Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med sjalusi... veldig... 

Har vært gift med min mann i 12 år...sammen i 20. I høst oppdaget jeg at han hadde hatt kontakt med en kvinnelig kollega via messenger en god stund. Ikke noe romantisk skriveri eller noe sånt. Hadde også tatt en kaffekopp med henne, uten å si noe til meg. Så jeg...knakk helt sammen. Kjente på en følelse av at han hadde vært utro. Men han lover at det aldri har vært noe fysisk mellom de. Å det tror jeg på. Vet han ikke har vært utro på den måten. Vi har  krangla myyye ang dette! Jeg har følt på et svik og tillitsbrudd..

Saken er nå at vi prøver å gå videre. Vi elsker hverandre og vil for all del fortsette å være gift. Men jeg kjenner at sjalusien river i meg. Jeg klarer ikke å tenke på en gang at han prater med kvinnelige kollegaer.. Noen som kjenner seg igjen? Har noen tips og råd for hva jeg kan gjøre for å bli kvitt denne sjalusien? 

Anonymkode: a7b04...9e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sliter med sjalusi... veldig... 

Har vært gift med min mann i 12 år...sammen i 20. I høst oppdaget jeg at han hadde hatt kontakt med en kvinnelig kollega via messenger en god stund. Ikke noe romantisk skriveri eller noe sånt. Hadde også tatt en kaffekopp med henne, uten å si noe til meg. Så jeg...knakk helt sammen. Kjente på en følelse av at han hadde vært utro. Men han lover at det aldri har vært noe fysisk mellom de. Å det tror jeg på. Vet han ikke har vært utro på den måten. Vi har  krangla myyye ang dette! Jeg har følt på et svik og tillitsbrudd..

Saken er nå at vi prøver å gå videre. Vi elsker hverandre og vil for all del fortsette å være gift. Men jeg kjenner at sjalusien river i meg. Jeg klarer ikke å tenke på en gang at han prater med kvinnelige kollegaer.. Noen som kjenner seg igjen? Har noen tips og råd for hva jeg kan gjøre for å bli kvitt denne sjalusien? 

Tenk på at han er sammen med deg, det er deg han har valgt å gifte seg med. Hun kollegaen vil jo aldri bli mer enn bare en kollega fordi han vil være sammen med deg

Anonymkode: 64bca...400

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tenk på at han er sammen med deg, det er deg han har valgt å gifte seg med. Hun kollegaen vil jo aldri bli mer enn bare en kollega fordi han vil være sammen med deg

Anonymkode: 64bca...400

Takk... 😊

Skrevet

Har du søkt hjelp for disse tankene og denne sjalusien?
Den er ekstremt begrensende på dere begge om han ikke kan ta en kaffi eller prate normalt med en kollega uten at du går i kjelleren? 

Anonymkode: b9612...f09

• Liker 8
Skrevet

Møtte han kollegaen bak ryggen din? 

Det er jo ellers vanlig at man har kontakt med kollegaer og at man har venner.

Anonymkode: a42bd...2b2

• Liker 6
Skrevet

Har du opplevd noen form for traumer, omsorgsvikt, vold ect? 

Anonymkode: 85079...9e8

• Liker 2
Skrevet

Både jeg og mannen har kontakt med kolleger av begge kjønn uten at det er noe unormalt med det. Møter de både for middag og kaffe av og til. 
Syns du overdramatiserer veldig ved å kalle det både svik og tillitsbrudd, når det ikke var noe annet enn normal prat og tenker en slik reaksjon vil slite mye på forholdet deres. Ved å reagere slik så utøver jo du et enormt tillitsbrudd til din mann ved å behandle han slik. Å skulle kontrollere hvem han snakker med å anse det som utroskap å ha kollegaer er jo galskap. 

Du bør oppsøke hjelp. 

Anonymkode: 8a3ed...26b

• Liker 9
Skrevet

TS her..  Svarer flere i samme melding her.

Vi går i parterapi pga dette. Å vi har jo pratet litt om sjalusi der... mulig jeg trenger mer profesjonell hjelp.

Kaffekoppen var bak min rygg ja. Han sier hsn ikke turte å si noe om det, for han visste hvordan jeg ville reagere.. Det var i forbindelse med jobben de skulle møtes og da tok de en kaffekopp...

Nei, jeg har aldri opplevd vold, omsorgssvikt eller noe... 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Både jeg og mannen har kontakt med kolleger av begge kjønn uten at det er noe unormalt med det. Møter de både for middag og kaffe av og til. 
Syns du overdramatiserer veldig ved å kalle det både svik og tillitsbrudd, når det ikke var noe annet enn normal prat og tenker en slik reaksjon vil slite mye på forholdet deres. Ved å reagere slik så utøver jo du et enormt tillitsbrudd til din mann ved å behandle han slik. Å skulle kontrollere hvem han snakker med å anse det som utroskap å ha kollegaer er jo galskap. 

Du bør oppsøke hjelp. 

Anonymkode: 8a3ed...26b

Takk.. 😊

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

TS her..  Svarer flere i samme melding her.

Vi går i parterapi pga dette. Å vi har jo pratet litt om sjalusi der... mulig jeg trenger mer profesjonell hjelp.

Kaffekoppen var bak min rygg ja. Han sier hsn ikke turte å si noe om det, for han visste hvordan jeg ville reagere.. Det var i forbindelse med jobben de skulle møtes og da tok de en kaffekopp...

Nei, jeg har aldri opplevd vold, omsorgssvikt eller noe... 

Du har såpass sterke reaksjoner på dette?

Vil anbefale deg en henvisning til psykolog.

• Liker 14
Skrevet
Katten.2.0 skrev (20 minutter siden):

Du har såpass sterke reaksjoner på dette?

Vil anbefale deg en henvisning til psykolog.

Ja... såpass reaksjoner.. Jeg trenger nok hjelp...

• Liker 4
Skrevet

Sykelig sjalusi er mer ødeleggende for et forhold enn utroskap, så dette må du jobbe med asap.

Anonymkode: d9049...2ea

• Liker 11
Skrevet

Kanskje er det mest det faktum at du opplever at dette har foregått bak ryggen din som gjør at du føler så sterk sjalusi? Kan godt forstå at det er ubehagelig å plutselig få vite at dette har skjedd uten at han har vært åpen om det, men som du sier så stoler du jo på at han ikke har vært utro. Det er jo ikke helt normal å få så sterke reaksjoner på at mannen har tatt en kopp kaffe med en kollega av motsatt kjønn og sjalusi er vondt for begge parter, så det er nok viktig at du får hjelp til å håndtere dette slik at det ikke ødelegger forholdet. Har dessverre ikke så mange gode råd, men håper det ordner seg! 

Anonymkode: 34c6a...a15

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje er det mest det faktum at du opplever at dette har foregått bak ryggen din som gjør at du føler så sterk sjalusi? Kan godt forstå at det er ubehagelig å plutselig få vite at dette har skjedd uten at han har vært åpen om det, men som du sier så stoler du jo på at han ikke har vært utro. Det er jo ikke helt normal å få så sterke reaksjoner på at mannen har tatt en kopp kaffe med en kollega av motsatt kjønn og sjalusi er vondt for begge parter, så det er nok viktig at du får hjelp til å håndtere dette slik at det ikke ødelegger forholdet. Har dessverre ikke så mange gode råd, men håper det ordner seg! 

Anonymkode: 34c6a...a15

Takk 😊

Skrevet

Stakkars mann... oppsøk hjelp, før du mister det som høres ut som en fantastisk mann! 

• Liker 2
Skrevet

Du reagerer litt heftig og mannen din skjuler ting fordi han ikke vil få denne reaksjonen, som igjen fører til at du får en verre reaksjon. 

Du må få litt hjelp til å takle sjalusien, fordi det ødelegger både deg og forholdet. Men samtidig så må mannen din slutte å skjule ting i frykt for den reaksjonen. 

Anonymkode: 2309c...a63

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du reagerer litt heftig og mannen din skjuler ting fordi han ikke vil få denne reaksjonen, som igjen fører til at du får en verre reaksjon. 

Du må få litt hjelp til å takle sjalusien, fordi det ødelegger både deg og forholdet. Men samtidig så må mannen din slutte å skjule ting i frykt for den reaksjonen. 

Anonymkode: 2309c...a63

Brent barn skyr ilden! Det er klart at han unngår å fortelle at han skal ta en kaffekopp når reaksjonene er såppass!  å måtte leve i ett fengsel er ikke greit bare fordi partner forlanger det...!

• Liker 10
Skrevet

Hvis en av partene i et forhold må lyve eller skjule hva de holder på med er det antakelig ikke ok eller greit det de driver med!!

Enkel leveregel i et parforhold:

« det jeg må lyve om eller skjule for partneren min det skal jeg rett og slett ikke gjøre!!»

Hørtes ut som han manipulerer deg til å føle skyld, enda det er han som lyver og  skjuler ting og sårer deg med løgn og bedrag ..å møte kollegaer privat er nå en ting, men å lyve om det og skjule disse møtene det er faktisk ikke greit, det er det som er problemet. Det finnes ingen unnskyldning for det, sviket ligger i løgnen og at partneren din skjuler ting for deg, i tillegg gir deg skyld og skamfølelse, blir helt målløs, du tar din partner i løgn og så manipulerer han deg til å få dårlig samvittighet det er rett og slett råttent gjort. Hvorfor krangler dere? Å manipulere deg til å føle deg dårlig når han lyver og skjuler ting for deg, får meg til å lure på om han skjuler noe mer en en kaffekopp...

• Liker 11
Skrevet

TS, hvordan er selvtilliten din? Føler du deg generelt usikker på deg selv eller på eget utseende? Blir du mindre sjalu dersom det er en kvinnelig kollega som ikke er pen, søt, flott etc.? 

Anonymkode: ad003...b67

• Liker 2
Skrevet

Hvis kjæresten min hadde reagert sånn på en kopp kaffe hadde heller ikke jeg sagt noe om det. 🤐

Jeg kan slite med sjalusi selv, men vet at det ligger hos meg. Har lært teknikker hos coach for å håndtere det og det har hjulpet masse, det anbefales.

Anonymkode: 6211b...e11

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...