Gå til innhold

En bråkete storfamilie har flyttet inn under oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De leier av kommunen. Vi var ikke klar over at dette var en kommunal leilighet. Det er så og si umulig å få dem ut. 

Anonymkode: f2367...24f

Au. Det er en blemme. 

Eneste som kan få dem ut er om mannen i huset plutselig begynner å tjene for godt. Tilby ham ekstrajobb og så rapporter ham 😄

Anonymkode: a50fe...071

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan kan du med dine «fakta» forklare at i vårt nabolag er det en eldre etnisk norsk mann som driver alle til vanvidd? 

Anonymkode: 3cce9...dbd

Samme her. Mine pensjonerte foreldre får både natt og dag førsuret av en etnisk norsk narkis på 50 og hans like narkomane sønn, som har fått kommunalbolig. 

Anonymkode: c4b51...a31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kan du med dine «fakta» forklare at i vårt nabolag er det en eldre etnisk norsk mann som driver alle til vanvidd? 

Anonymkode: 3cce9...dbd

En eldre norsk mann som flytter inn i nabolaget er minimal sjanse for bråk. Kanskje rundt 1/100.

En utlendingfamilie med 5-6 barn vegg i vegg er sjansen for bråk og ubekvem laaaangt høyere. Her kommer det vold og trusler på kjøpet også, for helt uskyldige ting. Og det virker også å være veldig normalt. Jeg har til gode i mitt liv å møte en norsk person som har truet meg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Samme her. Mine pensjonerte foreldre får både natt og dag førsuret av en etnisk norsk narkis på 50 og hans like narkomane sønn, som har fått kommunalbolig. 

Anonymkode: c4b51...a31

😨😞

Anonymkode: 3cce9...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OlsenHansen skrev (20 minutter siden):

En eldre norsk mann som flytter inn i nabolaget er minimal sjanse for bråk. Kanskje rundt 1/100.

En utlendingfamilie med 5-6 barn vegg i vegg er sjansen for bråk og ubekvem laaaangt høyere. Her kommer det vold og trusler på kjøpet også, for helt uskyldige ting. Og det virker også å være veldig normalt. Jeg har til gode i mitt liv å møte en norsk person som har truet meg.

Vel, trusler og vold "kom på kjøpet" med han eldre etniske norske så dine "fakta" kjøper jeg ikke. 

Anonymkode: 3cce9...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vel, trusler og vold "kom på kjøpet" med han eldre etniske norske så dine "fakta" kjøper jeg ikke. 

Anonymkode: 3cce9...dbd

*etnisk 

Anonymkode: 3cce9...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Fordommer fordommer....

Anonymkode: 3cce9...dbd

Jaha, fordommer kommer fra et sted;

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dette gjorde naboen under dem, da begynte guttene deres på 14 og 15 å opptre truende, kalte dem for stygge ting. Sønnen til naboen som er 12, ble banket opp på vei til skolen neste dag, av de samme guttene. 

Anonymkode: f2367...24f

Jeg føler virkelig med deg TS, det er ikke greit at slike mennesker flytter inn uten å ta hensyn til folk rundt seg. Dessverre er det slik at vi i Norge er så redd for å bli kalt rasister at vi heller søker oss vekk fra slike mennesker. Vi vet også at slike mennesker kan være farlige, ref siste sitert innlegg.

Det betyr ikke at alle innvandrere er som denne familien, men jeg har selv måttet flytte fra en leilighet pga innvandrere som flyttet inn i naboleiligheten. Man orker ikke slikt bråk og man kommer ingen vei om man klager. Og folk lurer på hvorfor hvite flytter fra innvandrertette områder??

Jeg føler virkelig med deg TS!!!!

Anonymkode: f37a1...26a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe du bare må godta ts. Mennesker fra andre kulturer er mer høylytte. De lager liv og røre, er mer direkte og uttrykker seg høyere. Du kan ikke forvente de skal være som blendahvit nordmenn som lister seg over stuegulvet med filttøfler. At dere og andre naboer samler seg i komplott mot denne stakkars familien minner om rasisme. Du må godta at vi er forskjellige og ta hensyn til andre kulturer. 

Anonymkode: f80ac...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor bor dere i blokk når dere har barn? Her er det kun fattige som bor i leiligheter, alle våre bekjente eier selvsagt egen bolig. 

Anonymkode: b40cc...c76

Du vet at du får en OBOS-leilighet i Oslo for 100 millioner?

Tror de som kjøper den leiligheten har mer penger enn deg som bor i hus...

Anonymkode: f37a1...26a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du vet at du får en OBOS-leilighet i Oslo for 100 millioner?

Tror de som kjøper den leiligheten har mer penger enn deg som bor i hus...

Anonymkode: f37a1...26a

Nå vet du fint lite om min økonomi 🙂 Holder på mitt, det er ikke normalt å bo i blokk med småbarn. 

Anonymkode: b40cc...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart en innvandrerfamilie. Kanskje nordmenn skal slutte å virke moralsk overlegne ved å stemme på innvandringspartiene SV, AP osv. Bra at rike hvite også opplever mangfold slik at de slutter å kalle andre rasister. 

Anonymkode: 5c819...85a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

De leier av kommunen. Vi var ikke klar over at dette var en kommunal leilighet. Det er så og si umulig å få dem ut. 

Anonymkode: f2367...24f

Nei altså, da må vel borettslaget ta det med kommunen? 

Anonymkode: b5669...224

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå vet du fint lite om min økonomi 🙂 Holder på mitt, det er ikke normalt å bo i blokk med småbarn. 

Anonymkode: b40cc...c76

Det er veldig normalt i Oslo å bo i blokk med småbarn. Og jeg vet også at for 5 millioner, det leiligheten vår koster, kan man få ett stort hus bare 50 km unna Oslo. Men vi kan ikke flytte fra familie, jobbene våre og hele nettverket vårt. 

Det er sikkert rart for folk i utkantstrøk å forestille seg hva boliger koster i Oslo. Vi har slektninger i Lier som får helt hakeslepp når vi forteller om boligprisene her. 

Anonymkode: f2367...24f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå vet du fint lite om min økonomi 🙂 Holder på mitt, det er ikke normalt å bo i blokk med småbarn. 

Anonymkode: b40cc...c76

Foreslår at du tar deg en tur i Groruddalen og banker på alle dører og informerer om dette. De har åpenbart ikke fått det med seg.

Anonymkode: a50fe...071

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok flyttet om ikke klager hjelper. Dessverre er det svært vanskelig å få gjort noe med problemet. Har litt det samme problemet her jeg bor, så forstår deg godt. De kaster søppel i feil dunker, roper til hverandre istedet for vanlig innestemme, har besøk til alle døgnets tider, slår opp en trampoline i hagen rett under andres verandaer denne blir vi heller ikke kvitt pga et tafatt styre. Sønnen deres på 7 år går rundt og snakker stygt til vårt barn. Disse folka kan ikke bo i blokk da de ikke tar hensyn til andre. Mange ganger burde de vært plassert i ei blokk med bare likesinnede men det går jo ikke for da blir de ikke integrert.... Men flytter dere så sjekk for guds skyld at ingen av leilighetene i bygget er kommunale. Håper det ordner seg. 

 

Anonymkode: cce2b...747

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå vet du fint lite om min økonomi 🙂 Holder på mitt, det er ikke normalt å bo i blokk med småbarn. 

Anonymkode: b40cc...c76

Dette er sidespor men for alle del, gi oss tallene på hvor lite normalt det er. 

Anonymkode: b5669...224

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei altså, da må vel borettslaget ta det med kommunen? 

Anonymkode: b5669...224

Jeg tenker også det kan være veien å gå. 
TS, håper det ordner seg. Og er det snakk om vold, bør øvrigheta involveres. 

Anonymkode: d1c95...2f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier eller leier de leiligheten? 
hvis de leier eller er kommet inn via NAV etc ville jeg tatt tak i utleier/nav. 
 

Dette er selvsagt uholdbart, og dere må nok belage dere på å se etter nytt sted å bo... 

Hurra for mangfold 🤯🤯 Men ved å si sannheten stemples man jo som rasist... 

Anonymkode: 0d2ad...a0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er åpenbart en innvandrerfamilie. Kanskje nordmenn skal slutte å virke moralsk overlegne ved å stemme på innvandringspartiene SV, AP osv. Bra at rike hvite også opplever mangfold slik at de slutter å kalle andre rasister. 

Anonymkode: 5c819...85a

Jeg og mannen er barn av innvandrere selv, men begge har høy utdannelse og gode jobber. Min foreldre har det samme, selvom de også er innvandrere.  Innvandrere er ingen homogen gruppe, mye handler om hvor integrert man er. Vi er dessuten langt fra rike, tjener over gjennomsnittet, ja. 

Anonymkode: f2367...24f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde nok flyttet om ikke klager hjelper. Dessverre er det svært vanskelig å få gjort noe med problemet. Har litt det samme problemet her jeg bor, så forstår deg godt. De kaster søppel i feil dunker, roper til hverandre istedet for vanlig innestemme, har besøk til alle døgnets tider, slår opp en trampoline i hagen rett under andres verandaer denne blir vi heller ikke kvitt pga et tafatt styre. Sønnen deres på 7 år går rundt og snakker stygt til vårt barn. Disse folka kan ikke bo i blokk da de ikke tar hensyn til andre. Mange ganger burde de vært plassert i ei blokk med bare likesinnede men det går jo ikke for da blir de ikke integrert.... Men flytter dere så sjekk for guds skyld at ingen av leilighetene i bygget er kommunale. Håper det ordner seg. 

 

Anonymkode: cce2b...747

Jeg har vært i samme situasjon. Hvordan jeg taklet det; først var på de hele tiden ang grenser ute i fellesareal mm, tok en fullstendig klikk ute i hagen på far og voksen sønn. Altså skrek og hylte faen i helvete. Deretter fikk de respekt for meg og ville bli venn med meg. Viste seg at de var vant til å ta seg til rette fra hjemlandet.. sånn ta dette først elles naboen tar det.. Etter noen år ble det slik at de hele tiden spurte meg om de bråket, at jeg måtte si fra, pluss de hjalp meg med mange ting i huset. 

Anonymkode: b5669...224

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...