Gå til innhold

Babydrømmen


Gjest 1_Ava_1

Anbefalte innlegg

Gjest 1_Ava_1

Da var det min tur til å opprette en prøvedagbok☺️ Har lest gjennom mange av de andre her inne og synes det er fint å ha et sted hvor å sortere tankene litt.

Litt om meg; Jeg er i slutten av 20-årene og har stått på p-piller siden 14-års alderen. I mai bestemte jeg meg for å slutte på pillene, mest på grunn av at jeg var Hormonella deluxe mens jeg stod på dem, men også for å forberede kroppen på veien videre. Samboer og jeg har i lengre tid snakket om å stifte familie, og i august bestemte vi oss for å begynne å prøve.

Jeg trodde jeg var en av de heldige som fikk tilbake normal syklus med en gang da jeg de første to månedene hadde sykluser på 27 dager og tydelige eggløsningssmerter på dag 14. Den gang ei.. syklusene ble etter det plutselig lengre, opptil 45 dager, og eggløsningssmertene varte i flere dager fra ca dag 20 og utover. Jeg brukte CB dobbel hormonindikator og fikk blinkende smilefjes opptil 11 dager før det ble statisk. Håpet sank i takt med antall negative graviditetstester som ble tatt de påfølgende månedene, og samboer og jeg valgte derfor å gjennomføre en privat fertilitetsutredning allerede etter tre måneders aktiv prøving. Prøven han avleverte var perfekt! Undersøkelsen av meg viste mange små egg, og jeg ble på grunn av dette samt lange sykluser diagnostisert med PCOS. Ingen av de andre negative følgene av PCOS var der i form av overvekt, uønsket hårvekst, kviser o.l. Blodprøvene var fine. Gyn gav meg resept på dobbel dose Letrozol for å forsøke å modne folikler og å korte ned syklus. I tillegg ble eggledere skylt gjennom med kontrastvæske for å se at det var fri passasje, noe det var.

Jeg har siden dette brukt dobbel dose Letrozol fra syklusdag 3-7 og syklusene har per nå stabilisert seg på ca 32 dager. EL-test har vist max fertilitet på dag 19/20, men jeg vet ikke om jeg stoler på at EL har funnet sted likevel. G-testene er i alle fall fortsatt blendahvite, og jeg tok på ny kontakt med gyn der jeg beskrev situasjonen. Hun ba meg prøve trippel dose Letrozol denne måneden og komme inn til UL mellom cd 13-15 for å se om det var noen folikler i modning. Dette blir første UL etter oppstart på tablettene, og undersøkelsen finner sted i morgen! Gyn nevnte også muligheten for å eventuelt sette eggløsningssprøyte og jeg er veldig spent og nervøs for hva de finner ut.

Jeg har alltid hatt en følelse av at jeg kom til å ha problemer med å bli gravid, jeg bare håper at dette ikke stemmer.

Dette ble langt ser jeg🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 1_Ava_1

Da var UL vel gjennomført på cd14. Grudde meg veldig i forkant. Hadde på forhånd tatt eggløsningstester både fra Babyplan og CB (dobbel hormonindikator) som begge var negative, så jeg hadde ikke mye tro på at heller ikke trippel dose hadde funka. Vel, så feil kan man ta! To folikler på venstre side på henholdsvis 19 og 20 mm, ingen på høyre side, heldigvis! Fikk satt Ovitrelle, så nå er det bare å legge inn masse aksjer de neste dagene😍 må si jeg er spent, lurer på om sjansen for tvillinger er mye større nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende! Er jo en passe god følelse å ta feil i slike tilfeller kan jeg tenke meg 😊 

Høres ut som om dere har hatt en litt tøff prøverstart, håper dere ikke må vente mye lengre nå før den lille spiren gror ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

welcomwagon.gif.a0287dd72e49238e42e46a28746be594.gif

Velkommen som prøver og gratulerer med dagbok. Høres ut som du har kartlagt de problemene du har raskt og greit og det er jo kjempebra. Er nok bare et spørsmål om tid før du blir gravid nå, man må rett og slett ha en god dose flaks i dette gamet også. Selv om man gjør alt riktig så er det bare 20% sjanse å bli gravid.

Kos dere masse rundt EL-tid her nå, og masse lykke til! Jeg ble gravid første gang jeg forsøkte ovitrelle, så den har jeg god tro på 😊 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Amatariel skrev (På 26.1.2021 den 21.20):

welcomwagon.gif.a0287dd72e49238e42e46a28746be594.gif

Velkommen som prøver og gratulerer med dagbok. Høres ut som du har kartlagt de problemene du har raskt og greit og det er jo kjempebra. Er nok bare et spørsmål om tid før du blir gravid nå, man må rett og slett ha en god dose flaks i dette gamet også. Selv om man gjør alt riktig så er det bare 20% sjanse å bli gravid.

Kos dere masse rundt EL-tid her nå, og masse lykke til! Jeg ble gravid første gang jeg forsøkte ovitrelle, så den har jeg god tro på 😊 🤞

Tusen takk for fine ord @Amatariel💖 jeg håper så inderlig at du har rett!

Da du satte Ovitrelle, hadde du flere enn en moden folikkel hvis jeg kan spørre om det?😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (På 26.1.2021 den 8.35):

Oi, så spennende! Er jo en passe god følelse å ta feil i slike tilfeller kan jeg tenke meg 😊 

Høres ut som om dere har hatt en litt tøff prøverstart, håper dere ikke må vente mye lengre nå før den lille spiren gror ❤️

 

Tusen takk @Atticmess💖 prøver du også nå?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 1_Ava_1

En litt tung dag her i DPO-land. Eller, jeg tror i alle fall at jeg er i DPO-land nå. Opplevde stølhet og følelsen av et slags belte rundt hofteområdet på tirsdag og frem til onsdagsmorgen. Likevel blir jeg usikker på om jeg i det hele tatt har hatt eggløsning. Var sikker på at eggløsningssmertene etter Ovitrelle kom til å gjøre sabla vondt, men nei, kun ubehag. Ingen endring av utflod som jeg har lagt merke til verken før eller etter, ingen ømme pupper, ingenting🤷🏻‍♀️
Det som gjorde dagen ekstra tung i dag var da nok en god venninne kunngjorde sin graviditet.. altså den tredje på 14 dager og ingen av dem har forsøkt lengre enn i max 3 måneder. Jeg gikk fullstendig i kjelleren. Jeg har så innmari lyst til å glede meg med dem, føler meg som et dårlig menneske, men jeg klarer ikke styre følelsene mine akkurat nå. Jeg har ingen tro på denne prøveperioden heller, hvorfor skal det gå denne gangen liksom. Dagene føles ut som en lang evighet før jeg kan teste etter Ovitrelle, og jeg er livredd for nok en skuffelse. Jeg beundrer virkelig de som har prøvd lenge og ikke gir opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (13 minutter siden):

Tusen takk for fine ord @Amatariel💖 jeg håper så inderlig at du har rett!

Da du satte Ovitrelle, hadde du flere enn en moden folikkel hvis jeg kan spørre om det?😊 

Nei, jeg mener at begge gangene jeg har satt ovitrelle så var det typisk ett egg  - som gynekologen sa "her er det et klart og fint egg". Så fikk ikke inntrykk av at det var flere egentlig.

Jeg er spent på UL på mandag, for jeg håper på ovitrelle igjen, og denne gangen går jeg på dobbel letrozol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1
Amatariel skrev (1 time siden):

Nei, jeg mener at begge gangene jeg har satt ovitrelle så var det typisk ett egg  - som gynekologen sa "her er det et klart og fint egg". Så fikk ikke inntrykk av at det var flere egentlig.

Jeg er spent på UL på mandag, for jeg håper på ovitrelle igjen, og denne gangen går jeg på dobbel letrozol.

Skjønner, det er veldig godt å høre gode erfaringer med medisinene i alle fall, det gir et snev av håp☺️ Men tøft når en føler at «alle» andre blir gravide...

Så spennende med UL! Jeg krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (På 29.1.2021 den 20.58):

Tusen takk @Atticmess💖 prøver du også nå?☺️

Ja, er selv prøver. Vært det i 8 mnder nå..

Hvordan går det i DPO-land?

1_Ava_1 skrev (På 29.1.2021 den 21.10):


Det som gjorde dagen ekstra tung i dag var da nok en god venninne kunngjorde sin graviditet.. altså den tredje på 14 dager og ingen av dem har forsøkt lengre enn i max 3 måneder. Jeg gikk fullstendig i kjelleren. Jeg har så innmari lyst til å glede meg med dem, føler meg som et dårlig menneske, men jeg klarer ikke styre følelsene mine akkurat nå. Jeg har ingen tro på denne prøveperioden heller, hvorfor skal det gå denne gangen liksom. Dagene føles ut som en lang evighet før jeg kan teste etter Ovitrelle, og jeg er livredd for nok en skuffelse. Jeg beundrer virkelig de som har prøvd lenge og ikke gir opp!

Jeg kjenner denne følelsen altfor godt selv.. Har ikke selv så mange venninner med barn/planlegger barn, men føler at overalt så hører man om disse som ble gravide med en gang. Da jeg hørte på relasjonspodden i jula så nevnte såklart de også hvordan de hadde fått det til på 2. PP, og at de hadde følt det som evighet. Syns du på ingen måte er et dårlig menneske for å føle på dette, vil tørre å påstå at du er helt normal 😊

Håper du slipper å bli skuffa ❤️🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

En litt tyngre dag i dag, uten egentlig noen god grunn. Har bare en følelse av at det ikke gikk denne prøveperioden heller. Kjenner fortsatt ingen symptomer, og magefølelsen min sier at jeg bare må begynne å omstille meg til ny prøveperiode allerede nå. Har begynt å tenke på muligheten for at de to store folliklene de fant på UL kan være tomme. Det lille håpet jeg hadde om at sjansen denne måneden var dobbelt så stor med to modne follikler har forsvunnet helt. Jeg vet ikke hva som gjør at tankerekka mi er så negativ, føler bare at at en positiv test er så fjernt at jeg ikke en gang greier å se for meg at det skjer noen gang. Måtte denne uka bare gå fort som fy sånn at jeg får unna den hersens graviditetstesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Tok en test på morgenurin i dag, 10 dager etter Ovitrelle, trolig 8 dpo. Ser antydning til en skygge så enten er Ovitrelle nå straks ute av kroppen eller så kan det være starten på noe. Tok en test på kveldsurin 6 dpo og fikk da en svak strek, så jeg holder en knapp på det førstnevnte på dagens test.

Bilde er fra testen i dag (tidligtest fra babyplan)

7AD02445-B9E3-48C8-8D56-DF6C8747E8D0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forvirrende med utslag pga ovitrelle. Du har ikke testet mellom 6DPO og idag?
Blir veldig spennende å se framover, håper veldig det er starten på noe 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 1_Ava_1
Atticmess skrev (14 minutter siden):

Litt forvirrende med utslag pga ovitrelle. Du har ikke testet mellom 6DPO og idag?
Blir veldig spennende å se framover, håper veldig det er starten på noe 😀

Ja, Ovitrellen gjør det ikke enkelt😅 testene frem til 5 dpo var ganske så tydelige, brukte tidligtester da også men de var såpass klare at det spilte ingen rolle om jeg testet på utvannet urin på kvelden. Jeg glemte helt å teste i går, forsov meg til jobb så da kokte det helt bort i kålen🙈

Tusen takk💖 jeg håper det snart sitter for oss alle. Synes jeg leser om mange som har fått negative tester denne måneden☹️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser streken ja, men blir jo helt umulig å vite om det er ovitrelle eller noe reellt. Derfor tester jeg nå hver eneste dag etter ovitrellen er satt - må vite når den blir blenda ;)
Men jeg vil jo si at dette gir HÅP. Kan absolutt være noe. Du må bare teste hver dag nå for å se om streken forblir/sterkere eller om den forsvinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1_Ava_1 skrev (18 minutter siden):

Ja, Ovitrellen gjør det ikke enkelt😅 testene frem til 5 dpo var ganske så tydelige, brukte tidligtester da også men de var såpass klare at det spilte ingen rolle om jeg testet på utvannet urin på kvelden. Jeg glemte helt å teste i går, forsov meg til jobb så da kokte det helt bort i kålen🙈

Tusen takk💖 jeg håper det snart sitter for oss alle. Synes jeg leser om mange som har fått negative tester denne måneden☹️

Så fort gjort å glemme seg 🙈 Blir spennende å se åssen det utvikler seg de neste dagene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 1_Ava_1
Amatariel skrev (5 timer siden):

Jeg ser streken ja, men blir jo helt umulig å vite om det er ovitrelle eller noe reellt. Derfor tester jeg nå hver eneste dag etter ovitrellen er satt - må vite når den blir blenda ;)
Men jeg vil jo si at dette gir HÅP. Kan absolutt være noe. Du må bare teste hver dag nå for å se om streken forblir/sterkere eller om den forsvinner...

Veldig lurt å teste hver dag ja, jeg kommer til å gjøre det neste gang😊

Jeg krysser alt jeg har for at streken er reell og fortsetter å teste🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 1_Ava_1

Dagens tester viser blendahvit test på morgenurin (bilde 1), men synes jeg kan skimte noe hvis jeg legger godviljen til på bilde 2 som ble tatt i det jeg kom hjem fra jobb (har holdt meg hele dagen). Trolig bare en skyggestrek i beste fall, men likevel🤷🏻‍♀️

Endret av 1_Ava_1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...