Gå til innhold

Endelig er mannen overtalt til å prøve på sistemann.


Endelig overtalt

Anbefalte innlegg

Jeg har bare tatt èn slik tablett hver morgen. Tenkte det var nok da jeg begynte på det, og det var det jo egentlig. Lutealfasen min endret seg raskt fra 10 til 12 dager så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (8 minutter siden):

Jeg har bare tatt èn slik tablett hver morgen. Tenkte det var nok da jeg begynte på det, og det var det jo egentlig. Lutealfasen min endret seg raskt fra 10 til 12 dager så.

Se det ja, da går jeg ned til en om dagen jeg også da. Takk for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....klarer jo ikke å la være! I teorien... 8DPO, siden det er detter 00.00... Neg test. Må kjøpe flere tester, har bare 50 i følsomhet igjen. De har jeg maaaange av. Må kjøpe 10 IU 

 

Tviler på pos test denne perioden, ingen krise, jeg har lyst på skikkelig attpåklatt og 2022 jentebaby 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende å lese🤓 Håper det klaffer snart! Så bra du får kommet igang med B6, det virker som du har fått sterkere symptomer på el siden du har mer elslim? Har du fått kortere sykluser  enn du hadde da du ble gravid med sistemann? Det er vanlig å få endringer i syklus når alderen øker. Man kan oppleve å utvikle kort lutealfase ved at el kommer senere i syklusen samtidig som blødningen starter tidligere. Jeg har lest at man skal telle dpo frem til man begynner å spotte. Det er tegn på fall i progesteron. Fikk du lenger lutealfase med B6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å spotte i går, i dag friskt blod, så regner med full menstruasjon i morgen, DPO 11. Det gir en lutealfase på 9 dager, så B6 hadde ingen effekt. Jeg tok en telefon til gynekologen, men jeg trenger en henvisning fra fastlegen. Skal ringe til fastlegen i morgen. Da er det visst slik at jeg må ta noen blodprøver der, så fikk jeg visst time hos gynekolog ganske kjapt etter.. Veldig trasig det her, men håper at hun kan hjelpe meg, slik at jeg får litt lengre lutealfase.. 

Jeg har ikke stresset til nå med å bli gravid, siden jeg ønsker barn født tidlig på året, fremfor sent. Nå kjenner jeg derimot at det ikke bør ta altfor lang tid, siden jeg fyller 38 om et par måneder. Meeeen, blir det ikke noen flere barn, så er jeg veldig glad for at mannen gikk med på å prøve på en sistemann. Det har ført til at jeg ikke er bitter lengre, og vi har det utrolig fint sammen. 
 

Veldig spent på tiden fremover, med blodprøver og time hos gynekolog.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte B6 i 2-3 måneder før lutealfasen min endret seg. Men ja, hvis du er veldig bekymret så skader det ikke å ta en telefon til legen. Jeg er vel en av dem her som skjønner veldig godt hvordan det er med tiden som bare går... ikke gøy. Lykke til! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (1 time siden):

Jeg brukte B6 i 2-3 måneder før lutealfasen min endret seg. Men ja, hvis du er veldig bekymret så skader det ikke å ta en telefon til legen. Jeg er vel en av dem her som skjønner veldig godt hvordan det er med tiden som bare går... ikke gøy. Lykke til! :hug:

Men, du brukte det bare i DPO- land, ikke sant?

 

Tenkt mye på deg i dag ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt å høre at mensen kom og at B6 ikke hjelper deg så mye, men som Amatariel sier så må du ta dem en stund før du merker noe på det, jeg måtte ta dem i rett over 2 måneder før jeg merket noe til det (jeg er 28 år, så kan vær at siden mine egg er "yngre", så kan de ha virket fortere på meg), jeg tar dem iallfall fra CD 1 :)

 

Endret av Saschi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (2 timer siden):

Så dumt å høre at mensen kom og at B6 ikke hjelper deg så mye, men som Amatariel sier så må du ta dem en stund før du merker noe på det, jeg måtte ta dem i rett over 2 måneder før jeg merket noe til det (jeg er 28 år, så kan vær at siden mine egg er "yngre", så kan de ha virket fortere på meg), jeg tar dem iallfall fra dpo 1 :)

 

Misunner deg dine «yngre egg» ja!!! Jeg ringte fastlegen og fikk time på mandag. Regner med at han bestiller noen blodprøver og at han sender en henvisning til gynekologen. Jeg synes det med alderen er skikkelig dritt, samtidig som jeg tenker at det ikke er såååå gammalt heller 😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (1 minutt siden):

 Jeg synes det med alderen er skikkelig dritt, samtidig som jeg tenker at det ikke er såååå gammalt heller 😂

 

Du er bare så gammel som du føler deg ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (På 12.4.2021 den 23.36):

Men, du brukte det bare i DPO- land, ikke sant?

Jeg slet også med korte lutealfaser og begynte med B-vitaminer, men jeg tok en tablett hver dag i syklusen, ikke bare i DPO-land 👍

Lykke til ❤️🤞

(Hilsen 37-åring)

Endret av Brud2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JuliaKepler skrev (På 12.4.2021 den 23.36):

Men, du brukte det bare i DPO- land, ikke sant?

Nei, B6 tar jeg hver dag gjennom hele syklusen, uten opphold. Det er wild yam man bare må ta etter EL, kanskje du forvekslet dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg vært borte en liten stund. Jeg hadde vaksine- time forrige uke, noen få dager etter EL. Valgte derfor å inne prøve denne pp. Jeg har vært i kontakt med privat gynekolog. Jeg skal ta blodprøver dag 3-5 og dag 21- 23, altså to blodprøver. Ser at det er litt forskjellige hormoner, blant annet progesteron og østradiol, samt stoffskifte- hormoner. Får da en time hos gynekolog, som går gjennom prøvesvarene. Spent på resultatet.
 

Har begynt på B- vit, 1 stk, hver dag. Håper set bidrar til lengre lutealfase neste runde (Har ikke orket å teste etter EL denne runden, men EL- slim var ikke til å ta feil av, så vet sånn ca når jeg hadde EL)..

 

Det står i skrivet at begge skal møte opp til timen. Mannen min sier at jeg må styre og holde på med tester og timer og prøver, men at han ikke ønsker å involveres. Helt uaktuelt å teste spermkvalitet. Jeg er heller ikke bekymret for at utfordringene ligger hos ham, jeg mener at det er kort lutealfase som kan forklare negative tester (vi har to felles barn, yngste er 5 år). Håper det går greit hos gynekolog at han ikke er med til timen, selv om det står i skrivet at begge må delta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen tilbake :klem: Skjønner det ble en liten prøvepause når du tok vaksinen.
Håper blodprøvene ser fine ut, og det går vel sannsynligvis helt fint om bare du møter opp til timen. Det er vel vanlig å undersøke damen først før det evnt. blir snakk om sædtest. Og hvis han ikke vil så kan man vel ikke tvinge han... men du får dra du, og høre hva de sier på sjekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Pp4 (prøvde ikke forrige måned pga vaksine)

Denne perioden har jeg ikke orket å teste etter EL. Bare styr. Jeg vet fra tidligere testing at EL tester pos fra ca dag 14. Jeg fulgte også med på EL slim. Vi hadde derfor sex dag 13 morgen og dag 15 kveld. Jeg testet på dag 24, negativ svar. Da jeg tørket etter testen, så jeg at det var antydning til rosa på toalettpapiret. Jeg har hatt kort lutealfase, så tenkte derfor at det ikke gikk denne gangen heller. Dagen etter reiste jeg for å ta blodprøver, jeg trodde det var dag 23-25, men det var dag 21-23. Jeg var derfor sent ute. Valgte derfor å droppe det, og heller ta nye prøver neste pp. 

Denne helgen var det tur og det ble både øl og prosecco. Jeg tok også med meg menskoppen på tur, regnet med mens i helgen. I dag skulle jeg i en minnestund for en kollega. Det er dag 27 og enda ingen mens. Valgte derfor å ta en ny test. Ble sjokkert da det sto gravid 1-2. Så virkelig ikke den komme, siden jeg har sett litt rosa på papiret i helgen.. 

Kjempestas!

3A7C6933-2272-4AA4-9E5C-9AECE79C05B4.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå for en koselig nyhetsoppdatering! Gratulerer så mye! :nordvesta: og velkommen inn i termintråden 😁 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...