Gå til innhold

Vi prøver 2021


Mnørste

Anbefalte innlegg

Oi så bra at du har hatt EL! Var det nettopp, kunne de si det? Eller såpass lenge siden at en blodprøve gir svar nå på om du er gravid? Tenker da ifm den EL-testen du tok... de kan slå ut på graviditet nemlig. Men sant, de kan også oppføre seg litt koko for PCOS'ere. Har hørt om flere som både ikke har fått utslag og fått utslag når det ikke var reellt.
Når skulle du få svar på prøven? Herligheeet så spennende! Tenk om du også skal oppleve å bli gravid på første EL etter inntak av metformin! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amatariel skrev (36 minutter siden):

Oi så bra at du har hatt EL! Var det nettopp, kunne de si det? Eller såpass lenge siden at en blodprøve gir svar nå på om du er gravid? Tenker da ifm den EL-testen du tok... de kan slå ut på graviditet nemlig. Men sant, de kan også oppføre seg litt koko for PCOS'ere. Har hørt om flere som både ikke har fått utslag og fått utslag når det ikke var reellt.
Når skulle du få svar på prøven? Herligheeet så spennende! Tenk om du også skal oppleve å bli gravid på første EL etter inntak av metformin! 😄

Nei, de kunne ikke si akkurat når. Men om jeg ikke er gravid så kommer mensen om en uke ca. ☺️ Jeg har hørt det samme, men jeg tror den testen bare spilte meg et puss. Forholder meg rolig inntil videre 😂 Det kan kanskje ha noe med metformin å gjøre eller at det er endringer i hormonnivå etter at jeg startet med metformin? iom at jeg ikke har hatt en så sterk strek fra jeg begynte i januar 😅 

Hun regnet med å ha svar på prøven på onsdag og skulle ringe meg da. Det er vel forhøyet progesteron de ser etter da. Og det kan endelig bekrefte eggløsning. Men jeg regner med at det er ganske sikkert da hun så det på UL 😊 Dette er veldig spennende. Men tror det også er for godt til å være sant. Jeg orker ikke håpe for mye, veldig redd for å bli kjempe skuffet 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går så altfor sakte... og det har bare gått et døgn. Gyn sa at svaret kommer på onsdag, altså i morgen. Og jeg er utålmodig 😅 men dette går fint, har jeg bestemt! Er bare så spent på hva blodprøven viser. 
Jeg har lest litt på nettet at eggløsningstester er upålitelig for kvinner med PCOS, dette pågrunn av jevnt høyt LH-nivå? Det var noe sånt. Men jeg er veldig forvirret da mine eggløsningstester fra midten av januar til starten av april var alle helt negative. Men i dag peaker jeg på de samme type eggløsningtest. 
jeg begynte riktignok med metformin i midten av februar, men jeg har da alltid hatt PCOS. 
Graviditetstest har jeg tatt, den var blenda. Jeg vet jo ikke hvor mange dager jeg eventuelt er DPO. Kjenner noe murringer, og noe ubehag i korsryggen. Den neste uka må jeg nok bare gå gjennom i uvitenhet 😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen progesteron-stigning på blodprøven. 
Fikk melding, så har ikke fått stilt noen spm. Noen som har opplevd å få påvist eggløsning på UL, men ingen progesteron-stigning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnørste skrev (17 timer siden):

Ingen progesteron-stigning på blodprøven. 
Fikk melding, så har ikke fått stilt noen spm. Noen som har opplevd å få påvist eggløsning på UL, men ingen progesteron-stigning? 

Jeg lurer på hva gynekologen vil si til dette. Du fikk beskjed om at du hadde hatt EL på UL, men blodprøven bekrefter ikke det? Har du ikke hatt EL da? Vanskelig å vite hva man skal stole mest på, UL eller blodprøve 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (9 minutter siden):

Jeg lurer på hva gynekologen vil si til dette. Du fikk beskjed om at du hadde hatt EL på UL, men blodprøven bekrefter ikke det? Har du ikke hatt EL da? Vanskelig å vite hva man skal stole mest på, UL eller blodprøve 🤔

Blir veldig forvirret. Spørsmålet er om blodprøven er tatt for tidlig, det var muligheten da. Regner jo med at ser hun eggløsning, så gjør hun det 😂 

Men i går peaka jeg på eggløsningstesten og fikk high i Premom-appen. Jeg hadde også murringer og ubehag på hø side. De hadde en stigende trend fra mandag til tirsdag. I dag er den negativ. 
Jeg blir helt svimmel av alt dette, hva er riktig og hva er feil her 😂

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare meg her, og alt det surret jeg vikler meg inn i nå 😅❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff ja, det skjønner jeg er veldig forrvirrende. Jeg har ikke opplevd akkurat dette (var ikke på UL i forkant), men jeg har tatt en progesteronprøve en gang som jeg fikk beskjed senere på at jeg ikke hadde hatt EL på. Det viste seg at prøven var tatt for tidlig, for to uker etter denne beskjeden fikk jeg en positiv g-test. Du kan tenke deg sjokket da... Men ultralyden din forvirrer meg ja. Jeg vet ikke akkurat hvordan gyn. kan se at EL har vært. Gjetter de bare for at det ikke ligger noen store egg der f.eks? Kan jo hende at de var små hos deg da, fordi det ikke var klart for EL ennå. Men at det er NÅ du skal ha det, med positiv test i går. Tror jeg ville bedt gyn. om å ta en ny blodprøve av deg om 7 dager fra i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (7 timer siden):

Uff ja, det skjønner jeg er veldig forrvirrende. Jeg har ikke opplevd akkurat dette (var ikke på UL i forkant), men jeg har tatt en progesteronprøve en gang som jeg fikk beskjed senere på at jeg ikke hadde hatt EL på. Det viste seg at prøven var tatt for tidlig, for to uker etter denne beskjeden fikk jeg en positiv g-test. Du kan tenke deg sjokket da... Men ultralyden din forvirrer meg ja. Jeg vet ikke akkurat hvordan gyn. kan se at EL har vært. Gjetter de bare for at det ikke ligger noen store egg der f.eks? Kan jo hende at de var små hos deg da, fordi det ikke var klart for EL ennå. Men at det er NÅ du skal ha det, med positiv test i går. Tror jeg ville bedt gyn. om å ta en ny blodprøve av deg om 7 dager fra i dag.

Jøss, alt handler liksom om timing. Kan tenke meg du var sjokka da ja😂 Når jeg ikke vet noe om syklusen min så er jo som et skudd i blinde, men vi tok jo blodprøve fordi hun så et stort egg, sammenfallet sa hun da. Som indikerer at EL har vært. 
Men det er jo veldig rart at EL-testene brått var stigende mandag-tirsdag, da jeg aldri har hatt en positiv test. Og nå i dag er den negativ på morgenen. Og jeg har tatt flere tester iom at jeg trodde det var noe rart med testen 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag! Nå er jeg gjennomvåt av svette etter å vasket badet. Det tar bare 3 timer det. Men sånn er det når man har støv på hjernen og ALT skal vaskes. I forhold til syklus, EL og alt har jeg lite å komme med. En liten oppdatering til meg selv; EL-test var positiv på mandag og tirsdag, hhv 15/3 og 16/3. Søndag tok jeg ikke. Var hos gyn på mandag som mente jeg hadde hatt EL, og at enten var jeg gravid (veldig tidlig) eller så kommer mensen om en ukes tid. 
Jeg klarte å forvirre meg selv utover uken da jeg tok disse EL-testene, mot hennes anbefaling 😅 Men det var egentlig mest for gøy, jeg ventet de skulle være negative som ALLE andre dager. Men de var positive nesten før jeg fikk lagt de ned og jeg peaka på tirsdag. Hadde smerter hø side på kvelden. Og test onsdag den 17/3 var negativ. Etter alle bokens regler er vel dette EL!? (ellers så leker hodet mitt med meg)
Så man kan jeg tenke seg hvorfor jeg ble forvirret. Blodprøve ble tatt, og viste ingen Progesteron-stigning. Altså tatt for tidlig ifølge gyn. 

Veien videre? Tja 😅 Jeg har vært uvel stort sett hele uken. Toppa seg med kvalme og oppkast på fredag kveld. Tipper det skyldes metformin og altfor mye karbo. Karbohydrater har en fæl virkning på kroppen min, da jeg går på lavkarbo. Men det er vel verdt det mtp at jeg siden januar har gått ned 7 kg 👌🏻 
Om jeg skal følge EL-testene er 4 DPO. Litt forvirret over hvordan man regner. 
Symptomer er vel egentlig ingen. Jeg er veldig irritabel, og det har alltid vært et symptom på PMS hos meg. Så skal ikke se bort ifra at mensen kommer. Om mensen kommer, skal jeg være takknemlig for det ☺️ 
 

Hva mer? ... jo. Jeg har jo lest ørten ganger her og på ulike sider at man egentlig ikke kan stole på EL-test ved PCOS. Grunnet vedvarende høyt LH-nivå i kroppen. Jeg har aldri hatt en positiv test siden jeg begynte å teste i januar. Og da jeg fikk positiv test tidligere i uken har jeg tatt flere tester for å se om kroppen min kødder med meg. Men alle har vært negative, utenom alle de jeg tok mandag og tirsdag. Jeg må bare si at; fy faen så vanskelig det skulle være å ha dette greiene. Heldigvis har jeg akseptert det, men kan ikke en ting fungere som normalt!? Skal liksom ikke de testene funke på sånne som meg. Nå kommer den irritable kjerringa fram 😂 

Uansett har det vært noen gode nyheter siste dagene i forumet her. Flere dagbøker jeg følger har fått en positiv g-test. Og det klarer jeg å glede meg over 🥰 Jeg blir rørt når noen har prøvd lenge, og det endelig klaffer. Jeg er ikke den som kommenterer mest, men jeg er med dere i ånden ✌🏼


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med langt innlegg fra deg en søndag formiddag 😊 Imponert over vaskingen din! Jeg liker også å ha det rent, men jeg haater å vaske 🙈 Som oftest får jeg mannen til å ta det, eller ungdommen. Tar selv innimellom, men det blir det mest overfladisk. 3 timer - wow! Blir vasket grundig hos oss også innimellom, men må innrømme at jeg leier vaskehjelp til det 😶 for mener det når jeg sier det - sånn virkelig hatforhold til vasking!

Uff ja, er det noe vi prøvere virkelig skulle ønske så er det at alt har en fasit. Tenk om det bare kunne vært A4!? Syklus er sånn, og alt vi måtte gjøre var å ha flaks hver 14. dag. Men neeeida, alltid drøssevis av unntak og masse vi ikke skal forstå.

Håper og tror at den progesteronprøven ble tatt for tidlig og at kroppen lurte seg til EL på et tidspunkt inni her... du vil forhåpentligvis få et svar den eller andre veien om en drøy uke! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 DPO, og tiden går aaaltfor sakte. Av symptomer er jeg bare veldig oppblåst. De vanlige symptomene jeg pleier å ha før mens, bør melde seg snart. Er så redd for at kroppen ikke skal fungere nå, og svikte meg rett før.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO. Fremdeles noe oppblåst, og lettere irritabel. Kjenner et søtsug uten like 😅 

Alt dette er symptomer på mensen, men jeg pleier også alltid å få veldig ømme nipler, i god tid før mensen. Dette har jeg ikke kjent noe til. Blir bare mer og mer bekymra for hver dag som går. At jeg er lettere irritabel kan også skyldes at jeg er stressa og redd. Orker ikke at kroppen ikke skal funke. Kjenner jeg er veldig langt nede dessverre. Lite søvn om natten også. Tålmodighet er en dyd, og det får jeg virkelig kjenne på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja disse skrulledagene er ikke enkle :klem: Jeg syns også det er verst fra 7 dpo og utover. Tankene og følelsene går helt bananas og man føler seg helt psykisk utmattet. Når har du tenkt å ta en test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (2 timer siden):

Uff ja disse skrulledagene er ikke enkle :klem: Jeg syns også det er verst fra 7 dpo og utover. Tankene og følelsene går helt bananas og man føler seg helt psykisk utmattet. Når har du tenkt å ta en test?

Hva slags symptomer har hatt fra 7 DPO da du har vært gravid?

Jeg tenkte tidligst på lørdag. Da er jeg 10 DPO. Om jeg har hatt EL i det hele tatt da 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnørste skrev (10 timer siden):

Hva slags symptomer har hatt fra 7 DPO da du har vært gravid?

Absolutt ingen! 🙈 Så mange ganger som jeg har vært gravid så har jeg aldri kjent det. Eneste unntaket var den ene gangen jeg fikk festeblødning på 9 dpo - da skjønte jeg det. Ellers er det fravær av mensen og positiv g-test som har vært svar på graviditet her. Har ikke kjent noe fysisk på kroppen slik som trøtthet og kvalme før jeg bikket sv.uke 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (6 timer siden):

Absolutt ingen! 🙈 Så mange ganger som jeg har vært gravid så har jeg aldri kjent det. Eneste unntaket var den ene gangen jeg fikk festeblødning på 9 dpo - da skjønte jeg det. Ellers er det fravær av mensen og positiv g-test som har vært svar på graviditet her. Har ikke kjent noe fysisk på kroppen slik som trøtthet og kvalme før jeg bikket sv.uke 6.

Man kan jo se seg blind på alle symptomer tidlig 😂 Det er jo betryggende at man ikke bør være full av symptomer før IKM, hvertfall ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 DPO. Det tok sin tid 😂 Fremdeles noe oppblåst. Jeg våknet med... ÉN øm nippel!? 😅 Jeg orker ikke. Dvs at det ‘svir’ i begge bryst, men når jeg kommer nær venstre nippel er den tydelig øm. Sorry for TMI, men hva er dette fornoe!? 😂😂 Ingen murringer eller ubehag i korsryggen. Mulig det kommer i helgen 😅

Jeg har CB digitaltest liggende, og planen er å teste tidligst lørdag. Selvom det kanskje er litt tidlig enda 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 DPO. Negativ test. Føler egentlig ingenting, eller jeg vet ikke. Jeg forventet vel at den skulle være negativ. Hvorfor skulle den vært positiv liksom? 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at testen er negativ :( håper det bare er for tidlig! Jeg fikk positiv først på 11dpo sist jeg ble gravid. Håper for deg videre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 DPO. Våknet opp med de vanlige mensensmertene. Var nylig på toalettet og da var det noe lyserosa blod. Da regner jeg med at det blir sterkere utover kvelden 😊 Godt at Metformin fungerer, det roer meg. Jiho! 
Men mensen kommer jo litt tidlig.. ifht mine beregninger. Så da må vi nok tenke at testene har lurt meg, og at gyn hadde rett og EL var den 14/3 og ikke 16 eller 17/3 😂 

Litt usikker på hvordan den tiden mellom EL og mens varierer. Jeg har bare regnet 14 dager, men man kan vel ha både lenger og kortere? ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...