Gå til innhold

Babydrømmen


Gjest 1_Ava_1

Anbefalte innlegg

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (7 timer siden):

God morgen @1_Ava_1, hvordan går det med deg i dag?

Jeg skjønner godt at kverna går, er mye å skulle forholde seg til, og ikke så lett å bære på alene. 

Har gyn sagt noe om mulighetene deres til å bli gravid uten hjelpemidlene? Kan det være en mulighet å prøve en periode uten medisiner og tilhørende bivirkninger, og ta dette innimellom? Eventuelt kun gå på en av dem som sikrer stabil syklus i en periode?

Du har ikke en god venninne du kan dele dette med så du har noen som kan støtte deg og som vil lytte?

Heier på deg ❤

God ettermiddag, kjære deg💕 jeg måtte ta en pause fra forum i dag og tok en lang løpetur i kaldværet for å klarne tankene litt.

Gode råd du kommer med der, jeg ble egentlig bare satt på Letrozol da det ble konstatert PCOS, så jeg har ikke tenkt på om vi faktisk har sjansen uten medisinene. Jeg skal ta det med inn i samtale med gyn i morgen!

Jeg er egentlig veldig privat av meg, liker ikke å dele så mye. To av de jeg eventuelt kunne snakket med om det har enten nettopp fått barn nr to etter nok et «uhell» som hun så fint kalte det, eller har nå blitt gravid i første pp. Så jeg føler ikke noen av dem kan relatere hvis du skjønner.

Hvordan går det med deg?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 1_Ava_1
Dame1989 skrev (47 minutter siden):

Huff, jeg forstår deg veldig godt. Det er altoppslukende. Vanskelig å ikke tenke på det hver time, hver eneste dag. 

Får bare krysse fingrene for neste måned :) Hvor mange dpo er du? 

Ja, vi er jo i samme båt, dessverre😔

Jeg er 11dpo og mensmurringene som alltid kommer 3-4 dager før forventet mens er kommet med full kraft. I tillegg er testene så blenda som en kan få det.

Hva blir din plan kommende pp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (18 minutter siden):

Ja, vi er jo i samme båt, dessverre😔

Jeg er 11dpo og mensmurringene som alltid kommer 3-4 dager før forventet mens er kommet med full kraft. I tillegg er testene så blenda som en kan få det.

Hva blir din plan kommende pp?

Det er jo fortsatt en liten sjanse for at du er gravid :) Men skjønner at man mister håpet, jeg gjorde også det. 

Jeg venter fortsatt på mensen, er 16 dpo. Men hørt at progesteronstøtte kan utsette mensen litt. Den neste syklusen blir naturlig uten noen medisiner, gyn sier at effekten av medisinene sitter i måneden etter også. Så planen er at vis det ikke går neste syklus så skal jeg høre med gyn i pp15 hva planen videre er. 

Hva er din plan videre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (55 minutter siden):

God ettermiddag, kjære deg💕 jeg måtte ta en pause fra forum i dag og tok en lang løpetur i kaldværet for å klarne tankene litt.

Gode råd du kommer med der, jeg ble egentlig bare satt på Letrozol da det ble konstatert PCOS, så jeg har ikke tenkt på om vi faktisk har sjansen uten medisinene. Jeg skal ta det med inn i samtale med gyn i morgen!

Jeg er egentlig veldig privat av meg, liker ikke å dele så mye. To av de jeg eventuelt kunne snakket med om det har enten nettopp fått barn nr to etter nok et «uhell» som hun så fint kalte det, eller har nå blitt gravid i første pp. Så jeg føler ikke noen av dem kan relatere hvis du skjønner.

Hvordan går det med deg?❤️

Hørtes ut som en god ide å ta litt forumfri og bruke litt tid på seg selv 😊

Det blir spennende å høre oppdatering etter du har vært hos gyn. Håper dere kommer fram til en god løsning 😊

Skjønner godt hva du mener med det at de ikke kan relatere til situasjonen. Har selv ei venninne som ble gravid ved uhell og er noen mnder på vei. Hun vet at jeg er prøver, og selvom jeg ikke angrer direkte på at jeg delte det, så merker jeg jo at hun ikke klarer å relatere til det jeg føler og av og sier de feil tingene..

Det er i det minste fint å dele her inne da, her blir man møtt med forståelse og støtte ❤️

Det går egentlig ganske greit med meg hittil denne syklusen. Har jo omsider bestemt meg for utredning, så selvom vi såklart prøver som ellers, så er jeg hakket mer fokusert på resultatet på utredningen enn på selve prøvingen egentlig. Går inn i dpo-land nå, så får se om det varer. Men hadde vært deilig om hodet tok seg fri fra prøvingen og tilhørende tankesurr denne syklusen egentlig. Er jo som du sier ganske altoppslukende til tider..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (2 timer siden):

Du er så klok @Amatariel, alltid godt når du tar deg tid til å svare💕

Bivirkningene jeg får av Letrozol er først og fremst hodepine, og den er ekstrem. I tillegg er det helt sjuke hetetokter mange ganger om dagen og magesmerter samt dårlig mage gjennom hele runden. Jeg merket heller ikke noe til det på dobbel dose faktisk, først nå på trippel at jeg virkelig fikk kjenne på det😵

Jeg skal absolutt høre om muligheten for Metformin når jeg snakker med henne i morgen. Jeg har lest et sted om at i Danmark er de veldig på tilbudssiden med å gi Metformin til de med PCOS, og det er jo uansett ikke en «farlig» medisin slik jeg ser det. Hvordan går det med deg i dpo-land?

Uff ja det høres ikke ut som noe særlig med de bivirkningene der :troest: Men det er virkelig håp om f.eks trippel dose med letrozol inkl. bivirkninger kan byttes ut med metformin, enkel/dobbel letrozol og ingen bivirkninger.

Så hyggelig at du spør alle andre her også om hvordan vi har det :hug: Jeg er på et veldig bra sted nå. På 4 dpo har jeg fått bekreftet EL, men er for tidlig for å begynne å krisemaksimere og tro at det ikke har klaffet. Så skal nyte det i noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Dame1989 skrev (16 timer siden):

Det er jo fortsatt en liten sjanse for at du er gravid :) Men skjønner at man mister håpet, jeg gjorde også det. 

Jeg venter fortsatt på mensen, er 16 dpo. Men hørt at progesteronstøtte kan utsette mensen litt. Den neste syklusen blir naturlig uten noen medisiner, gyn sier at effekten av medisinene sitter i måneden etter også. Så planen er at vis det ikke går neste syklus så skal jeg høre med gyn i pp15 hva planen videre er. 

Hva er din plan videre? 

Oi, du venter enda ja! Har du fått murringer da? Spennende at du skal prøve uten, jeg gleder meg til å følge deg☺️

Jeg har sendt mail til gyn nå om hva hun mener jeg bør gjøre denne pp. Jeg har luftet temaet Metformin, så venter på svar fra henne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (15 timer siden):

Hørtes ut som en god ide å ta litt forumfri og bruke litt tid på seg selv 😊

Det blir spennende å høre oppdatering etter du har vært hos gyn. Håper dere kommer fram til en god løsning 😊

Skjønner godt hva du mener med det at de ikke kan relatere til situasjonen. Har selv ei venninne som ble gravid ved uhell og er noen mnder på vei. Hun vet at jeg er prøver, og selvom jeg ikke angrer direkte på at jeg delte det, så merker jeg jo at hun ikke klarer å relatere til det jeg føler og av og sier de feil tingene..

Det er i det minste fint å dele her inne da, her blir man møtt med forståelse og støtte ❤️

Det går egentlig ganske greit med meg hittil denne syklusen. Har jo omsider bestemt meg for utredning, så selvom vi såklart prøver som ellers, så er jeg hakket mer fokusert på resultatet på utredningen enn på selve prøvingen egentlig. Går inn i dpo-land nå, så får se om det varer. Men hadde vært deilig om hodet tok seg fri fra prøvingen og tilhørende tankesurr denne syklusen egentlig. Er jo som du sier ganske altoppslukende til tider..

Jeg synes dere her inne er helt fantastiske, så det blir nesten som å dele en stor hemmelighet med en god venninne likevel❤️ Så er det veldig godt at de som leser og kommenterer er i en lignende situasjon.

Jeg håper veldig for deg, dpo-dagene er en berg-og dalbane synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Amatariel skrev (15 timer siden):

Uff ja det høres ikke ut som noe særlig med de bivirkningene der :troest: Men det er virkelig håp om f.eks trippel dose med letrozol inkl. bivirkninger kan byttes ut med metformin, enkel/dobbel letrozol og ingen bivirkninger.

Så hyggelig at du spør alle andre her også om hvordan vi har det :hug: Jeg er på et veldig bra sted nå. På 4 dpo har jeg fått bekreftet EL, men er for tidlig for å begynne å krisemaksimere og tro at det ikke har klaffet. Så skal nyte det i noen dager.

Jeg har luftet dette for gyn over mail nå, så spent på svar☺️

Jeg håper veldig for deg nå i dpo-land! Men smart å ikke krisemaksimere allerede nå! Du er jo så dreven innenfor dette, så hvis noen klarer å holde hodet kaldt så må det være deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Dagens test. Blenda med muligens et snev av skygge. Tom for tidligtester, men regner med det spiller liten rolle nå uansett. Har i dag sendt mail til gyn om videre plan, mulighetene for å forsøke med Metformin, så jeg venter på svar.

0B9F4AE8-EA2A-453F-BAAB-A687D1BA2933.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også et snev av en skygge, er det dpo12 du er på nå?

Håper gyn svarer raskt og at dere får lagt en ny plan 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (7 minutter siden):

Jeg ser også et snev av en skygge, er det dpo12 du er på nå?

Håper gyn svarer raskt og at dere får lagt en ny plan 😊

12 dpo i dag ja, venter mensen om et par dager😑

Ja, håper på raskt svar jeg også🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (3 timer siden):

Oi, du venter enda ja! Har du fått murringer da? Spennende at du skal prøve uten, jeg gleder meg til å følge deg☺️

Jeg har sendt mail til gyn nå om hva hun mener jeg bør gjøre denne pp. Jeg har luftet temaet Metformin, så venter på svar fra henne nå.

Den kom i dag så da var ny syklus igang igjen. Jeg får jo de medisinene kun for å optimalisere sjansen. Har stabil syklus med positiv el tester hver måned uten medisiner. Skulle nesten ønske at det var noe galt som en medisin kunne fikse. 

Blir spennende å følge deg også, vi ligger ganske likt i syklusen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Venter fortsatt på mensen. Negative tester, murringer, og har fortsatt ikke fått svar fra gyn angående planen videre, eventuelt Metformin. Så jeg har begynt å forberede meg mentalt på en ny runde med trippel Letrozol for så å inn til UL og forhåpentligvis få satt Ovitrelle nok en gang.

Begynte å tenke på dette med EL-slim, det har jeg ikke hatt så vidt jeg vet. Er det da sånn at det er vanskeligere for svømmerne å nå fram til egget? Og er det noe man kan bruke for å fremme dette magiske slimet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig å gå og vente på mensen.. 😣 Man vil jo helst i gang med ny PP fortest mulig.. 

Endringer av slimet i skjeden er viktig ja, men tror ikke det at man har lite betyr at det ikke er nok. Ellers vet jeg at ei annen prøver her inne testet kjerringrådet å ta hostesaft for å få mer el-slim, og hun opplevde mer el-slim den syklusen. Tror jeg også har lest at noen lurer på om ikke kostholdet spiller inn på dette. Jeg kan ikke så mye om det selv egentlig, men kan jo være verdt å spørre gynekologen om det kanskje? Tror det er veldig individuelt hvor mye man produserer, så tror nok det ikke er noe å bekymre seg for 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Da var mensen kommet, og jeg begynner med trippel dose Letrozol fra i dag og fem dager fremover. Har allerede bestilt ny time for UL cd14 for å se etter follikelmodning og eventuelt sette Ovitrelle.

Snakket med gyn angående mulighetene for Metformin, men hun er fortsatt skeptisk.. spesielt siden eggstokkene responderer på Letrozol og grunnet klinikken min så mener de fortsatt at det ikke er noe å hente for min del annet enn bivirkninger på Metformin.

Fikk på nytt vite i forrigårs at enda en nær venninne venter barn.. vi er en gjeng på 5, og nå skal altså alle de andre i gjengen bortsett fra meg ha baby i løpet av 2021. Den var tung å svelge kjente jeg, og jeg føler akkurat nå et behov for å holde litt avstand. Konstant babyprat og at det er så fantastisk at de skal ha permisjon samtidig og hvor herlig det skal bli er noe jeg verken kan relatere til eller ønsker å høre om akkurat nå.

Det som er så rart er at jeg ikke ble skuffa eller lei meg når mensen kom denne gangen, det var så forventet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (På 9.2.2021 den 19.07):

Begynte å tenke på dette med EL-slim, det har jeg ikke hatt så vidt jeg vet. Er det da sånn at det er vanskeligere for svømmerne å nå fram til egget? Og er det noe man kan bruke for å fremme dette magiske slimet?

EL-slim må til for at soldatene skal finne veien ja. Jeg var en god stund bekymret for dette selv, for EL-slim er fraværende hos meg. Men gynekologen trøstet meg med at alle har EL-slim. Noen har bare det langt oppi der. Så til tross for at jeg aldri har sett dette så har jeg blitt gravid 7 ganger, så akkurat den biten fungerer.

Herlighet, alle venninnene dine gravide! 😳 Det var jo helt sinnsykt da, at de har samlet seg sånn på 2021-året. Må si det er litt befriende med å være prøver i slutten av 30-årene for min del. Alle mine nærmeste har barn (noen små enda) og ingen gravide. Tvert i mot sånn at jeg nå går og håper og ønsker for de få jeg kjenner som er barnløs (ei ganske nær venninne + søster). Men jeg skjønner følelsene dine!! Jeg har vært borti en del av det samme selv for 10 år siden. Det er vondt ja... Men du kan trøste deg med at du SKAL bli mamma du også. Selv om det blir litt etter de andre. Så får du en liten baby når de andre sliter med ammeslutt, tilbake på jobb osv. Så kan de være misunnelige på deg ;) Egentlig kan jeg anbefale å ikke være gravid samtidig som vennene sine, for det er den ypperlige muligheten til å få NYE venner (bare denne hersens koronaen går over). Jeg har vært i barselklubb med bare fremmede med alle mine tre barn, og har skapt vennskap for livet der ❤️ Så det er ikke sånn at du trenger å være alene når det blir din tur å ha permisjon. Men jeg skjønner likevel at du syns det er sårt nå, spesielt før du selv har blitt gravid og høre på all babypraten. Stor klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så hyggelig med en oppdatering 😊 Kjekt dere har en plan for denne syklusen også, men håper du ikke må føle såpass på bivirkningene denne gangen 🤞

Såpass mange som er gravide på en gang 😱 Hva er sjansene for det? Det skjønner jeg kan bli litt mye.. 

Håper det snart blir din tur 🤞 Og jeg tror på det Amatariel sier, man kan nok få mange gode nye venner i barselsgruppene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Litt dårlig til å både svare andre og oppdatere dagboken min, men dagene går sånn i ett for tiden. Plutselig var vi inne i en ny pp, og torsdag til uka skal jeg gjennom ny UL for å se om folliklene responderer på Letrozolen. Til tross for nok en runde på trippel dose var bivirkningene milde denne gangen, hurra!😄 jeg leste på et annet forum om noen som hadde fått noe som het Crinone som støttemedisin for å hjelpe livmoren å ta i mot et befruktet egg. Kanskje noen her inne som har erfaring med dette og kan fortelle om det er noe som er vits i å foreslå for gyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at dagene går litt i ett da, spesielt om det betyr at de går fort 🙈

Så bra at det ikke har blitt så mye bivirkninger i denne runden! Blir spennende å høre åssen UL og gyntime har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...