Gå til innhold

Babydrøm

Eira2020

Anbefalte innlegg

Unicorn27 skrev (18 timer siden):

Gratulerer så mye med kjøp av ny leilighet 😄❤️ så utrolig stas!! 

Så spennede at du også har begynt på letrozol ☺️ håper sånn at du skal få til eggløsning denne mnd!!🤞❤️

Det er ikke så lett når andre rundt seg blir gravide når man selv ønsker det og prøver på barn. Men man blir jo selvfølgelig glad på deres vegne❤️ 

Masse masse lykke til med EL testingen 🤞 

Blir så spennende fremover 😄😄❤️

Tusen takk for fine ord @Unicorn27 ❤️

Det er veldig spennende å endelig være i gang med Letrozol! Nå er vi i samme båt 😄 Merker ingen bivirkninger enda 🤞🏼 Hvor tidlig begynte du å EL-teste etter å ha stått på Letrozol? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkee skrev (12 timer siden):

Gratulerer så mye med leilighetskjøp og at du er i gang med syklusen 🥳 

Håper det kommer flere gode nyheter for deg snart 💕

Tusen takk for det @Lykkee💛 Krysser fingrene for gode nyheter for oss begge snart 🤞🏼🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27
Eira2020 skrev (1 time siden):

Tusen takk for fine ord @Unicorn27 ❤️

Det er veldig spennende å endelig være i gang med Letrozol! Nå er vi i samme båt 😄 Merker ingen bivirkninger enda 🤞🏼 Hvor tidlig begynte du å EL-teste etter å ha stått på Letrozol? 

Ja kjempe spennede ☺️😄 så bra du ikke merker noe bivirkninger så langt ❤️

Jeg begynte å EL teste dag 10 ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unicorn27 skrev (2 timer siden):

Ja kjempe spennede ☺️😄 så bra du ikke merker noe bivirkninger så langt ❤️

Jeg begynte å EL teste dag 10 ☺️

Ja, jeg har vært veldig innstilt på at jeg sikkert kom til å merke noe hvertfall, men ikke enn så lenge ☺️ Dag 10 høres fornuftig ut! 🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP7, Syklusdag 8.

Har nå tatt Letrozol i 5 dager, siste tablett i går. Har stått på enkel dose i første omgang. Har hatt noe hodepine og generell følelse av ubehag enkelte dager, men ikke noe mer enn jeg fint kan takle 😊

Det var derimot først i dag jeg fikk en skikkelig nedtur. Kjenner meg veldig emosjonell og tar fort til tårene. Både jeg og mannen måtte le litt av meg tidligere i dag fordi vi begge skjønner at mine noe overdrevne reaksjoner nok handler om bivirkninger på disse tablettene.

På fredag hadde vi et vennepar på middag som nylig har blitt gravide (på første forsøk så klart...), så jeg skjønner jo at det ligger mye følelser i meg nå på grunn av dette i etterkant. Jeg regner med det er gjenkjenbart for flere her på forumet denne følelsen man sitter med av å glede seg veldig på andres vegne, samtidig som man også plutselig kjenner så veldig på et stikk av savn og misunnelse. Disse følelsene fører igjen til at man tenker man er egoistisk, som igjen går ut over selvfølelsen.

Jeg hadde egentlig lyst å fortelle dette venneparet om prosessen vi står i, men det ble aldri et naturlig tidspunkt å nevne det. Jeg har delt med et par venninner tidligere at vi er aktive prøvere, og det har egentlig vært litt fint å ha noen andre jenter å snakke med om dette temaet. Jeg merker jo at det er mest jeg som sitter med dårlige følelser i forholdet. Mannen min er litt mer en sånn type som «ikke vil bruke tid på ting man ikke kan gjøre noe med», så han er mer praktisk anlagt når det gjelder hele prosessen vi står i. Kanskje føler jeg også mer på det fordi det er min kropp det er noe «i veien» med, ettersom jeg enda ikke har fått i gang eggløsning 8 mnd etter vi var klare for å sette i gang.

Mye tanker fra meg på en søndag. Gjennom hele prosessen har jeg stort sett slappet veldig av med at dette vil ta tid, men jeg begynner nå å kjenne på at jeg helst skulle vært gravid for lenge siden. Så er det også rart med alle de månedene som kommer og går uten endret resultat. Vi trodde jo jeg skulle være gravid før høstferie, før jul, før vinterferie, før påske og nå før sommeren (🤞🏼). Heldigvis har jeg fått de medisinene jeg har fått som forhåpentligvis vil være utslagsgivende! Jeg har nå også såvidt startet med temping og skal begynne med EL-tester kommende uke. Så nå skjer det endelig noe i det minste! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh ja disse tankene er veldig gjenkjennelig! :klem: Helt normalt kan du trøste deg med, så du skal ikke ha dårlig samvittighet for det... det er klart du er glad på venninnen din sine vegne, men de såre følelsene bunner jo ut i at du skulle ønske at du også var gravid, sammen med henne.

Utrolig spennende med letrozol! Jeg fikk god effekt første enkle dose jeg forsøkte, da EL kom mye tidligere enn jeg var vant til. Så blir veldig spennende å følge med deg både på EL-testing og temp i uken som kommer!! :hug:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unicorn27

Kjenner meg veldig igjen i tankene du har❤️ 

Jeg også er ganske emosjonell av letrozol denne gangen 🙈 så kjenner meg igjen der også🙉

Det er ikke lett når andre blir gravide så fort når man selv er aktiv prøver.. Jeg kjenner også veldig på det💔 er faktisk ingen jeg kjenner som ikke har barn eller er gravide nå så man føler seg veldig alene.. Men husk at det er du virkelig ikke ❤️

Men det er jo såå bra og spennende at du nå har fått startet opp med letrozol 😄 masse lykke til med EL testing når den tid kommer så håper jeg det klaffer for dere veldig snart ❤️🤞 lykke til 😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (23 timer siden):

Åh ja disse tankene er veldig gjenkjennelig! :klem: Helt normalt kan du trøste deg med, så du skal ikke ha dårlig samvittighet for det... det er klart du er glad på venninnen din sine vegne, men de såre følelsene bunner jo ut i at du skulle ønske at du også var gravid, sammen med henne.

Utrolig spennende med letrozol! Jeg fikk god effekt første enkle dose jeg forsøkte, da EL kom mye tidligere enn jeg var vant til. Så blir veldig spennende å følge med deg både på EL-testing og temp i uken som kommer!! :hug:

Tusen takk for kloke ord som alltid, @Amatariel🥰 Det er akkurat slik det føles! Jeg tror nesten jeg skal fortelle om hva jeg står i til nettopp henne om vi treffes alene, for jeg tror det kan bli vanskelig å være mye sammen fremover når jeg føler det ligger noe usagt mellom oss. Jeg har jo vært gjennom at andre rundt har blitt gravide gjennom det siste året, men ikke reagert så kraftig på dette før nå.

Veldig spennende! Våknet med en bedre følelse i dag. Sikkert fordi jeg endelig skal begynne med testing igjen og det er det jo litt håp i 💫 Nervepirrende å følge deg også i de dagene her forøvrig! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Spennende å følge deg @Eira2020😃 håper du har god nytte av Letrozol, du har iallfall fortsatt mye å gå på hva gjelder dosering, i tillegg til eventuelt ovitrelle dersom det skal være nødvendig. Kjenner meg igjen i det med å ha noen å dele tankene sine med. Jeg valgte selv å være åpen ovenfor en venninne som selv ikke har barn, og hun har vært en fantastisk støtte for meg. Jeg ønsket ikke å dele disse tankene jeg hadde med gjengen min som alle plutselig ble gravide, det ble for sårt for meg. Jeg krysser fingrene for deg og følger spent med😁🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unicorn27 skrev (På 11.4.2021 den 17.29):

Kjenner meg veldig igjen i tankene du har❤️ 

Jeg også er ganske emosjonell av letrozol denne gangen 🙈 så kjenner meg igjen der også🙉

Det er ikke lett når andre blir gravide så fort når man selv er aktiv prøver.. Jeg kjenner også veldig på det💔 er faktisk ingen jeg kjenner som ikke har barn eller er gravide nå så man føler seg veldig alene.. Men husk at det er du virkelig ikke ❤️

Men det er jo såå bra og spennende at du nå har fått startet opp med letrozol 😄 masse lykke til med EL testing når den tid kommer så håper jeg det klaffer for dere veldig snart ❤️🤞 lykke til 😄😄

Litt seint svar her, men jeg leste svaret ditt den dagen jeg var helt ute på humørsvingninger @Unicorn27🙉 Det hjelper utrolig mye å vite at andre er litt i samme situasjon og at man ikke er helt gal altså 😅 Setter utrolig pris på det ❤️

Forhåpentligvis klaffer det snart for oss begge to 🤞🏼😍 Jeg har begynt såvidt å teste etter eggløsning nå, litt uvant siden jeg ikke har gjort dette siden februar plutselig! Nå har jeg i tillegg såvidt startet med temping også. Det føles bra å ha noe å «holde på med», om enn for å få dagene til å gå litt! Hvor er du kommet nå i syklus? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (På 13.4.2021 den 14.02):Spennende å følge deg @Eira2020😃 håper du har god nytte av Letrozol, du har iallfall fortsatt mye å gå på hva gjelder dosering, i tillegg til eventuelt ovitrelle dersom det skal være nødvendig. Kjenner meg igjen i det med å ha noen å dele tankene sine med. Jeg valgte selv å være åpen ovenfor en venninne som selv ikke har barn, og hun har vært en fantastisk støtte for meg. Jeg ønsket ikke å dele disse tankene jeg hadde med gjengen min som alle plutselig ble gravide, det ble for sårt for meg. Jeg krysser fingrene for deg og følger spent med😁🤞🏻

Takk det samme! @1_Ava_1💕 Ja, det er sant. Nå som jeg såvidt har begynt EL-testing (CD11 i dag) og når jeg (selvfølgelig) tester negativt nå så får jeg med en gang følelsen av at det ikke vil komme noe utslag denne gangen heller.. Det å få en positiv eggløsningstest for meg etter snart 8 mnd med prøving/testing virker temmelig uvirkelig akkurat nå. Det er i det minste fint å vite at jeg både kan doble og triple dosen med Letrozol, eller prøve andre ting som du sier. Men utålmodig blir man jo 😬 

Skjønner godt avgjørelsen din angående åpenhet/eller ikke med ulike venninner. En må vel bare prøve seg litt frem antar jeg 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unicorn27
Eira2020 skrev (3 timer siden):

Litt seint svar her, men jeg leste svaret ditt den dagen jeg var helt ute på humørsvingninger @Unicorn27🙉 Det hjelper utrolig mye å vite at andre er litt i samme situasjon og at man ikke er helt gal altså 😅 Setter utrolig pris på det ❤️

Forhåpentligvis klaffer det snart for oss begge to 🤞🏼😍 Jeg har begynt såvidt å teste etter eggløsning nå, litt uvant siden jeg ikke har gjort dette siden februar plutselig! Nå har jeg i tillegg såvidt startet med temping også. Det føles bra å ha noe å «holde på med», om enn for å få dagene til å gå litt! Hvor er du kommet nå i syklus? 😊

Ja det er så fint å vite at mange innpå denne siden går gjennom det samme ❤️

Så spennende!! Håper det viser seg at det er en liten spire på vei 🤞❤️❤️

Jeg er like rundt eggløsning nå men har ikke fått positiv test enda så vet ikke helt om den er forsinket eller hva som skjer 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unicorn27 skrev (12 timer siden):

Ja det er så fint å vite at mange innpå denne siden går gjennom det samme ❤️

Så spennende!! Håper det viser seg at det er en liten spire på vei 🤞❤️❤️

Jeg er like rundt eggløsning nå men har ikke fått positiv test enda så vet ikke helt om den er forsinket eller hva som skjer 🤷‍♀️ 

Veldig ❤️ Det blir spennende å se for oss begge om og evt når vi får effekt av tablettene denne måneden da 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende å lese i dagboken din! 😊Må være frustrerende å oppleve så lenge uten eggløsning! Men satser på at Letrozol gjør susen nå! Blir spennende å følge med om det blir positiv eggløsningstest en av de neste dagene 😄 jeg krysser fingrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (23 timer siden):

Så spennende å lese i dagboken din! 😊Må være frustrerende å oppleve så lenge uten eggløsning! Men satser på at Letrozol gjør susen nå! Blir spennende å følge med om det blir positiv eggløsningstest en av de neste dagene 😄 jeg krysser fingrene! 

Takk for hyggelig kommentar @nilci 🌻  Ja, det har vært ekstremt frustrerende! Man får jo følelsen av at det er noe galt sant, men samtidig er dette vanligere etter å ha stått på hormonprevensjon enn man skulle tro viser det seg. Gynekologen jeg var hos sa jo at hun hadde flere jenter på min alder som var innom henne stort sett hver eneste dag med lignende problemstilling! Når det er sagt er jeg takknemlig for at det finnes løsninger innen legemiddelindustrien også 😅Håper nå virkelig at jeg vil få en effekt allerede denne måneden! 🤞🏼😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP7, Syklusdag 13.

Så deilig det var å gli mer tilbake til meg selv igjen etter den voldsomme emosjonelle reaksjonen jeg hadde for noen dager tilbake. Jeg var forberedt på at det kunne komme bivirkninger på Letrozolen, men hadde ikke forutsett at den kraftige emosjonelle reaksjonen skulle komme først dagen etter jeg sluttet å ta de. Nå er jeg hvertfall kommet tilbake til mitt mer rolige, fornuftige jeg 🙊 Det hjalp utrolig mye å lese kommentarene jeg fikk her inne da alt med ett føltes så håpløst, setter pris på det ❤️

Jeg er nå i gang med å teste ut temping med babyplan sitt digitale termometer, i tillegg til at jeg også tenker å teste meg gjennom syklusen. Gynekologen mente jeg ikke trengte å teste, men når det heller ikke er avtalt noe oppfølging videre der mtp. effekt av Letrozolen føler jeg at jeg er nødt til å ha en viss form for kontroll. Så da blir det å holde seg noen timer mot slutten av arbeidsdagen og spurte hjem for å teste da 🙊😅 

Leser at det er veldig forskjellig når eggløsning kommer når man tar Letrozol. Jeg skal hvertfall ikke gå glipp av den om den endelig skulle dukke opp 🕵🏻‍♂️ Så har jeg og mannen tenkt å time sex til annenhver dag fremover, og forsøker å gjøre det så «romantisk» som det går an å gjøre 😅 Og med det sier jeg god helg 😄😄

F3D92981-A54F-4D11-83BC-B71BE13F68D2.jpeg

5B7F8C28-DC85-47C0-8BD3-B076714A3357.jpeg

Endret av Eira2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eira2020 skrev (1 time siden):

Takk for hyggelig kommentar @nilci 🌻  Ja, det har vært ekstremt frustrerende! Man får jo følelsen av at det er noe galt sant, men samtidig er dette vanligere etter å ha stått på hormonprevensjon enn man skulle tro viser det seg. Gynekologen jeg var hos sa jo at hun hadde flere jenter på min alder som var innom henne stort sett hver eneste dag med lignende problemstilling! Når det er sagt er jeg takknemlig for at det finnes løsninger innen legemiddelindustrien også 😅Håper nå virkelig at jeg vil få en effekt allerede denne måneden! 🤞🏼😊

Ja, jeg sluttet jo på p-piller i september, og forventet som veldig mange andre å bli gravid med en gang 😂 jeg fikk regelmessig menstruasjon med en gang heldigvis, og ser jo nå når jeg leser hos flere her at jeg faktisk var veldig heldig! Jeg har ikke tempet eller EL-testet før nå, så VET jo ikke om eggløsning kom de første månedene, men kan jo regne med det siden mensen kom relativt regelmessig. Men til tross for regelmessig menstruasjon har ikke det klaffet ennå, så da blir man jo bekymret for om det er noe ANNET galt 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (23 timer siden):

Ja, jeg sluttet jo på p-piller i september, og forventet som veldig mange andre å bli gravid med en gang 😂 jeg fikk regelmessig menstruasjon med en gang heldigvis, og ser jo nå når jeg leser hos flere her at jeg faktisk var veldig heldig! Jeg har ikke tempet eller EL-testet før nå, så VET jo ikke om eggløsning kom de første månedene, men kan jo regne med det siden mensen kom relativt regelmessig. Men til tross for regelmessig menstruasjon har ikke det klaffet ennå, så da blir man jo bekymret for om det er noe ANNET galt 🙊

Jeg vil si du har vært heldig da ja, som har fått mulighet til å tracke syklusen din litt i det minste og vite om den har stabilisert seg 😊 Skjønner hva du mener forøvrig. Det jeg har vært mest stressa for er jo at man hører det er «normalt» å prøve i 3-12 mnd før man treffer og blir gravid, og så har vi på en måte ikke nådd frem dit engang når jeg ikke har fått til eggløsning i utgangspunktet... Men - forhåpentligvis er første eggløsning like om hjørnet nå 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (21 minutter siden):

Jeg vil si du har vært heldig da ja, som har fått mulighet til å tracke syklusen din litt i det minste og vite om den har stabilisert seg 😊 Skjønner hva du mener forøvrig. Det jeg har vært mest stressa for er jo at man hører det er «normalt» å prøve i 3-12 mnd før man treffer og blir gravid, og så har vi på en måte ikke nådd frem dit engang når jeg ikke har fått til eggløsning i utgangspunktet... Men - forhåpentligvis er første eggløsning like om hjørnet nå 🤞🏼

Satser på den kommer den nærmeste tiden! Og det er jo nok med bare en eggløsning også, kan jo hende det sitter på første! 🥰🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira2020 skrev (På 16.4.2021 den 16.59):

Leser at det er veldig forskjellig når eggløsning kommer når man tar Letrozol. Jeg skal hvertfall ikke gå glipp av den om den endelig skulle dukke opp 🕵🏻‍♂️ Så har jeg og mannen tenkt å time sex til annenhver dag fremover, og forsøker å gjøre det så «romantisk» som det går an å gjøre 😅 Og med det sier jeg god helg 😄😄

God innstilling! 😄 
EL kan absolutt komme når som helst. De syklusene jeg har bak meg nå med letrozol så har EL kommet på dag 16, 23, 15, 14, 15 og 16. Blir utrolig spennende og interessant å se når din EL kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...