Gå til innhold

Endelig er mannen overtalt til å prøve på sistemann.


Endelig overtalt

Anbefalte innlegg

Brud2014 skrev (5 timer siden):

Hei!

Jeg er i samme situasjon som deg, TS :)  Vi har 2 barn sammen fra før på 4 og 5 år. Jeg har hatt lyst på en til det siste året, men mannen min var helt ferdig med barn. Plutselig har han snudd og jeg tok ut spiralen forrige måned. Hadde første PP nå, men fikk mensen 1 uke for tidlig så det blir ikke noe oktoberbarn i hvert fall. Jeg er også 37 år og kjenner på det samme alderspresset som deg (blir 38 til høsten). Blir spennende å følge deg ❤️

Det var ganske så lik situasjon ja. Det er ikke noen god følelse å ha så lyst på et barn til, mens den andre er så lunken. Jeg hadde egentlig aldri trodd at min mann kom til å snu..

Har du en egen dagbok? Ville gjerne fulgt deg og din prøving også. 
 

På et vis så har jeg lyst på positiv test med en gang, men i grunn så hadde det vært greit å fått et januar- barn. Jeg har jan og feb- barn fra før, og ser at det er fordeler ved å ikke være blant de yngste i gruppen

Endret av Endelig overtalt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå begynner det å skje ting her. 66 kg er ikke mye, jeg veier mer enn deg og fikk beskjed om å ikke gå ned så mye før en eventuelt graviditet da dette er ikke så bra for kroppen så nærme graviditet 🤷‍♀️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (2 timer siden):

Nå begynner det å skje ting her. 66 kg er ikke mye, jeg veier mer enn deg og fikk beskjed om å ikke gå ned så mye før en eventuelt graviditet da dette er ikke så bra for kroppen så nærme graviditet 🤷‍♀️

Takk for tilbakemelding. Jeg tenkte ikke de store sprellene, men nå vil jeg heller bare tenke sunt fremover, og ikke vekt. 
 

I kveld satt mannen og jeg og snakket om løst og fast. Da spurte han hvordan regelverket for fordeling av foreldrepermisjon er, og hvor stor fedrekvoten er nå. Det var utrolig godt å høre ham snakke om dette på en helt naturlig måte og jeg forstår nå at han er virkelig klar for sistemann. Vi nevnte også behovet for ny bil etterhvert, så tydelig at dette var et gjennomtenkt valg fra han sin side. 
 

Da vi skulle legge oss, så var det tydelig at han ikke hadde i sine tanker noe sengekos i kveld. Jeg hintet litt frempå at det kanskje hadde vært lurt og han tok hintet og leverte varene. 
 

NÅ føler jeg at vi er prøvere på ordentlig. Endelig!! 

Endret av Endelig overtalt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spoiler

 

Andre dag med EL- testing og rett på maks. Ingen tegn til EL- slim, så litt overrasket her. Jeg forstår det slik at LH økningen kommer dagen før EL, slik at jeg har EL i morgen. Da blir IKM 24.02, og jeg kan begynne å teste på monitoren fra 21.02. 

Vi hadde sex i går kveld, og vi får ta en runde til i kveld. Da tror jeg det får være greit for denne gang. 
 

 

C9C26F82-3832-4FD9-BAB3-82A03BFE3A5D.jpeg

Endret av Endelig overtalt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for max!!
Det er nok sannsynlig med EL dagen etterpå, men i bunn og grunn er det vesentlig når LH-nivået er på vei ned igjen - først da skjer EL. I november fikk jeg ikke EL før tre dager etter første positive EL-test (temper i tillegg så får det bekreftet da).

En ting er i alle fall sikkert - du har EL på vei, så her er det bare å kose seg :duskedame::sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja jeg ble gravid 3 ganger uten alt dette styret som du driver med for å bli gravid. Var forresten 37 år sist jeg var gravid og er 41 nå. Så det var siste for meg. Nå er jeg for gammel til flere syns jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (17 minutter siden):

Hurra for max!!
Det er nok sannsynlig med EL dagen etterpå, men i bunn og grunn er det vesentlig når LH-nivået er på vei ned igjen - først da skjer EL. I november fikk jeg ikke EL før tre dager etter første positive EL-test (temper i tillegg så får det bekreftet da).

En ting er i alle fall sikkert - du har EL på vei, så her er det bare å kose seg :duskedame::sengekos:

Jeg var ikke klar over at det er først når LH er på vei ned at EL skjer. Jeg tenkte å teste til jeg får lav igjen.. Takk for melding :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marita31 skrev (1 time siden):

Jaja jeg ble gravid 3 ganger uten alt dette styret som du driver med for å bli gravid. Var forresten 37 år sist jeg var gravid og er 41 nå. Så det var siste for meg. Nå er jeg for gammel til flere syns jeg. 

Jeg koser meg veldig med å teste. Da vi prøvde oss på andremann så tenkte jeg at det var så kjedelig at førstemann var et «uhell», som gjorde at jeg gikk glipp av prøvetiden med testing og alt dette opplegget 😂

 

Alltid godt å høre at selve 37- åringer får barn på den naturlige måten 😂

Endret av Endelig overtalt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ingen aksjelegging i går kveld. Jeg sovnet med barna da jeg la de (mannen var ikke hjemme). Jeg våknet etter at mannen hadde kommet hjem og lagt seg. Hadde ikke samvittighet til å vekke ham. Satser på at det blir noe i kveld. 
 

Testet igjen på maks, så satser på at det har noe for seg med aksjelegging til kvelden igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig overtalt skrev (13 minutter siden):

Det ble ingen aksjelegging i går kveld. Jeg sovnet med barna da jeg la de (mannen var ikke hjemme). Jeg våknet etter at mannen hadde kommet hjem og lagt seg. Hadde ikke samvittighet til å vekke ham. Satser på at det blir noe i kveld. 
 

Testet igjen på maks, så satser på at det har noe for seg med aksjelegging til kvelden igjen. 

Kall det nå sex da... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (12 minutter siden):

Kall det nå sex da... 

Du forsto hva jeg mente og det er det viktigste :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig overtalt skrev (6 minutter siden):

Du forsto hva jeg mente og det er det viktigste :) 

Joda men det hørtes bare så uromantisk ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maleficenta skrev (5 timer siden):

Joda men det hørtes bare så uromantisk ut

Takk for at bryr deg om romantikken i mitt ekteskap :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (7 timer siden):

Kall det nå sex da... 

Aksjeinnlegging er et helt vanlig ord for oss prøvere. Det er sånn vi snakker sammen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Aksjeinnlegging er et helt vanlig ord for oss prøvere. Det er sånn vi snakker sammen. 

Sa aldri det når jeg prøvde... Ikke hørt om andre prøver i min omgangskrets som har sagt det samme heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Endelig overtalt skrev (1 time siden):

Takk for at bryr deg om romantikken i mitt ekteskap :) 

Ja er ikke det viktig da 😊. Er jo fort at sex blir mer jobb enn kos når man prøver å bli gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

Ja er ikke det viktig da 😊. Er jo fort at sex blir mer jobb enn kos når man prøver å bli gravid

Jeg skal ha det i bakhodet i kveld. Takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da ble lagt inn noen aksjer i kveld også. Jeg gleder meg til å teste i morgen, og forhåpentligvis så vil monitoren vise «høy». Da kan jeg senke skuldrene og ta det med ro noen dager fremover. Jeg kjenner at jeg liker meg best etter EL, bare å vente på å teste etter graviditet. Ikke noe stress om noe. Mer slitsomt den perioden før EL, vil jo så gjerne treffe riktig..

Noen tanker om hele denne prosessen.. Det er så vilt å tenke på at for en uke siden så var det ikke noe håp om et tredje barn, men her sitter jeg nå og regner dager til IKM. Det er helt fantastisk. Hatt samtaler med mannen om hvorfor han ikke ønsket flere barn og det har i grunn handlet mye om at vi ikke har hatt det like bra i forholdet. De siste par årene derimot er ting blitt mye bedre og nå var han mye tryggere på oss som par. Vi snakker nå om dette tredje barnet på samme vis som vi planla de to første. Han sier at han gleder seg veldig (han tar det som en selvfølge at jeg blir gravid, da jeg tydeligvis fortsatt er «ung» i hans øyne 😂). Det er utrolig godt å se at han også er helt klar nå. 
 

...men, all denne testingen, den ser han ikke helt hensikten med (😱). Jeg spurte om han ville være der når jeg tar g- test, men det synes han bare er tullete. «Bare gi meg beskjed når du er gravid du». Dette kan jeg leve fint med, da jeg begynner å teste allerede fra DPO 8. Han hadde gått hjerteinfarkt hadde han visst hvor mye disse prøveperiodene koster oss 😂

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg har de siste dagene ikke hatt antydning til EL- slim, men i morges kom det en del. Når jeg tok EL test på monitoren på morgenen fikk jeg i dag HØY etter to dager med MAKS. Nå er det full forvirring her, skal ikke EL slimet komme før EL? Her virker det som at det har kommet etter? Hvis jeg skal stole på monitoren... 
 

Jeg har uansett ingen følelse av at det har gått veien denne gangen og det er i grunn ingen krise. Jeg må få ordnet folat og muligens grapefruitkapsler (?) før neste periode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...