogram mage/rygg. Knipeøvelser. Gikk tur 6 km Lørdag - Styrketrening? Søndag istedet Søndag - Turorientering med familien? Knipeøvelser Liiten tur med familen + styrketrening. Sier meg fornøyd jeg! Vekta rører seg ikke mye denne uka heller, men det går da riktig vei.. Skal skjerpe meg med maten nå fram til høstferien så håper jeg det viser igjen på badevekta neste fredag. I dag skal jeg på helsestasjonen med Lillegull og rekker ikke mor-og-barn treningstimen. Så ukas plan ser slik ut: Mandag - Hjemmeprogram mage/rygg Tirsdag - Gåtur. Knipeøvelser Onsdag - Styrketrening Torsdag - Gåtur? Hjemmeprogram mage/rygg. Knipeøvelser Fredag - Styrketrening el. gåtur Lørdag - Gåtur?. Knipeøvelser Søndag - Styrketrening Endret 24. september 2007 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3823 Del Skrevet 24. september 2007 (endret) Så var 5 mnd kontroll unnagjort. Lillegull er nå 8960 g og 69 cm. Jeg hadde trodd hun skulle vært over 9 kg, men hun følger kurvene sine perfekt så da er jo allting bare velstand. Hun er stor (øverste percentilen på både vekt og høyde), helsesøster mente derfor det var helt naturlig at hun trengte mer mat. Så det var heldigvis ingen sure miner for at vi har begynt med litt grøt. Nå er det jo ikke mange skjeene vi får i henne heller. Hun fikk masse skryt over fysisk framgang, og jeg som synes hun har vært litt treg. Tilslutt fikk hun et stikk i hvert lår, og hun gråt nesten ingenting. Virkelig en praktbaby jeg har. Regnet bøtter ned ute og det er skikkelig surt og vindfullt. Kan ikke bruke denne , for paraplyen ville ikke vart i 2 sekunder engang. Det blir derfor innedag i dag. Mulig jeg drar på en liten shoppingtur litt senere (må ha kartong til flere takkekort), nå tenkte jeg begynne på bryllupsalbumen igjen. Den har ligget brakk siden før sommeren... Eller, den har ligget brakk i 7 år for å være helt sannferdig. Å ja, så drakk Lillegull 60 ml mm fra flaske i går kveld. Endelig! :juhu: Så da slipper jeg å ha henne med meg i kveld når jeg skal ut og treffe venninner. Endret 24. september 2007 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 24. september 2007 Forfatter #3824 Del Skrevet 24. september 2007 Har testet ut vår nye MeiTai i dag. Er ikke heeelt overbegeistret, synest den var stiv i stoffet og vanskelig å knyte stramt nok. Jeg fikk litt vondt i ryggen også den ene gangen, har nok knyttet den litt feil... Men har nå sett på knyteanvisninger på nettet og gir ikke opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 24. september 2007 #3825 Del Skrevet 24. september 2007 Så bra at Lillegull utvikler seg så bra, og at hun endelig tar flaska. Jeg tror ofte det er en modningsprosess, det kommer til et punkt hvor de klarer å frugjøre seg litt fra mammaen sin Jeg har lagt merke til masse mammaer i byen med babyene i bæresjal, det er sikkert bra for barnet, men min rygg protesterer bare ved synet. Husker jeg hadde eldstemann i bæresele mens jeg bakte til jul det året h*n var nyfødt. For et mareritt, h*n hadde kolikk og hylte, og jeg hadde vondt i både ryggen og puppen Regner med at bæresjalene er bedre å bruke enn min gamle sele Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 25. september 2007 Forfatter #3826 Del Skrevet 25. september 2007 Så bra at Lillegull utvikler seg så bra, og at hun endelig tar flaska. Jeg tror ofte det er en modningsprosess, det kommer til et punkt hvor de klarer å frugjøre seg litt fra mammaen sin Jeg har lagt merke til masse mammaer i byen med babyene i bæresjal, det er sikkert bra for barnet, men min rygg protesterer bare ved synet. Husker jeg hadde eldstemann i bæresele mens jeg bakte til jul det året h*n var nyfødt. For et mareritt, h*n hadde kolikk og hylte, og jeg hadde vondt i både ryggen og puppen Regner med at bæresjalene er bedre å bruke enn min gamle sele Du kan nok ha rett i at flaske er en modningsprosess, det har jeg aldri tenkt på. Vi har også en gammel BabyBjørn som er helt grusom for ryggen. Og mannen skjønner jo ikke hva som er forskjellen på den og de nye bære-dingsene jeg har kjøpt. Ikke vil han prøve de heller.. Men den aller største fordelen (som jeg ser det) med sjal og andre "nymotens" bæredingser er at de er ergonomisk riktige for babyen så de kan brukes lengre tid av gangen. Har et elastisk sjal som ikke har vært allverdens brukt (angrer litt nå når hun begynner å bli for stor og tung ). Ser nå at sjal nok gir bedre avlastning for ryggen enn MaiTai og andre bæreseler så det spørs om jeg ikke må få meg et vevd sjal også. Må bare finne en måte og forsvare utgiften på. Har lest mye på tettinntil, og er blitt så inspirert at jeg nå til og med har lyst å prøve tøybleier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 25. september 2007 Forfatter #3827 Del Skrevet 25. september 2007 Dagens trim er unnagjort; 5 km rask gange med vogn + hjemmeøvelser mage/rygg. Brukte pulsklokka på gåturen i dag, burde jeg aldri gjort for resultatet ble bare 150 kcal forbrent. Var ute på vift i går, og det gikk kjempefint med flaskemating hjemme. Og i natt sov Lillegull helt til 04.30 igjen - deilig! Får prøve å pumpe meg litt på dagtid framover og ha til kvelden. Det er noe styr med vasking og koking av pumper og flasker, men hvir hun sover bedre om natta er det absolutt verdt det. Skal på vift i kveld også ser det ut som, men ikke noe mer spennende enn foreldremøte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 25. september 2007 #3828 Del Skrevet 25. september 2007 Her går det unna, du er jo rene sprekingen. Veldig bra Fordelen med at man starter med fysisk aktivitet er at man gjerne blir "avhengig" av det. Kjempefin effekt, dagen blir liksom ikke den samme uten. Fint å høre at Lillegull sover lengre på natta, det er slitsomt med nattevåk uansett spør du meg. Jo lengre sammenhengende søvn, jo bedre. Flott at hun tar flaske, slik at du ikke blir så avhengig av å være hjemme. Mine to ville aldri ha flaske, i dag skjønner jeg ikke hvordan jeg orket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 25. september 2007 #3829 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg har prøvd tøybleier, for noe griseri Jeg var veldig opptatt av miljøhensyn, noe som gikk relativt fort over. Dessuten lakk de som en sil, jeg måtte jo vaske både klær og sengetøy til stadighet. Men de har kanskje blitt bedre siden da, selv om de var veldig fine å se på. Ideen er jo forsåvidt god, og mødrene klarte det jo fint i tidligere tider. Så det burde jo ikke være verre for vår generasjon Ha det hyggelig på foreldremøte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 26. september 2007 Forfatter #3830 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Her går det unna, du er jo rene sprekingen. Veldig bra Fordelen med at man starter med fysisk aktivitet er at man gjerne blir "avhengig" av det. Kjempefin effekt, dagen blir liksom ikke den samme uten. Fint å høre at Lillegull sover lengre på natta, det er slitsomt med nattevåk uansett spør du meg. Jo lengre sammenhengende søvn, jo bedre. Flott at hun tar flaske, slik at du ikke blir så avhengig av å være hjemme. Mine to ville aldri ha flaske, i dag skjønner jeg ikke hvordan jeg orket Prøver så godt jeg kan å være sprek, vil så gjerne passe klærne mine igjen. Merkelig nok har jeg blitt vant til at hun ikke vil ha flaske, en innretter seg jo etter situasjonen og det har ikke vært noe stort problem. Men selvfølgelig er det en lettelse å ikke være så bundet. Skulle bare vært litt mindre stress med pumping og vasking/sterilisering av utstyr, det tar jo også en liten eeevighet. I dag tror jeg rett og slett ikke jeg gidder å styre med det.... Jeg har prøvd tøybleier, for noe griseri Jeg var veldig opptatt av miljøhensyn, noe som gikk relativt fort over. Dessuten lakk de som en sil, jeg måtte jo vaske både klær og sengetøy til stadighet. Men de har kanskje blitt bedre siden da, selv om de var veldig fine å se på. Ideen er jo forsåvidt god, og mødrene klarte det jo fint i tidligere tider. Så det burde jo ikke være verre for vår generasjon Ha det hyggelig på foreldremøte Jeg skal rapportere hvordan det går med tøybleiene, ser ut som jeg tar steget og prøver... Noe fulltidsbruker blir jeg nok ikke, men kjekt å prøve. Er ikke lettpåvirkelig i det hele tatt jeg.. --------------------- Intet nytt under solen. Har vært på treningssenteret, og i dag smilte Lillegull til passedamen for første gang. Må rydde kaotisk kjøkken og ordne litt annet dill nå mens hun sover, så Endret 26. september 2007 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 26. september 2007 Forfatter #3831 Del Skrevet 26. september 2007 Må rydde kaotisk kjøkken og ordne litt annet dill nå mens hun sover, så Jeg må slutte og skrive sånne ting.. Gjett hvem som våknet 10 sek etter jeg postet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 26. september 2007 Forfatter #3832 Del Skrevet 26. september 2007 Nå er jeg lettere irritert på meg selv her. Fikk pakke fra Nøstebarn i dag og har klart å bestille 4 bunter med hvitt garn istedet for rødt og oransje. Det garnet er dyrt nok som det er og nå må jeg betale masse i ekstra porto for å få byttet det. Den dressen bør bli veeeldig flittig brukt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 26. september 2007 #3833 Del Skrevet 26. september 2007 Du kan jo strikke en hvit også, med det samme du holder på (er i overkant eplekjekk nå, har et strikkeprosjekt liggende som forlengst burde vært ferdig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 26. september 2007 #3834 Del Skrevet 26. september 2007 Hei Fru Fomle! Kjekt å lese om hverdagen din med babyen og guttene. Det høres travelt ut med en liten baby i huset. Men det høres mest kos ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 27. september 2007 #3835 Del Skrevet 27. september 2007 Strikker du også? Skjønner godt at dagene dine går fort. Hvordan går det med posen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 27. september 2007 Forfatter #3836 Del Skrevet 27. september 2007 Du kan jo strikke en hvit også, med det samme du holder på (er i overkant eplekjekk nå, har et strikkeprosjekt liggende som forlengst burde vært ferdig) Siden jeg ikke skal strikke selv, så tror jeg ikke det. Hei Fru Fomle! Kjekt å lese om hverdagen din med babyen og guttene. Det høres travelt ut med en liten baby i huset. Men det høres mest kos ut. Det er veldig kos, *smak*, travelheten skaper jeg som oftest selv. I dag er det veldig mye på programmet igjen, men jeg skal nok komme i mål i dag også... Strikker du også? Skjønner godt at dagene dine går fort. Hvordan går det med posen? Det er ikke jeg som skal strikke. Svigermor er en racer med strikkepinnene, så selv om jeg synes det er kos og strikke selv også så overlater jeg det stort sett til eksperten. Posen er tatt i bruk og funker fint. Mangler fremdeles strikk-strammer, den ligger klar og venter når jeg kommer så langt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 27. september 2007 #3837 Del Skrevet 27. september 2007 Ha en fin dag, Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 27. september 2007 Forfatter #3838 Del Skrevet 27. september 2007 Det endte med at jeg bestilte litt andre småsaker i bytte-pakken min, så det kom da noe godt ut av det likevel. Har veeeldig lyst på en Nøstebarn-pyjamas også, men synes det er drøyt å betale over 400 for en baby-pyjamas... Lillegull har begynt å sparke av seg dyna om natta og blir kald, men det kan sikkert også løses med å begynne med sovepose. Men nå er det full innkjøpsstopp en stund, kontoen er bunnskrapt og mer enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 28. september 2007 Forfatter #3839 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Er ganske sliten akkurat nå, og det hjelper ikke akkurat på humøret å se på rotet rundt meg.... I går lot jeg husarbeidet seile sin egen sjø og gikk en lang tur før jeg dro rett på babysvømming. Ble nok litt i overkant mye, for jeg fikk en dundrende hodepine da jeg kom hjem. Eldstemann ble kvalm og dårlig etter middag, så vi krøyp begge to til køys. Og da gutten ble jeg også temmelig . Måtte bake noen muffins til et skolearrangement og da var jeg stygt redd jeg skulle bli syk, svettet og frøs om hverandre... Formen har vært bedre i dag, men det kommer nok mest av at jeg har vært på farten hele dagen og ikke har hatt tid til å kjenne etter. På toppen er jeg jakt-enke igjen i helga og litt småsur for det. Har vært veldig mye fram og tilbake denne uka om han skulle på jakt, og da begynner jeg å få forhåpninger til at han skal være hjemme likevel. Så da blir jeg litt for at han absolutt skal reise avgårde når jeg ikke er helt i toppform. Han kommer hjem igjen allerede i morgen da, og på søndag skal han værsågod få ta sin tørn av husarbeid han også. Vedder på at han blir sur over alt rotet her, men jeg rekker rett og slett ikke over alt selv om jeg "bare" er hjemme hele dagen. Gjett om jeg gleder meg til han skal få prøve seg som hjemmeværende til våren, jeg skal ikke løfte en finger før han ber meg om det. Vel, det var dagens utblåsning! Endret 28. september 2007 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 28. september 2007 #3840 Del Skrevet 28. september 2007 litt sammen med deg i ren solidaritet. Det er en utakknemlig jobb å være hjemme, det sies at det er ikke det man gjør som synes, men ikke det man gjør. Og det er veldig sant! Har litt av samme problemstillingen her, når man ikke er på jobb hele dagen, er det forventet at man har et strøkent hus. Det er derfor jeg har begynt å henge på lesesalen Håper du får en fin helg uten alt for mye sykdom og frustrasjoner. Savner du jobben, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå