Gå til innhold

En bråkete storfamilie har flyttet inn under oss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En storfamilie, med 5-6 barn, vet ikke nøyaktig hvor mange, har flyttet inn i oppgangen vår, i etasjen under. De er ekstremt bråkete, herjer, roper i oppgangen og de kaster søppel rett ut i balkongen (oppbevarer søppel der). Jeg kan leve med motoren, men orker ikke bråket. De er oppe til langt over midnatt og bråker. Vi har sendt klager til borettslaget,fått hele oppgangen til å underskrive. Men det hjelper ikke. 

Dette er helt grusomt for oss, vi betalte nesten 5 millioner for leiligheten vår. Den ligger i ett område med gode skoler og godt miljø. Den er også nyoppusset. Vi kan ikke bare flytte herfra. Dessuten er jeg sikker på at vi kommer til å slite med å få solgt leiligheten nå som de har flyttet inn. Men jeg holder ikke ut. Vi har ett barn selv som er 1 år gammelt, så vi er avhengige av ro og hvile på kvelden. Dette var verdens beste leilighet frem til gjengen under oss flyttet inn.

Har dere noen råd? 

Anonymkode: f2367...24f

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fortsett å mase på borettslaget ikke gi dere! Føler med dere. 

Anonymkode: 2a21b...b3b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Huff, det er på grunn av slikt som dette at jeg selv aldri har lyst til å flytte inn i en blokk. Jeg er ganske sensitiv for lyder.

Har dere en leder i borettslaget? Hva med å få vedkommende til å snakke med dem? 

Anonymkode: 1d63c...e3e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Bråk. Lag det kjipt for dem. Tramp i gulvet tidlig på morgenen, spill høy musikk, tiss på balkongen dems, hiv en brukt bleie på deres balkong hver dag. Det hadde jeg gjort. 

Anonymkode: efc5f...b9b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bråk. Lag det kjipt for dem. Tramp i gulvet tidlig på morgenen, spill høy musikk, tiss på balkongen dems, hiv en brukt bleie på deres balkong hver dag. Det hadde jeg gjort. 

Det hjelper jo ikke i det hele tatt, da får de jo enda mindre grunn til å slutte å bråke og TS får heller ikke grunnlag for å klage når hun er like ille selv. :rolleyes:

Veldig kjip situasjon, TS. Jeg tror ikke det er annet å gjøre enn å fortsette å klage, samt se seg om etter en annen bolig. 

Anonymkode: f8162...660

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

En slik oppførsel som du foreslår hadde jeg anmeldt 

Anonymkode: 3cce9...dbd

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men da er hun jo RASIST, vettu.. 😂

Anonymkode: d8311...78e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hr. Aktiv

Tafatt styre når mange klager har kommet inn og de ikke foretar seg noe.

Misstilitsforslag mot sittende styret, hasteinnkalle til ny generalforsamling for så velge nytt styre som tar tak. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

På hvilket grunnlag når naboene under klager, og har stinkende søppel på sin balkong? 
De har fått klage, men det hjelper ikke. Da må man lage det utrivelig for de. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Kanskje du kunne snakket direkte med dem i stedet for å gå over hodet på dem. Kan hende de faktisk tar hensyn om du sier i fra. 

Anonymkode: b5669...224

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har du snakket med naboene?

Anonymkode: 430b1...b5e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg hadde prøvd å gå og banke på direkte (dvs. ikke gjennom borettslaget). Føler det har hatt bedre effekt når jeg har slitt med diverse bråk i blokka vår (jeg har ikke hatt storfamilier da, men folk som har hatt TV på på høyt volum hele natten, folk som har spilt høy dundremusikk til alle døgnets tider, osv). Når jeg klagde til borettslaget og fikk beskjed om at de hadde tatt opp saken med vedkommende skjedde det ingenting (aner jo ikke hva som ble sagt heller), men når jeg gikk direkte til kilden og forklarte hvor lytt det var og hvordan det ødela for nattesøvnen min (TV på hele natta) og konsentrasjonen min på hjemmekontor (høy bassmusikk), ble det bedre. 

Føler i hvert fall ikke styret i borettslaget mitt var til noen hjelp.

Anonymkode: b7d57...ab0

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Hr. Aktiv skrev (18 minutter siden):

Tafatt styre når mange klager har kommet inn og de ikke foretar seg noe.

Misstilitsforslag mot sittende styret, hasteinnkalle til ny generalforsamling for så velge nytt styre som tar tak. 

Og du er sikker på at det nye styret "tar tak"? De lover det rett før de blir valgt, men ingenting forandrer seg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

bestelvenn
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En storfamilie, med 5-6 barn, vet ikke nøyaktig hvor mange, har flyttet inn i oppgangen vår, i etasjen under. De er ekstremt bråkete, herjer, roper i oppgangen og de kaster søppel rett ut i balkongen (oppbevarer søppel der). Jeg kan leve med motoren, men orker ikke bråket. De er oppe til langt over midnatt og bråker. Vi har sendt klager til borettslaget,fått hele oppgangen til å underskrive. Men det hjelper ikke. 

Dette er helt grusomt for oss, vi betalte nesten 5 millioner for leiligheten vår. Den ligger i ett område med gode skoler og godt miljø. Den er også nyoppusset. Vi kan ikke bare flytte herfra. Dessuten er jeg sikker på at vi kommer til å slite med å få solgt leiligheten nå som de har flyttet inn. Men jeg holder ikke ut. Vi har ett barn selv som er 1 år gammelt, så vi er avhengige av ro og hvile på kvelden. Dette var verdens beste leilighet frem til gjengen under oss flyttet inn.

Har dere noen råd? 

Dere må fortsette å sende klager..

Ring på hos dem hvis de er for bråkete, stopper det ikke og de holder på etter midnatt så ring politiet.
Heng lapp på døra deres, hvor du beskriver bråket og at det er rapportert til styret i borettslaget og minn dem på stillhet klokken 22-23, foruten det så skal det vises hensyn og bråket er ikke til å leve med. Jeg hadde klikka i vinkel om  det var meg

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

På hvilket grunnlag når naboene under klager, og har stinkende søppel på sin balkong? 
De har fått klage, men det hjelper ikke. Da må man lage det utrivelig for de. 

Ikke naboene under klager. Når naboene over og rundt klager. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hr. Aktiv
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og du er sikker på at det nye styret "tar tak"? De lover det rett før de blir valgt, men ingenting forandrer seg...

Gud hjelpes. Finnes det bare folk uten ryggrad i dette landet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gagaen

Jeg må bare le 🤣 og tenker ; hva i alle dagar får folk til å ville bo i en blokk med folk på alle kanter? Man kan jo ikke forvente at man for alltid vil ha naboer som er musestille.

Nei, ønsker man fred og ro så bor man i hus for seg selv. Man velger sin tilværelse selv. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Huff, det er på grunn av slikt som dette at jeg selv aldri har lyst til å flytte inn i en blokk. Jeg er ganske sensitiv for lyder.

Har dere en leder i borettslaget? Hva med å få vedkommende til å snakke med dem? 

Anonymkode: 1d63c...e3e

Vedkommende har både snakket til dem og sendt skriftlig klage, men det hjelper ikke. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Gagaen skrev (Akkurat nå):

Jeg må bare le 🤣 og tenker ; hva i alle dagar får folk til å ville bo i en blokk med folk på alle kanter? Man kan jo ikke forvente at man for alltid vil ha naboer som er musestille.

Nei, ønsker man fred og ro så bor man i hus for seg selv. Man velger sin tilværelse selv. 

Så er det forskjell på bråk da. Normalt bråk eller av og til i overkant mye bråk er helt ok og som forventet. 

Men hvis det blir for mye for lenge så er det selvsagt at det er grusomt. 

Da mener jeg det er de som bråker så mye som må komme seg i enebolig. 

Jeg bor selv i enebolig for jeg orker ikke ha så mange folk rundt meg. Men når jeg bodde i blokk var det ikke problem om det bråket av og til. Så lenge det ikke var hele tiden ;)

Anonymkode: 4300e...927

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Gagaen skrev (Akkurat nå):

Hus her i området koster 9-12 millioner kroner, hvis det ligger noe for salg. Vi har ikke så mye penger, og kommer aldri til å ha det heller, med de inntektene vi har. 

Dessuten er det ikke alle som vil bo i hus. Jeg orker ikke alt arbeidet det innebærer, hagearbeid, oppussing utvendig, mer plass= mer husarbeid. Vi er 2 voksne og en baby, vi behøver ikke 200 kvadratmeter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...