Gå til innhold

Endelig er mannen overtalt til å prøve på sistemann.


Endelig overtalt

Anbefalte innlegg

Vi har to barn, der yngste er 5. Han har hele tiden vært tydelig på at 2 barn er maks, noe som har vært en stor sorg for meg. Jeg er i slutten av 30- årene, så det begynte å haste. Etter mange samtaler, diskusjoner, tårer, krangler, sa han ENDELIG i går at vi kunne prøve på sistemann. 
 

Vi har hele tiden brukt «hoppe av i svingen» metoden, så da han ikke hoppet av i går, så var det en helt fantstisk følelse. 
 

Jeg er nå på dag 10 etter menstruasjon, så vi må nok ha sex om noen dager, for at det skal være håp denne runden. 
 

Jeg er så spent, lykkelig og glad. Og nyforelsket igjen!!! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har clearblue ferilitetsmonitor (som jeg aldri kvittet meg med), som jeg skal kjøpe strimler til på mandag. 
 

Det kribler i magen bare ved tanken på at han endelig lot seg overtale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til ❤️ Her på kg er det nok ikke så mye støtte å få. Har inntrykk av at det å få mer enn 1-2 barn er helt forferdelig i manges øyne her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, det er ganske rart å gå inn i prøverdagboken til noen og gå til angrep 😅 

Tipper TS formulerte seg litt uheldig og at mannen også er klar 👍🏼 
 

... Nå må vi roe ned bittelitt eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satellites skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke ufattelig slemt gjort. Jesus. Hadde det vært så sinnsykt viktig for han, så hadde han vel holdt på nei. 

Lykke til, TS, håper det sitter snart!

Tusen takk 

Det er en veldig spennende tid, men kjenner jeg stresser litt med alderen min.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg lage en liste. 
Det blir strimler til fertilitetsmonitor og folat på mandag. Mulig jeg kjøper vanlig eggløsningstester også. 
 

Jeg tror eggløsning er i slutten av neste uke, så vi ble enige om å ha sex annenhver dag til etter EL. Og jeg må si at vanlig sex kan ikke sammenliknes med «hoppe av i svingen»- sex!! 
Tviler på at det blir klaff på første forsøk, men da kan jeg teste ordentlig fra start neste prøveperiode.. 
 

Første graviditet var «en glipp», mens graviditet 2 måtte det fem prøveperioder til. Jeg hadde en kjemisk abort ca midtveis, og vi tok en pause i prøvingen da vi ikke ønsket barn født sent på året. På grunn av min alder nå, så blir det ingen pause nå, men tenker at det nok går bra også med et desember- barn. 
 

Det er helt utrolig at dette skjer. At vi igjen prøver. At jeg igjen kan oppleve å være gravid. Det er en helt sprø følelse! Og dette skal være vær lille hemmelighet, helt til etter uke 12.. Lykke! 

Endret av Endelig overtalt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, stakkars deg TS, nå syns jeg du fikk ufortjent mye tyn her i dagboken din :klem: Mannen din har jo gått med på å prøve på en sistemann, så du tvinger han jo ikke. Han er en voksen mann som fint klarer å si nei til flere barn hvis det er helt uaktuelt, og faktisk sørge for at det ikke skjer ved enten bruk av prevensjon eller sterilisering. Men hvis han har sagt ja til et siste barn, og har ubeskyttet sex så skal du bare overse de stygge kommentarene her inne og nyte prøverstatusen ❤️

Jeg forstår deg kanskje bedre enn mange, for jeg har på en måte vært der litt selv. Dvs. vi har begge vært mye frem og tilbake ang. en sistemann. I løpet av årene våre som par så hadde vi alltid sett for oss 4 barn. Men etter nr.3 kom så ble det så mye styr med andre ting (mistet jobben, flytting osv.) og så gikk årene. Mannen la nok bort tankene om en sistemann, men når ting ordnet seg for oss igjen så fikk jeg de tankene tilbake. Jeg snakket med han om det, men da ville han ikke. Og så ble jeg usikker igjen, kanskje ikke jeg heller ville? Men jo mer jeg tenkte på det, jo mer skjønte jeg at jeg virkelig ville ha en sistemann. Og i løpet av et halvt års tid tok jeg stadig opp dette med mannen og kom med mine argumenter. Sakte men sikkert så ble han omvendt før han også til slutt sa ja. På èn betingelse, og det var at vi ga oss selv max 1 år å prøve på. En sistemann var vi enige om, men ikke for enhver pris (evig lang prøvetid, masse psykiske nedturer osv.) Og det var jeg enig i.
Noen vil kanskje også mene at jeg 'overtalte' mannen min. Men vi er voksne folk som klarer å snakke sammen. Og nå er vi enige om at vi vil dette.

Lykke til til dere! Vi er på vår 8. prøvemåned nå, og tiden holder på å renne ut :( men jeg håper likevel på at vi skal klare det. Ønsket om en sistemann er sterkt ❤️

Endret av Amatariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Uff, stakkars deg TS, nå syns jeg du fikk ufortjent mye tyn her i dagboken din :klem: Mannen din har jo gått med på å prøve på en sistemann, så du tvinger han jo ikke. Han er en voksen mann som fint klarer å si nei til flere barn hvis det er helt uaktuelt, og faktisk sørge for at det ikke skjer ved enten bruk av prevensjon eller sterilisering. Men hvis han har sagt ja til et siste barn, og har ubeskyttet sex så skal du bare overse de stygge kommentarene her inne og nyte prøverstatusen ❤️

Jeg forstår deg kanskje bedre enn mange, for jeg har på en måte vært der litt selv. Dvs. vi har begge vært mye frem og tilbake ang. en sistemann. I løpet av årene våre som par så hadde vi alltid sett for oss 4 barn. Men etter nr.3 kom så ble det så mye styr med andre ting (mistet jobben, flytting osv.) og så gikk årene. Mannen la nok bort tankene om en sistemann, men når ting ordnet seg for oss igjen så fikk jeg de tankene tilbake. Jeg snakket med han om det, men da ville han ikke. Og så ble jeg usikker igjen, kanskje ikke jeg heller ville? Men jo mer jeg tenkte på det, jo mer skjønte jeg at jeg virkelig ville ha en sistemann. Og i løpet av et halvt års tid tok jeg stadig opp dette med mannen og kom med mine argumenter. Sakte men sikkert så ble han omvendt før han også til slutt sa ja. På èn betingelse, og det var at vi ga oss selv max 1 år å prøve på. En sistemann var vi enige om, men ikke for enhver pris (evig lang prøvetid, masse psykiske nedturer osv.) Og det var jeg enig i.
Noen vil kanskje også mene at jeg 'overtalte' mannen min. Men vi er voksne folk som klarer å snakke sammen. Og nå er vi enige om at vi vil dette.

Lykke til til dere! Vi er på vår 8. prøvemåned nå, og tiden holder på å renne ut :( men jeg håper likevel på at vi skal klare det. Ønsket om en sistemann er sterkt ❤️

Takk til deg og flere for fine ord. 
Jeg lar meg faktisk ikke påvirke av de negative kommentarene, da jeg ikke startet denne dagboken for å høre om andres meninger om vårt valg, men heller en dagbok for å få større i denne prøve- prosessen.. 

 

Dere har fortsatt flere måneder igjen, og jeg krysser fingeren veldig for dere. Håper og tror at det blir en sistemann både på oss og dere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som feiler folk her inne!? Skjerp dere! 
 

kjempeglad på dine vegne og gleder meg til å følge veien din ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 7.2.2021 den 20.39):

Hva er det som feiler folk her inne!? Skjerp dere! 
 

kjempeglad på dine vegne og gleder meg til å følge veien din ❤️

Tusen takk for det

Jeg kjenner at forholdet vårt har fått seg en fin opptur. Det at vi har vært så uenige, har satt en demper på forholdet vårt. Føler meg helt nyforelsket igjen. 

Jeg kjenner bare at jeg stresser litt med tanke på alderen min. Jeg blir 38 til sommeren, og da skjer det definitivt noe med fertiliteten. Jeg trengte 5 pp med andremann og hadde også mye ubeskyttet sex i mine yngre dager uten å bli gravid  

 

 

Endret av Endelig overtalt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig overtalt skrev (Akkurat nå):

Tusen takk for det

Jeg kjenner at forholdet vårt har fått seg en fin opptur. Det at vi har vært så uenige, har satt en demper på forholdet vårt. Føler meg helt nyforelsket igjen. Nå satt vi og planla sparing, slik at vi kan ha barnet hjemme til 2- årsalderen. Det er helt merkelig, nå er han like klar for dette barnet som han var for de to første  

Jeg kjenner bare at jeg stresser litt med tanke på alderen min. Jeg blir 38 til sommeren, og da skjer det definitivt noe med fertiliteten. Jeg trengte 5 pp med andremann og hadde også mye ubeskyttet sex i mine yngre dager uten å bli gravid  

 

 


Det er bra og ha en plan for når nr 3 kommer til verden (for nr 3 kommer, det har jeg bestemt så nå må dere lage nr 3 😁). Så bra at dere er på samme side om å få en sistemann, kanskje han er mer klar en deg? 😏

Alder er bare et tall, så ikke tenk på det. ❤️Jeg kjenner mange og jobber med et par som fikk barn etter fylt 40, uten problemer. Moren min fikk meg da hun var 43 (jeg er sistemann), så det må du ikke bekymre deg så mye for 🌸 

Har du tatt en fertilitetssjekk? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (1 minutt siden):


Det er bra og ha en plan for når nr 3 kommer til verden (for nr 3 kommer, det har jeg bestemt så nå må dere lage nr 3 😁). Så bra at dere er på samme side om å få en sistemann, kanskje han er mer klar en deg? 😏

Alder er bare et tall, så ikke tenk på det. ❤️Jeg kjenner mange og jobber med et par som fikk barn etter fylt 40, uten problemer. Moren min fikk meg da hun var 43 (jeg er sistemann), så det må du ikke bekymre deg så mye for 🌸 

Har du tatt en fertilitetssjekk? 

Tusen takk for veldig fine ord

Jeg var hos gynekolog for et par uker siden og hun kunne se 3 egg på den ene siden og 4 på den andre. Hun sa at så lenge det var mellom 3- 5 egg på hver side, så skulle vi fortsatt ha gode muligheter for graviditet 🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig overtalt skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for veldig fine ord

Jeg var hos gynekolog for et par uker siden og hun kunne se 3 egg på den ene siden og 4 på den andre. Hun sa at så lenge det var mellom 3- 5 egg på hver side, så skulle vi fortsatt ha gode muligheter for graviditet 🙏

Yay! Flott! Da skal jeg følge med, sånn at jeg får rett, når den tiden kommer 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saschi skrev (2 minutter siden):

Yay! Flott! Da skal jeg følge med, sånn at jeg får rett, når den tiden kommer 😁

Igjen, tusen takk!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen EL tester hjemme, da det kom litt overraskende på, på fredag kveld at vi faktisk nå er prøvere nå. Planen min var derfor å tisse i kopp og spare dette til jeg får kjøpt El tester, for testvinduet mitt på monitoren varer til kl 11.00. Jeg glemte selvfølgelig å tisse i kopp, så jeg får holde meg fastende til litt før 11.00 (for å ikke vanne ut urinen), slik at jeg får testet og resultatet blir mest mulig riktig. 

Ingen tegn El slim nå heller, så jeg tror EL ikke er før mot helgen. 
Syklus dag 11 i dag. Har sykluser på 25- 29 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og vekt. Jeg veier 6 kg mer enn ønsket. Tenkte at jeg nå må droppe litt av det daglige snopet og komme meg ned noen kilo, før kiloene kommer på igjen. Dette er selvsagt lettere sagt enn gjort. Lagt på meg MYE med de to første, 33 og 27 kilo, og det var knallhard jobbing å gå ned  

Vekt i dag: 66 kilo 

Endret av Endelig overtalt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant 5- 6 år gamle tester hjemme. Men, satser på at de er innenfor, sålenge det fortsatt er holdbarhet på de...

BA640466-4BF9-41C1-89E1-3CC59322705A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, jeg fikk faktisk HØY. Trodde den ville vise lav. Det ble ingen samleie i går kveld, men det skal det jammen meg bli i kveld. En hyggelig overraskelse dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro EL nærmer seg ja, når du har sykluser på 25- 29 dager. Håper på max snart 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er i samme situasjon som deg, TS :)  Vi har 2 barn sammen fra før på 4 og 5 år. Jeg har hatt lyst på en til det siste året, men mannen min var helt ferdig med barn. Plutselig har han snudd og jeg tok ut spiralen forrige måned. Hadde første PP nå, men fikk mensen 1 uke for tidlig så det blir ikke noe oktoberbarn i hvert fall. Jeg er også 37 år og kjenner på det samme alderspresset som deg (blir 38 til høsten). Blir spennende å følge deg <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...