Gå til innhold

Babydrømmen

Gjest 1_Ava_1

Anbefalte innlegg

Oi, såpass! Da må jo kroppen garantert slippe noe! Kan ikke oppføre seg sånn uten syns jeg 🙈

Jeg ser for meg at det er el, men kan hende det er verdt å melde ifra til gyn  om? Kan også hende de har bedre informasjon om hvorfor det ble sånn denne gangen. Håper uansett at det er egget som slapp og at soldatene er klare 🙏 Dette må jo gå! 🤞😊

Endret av Atticmess
Oppdaget at feil smiley hadde hengt seg på.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde helt sinnsykt vondt under EL i juni husker jeg. Våknet om natten og lå i fosterstilling en god stund. Hadde aldri kjent så sterke EL-smerter før. Hører med historien at jeg ble gravid på denne eggløsningen også... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Niny skrev (1 time siden):

Jeg har de siste 3 mnd hatt sterke smerter i noen timer før EL har skjedd, og når egget har sluppet så har nipplene blitt umåtelig ømme. Etter ca 2 dager så vond at ingenting får komme borti uten å ynke meg, før det letter og er vekke igjen etter 4 dager. Har tempet og fått bekreftet at dette kommer i forbindelse med at egget slipper. 

Håper det var kroppen som gav et tegn til at ett, kanskje til og med begge to! eggene slapp og er nå klar for action 🙈😅

Takk for svar @Niny😊

Jeg håper du har rett! Jeg ble nesten litt redd, har aldri opplevd slike smerter før😳 håper det blir som hos deg og at smertene er vekke igjen snart🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (1 time siden):

Oi, såpass! Da må jo kroppen garantert slippe noe! Kan ikke oppføre seg sånn uten syns jeg 🙈

Jeg ser for meg at det er el, men kan hende det er verdt å melde ifra til gyn  om? Kan også hende de har bedre informasjon om hvorfor det ble sånn denne gangen. Håper uansett at det er egget som slapp og at soldatene er klare 🙏 Dette må jo gå! 🤞😔

Dårlig gjort av kroppen å holde på sånn hvis det ikke fører til at egget slipper ja😂 Som jeg sa til samboer at dette bør være verdt det, slike smerter uten at det fører til spire er faktisk helt uaktuelt!!🙈

Lurt! Jeg skal sende gyn en melding å høre hva hun mener. Ble nesten litt redd underveis der, og smertene er der fortsatt, bare i noe mindre grad. Føler meg sinnsykt støl i hele området, og det er vondt til og med å hoste😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Amatariel skrev (1 time siden):

Jeg hadde helt sinnsykt vondt under EL i juni husker jeg. Våknet om natten og lå i fosterstilling en god stund. Hadde aldri kjent så sterke EL-smerter før. Hører med historien at jeg ble gravid på denne eggløsningen også... 

Håper det samme skjer med meg🤞🏻 Det rare er at smertene ikke føles som menssmerter😳🤷🏻‍♀️ Noen tak innimellom som kan kjennes ut som det, men disse smertene opplevdes i all hovedsak helt annerledes. Fortsatt vondt og stramt, vondt å hoste og tør ikke gå på do i fare for at jeg må presse med magemusklene, for det er skikkelig vondt😅🙈

Vi fikk uansett lagt inn aksjer sent i går kveld før det ble som verst. I tillegg la vi inn aksjer både mandag, onsdag, torsdagsmorgen og torsdagskveld, så håper vi har fått sikret oss litt i alle fall😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

En dårlig dag i dpo-land. Vet ikke en gang hvor mange dpo jeg er, gyn mente at EL ville komme i løpet av natt til fredag, men jeg har ingen aning.

Fikk i dag vite at nok et par jeg kjenner venter sitt første barn. Ikke er det folk jeg kjenner spesielt godt heller, men det var nok til å ødelegge dagen min. Hvorfor får alle andre det til men ikke vi?

Samboer prøver å trøste så godt han kan, men de negative tankene er kommet for å bli i dag. Han sa jeg ikke måtte tenke så negativt, og jeg svarer med at 1. Det er ikke han som har en kropp som ikke fungerer. 2. Det er ikke han som pusher 30 og faktisk må tenke på den biologiske klokka. 3. Det er ikke han som omtrent daglig blir spurt rett ut eller hintet til om det ikke blir barn snart. 4. Det er ikke bare han i sin vennegjeng som nå ikke venter barn. 5. Det er ikke han som føler seg ensom oppi alt dette. 6. Det er ikke han som propper kroppen full av hormoner som sliter en ut både psykisk og fysisk. 7. Det er ikke han som bruker penger i dyre dommer på gynekologiske undersøkelser og alskens hormonpreparater. 8. Det er ikke for ham altoppslukende og det eneste som faktisk surrer rundt oppe i hodet. Han tenker jo ikke sånn på det. Får dårlig samvittighet for å ødelegge hans dag og svare han på den måten når han gjør et halvhjertet forsøk på å si det rette, men jeg syns faktisk at det er på sin plass at jeg får si hvordan jeg føler det. Og jeg mener at jeg har rett på å bli sint, lei meg, skuffet, ja - til og med forbanna når alle andre greier det, men den dumme kroppen min ikke funker som den skal.

Ingen symptomer, det er jo uansett for tidlig, men en fryktelig dårlig følelse for denne prøveperioden også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har så absolutt rett til å føle på det du føler :klem: Vi har lov til å bli sinte, triste, lei, føle at verden er urettferdig. For helt ærlig, verden er ganske urettferdig akkurat nå. Det er dessverre endel vi må stå i alene, selv om vi har mannfolket ved vår side. De kjenner ikke på det vi kjenner på, og selvom jeg som oftest er glad for det, så blir det jo ensomt når man føler man må takle mye av dette alene.

Nei jeg vet ikke jeg.. Avogtil er livet bare skikkelig dritt. 

Jeg heier uansett på både egget og soldatene, nå håper jeg veldig på at de finner hverandre 🤞

Håper morgendagen behandler deg litt bedre  ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (1 time siden):

Du har så absolutt rett til å føle på det du føler :klem: Vi har lov til å bli sinte, triste, lei, føle at verden er urettferdig. For helt ærlig, verden er ganske urettferdig akkurat nå. Det er dessverre endel vi må stå i alene, selv om vi har mannfolket ved vår side. De kjenner ikke på det vi kjenner på, og selvom jeg som oftest er glad for det, så blir det jo ensomt når man føler man må takle mye av dette alene.

Nei jeg vet ikke jeg.. Avogtil er livet bare skikkelig dritt. 

Jeg heier uansett på både egget og soldatene, nå håper jeg veldig på at de finner hverandre 🤞

Håper morgendagen behandler deg litt bedre  ❤️

Tusen takk for gode ord @Atticmess💕

Håper heiingen din fører fram☺️🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange mange klemmer til deg :klem: Du er ikke alene om å føle akkurat disse tingene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

6 dpo i dag trooor jeg. Da jeg var hos gyn trodde hun ganske sikkert at egget ville slippe natt til fredag eller i alle fall i løpet av fredagen. Jeg har uansett null symptomer. Leser rundt på nettet at sjukt mange opplever symptomer fra tidligere enn dette, så jeg får ikke akkurat opp håpet!😑 ingen murringer, ingen ømme bryst, ingen trøtthet, ingen kvalme, ingen utflod å skryte av. Har bestemt meg for å ikke teste før tidligst tirsdag neste uke, dette på bakgrunn av at jeg er sikker på at det ikke har gått denne gangen heller. Etter det kommer jeg til å teste torsdag som da blir 14 dager etter Ovitrelle. Har kommet til punktet hvor testingen lengre ikke er spennende, jeg er for vant til å se negative tester og vil derfor avvente så lenge jeg kan for å skåne meg selv. Det positive er at jeg kjenner allerede nå at skuffelsen kommer til å være mye mindre, jeg forventer uansett ikke noe annet enn blenda testpinne.

Sendte mail til gyn i dag for å minne henne på å skrive ut ny resept på Letrozol. Da jeg var på UL og spurte etter ny resept så hun på meg med et lurt blikk og sa; tror du at du trenger det da? Æsj, får liksom håpet litt opp når at gyn sier sånt, men blir fort slått ned i bakken igjen da🙃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt å være i dpo-land heller nei! Vanskelig å tro når man bare har erfaring om at det ikke går... Men plutselig vet du, så kan det være din tur! Så vi håper 🤞 Kan trøste deg med at 6 av de 7 gangene jeg har blitt gravid så har jeg hatt null symptomer før positiv test og manglende mens. Og et par av de gangene var totalt sjokk.

Jeg venter spent på testoppdatering på tirsdag :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Amatariel skrev (3 timer siden):

Ikke enkelt å være i dpo-land heller nei! Vanskelig å tro når man bare har erfaring om at det ikke går... Men plutselig vet du, så kan det være din tur! Så vi håper 🤞 Kan trøste deg med at 6 av de 7 gangene jeg har blitt gravid så har jeg hatt null symptomer før positiv test og manglende mens. Og et par av de gangene var totalt sjokk.

Jeg venter spent på testoppdatering på tirsdag :hug:

Dpo-land er ikke enkelt, nei😔 tankene kverner døgnet rundt!

Tusen takk for trøstende ord💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 1_Ava_1
Dame1989 skrev (2 timer siden):

Blir spennede å se. Når skal du starte å teste? :)

Jeg skal teste kun tirsdag (11 dpo) og torsdag (14 dager etter Ovitrelle)☺️
Når starter du å teste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (19 minutter siden):

Jeg skal teste kun tirsdag (11 dpo) og torsdag (14 dager etter Ovitrelle)☺️
Når starter du å teste?

Klarer du virkelig å vente så lenge? 

Jeg tok en test i dag 9 dager etter Ovitrelle for å se om medisinen var ute av kroppen. Var fortsatt en svak strek. Tenker å teste igjen på lørdag, 9 pdo og 11 dager etter Ovitrelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Dame1989 skrev (2 timer siden):

Klarer du virkelig å vente så lenge? 

Jeg tok en test i dag 9 dager etter Ovitrelle for å se om medisinen var ute av kroppen. Var fortsatt en svak strek. Tenker å teste igjen på lørdag, 9 pdo og 11 dager etter Ovitrelle :)

Ja, jeg har en så dårlig følelse, så føler egentlig ikke for å teste i utgangspunktet. Så jeg får se om jeg tester på tirsdag, hvis ikke venter jeg til torsdag☺️
Spennende! Har du noen symptomer eller magefølelse? Krysser fingrene for deg🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1_Ava_1 skrev (1 time siden):

Ja, jeg har en så dårlig følelse, så føler egentlig ikke for å teste i utgangspunktet. Så jeg får se om jeg tester på tirsdag, hvis ikke venter jeg til torsdag☺️
Spennende! Har du noen symptomer eller magefølelse? Krysser fingrene for deg🤞🏻

Føler jeg har en del symptomer, men stoler ikke på de. Tror alltid jeg er gravid i dpo land.

Har du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Dame1989 skrev (1 minutt siden):

Føler jeg har en del symptomer, men stoler ikke på de. Tror alltid jeg er gravid i dpo land.

Har du? 

Jeg har ingen, akkurat som forrige pp🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (Akkurat nå):

Jeg har ingen, akkurat som forrige pp🤷🏻‍♀️

Får krysse fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fra noen veldige el-smerter til null symptomer? Skjønner at det kan føles litt demotiverende.. Men det trenger ikke bety noe 🤞

Skjønner det du skriver om testingen. Jeg er selv i tvil når jeg skal begynne å teste. Testet fra tidlig sist syklus, og merker at da ble de siste dagene frem mot mensen altfor lange. De dagene går tregt uansett altså, men det er så mye tyngre for psyken når man har en eller flere negativ test hengende over seg. Vurderer nesten å vente helt til IKM denne syklusen, får se.

Jeg håper på at det er en liten spire som fester seg en av disse dagene 🤞:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...