Gå til innhold

Babydrømmen


Gjest 1_Ava_1

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med deg? 😊 

Blir spennende å høre hvordan det har gått etter UL i morgen, håper kroppen har respondert godt på letrozolen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (12 timer siden):

Hvordan går det med deg? 😊 

Blir spennende å høre hvordan det har gått etter UL i morgen, håper kroppen har respondert godt på letrozolen 🤞

Takk som spør!💕 jeg har det fint, har mye å gjøre om dagen og har trengt litt pause fra forumer og googling. Jeg har ikke rukket å lest meg opp på deres dagbøker enda, hvordan går det med deg da?☺️
 

Jeg er spent på morgendagen! Har hatt diffuse EL-smerter gjennom hele dagen og tok en test fra Babyplan i dag som veldig snart er positiv! Håper bare jeg rekker å få satt Ovitrelle i morgen likevel, men, hey! EL så tidlig har jeg ikke hatt før😅 blir uansett greit å få snakket med gyn i morgen, om jeg får satt sprøyten eller ikke. Merker at det samler seg mange spørsmål og tanker gjennom en pp🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det går fint! Deilig med en liten pause fra prøvingen, det er vell fortjent. Nyt det så lenge du klarer 😊

Lover godt at testen er nesten positiv i dag, burde jo være perfekt timing for ovitrelle det 😊 Og så flott med tidlig el! Det er jo helt supert!

Huff ja, jeg har tusen spm selv 🙈 Kan se for meg at det er kjekt sånn sett med jevnlig kontakt med gyn, må jo være litt beroligende? 😊

Går ganske fint med meg nå. Hjelper veldig å starte opp en ny syklus, syns de siste dagene når man er ganske sikker på at det ikke har gått er værst 🙈 Huff, er litt berg og dalbane for følelsene dette 😅

Lykke til imorgen. Spent på oppdatering 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Da var nok en time hos gyn vel gjennomført☺️ Kjente på murringer i går kveld (cd13) og EL-test viste da på god vei til positiv. La inn aksjer både i går kveld og i dag tidlig for å være på den sikre siden. Tok deretter en ny EL-test som var helt klart positiv😃 altså på cd14! Hurra🥳 fortalte dette til gyn som ble veldig glad for at kroppen tydeligvis greide å ordne opp selv. UL viste nok en gang to store folikler, denne gangen en på hver side på henholdsvis 22 og 24 mm. Hun mente at Ovitrelle kanskje ble satt for tidlig sist selv om folliklene var store, men da var EL-testene i forkant klart negative. Ble derfor enig om å sette sprøyten nå, og murringene har økt i styrke kan man vel si😅 har hatt EL-slim både i går og i dag, noe jeg har vært bekymret for tidligere siden det har vært fraværende. Ååå, som jeg håper på klaff denne pp🤞🏻🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Amatariel skrev (6 timer siden):

Håper du får en fin time hos gyn. i dag og et egg er klart og modent! :duskedame:

Tusen takk, oppdatering har kommet☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (19 timer siden):

Så bra det går fint! Deilig med en liten pause fra prøvingen, det er vell fortjent. Nyt det så lenge du klarer 😊

Lover godt at testen er nesten positiv i dag, burde jo være perfekt timing for ovitrelle det 😊 Og så flott med tidlig el! Det er jo helt supert!

Huff ja, jeg har tusen spm selv 🙈 Kan se for meg at det er kjekt sånn sett med jevnlig kontakt med gyn, må jo være litt beroligende? 😊

Går ganske fint med meg nå. Hjelper veldig å starte opp en ny syklus, syns de siste dagene når man er ganske sikker på at det ikke har gått er værst 🙈 Huff, er litt berg og dalbane for følelsene dette 😅

Lykke til imorgen. Spent på oppdatering 😊

Jeg skal prøve å ikke teste meg i hjel de neste to ukene🙈 håper jeg greier å tenke på litt andre ting, men det er jaggu ikke lett😅 har i alle fall vært godt med ei litta pause fra alle tankene omkring prøving og graviditet den siste tiden.

Jeg synes det er helt topp med jevnlig kontakt med gyn, hun mener jo at vi har alle odds på vår side for å faktisk få det til, og det hjelper!

Enig! De dagene der man bare venter på at den hersens mensen skal komme er fryktelig tunge. Men så lenge man da greier å omstille seg til ny pp så går det jo oftest greit likevel☺️ Håper vi snart får positive tester begge to🤞🏻💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med to store fine folikler 😊 Spennende med ovitrelle igjen da. Hørtes jo lovende ut dette 😊🤞

Ikke like lett å unngå å teste da 🙈 Er litt for spennende. Men sikkert deilig om du klarer å distansere deg litt fra prøvingen også i dpo-land, kanskje dagene går litt fortere da 🤞

Når startet du å gå jevnlig til gyn..? Jeg tror jeg skal prøve å holde ut noen mnder til så jeg eventuelt runder året før jeg tar neste tur til gynekolog. Men merker det tærer mer og mer for hver prøveperiode nå.

Nei, nå heier jeg på oss. Syns absolutt det er vår tur nå 🤞😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :) Vi ligger ganske likt ann :)

Jeg satt Ovitrelle tirsdag kveld så regner el i dag og 1 dpo i morgen :) Hos meg ble egget målt til 15 mm på mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (7 timer siden):

Så gøy med to store fine folikler 😊 Spennende med ovitrelle igjen da. Hørtes jo lovende ut dette 😊🤞

Ikke like lett å unngå å teste da 🙈 Er litt for spennende. Men sikkert deilig om du klarer å distansere deg litt fra prøvingen også i dpo-land, kanskje dagene går litt fortere da 🤞

Når startet du å gå jevnlig til gyn..? Jeg tror jeg skal prøve å holde ut noen mnder til så jeg eventuelt runder året før jeg tar neste tur til gynekolog. Men merker det tærer mer og mer for hver prøveperiode nå.

Nei, nå heier jeg på oss. Syns absolutt det er vår tur nå 🤞😊

Alt ser ut til å ligge til rette for oss, men fortsatt så er det jo mye som skal til for at det skal klaffe😬

Jeg gikk første gang til gyn i november, men da hadde vi kun prøvd i 3 mnd. Fikk da påvist PCOS, skylte egglederne og begynte på Letrozol. Holdt ut i 2 mnd før jeg på ny tok kontakt og fikk oppfølging med UL, så kun to måneder på rad nå at jeg har vært hos gyn😊 for min del har det vært en stor trygghet, men nå nærmer jeg meg 30 og føler at klokka tikker selv om det høres dramatisk ut😅 Husker jeg sa til samboer at jeg heller ville at vi skulle til fertilitetsutredning tidlig i løpet i tilfellet noe var galt slik at vi isåfall kunne få hjelp fortere☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Dame1989 skrev (2 timer siden):

Så spennende :) Vi ligger ganske likt ann :)

Jeg satt Ovitrelle tirsdag kveld så regner el i dag og 1 dpo i morgen :) Hos meg ble egget målt til 15 mm på mandag. 

Så gøy! Jeg har hatt litt forumpause og har ikke fått lest dagboka di på en stund, men så gøy at du også har satt Ovitrelle igjen! Og på naturlig syklus denne gangen vel?😃 jeg spurte gyn om dette med størrelsen på foliklene og hun sa at mine muligens trengte å bli veldig store for å fungere best, jeg hadde jo to på ca 20 mm forrige gang, men det var ikke nok til å slå ut på EL-tester for min del🤷🏻‍♀️ Din follikel er vel helt innenfor normalen så vidt meg bekjent i alle fall😊 har du EL-symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (4 timer siden):

Så gøy! Jeg har hatt litt forumpause og har ikke fått lest dagboka di på en stund, men så gøy at du også har satt Ovitrelle igjen! Og på naturlig syklus denne gangen vel?😃 jeg spurte gyn om dette med størrelsen på foliklene og hun sa at mine muligens trengte å bli veldig store for å fungere best, jeg hadde jo to på ca 20 mm forrige gang, men det var ikke nok til å slå ut på EL-tester for min del🤷🏻‍♀️ Din follikel er vel helt innenfor normalen så vidt meg bekjent i alle fall😊 har du EL-symptomer?

Naturlig syklus ja. Ifølge gyn kan de gi Ovitrelle fra 15mm og oppover. Jeg satt sprøyten over 30 timer etter gyn timen så tipper det rakk å vokse litt da :)

Jeg kjente kun noen svake krampe tak på høyre side i går kveld. Pleier egentlig ikke få noen el symptomer utenom el slim. 

Uten noen medisiner har jeg en del symptomer i dpo land. Men de gangene jeg har brukt medisiner har jeg ingen symptomer. 

Har du noen el symptomer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (7 timer siden):

Alt ser ut til å ligge til rette for oss, men fortsatt så er det jo mye som skal til for at det skal klaffe😬

Jeg gikk første gang til gyn i november, men da hadde vi kun prøvd i 3 mnd. Fikk da påvist PCOS, skylte egglederne og begynte på Letrozol. Holdt ut i 2 mnd før jeg på ny tok kontakt og fikk oppfølging med UL, så kun to måneder på rad nå at jeg har vært hos gyn😊 for min del har det vært en stor trygghet, men nå nærmer jeg meg 30 og føler at klokka tikker selv om det høres dramatisk ut😅 Husker jeg sa til samboer at jeg heller ville at vi skulle til fertilitetsutredning tidlig i løpet i tilfellet noe var galt slik at vi isåfall kunne få hjelp fortere☺️ 

Håper flaksen slenger seg på også 🤞 Hadde vært gull om det gikk denne prøveperioden! 

Jeg kjenner på at klokka tikker allerede, så forstår deg godt sånn sett.. Jeg nærmer meg ikke 30 helt enda, men lurer litt på om jeg har lyst på 3 barn, og da merker jeg at klokka tikker på bakgrunn av det. Hvertfall hvis prøvingen skal ta like mye tid hver gang 😔 Menmen, vi får gjøre vårt beste og stå i det, forhåpentligvis blir vi belønnet med den familien vi ønsker oss ❤

Endret av Atticmess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Whooo så bra!! To klare og fine egg! Kjempebra! :klemmer: Nå blir det utrolig spennende fremover. Kommer du til å teste ut ovitrelle slik at du vet når testen blir negativ igjen etter denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Amatariel skrev (13 minutter siden):

Whooo så bra!! To klare og fine egg! Kjempebra! :klemmer: Nå blir det utrolig spennende fremover. Kommer du til å teste ut ovitrelle slik at du vet når testen blir negativ igjen etter denne?

Tusen takk💕 gyn hadde mer tro på egget på venstre side, hun sa det var mer spenst i det, men glad for to likevel jeg☺️ Det andre egget forklarte hun som en stor ballong som lufta sakte men sikkert ble sluppet ut fra. Det kan vel bety at det har gått hull på follikelen også, så trenger ikke være negativt☺️
Jeg testet i går med vanlig g-test for å være sikker på at Ovitrellen hadde blitt tatt opp, og testen var heldigvis positiv. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre enda, en del av meg ønsker bare å leve i uvissheten i 14 dager, men kontrollfriken i meg sier at jeg skal teste den ut🙈 kanskje jeg bare tester om 8-10 dager for å se og deretter venter til ikm. Jeg aner ikke😅

Hvordan går det med deg? Jeg har hatt litt forumpause og har derfor ikke fått lest så mange dagbøker enda☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner problemstillingen, har vært igjennom den noen ganger nå. Tok bl.a ovitrelle sist syklus selv. Jeg ender alltid opp med at jeg vil VITE. Om jeg vil teste på 9-11dpo liksom så vil jeg vite at det ikke er sjanse for ovitrelle-rester. Så derfor har jeg testet ut medisinen som har blitt blenda hos meg rundt 7 dpo. 

Går ikke sånn kjempebra her, for er ikke gravid ennå og tiden min bare renner ut. Bare 3-4 sykluser igjen å gjøre det på før mannen min (og jeg) sier stopp. Men jeg har forhåpentligvis EL i neste uke 🤞 Skal til gyn på mandag og se på egg, og kanskje få ovitrelle igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 1_Ava_1
Amatariel skrev (På 26.2.2021 den 10.11):

Ja jeg skjønner problemstillingen, har vært igjennom den noen ganger nå. Tok bl.a ovitrelle sist syklus selv. Jeg ender alltid opp med at jeg vil VITE. Om jeg vil teste på 9-11dpo liksom så vil jeg vite at det ikke er sjanse for ovitrelle-rester. Så derfor har jeg testet ut medisinen som har blitt blenda hos meg rundt 7 dpo. 

Går ikke sånn kjempebra her, for er ikke gravid ennå og tiden min bare renner ut. Bare 3-4 sykluser igjen å gjøre det på før mannen min (og jeg) sier stopp. Men jeg har forhåpentligvis EL i neste uke 🤞 Skal til gyn på mandag og se på egg, og kanskje få ovitrelle igjen.

Jeg skjønner hva du mener med å ville vite underveis, ja! Spørs om jeg kommer til å gjøre det samme🙈 tiden går så ulidelig sakte!

Uff, nå synes jeg oppriktig synd på deg! Imponert over at du greier å tenke så fornuftig at du har satt en grense på hvor lenge dere skal prøve, det kan ikke være lett❤️ Jeg skal følge med dagboken din og krysse fingrene for et stort egg og påfølgende Ovitrelle på mandag🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (På 26.2.2021 den 7.27):

Håper flaksen slenger seg på også 🤞 Hadde vært gull om det gikk denne prøveperioden! 

Jeg kjenner på at klokka tikker allerede, så forstår deg godt sånn sett.. Jeg nærmer meg ikke 30 helt enda, men lurer litt på om jeg har lyst på 3 barn, og da merker jeg at klokka tikker på bakgrunn av det. Hvertfall hvis prøvingen skal ta like mye tid hver gang 😔 Menmen, vi får gjøre vårt beste og stå i det, forhåpentligvis blir vi belønnet med den familien vi ønsker oss ❤

Jeg har også tenkt på om prøvingen vil ta like lang tid hver gang, da kan dette bli problematisk hvis jeg vil ha flere enn to i alle fall🙈 håper kroppene våre snart skjønner at de skal ta i mot frøet, så får vi satse på at den ikke glemmer den samme oppgaven til neste gang😅💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Shitt påmfritt så vondt jeg har hatt i natt!!🤯 smerter som har kjentes ut som et stramt belte rundt eggstokkområdet fra i går ettermiddag, men i natt og i dag tidlig var det som en helt ny dimensjon. Det kjentes ut som at noe tok tak i livmoren på hver sin side og rev den fra hverandre. Jeg hadde så vondt at jeg lå å hyla og gråt i senga. Måtte få samboer til å hente både Paracet og varmeflasker, og etter en laaaang stund slapp det verste taket. Jeg lurer sånn på hva det var. Ovitrellen? Eller noe annet galt med meg? Googler meg ihjel, men ikke hørt om noen som har opplevd denne typen smerter før😳

Denne gangen er kroppen helt annerledes mtp Ovitellen enn sist også. Jeg hadde absolutt ingen symptomer sist, nå er i tillegg til magesmertene brystene og da spesielt brystvortene sjukt ømme og stive. Merkelig hvordan kroppen reagerer🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de siste 3 mnd hatt sterke smerter i noen timer før EL har skjedd, og når egget har sluppet så har nipplene blitt umåtelig ømme. Etter ca 2 dager så vond at ingenting får komme borti uten å ynke meg, før det letter og er vekke igjen etter 4 dager. Har tempet og fått bekreftet at dette kommer i forbindelse med at egget slipper. 

Håper det var kroppen som gav et tegn til at ett, kanskje til og med begge to! eggene slapp og er nå klar for action 🙈😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...