Gå til innhold

Vi prøver 2021


Mnørste

Anbefalte innlegg

CD 1. Jeg er veldig glad for at medisinene fungerer som de skal. Nå er det bare å begynne på en ny runde. I dag drar vi en liten tur på hytta. Blir fint med andre impulser nå. Gleder meg til å drikke kaffe på brygga, og få litt frisk luft 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så greit at metfominen fungerer og du får en syklus ut av det. Når det gjelder lutealfasen så er 14 dager det som regnes som standard. Men vi vet jo at absolutt ikke alle kvinner er standard, finnes unntak alle veier. Jeg har jo vært på forum i mange år og det virker som veldig mange har 12-13 dager. Og noen færre, og noen over 14. Men det som er ganske fast er at ens egen lutealfase er like lang. Selvfølgelig unntak der også, men stort sett har man en fast lutealfase. 

Masse lykke til i ny pp nå! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

CD 19.

Her har det ikke skjedd mye. Ikke funnet EL på tester enda. Men tror det var for modig av meg å tro at jeg skulle få en regelmessig syklus nå. Eller tilnærmet hvertfall. 
Dette med at vi med PCOS kan få feil utslag på EL-tester grunnet forhøyet LH-nivå, har jeg ikke sett snurten av! Alle tester er like negative. Grattis med å bli enda mer forvirra da 😅😅
Planen er fremdeles å begynne på provera og letrozol i slutten av mai. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring som deg. Fikk diagnosen PCOS for flere år siden, og jeg har aldri opplevd falsk positiv EL-test. Visste ikke at det var mulig heller før mange år senere da jeg hørte om noen som hadde det slik her inne. Jeg har alltid klart negative tester utenom EL, og så blir de tydelig positive når EL faktisk kommer. Håper din test er rett rundt hjørnet til å bli positiv! Det kan gå veldig raskt... hos meg kan den gå fra supersvak til veldig sterk på ett døgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 29!

Hallo hallo. Ikke mye aktivitet fra meg om dagen 😅 Tidvis legger jeg bort alle tanker om dette og da faller lysten om å skrive her bort. Er dog veldig flink til å lese andre dagbøker her. Som har mye innhold enn mitt 😅 Med innhold mener jeg da at siden jeg begynte på medisiner i februar har jeg hatt mensen én gang. Og etter det ingen positiv eggløsningstest. Skal ikke skryte på meg at jeg er noen god tester.. Det har blitt litt sånn her og der. Medisinene taes fremdeles som normalt. Uten at jeg vet hvor lang syklus jeg har, har jeg bare lagt inn 29 dager i appen. Hadde det vært så, skulle mensen vært i morgen. Og jeg hadde, på dette tidspunktet, nesten gjort hva som helst for at syklusen skulle vært mer forutsigbar. 
Siden natt til søndag har jeg hatt litt ømme bryster, de føles hvertfall annerledes. Om det er hormonelt eller ikke, er jeg ikke sikker på 😅 Har dog vært dårlig i magen ca like lenge 😂 Ingen murringer eller andre symptomer, på noe som helst. 😂 Uffamei. Håper på løsning i slutten av mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD 1038839292... neida... CD 41.

Det er vondt å skrive.. og altfor lenge. Det har ikke vært tegn til noen ting. Har hatt noen kramper her og der, men det er ingenting. 
I dag våknet jeg med mensensmerter, men det er nok bare noe annet som ‘svir’. Hater å være så negativ. Men jeg er så frustrert og hater kroppen min. Folk rundt meg blir gravide i hytt og pine, og jeg blir stående der å late som jeg ikke ønsker barn nå. Det er så vondt, men jeg orker ikke forklare situasjonen min. Det kommer så mange råd og ord som bare gjør det verre.. 

Vi får satse på provera og letrozol i månedsskiftet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

CD 53. Usikker på om jeg skal regne PP. Føler aldri det blir noen ordentlig. Men siden jeg har hatt en EL, er vi å regnes i en PP 2. Aaaltfor lang. 
 

Ny sjekk hos gyn med mange gode nyheter. Det ser stadig bedre ut, og jeg har et egg på 16 mm, estimert EL på mandag, sånn ca. 
Ble veldig glad for det, jeg har hatt det kjempe tungt siste mnd. Jeg har gått med diffuse mensensmerter siste ukene, det har gått på med trykk og korsryggen. Fantastisk nok fortalte gyn at det var EL, og at kroppen min jobbet så hardt for det. Har aldri vært så fornøyd med maskineriet som nå. Den vil at jeg skal ha EL, og det bare på metformin og vektnedgang. 
Nå får vi bare spent se dagene framover. 
Jeg fikk også beskjed om at EL nå er på venstre side, og sist gang på høyre. Så jeg har EL på begge sider 🎊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med gode nyheter! EL på mandag blir jo supert! Bare å kose seg masse i helga nå :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

CD 69.

Gyn estimerte EL til å være mandag 24/5. Kan virke som den var et par dager tidligere. Jeg har nemlig blødd litt. Jeg har hatt noen ‘trykksmerter’ venstre side hele forrige uke, og i går kom det litt blod, også litt mer i dag. Så blir nok kanskje full rulle i morgen 😅 Har dog ingen mensensmerter som jeg pleier å ha eller ømme nipler. Det eneste jeg kjente var som et lite knip i går kveld. Ingen ganger er like, og dette later til å bli den mest behagelige menstruasjonen noensinne 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 3.

Nå har jeg kontaktet gyn for ny time. Tenker det ikke er noe å vente på, bare å begynne med provera og letrozol. Jeg har sluttet å lete etter eksakt EL, men om jeg hadde EL lørdag for 2 uker siden, så skal vi ha truffet. Men det skal jo ikke være enkelt. Mensen ble forresten den verste hittil. Ingen smerter i forveien, men nå er det så vondt. Og jeg er en bitch 😅 Som griner over ting som IKKE er noe å grine av. Lenge siden jeg var hormonell under mensen. 
Om noen har erfaring med provera/letrozol vil jeg gjerne høre. Skal også se litt rundt på nettet angående dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnørste skrev (7 minutter siden):

Om noen har erfaring med provera/letrozol vil jeg gjerne høre. Skal også se litt rundt på nettet angående dette.

Anbefaler at du leser denne tråden. Det gjorde jeg i høst da jeg skulle starte på letrozol. Masse lykke til! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

CD 23.

Jeg merker at det er tungt å oppdatere her inne når det ikke skjer så mye. 
Jeg var hos gyn 17/6, og jeg fikk beskjed om at det stadig så bedre ut i livmoren. Fin slimhinne, mange fine egg, og mindre PCOS-preg. Dog ingen eggløsning på gang. Derfor bestemte vi (jeg er så glad for at gynekologen min og jeg blir enige om videre plan sammen)  oss for at jeg bare skulle begynne på Provera. Begynte med dette dagen etter, 18/6, og jeg har tatt siste tbl i dag. Venter nå bare på mens. 
I går begynte jeg å kjenne til de typiske murringene, kunne ikke ligge på magen i natt og våknet nesten hver time. I tillegg var jeg kokende varm.. Så varm at samboeren min kommenterte det, og han er vanligvis myyye varmere enn meg. Kjent til murringene til og fra i dag, ingen mens enda. Om Provera har funket vil jeg få mens innen 7(?) dager. Kjenner jeg meg selv rett, vil jeg nok gå litt i kjelleren om jeg ikke får det.. Det er såå typisk når det gjelder meg 😅 Dessuten er jeg mer babysyk nå enn noen gang tidligere. Vi har vært med nevøer og nieser i hele helgen. Nevøen min lå inntil meg i sofaen mens vi så på Peppa Gris 😍 Det gir meg så mye energi og glede. En ordentlig søtnos og sjarmør. 
Men angående videre plan… Jeg skal begynne med Letrozol på blødningsdag 4. Disse tbl fikk jeg av gyn, så de ligger klare. Og jeg er klar. 
 

Litt sånn kaos i huet her i kveld 😂 Kjenner at ting er veldig tungt.. og usikkert. Gråter en skvett, og unnet meg et lite glass vin. Livet er jo ikke bare bare. Håper virkelig jeg får sove mer i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 25.

Ingen blødning enda.. i overkant utålmodig nå 😅 murringene forsvant bare plutselig i går kveld, så hva dette var er usikkert 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD 3. 

Blødningen kom, og har vært smertefull. Er dog veldig glad, og hormonell. Begynner med Letrozol i morgen, og må skaffe time hos gyn neste fredag.. problemet er at jeg jobber og har ikke mulighet til å dra fra jobben.. så typisk.. tror det blir forsent med UL mandagen etter.. 😅 Vi får se! Jeg får ta en telefon på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei! Hvordan går det med deg? Vi begynte prøvingen samtidig som du sluttet å skrive, har selv pcos og lange sykluser, og skal nå begynne på metformin. Håper alt står bra til meg deg og dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flipprisl638491357 skrev (På 6.10.2021 den 17.25):

Hei! Hvordan går det med deg? Vi begynte prøvingen samtidig som du sluttet å skrive, har selv pcos og lange sykluser, og skal nå begynne på metformin. Håper alt står bra til meg deg og dere!

Hei!

 

Så hyggelig at du skriver her inne ❤️ 
Det går fint med meg. Hadde første runde med enkel dose letrozol i juli, som jeg skrev om da. Det tok tid med EL og på dag 14 ble den mål til 17 mm, ingen symptomer eller sånn. Gyn sa da at det gikk litt tregt, men at vi bare skulle prøve. Prøvingen gikk så som så, vi var konstant på hytte med masse familie hele sommerferien. Veldig koselig, men det var ikke så enkelt. Fikk heller ikke testet. På slutten av ferien fikk jeg sterke mensensmerter og påfølgende blødning, så ikke noe vellykket forsøk dessverre. Vi ble enige om å pause en mnd. Mensen kom dog aldri og jeg ble utålmodig så i midten av september dro jeg til gyn, tok på ny provera og deretter dobbel dose letrozol. Med full effekt. Egget ble mål til 20 mm på mandag, altså CD 12. Vi ble også enige om at jeg skulle sette Ovitrelle, dette kunne jeg velge selv. Så den satte jeg i går morges. I dag har jeg 2 positive EL-tester. Så vi forsøker. I tillegg verker det i venstre side av magen og jeg har EL-slim. 
Jeg har ikke orket å gå her inne så mye, syklusene er så lange og uregelmessige, jeg føler ikke at jeg kommer meg noe videre. Altså inntil nå, er veldig takknemlig for å ha så god effekt av letrozol. Og da vet vi det til neste runde. Hvor jeg da ta ny runde med dobbel dose. Orker ikke vente og vente. Det er jeg ferdig med 😅 

Hvordan er det med deg? Og hvordan har det gått med metformin? 
Jeg tar 3 tbl à 500 mg om dagen nå, i tillegg til myo-DBF545E0-590A-4C00-97FD-700A0B363ED1.thumb.png.3a929a13f37a527df221024a3d01a089.png

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjekt at du tok deg tid til å svare! Jeg forstår det veldig godt. Forstår også at prøvingen ikke er lett når man har fullt av familie rundt seg 🙈 det høres jo virkelig ut som om det går bedre da! Selvsagt kan det hende det ikke klaffer, men ser jo ut som egget ditt modnes enda bedre, og at det er høyere sannsynlighet. Er utrolig spent på reisen din!

 

Jeg tar myo-insinitol + metformin (3x500) men legen ønsket å prøve først 2x850 og evt 3x850 fordi jeg blir ganske dårlig, og han hadde erfaring med at det kunne hjelpe å endre dosen. Har ustabil syklus og føler ikke noe vil hjelpe før jeg får stimulert eggløsning, men skal selvsagt prøve. Er tungt med ELtest som viser nært positivt og negativt om hverandre og bare aldri vite når den vil komme. Mennn, får bare holde ut og tenke at babyen er verdt det! (Selv om det er vanskelig🙈)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flipprisl638491357 skrev (4 minutter siden):

Så kjekt at du tok deg tid til å svare! Jeg forstår det veldig godt. Forstår også at prøvingen ikke er lett når man har fullt av familie rundt seg 🙈 det høres jo virkelig ut som om det går bedre da! Selvsagt kan det hende det ikke klaffer, men ser jo ut som egget ditt modnes enda bedre, og at det er høyere sannsynlighet. Er utrolig spent på reisen din!

 

Jeg tar myo-insinitol + metformin (3x500) men legen ønsket å prøve først 2x850 og evt 3x850 fordi jeg blir ganske dårlig, og han hadde erfaring med at det kunne hjelpe å endre dosen. Har ustabil syklus og føler ikke noe vil hjelpe før jeg får stimulert eggløsning, men skal selvsagt prøve. Er tungt med ELtest som viser nært positivt og negativt om hverandre og bare aldri vite når den vil komme. Mennn, får bare holde ut og tenke at babyen er verdt det! (Selv om det er vanskelig🙈)

Jeg gikk alltid å kjente etter symptomer. At jeg var oppblåst kunne jeg liksom forveksle med EL.. altså helt borti natta 😅 Er for dumt. For å normalisere ting, så tenkte jeg alltid at når det skjer noe så vil jeg virkelig kjenne det. Og det fikk meg til å slutte å lete etter symptomer. Hvilket jeg hadde helt rett i. Nå kjenner jeg det virkelig. Litt såre nipler i tillegg nå, så føler jeg faktisk at jeg har en sjans ☺️ Har følt meg veldig lite fertil siden vi startet prøvingen. Samtidig føler jeg at mange rundt meg blir gravide på sekundet, og særlig innad familien min.. Det har dratt meg litt ned. 
 

Jeg var veldig håpefull i starten, men innså ganske tidlig at jeg nok måtte ha stimulering for å klare et hederlig forsøk før jeg ikke kan mer.. Så skjønner det veldig godt, er kjempe tungt. Vi aner jo ikke når det kan komme og en blødning kan være bortfallsblødning, og ting tar tid med oss. Vi må bare henge i altså ❤️ Vet du sånn ca antall dager i syklusen nå, eller er det helt på bærtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg, samme her. Er tungt altså. Mine sykluser er alt fra 30-68 dager, fra jeg begynte å registrere i februar vertfall. Så heeeeelt på blåbærtur. Har vært litt bedre med 35-40 de siste 2 mnd, men det e jo så stor usikkerhet så vil ikke få opp forhåpninger med å tro jeg er gravid fordi mensen ikke kommer på dag 41. Men er tungt å drive all testingen.

 

jaa, vi får bare henge i!! Jeg heier på oss og den lille trofeen som er verdt det💙💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flipprisl638491357 skrev (19 minutter siden):

Det skjønner jeg, samme her. Er tungt altså. Mine sykluser er alt fra 30-68 dager, fra jeg begynte å registrere i februar vertfall. Så heeeeelt på blåbærtur. Har vært litt bedre med 35-40 de siste 2 mnd, men det e jo så stor usikkerhet så vil ikke få opp forhåpninger med å tro jeg er gravid fordi mensen ikke kommer på dag 41. Men er tungt å drive all testingen.

 

jaa, vi får bare henge i!! Jeg heier på oss og den lille trofeen som er verdt det💙💜

Å, æsj… samme her. Men de gjerne vært lenger enn det også. Nesten ingen syklus.. Så bra det har vært bedring 🎊 Det er liksom fallgruven det da, og det man alltid hører; Mensen er forsinka, da er man kanskje gravid. Men for oss så betyr det jo bare at det er et j…. kluss. 
Ja, heier på oss ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...