Amatariel Skrevet 6. mars 2021 #81 Del Skrevet 6. mars 2021 Hurra for EL! Jeg ville absolutt hatt sex i dag ja. Soldatene liker best å ligge å vente på egget. Selv om sex både i morgen og mandag er fertile dager. Så nå er det bare å kjøre på så mye dere orker tenker jeg! 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 6. mars 2021 #82 Del Skrevet 6. mars 2021 Tusen takk for kommentar, da kjører vi på i kveld også. Du er så gull, Amatariel ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 7. mars 2021 #83 Del Skrevet 7. mars 2021 CD 15, andre dag med Maks på monitor Det var planer om samleie i går, men fordi mannen skulle på nattvakt, så ble det ikke tid til det. Vi tok derimot en runde i morges. Han hadde litt problemer med å komme, men han skal virkelig ha for innsatsen og fikk det til omsider. Jeg lå i sengen i en halvtimes tid etterpå. Mannen skal igjen på nattvakt i natt, så tviler på at det blir flere runder denne pp Slik jeg tolker bruksanvisningen på monitor, er EL i dag. Da ble det sex 2 dager før EL og på selve EL dagen. Har i grunn ingen god følelse denne perioden heller, men tenker at jeg helst vil ha barn på nyåret, så ingen krise om det ikke skjer. Kjenner at det blir mer stressende fra neste periode og utover. Da blir terminen på nyåret, samt at jeg nærmer meg 38. DRITTALDER! 😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. mars 2021 #84 Del Skrevet 7. mars 2021 Så bra det ble litt søndagsmorgenkos ❤️ Du skal se at det er kanskje denne som skulle til! (jeg er så fascinert over at mannfolka har ca. 300 millioner soldater i hver utløsning). Og du trenger bare èn som finner riktig vei. Står det i bruksanvisningen til monitoren at du har EL i dag? Syns det høres så rart ut, da all erfaring tilsier at man ikke har EL før testen er negativ igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 7. mars 2021 #85 Del Skrevet 7. mars 2021 (endret) Min erfaring er at monitor viser høy- maks- maks- høy- lav.. Jeg fikk Maks i går morges (og i dag morges, alltid to påfølgende morninger). Da tolker jeg det slik at EL er 24- 36 timer fra i går morges, altså i dag. Blir Dpo 1 i morgen? Litt greit å vite ift telle lutealdager.. Endret 7. mars 2021 av JuliaKepler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 7. mars 2021 #86 Del Skrevet 7. mars 2021 Litt rart at monitoren er innstilt på at den alltid viser max i to dager? Er jo ikke alle kvinner som er sånn... Alt fra 1 til flere dager positiv EL-test er normalt. Så den virker veldig bastant og A4-programmert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 7. mars 2021 #87 Del Skrevet 7. mars 2021 Amatariel skrev (2 timer siden): Litt rart at monitoren er innstilt på at den alltid viser max i to dager? Er jo ikke alle kvinner som er sånn... Alt fra 1 til flere dager positiv EL-test er normalt. Så den virker veldig bastant og A4-programmert. Aldri tenkt noe over det.. Jeg får kjøpe andre EL tester også til neste pp, for å ha mer oversikt.. Blir også godt å få Bvit i posten og begynt på de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 8. mars 2021 #88 Del Skrevet 8. mars 2021 Jeg aldri opplevd å ha max i 2 dager... Hvilken monitor bruker du? 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 8. mars 2021 #89 Del Skrevet 8. mars 2021 Saschi skrev (56 minutter siden): Jeg aldri opplevd å ha max i 2 dager... Hvilken monitor bruker du? 🤔 CB Advanced fertilitetsmonitor. Det virker som at selve monitoren er «ferdig innstilt» på alltid to maks dager etter hverandre. Jeg skal teste med andre tester også neste periode kjenner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 9. mars 2021 #90 Del Skrevet 9. mars 2021 Jeg glemte å teste i går (tisset i kopp, men glemte helt å teste 🤣 Min monitor er tydeligvis innstilt på maks- maks- høy- lav uavhengig av urinen). Da jeg så på monitor i går (mandag), sto den på høy (uten ag jeg hadde testet). Tenkte derfor å «teste» monitor med gårsdagens urin (vet ikke om hormonet LH påvirkes av å stå ute i 24 t) og teste monitor på tirsdag med mandagens urin (hvis det gir noen mening)... Spent på om den angir høy (som den ville angitt med gårsdagens urin) eller lav (med gårsdagens urin?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 16. mars 2021 #91 Del Skrevet 16. mars 2021 (endret) 9 dpo Testet negativt. Begynte med lystrødt spotting nå, regner med at det blir full mens i morgen. Det gir jo en lutealfase på 9 dager 😱. Jeg fikk b- vit i posten i går, så fikk ikke brukt disse denne perioden. Usikker på om jeg skal prøve en periode med b- vit for å forlenge lutealfasen, eller om jeg skal be om henvisning til gynekolog. Jeg er tross alt straks 38 år.. Jeg skal uansett teste etter EL med to typer tester, for å være mest mulig sikker på når EL er. Har dessverre ingen symptomer på EL, så må stole på testene.. Kjedelig med negativ test og spotting nå, men verst men så kort lutealfase. Det er skikkelig dritt!! Endret 16. mars 2021 av JuliaKepler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 17. mars 2021 #92 Del Skrevet 17. mars 2021 Håper mensen holder seg unna noen få dager til 🤞 Spotting teller heldigvis ikke for lutealfasen, men skjønner at du ikke bare vil ha 9-10 dager ja! Tror kanskje jeg hadde forsøkt èn pp før kontakt av gynekolog, der du kartlegger EL nøye og tar b-vitamin. Men det må du kjenne på selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud2014 Skrevet 24. mars 2021 #93 Del Skrevet 24. mars 2021 Hvordan går det, JuliaKepler? 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 24. mars 2021 #94 Del Skrevet 24. mars 2021 Jeg hadde spotting når jeg ble gravid rundt DPO 9, så det betyr ikke noe før du får negative test eller mensen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 1. april 2021 #95 Del Skrevet 1. april 2021 CD15 Da er jeg i gang med pp3. Jeg bruker både monitor og CB rosa EL- test denne pp. Gikk rett fra lav på CD 13, (glemte å teste CD14) til maks i dag, CD 15. I går testet jeg med rosa test, ingen smilefjes, men fikk smilefjes i kveld. Mye EL- slim i går, litt mindre i dag Regner med EL i disse timer en gang. Vi tok derfor en runde i kveld. Ingen samleie på et par uker, så det ble litt minimalt med aksjelegging denne runden. Håper å få til en runde i morgen tidlig også. Ingen krise om jeg ikke får pos Gtest denne runden heller, da jeg helst vil ha barn tidlig på året. Men fra neste runde, DA håper jeg på full klaff! 😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 2. april 2021 #96 Del Skrevet 2. april 2021 (endret) CD 16 Fortsatt fuktig nedentil, så satser på at den runden vi tok nå i morges er innenfor eggløsningen fortsatt. Tenker det blir med disse to rundene denne perioden. Jeg ser at jeg har fått maks på CD 14-15 disse 3 prøveperiodene. Tror at vi bør ha sex annenhver dag fra CD 11 neste periode.. Mannen er fortsatt like interessert i nr 3. Det er en veldig god opplevelse for meg. Håper at jeg får pos test i løpet av det neste halve året, og helt før jeg blir 39 neste sommer.. Etter det så er jeg litt usikker på om jeg tør å prøve lengre, ift gamle egg.. Jeg har kort lutealfase, prøver nå med Bvit. Er den like kort, så bestiller jeg time til gynekolog.. Kl 18.30: Hvitt slim, så da er EL over. DEILIG! Da blir det bare å vente da Endret 2. april 2021 av JuliaKepler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. april 2021 #97 Del Skrevet 2. april 2021 Veldig spennende! Vi er omtrent like langt i løypa vi nå da 🤗 blir fint å ta følge i dpo-land. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 2. april 2021 #98 Del Skrevet 2. april 2021 Amatariel skrev (6 timer siden): Veldig spennende! Vi er omtrent like langt i løypa vi nå da 🤗 blir fint å ta følge i dpo-land. Kjempespennende! Da tester vi nok samme dager regner jeg med. Tenk om jeg får pos test samme dag som selve @Amatariel?! Det hadde vært helt FANTASTISK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 2. april 2021 #99 Del Skrevet 2. april 2021 JuliaKepler skrev (3 minutter siden): Kjempespennende! Da tester vi nok samme dager regner jeg med. Tenk om jeg får pos test samme dag som selve @Amatariel?! Det hadde vært helt FANTASTISK! 😅 Ja, det hadde virkelig vært fantastisk med positiv test denne syklusen altså! Jeg hadde blitt uendelig glad om vi begge kunne få det 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuliaKepler Skrevet 5. april 2021 #100 Del Skrevet 5. april 2021 @Amatariel Jeg kjøpte vit B6 som du anbefalte for å forlenge lutealfase, 25mg/ kapsel. Hvor mange skal jeg ta om dagen? Tatt 3 stk fra dpo1, men ble veldig usikker...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå