Gå til innhold

Hva er ditt synspunkt i Teddy-saken?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra at hanendelig blir avlivet. 

• Liker 4
Skrevet
Tøvftta skrev (13 timer siden):

Bra at hanendelig blir avlivet. 

Har du link til saken hvor dommen står?

Skrevet

Både NRK og Varden har skrevet om saken. Bare å google i vei. :)

Skrevet

Jeg kan ikke reglene. Men hvis de sier de vil anke med en gang, er det da automatisk utsettelse av dommen?

Har dere forresten lest kommentarene på nrk/tv2 på facebook?
"Han er jo så liten og søt, han kan ikke ha gjort noe vondt/skade".

Jeg sier igjen, jeg elsker dyr. Jeg har passet aggressive hunder, som likte meg og mine, men jeg måtte alltid passe på. Hundene fikk aldri mulighet til å angripe/bite siden jeg visste hvordan hunden var. Og det var kjempegode "hjemmehunder" som elsket venner og familie. Men fremmende, overhodet ikke. Så derfor var jeg alltid på vakt.

Men her må Teddy få slippe. Han har det ikke bra med seg selv.

• Liker 5
Skrevet

Hunden har bitt voksne og barn. Den virker utilregnelig. Det finnes hunder som kan bite fremmede rundt om, men da har som regel eier full kontroll.  Men det krever jo litt og de fleste tar det på alvor. Her var det visst ingen kontroll eller trening. 

Helt utrolig at hun kan holde på sånn syns jeg og det er ennå mer oppsiktsvekkende at så mange folk støtter og samler inn hundretusenvis av kroner til dette prosjektet; La Teddy leve.

Mange i støttegruppen mener at hunder er like mye verdt som mennesker, det er helt uforståelig for meg, uansett hvor glad jeg måtte være i en hund.

Jeg elsker hunder og dyr generelt, og syns det er veldig synd at Teddy må avlives. Men jeg forstår hvorfor og sånn bør det  være for alle hunder som har et adferdsproblem på det nivået.

Skrevet

At de skulle tatt et kraftig oppgjør med en sløv eier, for lenge siden. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg elsker hundene mine, men de er hunder, ikke mennesker. Hvis hundene men hadde skadet folk slik Teddy har gjort, ville jeg sørget for at det aldri kunne skje igjen. 

Denne hunden har gått løs i eierens butikk, og ikke gang etter at den har bitt kundene, har hun sluttet å la den gå løs. Da han kvestet en dame i sommer, skjedde det helt uprovosert.

Folk i støttegruppa på FB truer folk som har anmeldt bitt fra hunden, de har truet politiet, og skriver fæle ting om dommeren på nett. De er halt gale, mange der inne. De hevder at alle vitnene lyver, at både lokalavisen og NRKs distriktskontor har løyet, og de er anmeldt tl PFU.

Det er en gal, gal verden.

• Liker 10
Skrevet

Jeg håper de snur i saken og ikke avliver han. Men hvis han tross alt kjemping mot likevel blir avlivet så håper jeg hvertfall han kommer til et godt sted etter sin død, det fortjener han virkelig ❤ Er vel noen idioter som mener han ikke fortjener det. Men sjelen går videre enten dere vil det eller ikke.

Gjest Inkognitoher
Skrevet
jordbær86 skrev (På 10.9.2021 den 17.14):

Jeg håper de snur i saken og ikke avliver han. Men hvis han tross alt kjemping mot likevel blir avlivet så håper jeg hvertfall han kommer til et godt sted etter sin død, det fortjener han virkelig ❤ Er vel noen idioter som mener han ikke fortjener det. Men sjelen går videre enten dere vil det eller ikke.

Hvor mange flere (barn inkludert) synes du det er greit at denne hunden biter, før han eventuelt bør avlives? 

Skrevet

Nå handler gruppen kun om penger. Folk selger alt mulig til inntekt for, jeg vil si hunden, men nå er det eieren.

Er anken sendt inn? Når blir evt Teddy avlivet?

• Liker 1
Gjest Inkognitoher
Skrevet
MalloryK skrev (7 timer siden):

Nå handler gruppen kun om penger. Folk selger alt mulig til inntekt for, jeg vil si hunden, men nå er det eieren.

Er anken sendt inn? Når blir evt Teddy avlivet?

Eier omsetter for nærmere 6 mill per år i firmaet sitt. 
Mange av giverne på Spleisen er trygdede stakkarere. Denne spleisen burde vært stoppet 

Skrevet

Hele saken koster jo vanvittig mye penger. Over 500.000 samlet inn hittil, men eier estimerer at de trenger over 300.000 til for å kunne anke og betale for opphold på kennel frem til saken kommer opp på nytt. Skjønner at de må være veldig aktive med å be om penger når det er snakk om sånne summer. Så et innlegg om at det tydeligvis bare er 136 medlemmer i gruppa som aktivt gir penger (eller betale litt, som det så nedlatende skrives) de må jo føle seg utrolig presset til å fortsette å gi. Jeg selv, som et av de medlemmene som ikke gir noe, føler i hvert fall ikke for å bidra med noe, og skjønner godt alle de andre som heller ikke gjør det. 

• Liker 2
Skrevet
jordbær86 skrev (På 10.9.2021 den 17.14):

Kan du gi meg gode argumenter for at en slik hund bør leve videre? 

• Liker 5
Skrevet

Jeg kan ikke nok om denne saken til å være helt sikker, men av det jeg har lest ser det ut til å være sikkert at eier ikke har brydd seg særlig. En hund som har bitt flere går løs i en butikk? Om jeg så riktig var det syv som var blitt skadet. Etter første, hvertfall andre gangen burde jo eier fått hunden sjekket. Hva som kan være grunnen og om det er noe å gjøre med det. Hunder har jo skadet folk for livet og til og med drept små barn, denne eieren har opptrådt utrolig uansvarlig. Uansett hva som skjer med hunden håper jeg eieren får en straff for å ha latt det gå så langt.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Kom det frem noe nytt under rettssaken? I et kommentarfelt på Facebook var det en person som skrev noe om at hun følte seg lurt (eller noe i den duren) av hundeeieren. Jeg klarer ikke finne igjen kommentaren nå, mener det var i kommentarfeltet til en sak om dommen hos enten NRK eller TV2.  Fikk inntrykk av at det dreide seg om at hun mente at hundeeieren hadde holdt tilbake ting og at folk har gitt støtte og penger på feil grunnlag.

Endret av Christiane_W
Rettet tegnsetting
  • Liker 7
Gjest Inkognitoher
Skrevet
jordbær86 skrev (21 timer siden):

Nei. Ikke greit det. Men han fortjener ikke å komme til helvete.

Har jeg nevnt noe om helvete? Som ateist så er det et begrep jeg ikke anvender. Ikke himmel heller / for den saks skyld 

Skrevet
Inkognitoher skrev (5 timer siden):

Har jeg nevnt noe om helvete? Som ateist så er det et begrep jeg ikke anvender. Ikke himmel heller / for den saks skyld 

Ok. Var bare meningen min I saken. Gir ikke noe ytterligere forklaring. 

• Liker 1
Skrevet
jordbær86 skrev (12 timer siden):

Ok. Var bare meningen min I saken. Gir ikke noe ytterligere forklaring. 

Med andre ord så har du ingen gode argumenter å komme med?

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...