Gå til innhold

Endelig er mannen overtalt til å prøve på sistemann.

Endelig overtalt

Anbefalte innlegg

Endelig overtalt skrev (11 timer siden):

...men, all denne testingen, den ser han ikke helt hensikten med (😱). Jeg spurte om han ville være der når jeg tar g- test, men det synes han bare er tullete. «Bare gi meg beskjed når du er gravid du». Dette kan jeg leve fint med, da jeg begynner å teste allerede fra DPO 8. Han hadde gått hjerteinfarkt hadde han visst hvor mye disse prøveperiodene koster oss 😂

Samme her. Første gang vi var prøvere var mannen veeeldig gira. Ville se alle tester (spesielt monitor, det var jo en elektronisk dings!), tolke tempechart osv. Vi snudde g -testene sammen osv. Men da vi prøvde på nr.3 opplevde vi tre aborter på ett år, så da ble vi skuffet gang på gang, og han distanserte seg litt. Noe jeg syns var greit, for det var da mer enn nok kjipt at en av oss fikk negative g-tester i ansiktet. Når vi nå ble enige om å prøve på nr.4 så har han vært totalt uinteressert på disse tingene. Heldigvis vet jeg det ikke gjelder spørsmålet om vi skal prøve eller ikke, men akkurat dette med veien dit trenger han ikke involveres i. Så jeg har tatt utallige tester (EL og g), vært hos Medicus flere ganger, tar medisin osv. Mannen er uvitende, men han deltar i sex'en da, og det er jo det viktigste :Knegg: Og så skal jeg fortelle han om at jeg er gravid den dagen jeg får en positiv (digital) test.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig overtalt skrev (På 10.2.2021 den 22.56):

...men, all denne testingen, den ser han ikke helt hensikten med (😱). Jeg spurte om han ville være der når jeg tar g- test, men det synes han bare er tullete. «Bare gi meg beskjed når du er gravid du». Dette kan jeg leve fint med, da jeg begynner å teste allerede fra DPO 8. Han hadde gått hjerteinfarkt hadde han visst hvor mye disse prøveperiodene koster oss 😂

Her er han med alt (men det er våres første), han må vær med til gyn (jeg tvinger ikke, han mener han må vær med), sjekker tester, både EL og gtester, studerer alt, leser opp og ned, skulle tro det var han som skulle gå gravid og ikke jeg, men noen ganger kan det bli litt mye for meg. Han leser på Dr. Google hva vitaminer som jeg må ta, hva jeg burde spise for å få ned pcosen og når det beste tidspunktet for testing er 🙈Noen ganger så bare ler jeg av ham men forstår det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leker ikke prøver 😂

Er i dpo- land så gtester er det som står i hodet på meg. Glemte helt å ta med meg ELtester... 

84DEA031-96F4-4D36-9833-A53715458A63.jpeg

Endret av Endelig overtalt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var en bra samling det der!! Jeg har ganske mange esker jeg også, begynner å få et problem med å skjule dem. Deler bad med min 17 år gamle datter 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Endelig overtalt said:

Jeg leker ikke prøver 😂

Er i dpo- land så gtester er det som står i hodet på meg. Glemte helt å ta med meg ELtester... 

84DEA031-96F4-4D36-9833-A53715458A63.jpeg

Wow, litt av ein samling! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammahjarte skrev (53 minutter siden):

Wow, litt av ein samling! 

Jeg tror det kommer til å ta noen perioder før jeg eventuelt ser en positiv test, da jeg snart er 38. Og er jeg så heldig, så har jeg ei venninne og også er prøver som kan arve disse etter meg..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Paramount

Herlig med damer som er så ivrige på å få barn synes jeg. Du blir sikkert en flott mor. Men ikke glem mannen din heller da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (2 minutter siden):

Herlig med damer som er så ivrige på å få barn synes jeg. Du blir sikkert en flott mor. Men ikke glem mannen din heller da.

Takk for det. Mannen er i grunn veldig klar nå. Han forteller nå at ønsket om å ikke få flere barn handlet om at vi ikke hadde det så bra i forholdet vårt, og ikke det at han ikke ville ha flere barn.. Vårt forhold har vært veldig stabilt og fint de siste par årene og han sier selv at han gleder seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte lese litt på hvilke symptomer jeg hadde da jeg ble gravid med sistemann. Da var det økt vannlating og korsryggsmerter (i dpo- land). Blir spennende å se om noe slikt dukker opp denne perioden. Jeg har i grunn ingen tro på at jeg blir gravid på pp1, men blir å teste i dpo 8 kjenner jeg meg selv rett. Tester hver dag til evt mens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO

I dag opplevde jeg blankt slim som kan minne meg om EL- slim, vet ikke hva dette er for noe?

Ellers ingen symptomer eller i grunn tanker om at det blir positiv test om noen dager, men blir uansett test på enten 8 eller 9 dpo og noen dager fremover 

Endret av JuliaKepler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte lifeline care gravid tilskudd for noen dager siden. Andre gangen jeg tok de i dag. Jeg er skikkelig dårlig på å ta de. Jeg håper at jeg klarer å ta de 4-5 ganger i uken. Ellers går livet sin vante gang. Fikk blomster og konfekt av mine fineste siden det var både morsdag og valentines i dag. 
og jeg er så glad for samtalene med mannen, han er klar for et barn til nå som vi har det så bra sammen.  Virker likevel som han tar det som en selvfølge at jeg blir grabid i en alder av snart trettiåtte

Og  at at han er villig Til å prøve på et barn til, gjør at jeg er mer ivrig på samleieftonten. Alt i alt så betyr det at vårt samliv har fått en skikkelig opptur. Hurra for det

i kveld har det blitt noen glass rødvin på oss, tross prøveperiode og BV på jobb i morgen 

Endret av JuliaKepler
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når har du opplevd å skimte strek på test før?
5 dpo har vel ikke et evnt. befruktet egg rukket og feste seg ennå, så anbefaler at du venter nærmere helgen med å teste. Ønsker deg lykke til!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 minutt siden):

Når har du opplevd å skimte strek på test før?
5 dpo har vel ikke et evnt. befruktet egg rukket og feste seg ennå, så anbefaler at du venter nærmere helgen med å teste. Ønsker deg lykke til!

Hahahahaha

Jeg vet at det er altfor tidlig, har ikke sett noe før dpo 9 tidligere tenker jeg, så jeg bør vente noen dager ja

Takk for lykkeønskninger ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo 6

Klarer ikke å la være å teste, så da testes det i vei. Ultrahvitt selvsagt 

95745DE3-064A-4C05-9607-E6853496728E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altfor tidlig. Absolutt INGEN symptomer. Men, klarer ikke å la være...

I tillegg risikerer jeg å få pos test, som viser seg å være kjemisk.. Skal prøve å unngå å teste i morgen, men med tanke på at jeg har tatt FEM tester i dag, så er det naivt å tro at det blir NULL i morgen 

9A56F276-45D7-4506-B7CF-4EBCCABA6789.jpeg

Endret av JuliaKepler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo

Ny, ultrahvit test i dag. Men, fortsatt tidlig. Og jeg forventer i grunn ingen graviditet, absolutt ingen symptomer. Jeg hadde tidlige symptomer med begge mine graviditeter. 
graviditet 1: Sterkere luktesans. Dette gjorde at jeg tok en test, som var pos. Regnet tilbake i ettertid og kom frem til at det var 12 dpo  uplanlagt  

graviditet 2: økt vannlating og korsryggsmerter. Pos test 12 dpo

Endret av JuliaKepler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 dpo

Etter toalettbesøk nå kom det litt rosa slim. Fikk forhåpninger om festeblødning. Hadde dette ved første graviditet (da trodde jeg det var menstruasjon, fulgte ikke med på syklusen i det hele tatt). Jeg tok nå to tester, og begge er negative. 

Nå tenker jeg at det nok ikke er noen festeblødning, ihvertfall hvis det ikke kommer mer. Tror det muligens har med at vi hadde samleie i går kveld? (Jeg dusjet etter samleie). 

Jeg har ingen symptomer, så egentlig så har jeg ikke hatt store troen, MEN dere skulle sett meg når jeg så rosa slim 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...