Gjest *smak* Skrevet 26. august 2007 #3721 Del Skrevet 26. august 2007 Så søte bilder av Lillegull! Kjekt å høre om hverdagen din. Virker ikke som du mangler oppgaver, for å si det sånn. Viktig å nyte øyeblikket også, ikke bare leve i framtiden. Men noen planer må man vel ha med stor familie. Ønsker deg en fin søndag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 27. august 2007 Forfatter #3722 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Det tar vel noen måneder å amme av seg kiloene, det er i alle fall min erfaring. Dessuten var det vanskeligere etter siste svangerskap, har vel egentlig aldri kommet helt tilbake i matchvekt Kanskje prisen å betale, dessuten kan man kanskje ikke forvente å ha tenåringskropp hele livet. Kos deg videre i permisjonstiden, enig i at det er viktig å nyte nuet, ikke bare se fremover. Det blir nok dessverre verre å få bukt med kiloene jo eldre en blir. Tenåringskropp kan jeg også klare meg uten , så lenge jeg får trent endel og kommer meg i god form igjen så skal jeg være fornøyd.. Men så er det rart hvor opphengt man blir i ett tall.. Så søte bilder av Lillegull! Kjekt å høre om hverdagen din. Virker ikke som du mangler oppgaver, for å si det sånn. Viktig å nyte øyeblikket også, ikke bare leve i framtiden. Men noen planer må man vel ha med stor familie. Ønsker deg en fin søndag!! Her er det nok å ta seg til ja . Jeg hadde mange planer for ting jeg skulle få gjort i permisjonstiden (sette bilder i album, male diverse møbler og dører), men må bare innse at jeg må senke lista mye. Dagene går med til helt trivielle ting som lage mat, vaske klær og annet husarbeid. Begynner å tenke på hvordan i huleste jeg skal rekke alt når jeg begynner å jobbe igjen, men den tid den sorg. ---------------------- Det har vært en helg i husarbeidets tegn. Måtte nok en gang vaske gulv i kjelleren, og jeg begynner å frykte at jeg må ut med absolutt alle klær og sko der nede og riste/vaske før det vil bli ordentlig rent igjen. Sot er noe dritt! Håper jeg slipper tak- og veggvask, da blir jeg . I går fikk jeg tatt i bruk den nye symaskinen, og fikk sydd et par gardiner. Ikke verdens flotteste arbeid, men duger lenge til kjeller-rommet de skal henge i. De var ihvertfall like lange. Skal sy et par til det andre vinduet også, det gikk egentlig mye fortere enn jeg hadde trodd. Har store planer om å sy meg en høstpose til vogna, kjøpte stoff i Danmark til og med. Det blir nok hakket verre og få til, men jeg kjenner heldigvis ei som er en kløpper til å sy og som kan hjelpe meg litt om jeg skulle stå fast. I dag er offisiell oppstart av skerpings-prosjektet mitt. Hadde det så travelt i morges at jeg ikke fikk veid meg, men det er ikke så farlig. Skal på mor-og-barn time og se hvordan det er litt senere i dag. Endret 27. august 2007 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 27. august 2007 #3723 Del Skrevet 27. august 2007 Sender herved over alle gardinprosjekt til flink Fru Fomle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 27. august 2007 Forfatter #3724 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Sender herved over alle gardinprosjekt til flink Fru Fomle. Tror ikke jeg hadde tatt sjansen på det om jeg var deg. ------------------ Jeg trodde mor-og-barn trening var pingletrening. Så feil kan man ta! Ellers så er det jeg som er blitt pingle , for jeg ble skikkelig svett og varm. Mye mer aerobic og trinnkombinasjoner enn jeg trodde, spent på hvordan ryggen takler det. Skal prøve å få gjort litt av treningsprogrammet mitt også i dag, så blir dette en flott start på uka! Endret 27. august 2007 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 27. august 2007 #3725 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg trodde mor-og-barn trening var pingletrening. Så feil kan man ta! Ellers så er det jeg som er blitt pingle , for jeg ble skikkelig svett og varm. Mye mer aerobic og trinnkombinasjoner enn jeg trodde, spent på hvordan ryggen takler det. Skal prøve å få gjort litt av treningsprogrammet mitt også i dag, så blir dette en flott start på uka! Så flink du er Jeg starter høstens treningsprogram i morgen, grugleder meg. I hvert fall til dagen derpå, blir nok et pussig ganglag da, tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 27. august 2007 Forfatter #3726 Del Skrevet 27. august 2007 Det er deilig å komme igang igjen med trening, Miami, og treningsverken pleier jo å gi seg raskt når man venner seg til trening igjen. Regner med at jeg kommer til å kjenne det godt i rumpa i morgen jeg også, men det er godt å kjenne at den kroppsdelen fungerer også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 27. august 2007 #3727 Del Skrevet 27. august 2007 Det er deilig å komme igang igjen med trening, Miami, og treningsverken pleier jo å gi seg raskt når man venner seg til trening igjen. Regner med at jeg kommer til å kjenne det godt i rumpa i morgen jeg også, men det er godt å kjenne at den kroppsdelen fungerer også. Ikke sikker på om den kroppsdelen fungerer hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 28. august 2007 Forfatter #3728 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Ikke sikker på om den kroppsdelen fungerer hos meg Det er jeg sikker på at den gjør! ------------------ Ikke så stiv og støl i dag som jeg fryktet. Men ofte er jeg verst to dager etter.. Nå føler jeg meg som en skikkelig husmor her. Sitter med kaffekoppen foran frokost-TV, og i stolen ved siden av meg ligger den haugen med klær som skal brettes sammen. Er litt i dag. Lillegull har våknet allerede kl 02 de siste nettene og selv om hun bare får smokken og sover videre til rundt 04 før mating så kjennes det på kroppen. Og det skjer selvfølgelig samtidig med at jeg nå har aleneansvaret for å få gutta boys opp og klar til skole.. Håper det ikke drøyer alt for lenge før hun er tilbake til å sove hele natta. Samtidig så vil jeg gjerne ha henne i seng tidligere på kvelden (kl 20) og da må jeg nesten forvente at det blir en mating eller to om natta. Klarer ikke å få til noen fast rutine for leggetid på kvelden ennå heller siden hun ikke har et fast sovemønster på dagen. Ikke så lett med disse små, men jeg klager ikke for hun sover mye bedre enn brødrene hennes gjorde. Og jeg overlevde jo det ganske greit. Skal på IKEA i dag. Burde også vært og handlet noen klær til storebror, kommoden hans er sørgelig tom. Men vet ikke om jeg gidder å dra på Kvadrat, finner aldri noe til han på H&M der. Kanskje det blir Sandnes istedet, der er jeg nesten aldri.. Endret 28. august 2007 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 29. august 2007 Forfatter #3729 Del Skrevet 29. august 2007 (endret) Min lille shopping-tur i går ble adskillig mer omfattende enn planlagt, kom hjem med fullastet bil... Dro til sentrum istedet, da fikk jeg en tur innom søstrene Grene også. Kjøpte masse akrylmaling og tre store lerreter (35*120 cm) til en latterlig liten penge. Har en stor tom vegg i stua som trenger litt dekorasjon. Turte ikke å fortelle mannen om mitt siste påfunn, får begynne i helgen når han er bortreist. Var masse fint høsttøy i butikkene, men jeg holdt meg på matta (nesten ihvertfall, kjøpte bare to svarte t-skjorter til meg selv ). Jeg trenger egentlig ikke så mye nytt nå når jeg går hjemme, og skapet er proppfullt. Får heller trene meg inn i de klærne jeg har, og så handle meg noe nytt etterhvert som belønning. Da jeg kom hjem lå det pakke fra Bellajelica og ventet. Bestilte endel IdaT klær til Lillegull derfra + en Katvig strømpebukse i samme mønster som hun har body i. Dessverre var begge hjelmluene fra IdaT for store, så der trenger jeg en ny lue til Lillegull nå. Ellers har hun klær i fleng, har mistet litt oversikten over hva hun egentlig har. Så nå skal jeg holde meg på matta mhp pengebruk en stund.. Jeg er som regel konstant blakk, og det forundrer Fomlemannen endel. Men jeg tror han skal få merke det han også når han overtar permisjonen og skal stå for alt matinnkjøp og det vi trenger til daglig. I formiddag har jeg vært på treningssenteret og fått satt opp nytt program der også. Var en veldig hyggelig og flink dame som hjalp meg, og hun hadde masse gode tips og råd. Lillegull var på barnepassen, og det gikk også veldig fint så lenge damene der ikke snakket for mye til henne. Da kom leppa med en gang. Regner med at det går seg til når hun blir litt mer kjent, det var iallefall så vellykket at jeg kommer til å prøve igjen. Endret 29. august 2007 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 29. august 2007 #3730 Del Skrevet 29. august 2007 Har du kunstneriske evner også? Jeg er imponert Shopping er gøy en gang iblant. Jeg må innrømme at jeg har mer lyst til å shoppe på høsten, masse fine klær i butikkene nå. Jeg er også blakk. *trøster* Ha en fin dag, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 29. august 2007 Forfatter #3731 Del Skrevet 29. august 2007 Har du kunstneriske evner også? Jeg er imponert Kunstneriske evner skal jeg ikke skryte på meg, men tenkte jeg kunne gjøre et forsøk. Noe abstrakte greier med streker i forskjellige farger skal jeg vel få til.. Har allerde et bilde i hodet mitt av hvordan jeg vil det skal bli, håper jeg ikke blir alt for skuffet. Og skulle det bli skikkelig fiasko så kan jeg kle rammene med stoff eller tapet. Her soves det over evne i dag, nå har Lillegull sovet i snart 3 timer. Og i det øyeblikket jeg skriver det så ser jeg dyna går opp og ned i vogna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 29. august 2007 Forfatter #3732 Del Skrevet 29. august 2007 Ble skrekkelig trøtt i ettermiddag. Har sovet litt også sammen med Lillegull i senga vår, så nå håper jeg ikke det betyr alt for store innsovingsproblemer i kveld. Dagens nøkkeltall: 20.50 - 05.15 - 08.00(v) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 29. august 2007 #3733 Del Skrevet 29. august 2007 Og jeg er også blakk.......... Men jeg må ha noen høstklær, i tillegg til at avkommenes dongeribukser er mere hull enn bukse. Riktignok er det veldig kult, men ikke varmt eller pent etter min mening Og jeg krysser fingrene for at Lillegull lar deg sove mest mulig sammenhengende. Nattevåk er slitsomt over lengre tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 30. august 2007 Forfatter #3734 Del Skrevet 30. august 2007 Og jeg er også blakk.......... Men jeg må ha noen høstklær, i tillegg til at avkommenes dongeribukser er mere hull enn bukse. Riktignok er det veldig kult, men ikke varmt eller pent etter min mening Og jeg krysser fingrene for at Lillegull lar deg sove mest mulig sammenhengende. Nattevåk er slitsomt over lengre tid! Ungdommene dine har kanskje ikke verdens billigste smak heller, det er utrolig hvor mye en dongribukse kan koste i det "rette" merket.. Egentlig så er trøttheten mest min egen feil, denne uka har jeg vært litt for mye på farten. Og det fortsetter i dag, nå skal jeg straks avgårde på kaffebesøk og etterpå er det babysvømming. Må visst begynne å pakke sakene istedet for å sitte her.. Dagens nøkkeltall: 20.35 - 02.20 - 06.30 - 08.10(v) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 30. august 2007 Forfatter #3735 Del Skrevet 30. august 2007 Hjemme igjen, litt sånn deilig smådøsig etter opphold i godt oppvarmet badebasseng. Lillegull koste seg i vannet også i dag, og jeg fikk mer teken på hvordan jeg skulle takle skifting og dusjing. Det er egentlig ikke noe problem i det hele tatt, jeg kan legge Lillegull på gulvet godt innepakket i håndklær og der ligger hun til jeg henter henne. Ganske greit med en baby som ikke er mobil ennå. Vurderer om jeg skal i bassenget enda en gang i dag, det lokale svømmebassenget har åpent på torsdager og jeg har store planer om å svømme en gang iblant. Får se hvordan energien er senere, det frister ikke akkurat nå. I dag skal førsteklassingen gå hjem fra SFO alene for første gang. Han ville det selv, så da nekter jeg ikke. Sikkert litt stas også å ikke bli hentet av mor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 30. august 2007 #3736 Del Skrevet 30. august 2007 Svømming er en utmerket treningsform, jeg liker det godt selv. Men man blir utrolig sigen og trøtt etterpå. Skjønner at det er stas å få lov til å gå alene hjem. Jeg regner med at det gikk bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 30. august 2007 #3737 Del Skrevet 30. august 2007 Hørtes kjekt ut med akrylmaling. Det blir helt sikkert stilig med tre store akrylmaleri på veggen. Tenk hvor stolt du blir av deg selv hver gang du titter på veggen. Ingenting er så kjekt som hjemmelagede ting i hjemmet, det blir på en måte mer hjemmekoselig. Så kjekt at Lillegull liker å bade. Dere koser dere sikkert i badebassenget. Ha en fin fredag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 31. august 2007 Forfatter #3738 Del Skrevet 31. august 2007 Skjønner at det er stas å få lov til å gå alene hjem. Jeg regner med at det gikk bra? Ja, det gikk veldig bra. Var en veldig stolt gutt som kom hjem med et stort glis om munnen. Hørtes kjekt ut med akrylmaling. Det blir helt sikkert stilig med tre store akrylmaleri på veggen. Tenk hvor stolt du blir av deg selv hver gang du titter på veggen. Ingenting er så kjekt som hjemmelagede ting i hjemmet, det blir på en måte mer hjemmekoselig. Så kjekt at Lillegull liker å bade. Dere koser dere sikkert i badebassenget. Ha en fin fredag! Jeg håper maleriene blir bra, men er forsiktig optimist. Vil gjerne at Lillegull skal bli vant til vann og like seg der. Men tror vi må være flinke og følge det opp i etterkant, mange går på kurs med babyer og så bader de ikke mer før barnet er 3-4 år. ------------------------- Kjenner meg ganske sliten i kroppen i dag.. Kom meg på svømming i går kveld, det var godt å svømme litt igjen, men jeg merker det godt nå. Må få gjort mage/rygg programmet mitt i dag, men det frister ikke. Får bare hoppe i det og få det unna nå mens Lillegull sover, vet av erfaring at jeg ikke gidder når kvelden kommer. Lillegull sover som sagt allerede. Hun våknet rett før 7 i dag, vanligvis blir hun vekket rundt 8 når vi skal avgårde til skolen. I går kveld gjorde vi et forsøk på å legge henne for kvelden allerede 19.30, men det var ingen stor suksess. Hun døste av littegrann før det var full fres igjen , heldigvis gikk det greit å få henne i seng kl 21 selv om det tok litt tid før hun sovnet. Jeg er spent på hvor mye lenger jeg kommer til å klare å mette henne på bare morsmelk. Føler at det er litt for lite mat for henne til tider, men er veldig usikker. I følge badevekta er hun nå 8,3 kg :dåne:, jeg skjønner ikke hvordan det har seg at jeg denne gangen ser ut til å produsere fløte. Nei, en kjapp dagbokrunde før jeg må igang med øvelser her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 31. august 2007 #3739 Del Skrevet 31. august 2007 Du verden, for en treningsiver. Du er sannelig flink Det er ikke alltid lett å vite når man skal begynne å gi noe mer enn morsmelk, men det virker som Lillegull har det fint da. Min datter var 8 kg da hun var ett år gammel Hun var liten og spebygd, men slett ikke tynn. Dette med vekt er nok veldig individuelt, jeg var ei skikkelig bolle som liten og veide nok bortimot det dobbelte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 31. august 2007 Forfatter #3740 Del Skrevet 31. august 2007 Du verden, for en treningsiver. Du er sannelig flink Det er ikke alltid lett å vite når man skal begynne å gi noe mer enn morsmelk, men det virker som Lillegull har det fint da. Min datter var 8 kg da hun var ett år gammel Hun var liten og spebygd, men slett ikke tynn. Dette med vekt er nok veldig individuelt, jeg var ei skikkelig bolle som liten og veide nok bortimot det dobbelte Jeg er veldig enten eller når det kommer til trening. Dessuten er jeg avhengig av å trimme endel når jeg skal ned i vekt, da klarer jeg også å spise mye sunnere. Det er utrolig stor forskjell på vekten til babyer, i dag har jeg vært i barseltreff og sett det til fulle. Vi er 7 stykker, og guttene er på Lillegulls størrelse eller større. En av dem veier sikkert over 10 kg allerede . Mens de andre tre jentene er som søte små dokker sammenlignet med min lille sumobryter. ------------- Så er hjemme-alene-med-3-barn-for-første-gang-helga i gang. Går sikkert helt fint, og storebror skal overnatte hos en kamerat i natt. Må bare venne meg til å være alene, nå står jaktsesongen for døren og jeg blir gressenke annenhver helg til kvoten er i boks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå