Gå til innhold

Hva er ditt synspunkt i Teddy-saken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De tigger bare om penger nå.

Ikke noe om hvoran det går med Teddy. For alt vi vet er han avlivet

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MalloryK skrev (På 16.9.2021 den 18.09):

De tigger bare om penger nå.

Ikke noe om hvoran det går med Teddy. For alt vi vet er han avlivet

Takk for oppdatering for oss (les; meg) som er uten Facebook 😁

• Liker 1
Skrevet

Kom nytt innlegg i dag, nå skal hun ta saken til utenlandske aviser og den europeiske menneskerettskonvensjon..

Skrevet

Ja nå handler det bare om penger.

Noen skrev her at eieren hadde millioninntekter fra jobb.

Teddy må avlives, han er farlig for folk (min mening). Eieren nekter å innse dette. Det er skammelig hvor mye penger det er snakk om, det kunne gått til så mye bedre saker.

Teddy har det ikke bra med seg selv, han har problemer som ikke kan ordnes. Uansett hvor søt og liten han er.

• Liker 9
Skrevet

Syns det er pinlig lesning nå. Hun skriver at de gamle i familien ikke fikk sove på flere netter, pga sjokket over at den aggressive pelsdotten ble hentet av politiet. Alle fikk sjokk, og hun er bekymret for eventuelle traumer som vil oppstå senere for barn og voksne. 

• Liker 12
Skrevet
Hannah80 skrev (41 minutter siden):

Syns det er pinlig lesning nå. Hun skriver at de gamle i familien ikke fikk sove på flere netter, pga sjokket over at den aggressive pelsdotten ble hentet av politiet. Alle fikk sjokk, og hun er bekymret for eventuelle traumer som vil oppstå senere for barn og voksne. 

Dama kan umulig være frisk. Bikkja er ustabil og farlig og burde vært avlivet for flere år siden da den beit første gang!

• Liker 9
Gjest Inkognitoher
Skrevet
MalloryK skrev (På 18.9.2021 den 23.17):

Ja nå handler det bare om penger.

Noen skrev her at eieren hadde millioninntekter fra jobb.

Teddy må avlives, han er farlig for folk (min mening). Eieren nekter å innse dette. Det er skammelig hvor mye penger det er snakk om, det kunne gått til så mye bedre saker.

Teddy har det ikke bra med seg selv, han har problemer som ikke kan ordnes. Uansett hvor søt og liten han er.

Eier omsatte for nærmere 6 millioner kroner i butikken sin i fjor. Søk opp Rett profilering på Proff. 
I andre grupper på nett er det oppgitt andre inntekter hun har også i tillegg. Gjelder visst utleie av boliger. 
Da er det ikke riktig at folk som er adskillig dårligere stilt økonomisk skal være med på å finansiere anke-saken som hun også garantert kommer til å tape

Skrevet

Det er en gjeng med uføre, ikke veldig ressurssterke folk som sender penger hver gang trygden kommer. Det er ikke pent i det hele tatt.

:(

• Liker 9
Gjest Inkognitoher
Skrevet
pøbelsara skrev (20 timer siden):

Det er en gjeng med uføre, ikke veldig ressurssterke folk som sender penger hver gang trygden kommer. Det er ikke pent i det hele tatt.

:(

Veldig trist. Spleisen skulle vært stanset. Grov utnytting av folk som ikke vet bedre, samt gruppepress

Gjest Alterego666
Skrevet
Jenta på brua skrev (På 18.9.2021 den 20.07):

Kom nytt innlegg i dag, nå skal hun ta saken til utenlandske aviser og den europeiske menneskerettskonvensjon..

Den europeiske hunderettsdomstolen?

Teddy-saken er en ikke-sak.

Skrevet

Nå må kjærringa gi seg altså.. Så pinlig at hun ikke skjønner at Teddy har det best avlivet.

Og at folk melker situasjonen og drar Teddy med inn i kampen for ny hundelov gjør meg rasende.

Skal små hunder bare få bite i vei 🙄 

• Liker 6
Skrevet

Nå selger folk ting og tang til inntekt for Teddy, og andre i gruppe kjøper.

Dette er ikke rett. Det er så trist å lese om alle som donerer penger (som en annen her sa så er det lavtlønte som gir kr). Det må da ha kommet opp i millionen her snart? La Teddy sovne

• Liker 6
Skrevet

Og de poster så mange fake artikler. Dette er bare trist

• Liker 4
Skrevet

Problemet er at det er veldig vanskelig å endre temperamentet på hunden. Vi kan ikke spørre den heller om hva som plager den. Og hvem skal gi den omdressur? Kort sagt, det blir for vanskelig. Dessverre må hunden må avlives. Gudene vet at jeg synes hunder generelt er mye bedre 95% av alle mennesker. Min egen hund er opphøyet til min nærmeste slektning. Men det er et dyr.

• Liker 3
Skrevet

Det som gjør meg ekstra forbanna er at Teddy som faktisk har bitt flere, og ei ganske alvorlig får så mye oppmerksomhet, og alle er for at han skal få leve. Mens Luke som faktisk havnet i bråk med en annen hund, og eier av den andre hunden fikk ei blåmerke stripe. Nei han bryr ingen seg om, for han er ikke søt og liten som Teddy 🤬

• Liker 8
  • 3 uker senere...
Skrevet

Tenker på å arrangere et rosetog for Teddy på Karl Johan, med tilhørende markering foran Stortinget. Alle tar med seg en rose, som man holder opp mot himmelen på et tidspunkt. Så holder noen en tale foran Stortinget.

Dere i tråden, hadde dere stilt opp på dette?

Skrevet

Disse hundefolkene i teddysaken virker egentlig litt halvpsykopatiske. 

Skrevet

Herregud så mye tigging om penger.

• Liker 3
Skrevet
Christiane_W skrev (9 timer siden):

En god avgjørelse!

"Lagmannsretten er ikke i tvil om at det er en fare for at Teddy kan angripe igjen.

– Tross gjentatte angrep viser nye angrep at slik atferd ikke har vært mulig for eier å forhindre. Dette understøtter klart at det er en reell og ikke ubetydelig risiko for at Teddy vil angripe igjen.

Retten finner ingen forsvarlige alternativ til avlivning. Omplassering, trekking av tenner, eller bruk av munnkurv er ikke nok til å hindre at hunden biter igjen."

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...