Gå til innhold

Babydrømmen


Gjest 1_Ava_1

Anbefalte innlegg

Jeg skimter noe jeg og! Håper det er ovitrelle som var ute av kroppen på morgenen og at nå begynner kroppen selv å produsere hcg 🤞 Spennende å se hvordan det utvikler seg til imorgen 😊

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (25 minutter siden):

Jeg skimter noe jeg og! Håper det er ovitrelle som var ute av kroppen på morgenen og at nå begynner kroppen selv å produsere hcg 🤞 Spennende å se hvordan det utvikler seg til imorgen 😊

Takk @Atticmess☺️💖 jeg håper så inderlig, men nå har murringene begynt å melde sin ankomst, selv om det er i tidligste laget synes jeg. Mulig Ovitrellen hindrer en del vanlige symptomer mellom eggløsning og mens, jeg har ikke hatt noen symptomer på verken det ene eller andre før i dag, bortsett fra mengder av utflod de siste dagene🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, litt rart med murringer, men er jo vanskelig å vite? Og som du sier kan det jo være ovitrelle som påvirker det også 🤔 Er ikke lett med denne ventingen før IKM 🙈 Håper veldig på dine vegne 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! 

Hvor mange dpo var du nå? 🤔 Husk at murringer kan også være tegn på et befruktet egg som utvikler seg inni der 🤞😊 Hvertfall hvis det var unaturlig tidlig for deg å være, så gir det meg et lite håp. Jeg ser streken på test nr 2 jeg også, om enn så svak den er 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Niny skrev (59 minutter siden):

Spennende! 

Hvor mange dpo var du nå? 🤔 Husk at murringer kan også være tegn på et befruktet egg som utvikler seg inni der 🤞😊 Hvertfall hvis det var unaturlig tidlig for deg å være, så gir det meg et lite håp. Jeg ser streken på test nr 2 jeg også, om enn så svak den er 😄

Jeg er 9 dpo trooor jeg! Hadde litt diffuse el-smerter etter Ovitrelle😊

Håper du har rett!! Jeg skal i alle fall fortsette å teste de neste dagene uansett😃

Driver du å prøver også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (4 timer siden):

Hmm, litt rart med murringer, men er jo vanskelig å vite? Og som du sier kan det jo være ovitrelle som påvirker det også 🤔 Er ikke lett med denne ventingen før IKM 🙈 Håper veldig på dine vegne 🤞🤞🤞

Ovitrelle kan fort gi litt hodebry har jeg merket ja😅

Tusen takk, jeg heier på deg også🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1_Ava_1 skrev (16 minutter siden):

Jeg er 9 dpo trooor jeg! Hadde litt diffuse el-smerter etter Ovitrelle😊

Håper du har rett!! Jeg skal i alle fall fortsette å teste de neste dagene uansett😃

Driver du å prøver også?

Ja, er i pp8 nå troooor jeg (begynt å miste oversikten 🤷🏻‍♀️).. 

Tror EL kommer ca mandag/tirsdag. Etter mannens ønske skal jeg ikke teste noe denne mnd 🙈😅 

9dpo er så tidlig at jeg prøver å heie i noen dager til, hvis du har god lengde på lutealfasen 🎉🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

12 dager siden Ovitrelle, 10 dpo og blenda test..

Begynner å lure på om dette faktisk kommer til å bli noe av noen gang. Altså, jeg skjønner at mange har holdt på mye lengre enn oss, men hvis en regner sannsynlighet så er det 20-25% sjanse for graviditet/syklus. Jeg hadde denne gangen to store egg, så gyn ga oss doble sjanser denne runden, altså 40-50% sjanse for å kunne bli gravide. Jeg fikk også Ovitrelle denne syklusen. I tillegg var jeg hos gyn i november å spylte egglederne med kontrastvæske, noe som etter all sannsynlighet skal kunne øke sjansen for å bli gravid med opptil 30% i de tre påfølgende syklusene. Så til sammen skulle alt dette gitt en sannsynlighet på 70%-80% for å lykkes denne runden. Det hjelper tydeligvis ikke meg😔

88142BE2-BEF5-48C7-98D3-3970B5C7268A.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Amatariel skrev (2 timer siden):

Jeg heier på deg! :heiajente: Jeg bruker også ovitrelle nå, er spennede greier. 

Takk @Amatariel💖 håper du har bedre lykke enn meg🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Symptomene på verken det ene eller andre har heller ikke meldt seg denne pp, regner med at det skyldes Ovitrelle. Jeg bruker alltid å få ømme bryster like etter eggløsning og frem til mens, men denne gangen har det uteblitt. Det eneste symptomet på noe jeg kan tenke meg til er økt mengde utflod de siste dagene. I tillegg er jeg så varm på natten at jeg våkner av å være enten veldig klam eller svett, dette til tross for over -20 ute og vinduet oppe. I går kom på den andre siden mensmurringene, så da er det vel bare å vente på tante rød, spesielt med blenda tester i tillegg. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med blenda test :( :troest: Men jeg tror ikke helt % fungerer slik, eller har gyn. sagt det? Skal ligge på rundt 20% under optimale forhold. Jeg tenker litt sånn... hvis man blander 20% sprit med 20% så blir det ikke 40% sprit... om du skjønner metaforen min 😅

Jeg tror det er håp for deg fortsatt her! Min test da jeg ble gravid i sommer var også blenda på 10 dpo. Og murringer/symptomer må du ikke bry deg om. Det kan være både det ene og det andre! Jeg krysser hardt for deg!! 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Amatariel skrev (13 minutter siden):

Så kjedelig med blenda test :( :troest: Men jeg tror ikke helt % fungerer slik, eller har gyn. sagt det? Skal ligge på rundt 20% under optimale forhold. Jeg tenker litt sånn... hvis man blander 20% sprit med 20% så blir det ikke 40% sprit... om du skjønner metaforen min 😅

Jeg tror det er håp for deg fortsatt her! Min test da jeg ble gravid i sommer var også blenda på 10 dpo. Og murringer/symptomer må du ikke bry deg om. Det kan være både det ene og det andre! Jeg krysser hardt for deg!! 🤞

Gyn sa doble sjanser, så da tok jeg utgangspunkt i sannsynlighetsregningen jeg brukte over her. Men jeg skjønner metaforen din🙈 bare lett å grave seg ned når alt på en måte skal ligge til rette og man bare ikke får det til uansett.

Takk for gode ord, jeg skal prøve å ta dem til meg☺️
Jeg fikk egentlig beskjed om å ikke teste før kommende mandag, så da tenker jeg kanskje å høre med gyn om det finnes andre eller flere muligheter for å booste prosessen. Jeg gruer meg sånn til nok en runde med trippel Letrozol, bivirkningene var så vonde😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg ❤

Jeg håper på at det bare er tidlig 🤞 Og hvis ikke tror jeg virkelig det vil bli deres tur snart! Men skjønner absolutt at det til tider er tungt å holde møtet oppe ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (6 timer siden):

Føler med deg ❤

Jeg håper på at det bare er tidlig 🤞 Og hvis ikke tror jeg virkelig det vil bli deres tur snart! Men skjønner absolutt at det til tider er tungt å holde møtet oppe ❤

Tusen takk for støttende ord❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Har brukt store deler av dagen i dag i tenkeboksen. Graviditet - eller frustrasjonen av å ikke bli det er det eneste som opptar meg for tiden, og jeg merker at det går utover samboer mest av alt. I dag sa han plutselig at han gledet seg til å bli foreldre, noe som egentlig burde fått meg til å juble, men i stedet fikk jeg klump i magen og greide ikke å si noe. All frustrasjonen min har gått utover han fram til nå, hvorfor den dumme kroppen min ikke funker og all klaging på kostnader i forbindelse med privat gyn og bivirkninger av støttemedisinene.. og alle tårene og frustrasjonen jeg har opplevd når den ene venninna etter den andre har kommet og fortalt om sine graviditeter den siste tiden. Nå har jeg sluttet å si noe som helst til han, jeg orker ikke. Forteller ikke en gang om testene. Jeg skulle så gjerne greid å zoome ut å tenke på andre ting, men dette er så himla altoppslukende! Enda verre når det er en ting en ikke vil dele med de rundt seg heller, hadde vært så deilig å kunne fått ut frustrasjonen sin til noen.

Driver å tenker på hva jeg skal spørre gyn om på mandag. Kanskje høre med henne om å få starte på Metformin? Når jeg søker rundt på nettet så ser det ut til at mange har god effekt. Jeg tenker også på det å fortsette på trippel dose Letrozol. Bivirkningene var helt grusomme, og jeg har lest om en del bivirkninger på Metformin også. Disse to sammen høres forferdelig ut!😵 så er det den biten med å fortsette med Ovitrelle. Kostnadene med å kjøre nesten to timer og få utført UL og evt sette sprøyten, for så å betale i dyre dommer. Dette er et betydelig innhugg i økonomien, og dersom jeg må gjøre det over flere måneder tror jeg faktisk ikke jeg kan fortsette.

Mange tanker, men har ingen å dele dem med, så da går det utover dagboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen @1_Ava_1, hvordan går det med deg i dag?

Jeg skjønner godt at kverna går, er mye å skulle forholde seg til, og ikke så lett å bære på alene. 

Har gyn sagt noe om mulighetene deres til å bli gravid uten hjelpemidlene? Kan det være en mulighet å prøve en periode uten medisiner og tilhørende bivirkninger, og ta dette innimellom? Eventuelt kun gå på en av dem som sikrer stabil syklus i en periode?

Du har ikke en god venninne du kan dele dette med så du har noen som kan støtte deg og som vil lytte?

Heier på deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (11 timer siden):

Jeg skulle så gjerne greid å zoome ut å tenke på andre ting, men dette er så himla altoppslukende!

Det kan jeg relatere meg til ja! Er helt umulig å tenke på andre ting...

Håper og tror du ikke må holde på i månedsvis med kostbar behandling :hug: Det er nok bare et spørsmål om tid før det blir klaff! Hva er det slags bivirkninger du får av letrozol? Nå har jeg ikke vært på trippel (bare dobbel), men jeg har ikke kjent noe. Ikke av metformin heller. Ikke sikkert du reagerer på den? Metformin er forresten veldig billig. Jeg ville nok hørt med gynekologen om det kan være en idè å bytte medisin? Det var metformin min spesialist satt meg på først. Da får jeg en grei syklus med EL. Letrozol fikk jeg fordi jeg ville ha EL litt tidligere enn jeg hadde før. Så jeg ville nok pushet på å få metformin, evnt. kanskje en enkel dose letrozol i tillegg. Skader ikke å høre hva hun mener om idèen i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg forstår deg veldig godt. Det er altoppslukende. Vanskelig å ikke tenke på det hver time, hver eneste dag. 

Får bare krysse fingrene for neste måned :) Hvor mange dpo er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Amatariel skrev (5 timer siden):

Det kan jeg relatere meg til ja! Er helt umulig å tenke på andre ting...

Håper og tror du ikke må holde på i månedsvis med kostbar behandling :hug: Det er nok bare et spørsmål om tid før det blir klaff! Hva er det slags bivirkninger du får av letrozol? Nå har jeg ikke vært på trippel (bare dobbel), men jeg har ikke kjent noe. Ikke av metformin heller. Ikke sikkert du reagerer på den? Metformin er forresten veldig billig. Jeg ville nok hørt med gynekologen om det kan være en idè å bytte medisin? Det var metformin min spesialist satt meg på først. Da får jeg en grei syklus med EL. Letrozol fikk jeg fordi jeg ville ha EL litt tidligere enn jeg hadde før. Så jeg ville nok pushet på å få metformin, evnt. kanskje en enkel dose letrozol i tillegg. Skader ikke å høre hva hun mener om idèen i alle fall.

Du er så klok @Amatariel, alltid godt når du tar deg tid til å svare💕

Bivirkningene jeg får av Letrozol er først og fremst hodepine, og den er ekstrem. I tillegg er det helt sjuke hetetokter mange ganger om dagen og magesmerter samt dårlig mage gjennom hele runden. Jeg merket heller ikke noe til det på dobbel dose faktisk, først nå på trippel at jeg virkelig fikk kjenne på det😵

Jeg skal absolutt høre om muligheten for Metformin når jeg snakker med henne i morgen. Jeg har lest et sted om at i Danmark er de veldig på tilbudssiden med å gi Metformin til de med PCOS, og det er jo uansett ikke en «farlig» medisin slik jeg ser det. Hvordan går det med deg i dpo-land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...