Gå til innhold

En bråkete storfamilie har flyttet inn under oss


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg og mannen er barn av innvandrere selv, men begge har høy utdannelse og gode jobber. Min foreldre har det samme, selvom de også er innvandrere.  Innvandrere er ingen homogen gruppe, mye handler om hvor integrert man er. Vi er dessuten langt fra rike, tjener over gjennomsnittet, ja. 

Anonymkode: f2367...24f

Ta vil jeg tippe at dere ikke er muslimer...? 

Som hovedregel finnes det ikke ett eneste land i verden der integrering av muslimer er vellykket. 
derimot integreres så og si alle andre kulturer lett i alle land... 

evt er dere unntaket. Og godt er det!! 
 

Anonymkode: 0d2ad...a0b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har vært i samme situasjon. Hvordan jeg taklet det; først var på de hele tiden ang grenser ute i fellesareal mm, tok en fullstendig klikk ute i hagen på far og voksen sønn. Altså skrek og hylte faen i helvete. Deretter fikk de respekt for meg og ville bli venn med meg. Viste seg at de var vant til å ta seg til rette fra hjemlandet.. sånn ta dette først elles naboen tar det.. Etter noen år ble det slik at de hele tiden spurte meg om de bråket, at jeg måtte si fra, pluss de hjalp meg med mange ting i huset. 

Anonymkode: b5669...224

Jøss. Hvor kom de fra? 

Anonymkode: cce2b...747

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg og mannen er barn av innvandrere selv, men begge har høy utdannelse og gode jobber. Min foreldre har det samme, selvom de også er innvandrere.  Innvandrere er ingen homogen gruppe, mye handler om hvor integrert man er. Vi er dessuten langt fra rike, tjener over gjennomsnittet, ja. 

Anonymkode: f2367...24f

Akkurat. Men folk med fordommer skjønner det ikke...

Anonymkode: 3cce9...dbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (1 time siden):

Tafatt styre når mange klager har kommet inn og de ikke foretar seg noe.

Misstilitsforslag mot sittende styret, hasteinnkalle til ny generalforsamling for så velge nytt styre som tar tak. 

barnebråk må man faktisk leve med. Ingenting styret får gjort. 

Anonymkode: b884b...a59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jaha, fordommer kommer fra et sted;

Jeg føler virkelig med deg TS, det er ikke greit at slike mennesker flytter inn uten å ta hensyn til folk rundt seg. Dessverre er det slik at vi i Norge er så redd for å bli kalt rasister at vi heller søker oss vekk fra slike mennesker. Vi vet også at slike mennesker kan være farlige, ref siste sitert innlegg.

Det betyr ikke at alle innvandrere er som denne familien, men jeg har selv måttet flytte fra en leilighet pga innvandrere som flyttet inn i naboleiligheten. Man orker ikke slikt bråk og man kommer ingen vei om man klager. Og folk lurer på hvorfor hvite flytter fra innvandrertette områder??

Jeg føler virkelig med deg TS!!!!

Anonymkode: f37a1...26a

"Fordommer kommer fra et sted"? Hvilket sted?

Uvitenhet kalles det "stedet". 

Anonymkode: 3cce9...dbd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg og mannen er barn av innvandrere selv, men begge har høy utdannelse og gode jobber. Min foreldre har det samme, selvom de også er innvandrere.  Innvandrere er ingen homogen gruppe, mye handler om hvor integrert man er. Vi er dessuten langt fra rike, tjener over gjennomsnittet, ja. 

Anonymkode: f2367...24f

Jeg er også barn av innvandrere. Derfor jeg klarer å se at innvandring i Norge ikke fungerer. Innvandrerområder suger. 
 

Derfor bra at rike hvite også opplever mangfold slik at de slutter å leke moralsk overlegne og stemmer på SV osv. 

Anonymkode: 5c819...85a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, ingen gode råd herfra, men jeg har mye erfaring. Bodde i et ganske dyrt leilighetskompleks i drømmeleiligheten. Så ble leiligheten under leid ut til en familie som kom og gikk. Det var som regel alltid 10-12 stykker der, samt en hel haug av barn, og de kastet søppel, bråkte, hadde motoren i gang utenfor soverommene, kjørte bilene inn på gårdsplassen, ropte i korridorene, løp i trappa, sparket fotball inne, samt brøt samtlige regler for sameiet. Sameiet jobbet med å få dem ut i 2 år, men til ingen nytte. Vi valgte tilslutt å flytte.

Et år etter har 3 andre naboer også flyttet, samt en fjerde har gitt opp, og vurderer salg. Det er veldig, veldig vanskelig å få fjernet noen enten det er sameie eller borettslag. Mitt eneste råd til deg er å flytte..

Anonymkode: 75ed6...6c4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det nok ikke noe annet å gjøre enn å flytte. Og neste gang dere kjøper bolig undersøker dere om naboleilighetene er kommunalt eid før dere legger inn bud. 

Dette bør dere gjøre nå heller enn senere, da barnet deres fortsatt går i barnehagen. Det er mye vanskeligere å flytte når barnet har begynt på skolen og har etablerte vennskap. Litt lenger reisevei til jobb og familie er absolutt verdt det for å få fred og ro i eget hjem. Så lenge leiligheten under deres er kommunalt eid så kan du aldri forvente fred og ro derifra, dessverre. 

Anonymkode: f8162...660

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nå vet du fint lite om min økonomi 🙂 Holder på mitt, det er ikke normalt å bo i blokk med småbarn. 

Anonymkode: b40cc...c76

Du bor åpenbart ikke i Oslo. 🤣

Anonymkode: f37a1...26a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du bor åpenbart ikke i Oslo. 🤣

Anonymkode: f37a1...26a

De fleste flytter ut av Oslo når de får barn. Du som er utenfor normalen. 

Anonymkode: 5c819...85a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du bor åpenbart ikke i Oslo. 🤣

Anonymkode: f37a1...26a

Må man bo i Oslo?🤣

Anonymkode: fb24e...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

"Fordommer kommer fra et sted"? Hvilket sted?

Uvitenhet kalles det "stedet". 

Anonymkode: 3cce9...dbd

Nei. Fakta, selvopplevde situasjoner og vennskap med utlendinger.

Lite vet du om at jeg har mange muslimske venner. Og med de kan jeg snakke åpent om ting. De sier jo selv at de har et annet forhold til bråk og støy.

Jeg har vært i pakistansk bryllup, Irakisk forlovelsesfest (jeg som kvinne satt sammen med kvinnene og spiste med hånda fra fat på gulvet), marokkansk bursdagsfest osv.

For å si det sånn.., jeg ble helt utslitt av all den høye musikken og synging og bråket som var der. Og vet du hva? Jeg kunne også si det til vennene mine fordi vi er åpne og ærlige med hverandre.

Hva skjedde da jeg sa at jeg ikke orket å være der lenger pga alt bråket? Utlendingvennene mine ler av meg og takker for at jeg kom og gir meg en klem og ler litt mer av hvor lite jeg som hvit kvinne tåler. 🤣 

Det er åpenhet vi må ha, samtaler, humor. Vi kan ikke ha det sånn at vi ikke kan prate sammen om alt, det er det som skaper avstand.

Og med det kan man også prate om helt åpenbare forskjeller og prøve å leve med hverandre.

Anonymkode: f37a1...26a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette tar dere selvsagt til politiet!

Den eldste av guttene er over kriminell lavalder og blir straffet for vold mot en 12-åring.

Anonymkode: a50fe...071

INGEN tar tak i voldelige innvandrergutter. Da er man jo RASIST!

Anonymkode: d8311...78e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De fleste flytter ut av Oslo når de får barn. Du som er utenfor normalen. 

Anonymkode: 5c819...85a

Ikke de som bor i kommunale boliger. De skal bo sentralt i Oslo mens vi andre må flytte ut. Forstå det den som kan. 

Anonymkode: cce2b...747

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler SÅ med deg! Det er helt uutholdelig å ikke kunne ha ro og anledning til å slappe av i eget hjem. Har opplevd det før, og det ødela for livskvaliteten min. 

Når jeg kjøpte leilighet nå var jeg nøye med å avklare at det ikke var kommunale leiligheter i borettslaget, og jeg må innrømme at jeg sjekka postkassene. Ingen sto det mer enn to navn på. I tillegg er det "små" leiligheter i blokka, stort sett med ett soverom, og det luker ut storfamiliene. Jeg orker ikke å utsette meg for det mer enn nødvendig en gang til. 

Er det kommunale leiligheter, klag til kommunen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Nei. Fakta, selvopplevde situasjoner og vennskap med utlendinger.

Lite vet du om at jeg har mange muslimske venner. Og med de kan jeg snakke åpent om ting. De sier jo selv at de har et annet forhold til bråk og støy.

Jeg har vært i pakistansk bryllup, Irakisk forlovelsesfest (jeg som kvinne satt sammen med kvinnene og spiste med hånda fra fat på gulvet), marokkansk bursdagsfest osv.

For å si det sånn.., jeg ble helt utslitt av all den høye musikken og synging og bråket som var der. Og vet du hva? Jeg kunne også si det til vennene mine fordi vi er åpne og ærlige med hverandre.

Hva skjedde da jeg sa at jeg ikke orket å være der lenger pga alt bråket? Utlendingvennene mine ler av meg og takker for at jeg kom og gir meg en klem og ler litt mer av hvor lite jeg som hvit kvinne tåler. 🤣 

Det er åpenhet vi må ha, samtaler, humor. Vi kan ikke ha det sånn at vi ikke kan prate sammen om alt, det er det som skaper avstand.

Og med det kan man også prate om helt åpenbare forskjeller og prøve å leve med hverandre.

Anonymkode: f37a1...26a

Riktig. Selvopplevde situasjoner og mange utenlandske venner viser meg at det du sier ikke stemmer. Kanskje det er forskjell for dine muslimske venner, det vet jeg ikke, men "utlendinger" betyr ikke "muslimer".  

Anonymkode: 3cce9...dbd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

INGEN tar tak i voldelige innvandrergutter. Da er man jo RASIST!

Anonymkode: d8311...78e

Jaha? Hvem kan ta tak i han eldre etnisk norske mannen som plager vårt nabolag? 

Anonymkode: 3cce9...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De leier av kommunen. Vi var ikke klar over at dette var en kommunal leilighet. Det er så og si umulig å få dem ut. 

Anonymkode: f2367...24f

Kommunen har altså kjøpt en andel i borettslaget for utleie. Trodde ikke dette var vanlig.

I Oslo er det mer vanlig at kommunene garanterer for husleien der eiere i et sameie leier ut.

Anonymkode: 78dfc...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste flytter ut av Oslo når de får barn. Du som er utenfor normalen. 

Anonymkode: 5c819...85a

Helt normalt å bo med en ettåring i Oslo, men hvis det kommer søsken eller barnet nærmer seg skolealder så flytter man gjerne ut...

Anonymkode: 07dcd...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kommunen har altså kjøpt en andel i borettslaget for utleie. Trodde ikke dette var vanlig.

I Oslo er det mer vanlig at kommunene garanterer for husleien der eiere i et sameie leier ut.

Anonymkode: 78dfc...a3e

Trodde heller ikke dette var mulig, spesielt i ett attraktivt og en relativ dyr bydel som dette. Men alt går an :(

Anonymkode: f2367...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...