Gå til innhold

Noen fler som går over i DPO land nå?


Jente34

Anbefalte innlegg

Fame skrev (4 timer siden):

Jeg fikk positiv EL test på fredag, regner da med EL var i går ettermiddag. Kjente bittelitt stikk fra høyre eggstokk disse dagene, så kpm vel derfra. La inn aksjer i går kveld/natt. Er det for seint vil dere si? Ser sjansene er mindre på EL dagen enn dagen før, men jeg synes det virker logisk at sjansene er ganske gode på samme dagen egget slipper også   😐 Håper ikke det var for seint hvertfall

 

Lykkefrø skrev (3 timer siden):

@Fame Hurra for etterlengtet EL!! 🙌 Jeg fikk også "bare" selve EL-dagen og to dager før denne gangen. Skulle gjerne hatt kryss på dagen før også, men flere steder hvor jeg  har lest så ser det ut som de fleste mener man er mest fertil dagen før, og på selve EL-dagen. Så det skal være innenfor. :) Egget lever jo i rundt 24 timer, også leste jeg at de raskeste sædcellene kommer seg hele veien fra livmormunnen og til egget på 30-45 minutter!! :yvonne: 

Samme her! 3 og 2 dager før, og på selve dagen. Skulle også gjerne ha lagt inn noe dagen før, men samboer orket ikke😬 satser på at det holdt for oss alle 3🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9DPO og fortsatt blendahvit med babyplan normal test og makesure tidlig, nå er jeg tom for tester 😂 så da må jeg holde meg til å teste om noen dager neste gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuzsuZ skrev (1 time siden):

9DPO og fortsatt blendahvit med babyplan normal test og makesure tidlig, nå er jeg tom for tester 😂 så da må jeg holde meg til å teste om noen dager neste gang

Kjenner meg igjen, tester selv om jeg har sagt jeg ikke skal 😅 7DPO her. Fått litt kviser, brun spotting og litt ømme bryster. Egentlig slik jeg pleier være før mensen kommer 😕

Anonymkode: 9e5d4...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo. prøver å holde ut til torsdag, men tror nok det blir testing før. 

jeg blir alltid veldig kvalm i lutealfasen grunnet progesteronøkning. denne gangen føler jeg meg mye kvalmere enn normalt (men tror jeg føler det hver syklus). må minne meg på at jeg alltid blir kvalm..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lehangolta skrev (7 minutter siden):

Det er sikkert svart på ofte her, men hva betyr dpo og ikm? 😝 

Dpo betyr dager etter eggløsning (days past ovulation), og IKM viser til dagen man egentlig skal ha mensen (og forhåpentligvis får «ikke kommende mens»)

Anonymkode: a5754...e13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6dpo i dag, og ... jeg kjenner jo på ymse da 🤔. Halsbrann, stikking og murring i eggstokk-området og småuggen.  Så sier realisten i meg at det BARE er innbilning, ønsketenkning og helt tilfeldig, hele internett sier jo at man ikke kan kjenne noe så tidlig. Mens en annen del av meg tenker at det kan bety noe 😂 

Måtte de neste 5-6 dagene rase av sted, så jeg kan teste og få et svaaar 🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (2 timer siden):

9 dpo. prøver å holde ut til torsdag, men tror nok det blir testing før. 

jeg blir alltid veldig kvalm i lutealfasen grunnet progesteronøkning. denne gangen føler jeg meg mye kvalmere enn normalt (men tror jeg føler det hver syklus). må minne meg på at jeg alltid blir kvalm..

Så spennende!! Når tenker du at du skal teste? 🤞 Jeg pleier også å bli kvalm i lutealfasen, men har aldri hørt om andre som også blir det. Har tenk at det er pga progesteronproduksjon jeg også. 🙂 Merker at det er verre de dagene hvor tempen øker, og kan plutselig få kvalmebølger. Pussig greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 DPO

Nå kjenner jeg faktisk noe spennende! Helt nederst i magen kjennes det litt ømt. Som om man har holdt seg lenge, og endelig har fått tisse. Ser i notatene mine at jeg har kjent småmurringer rundt denne tiden tidligere, men dette er noe annet. 🤩 Håper det faktisk er noe annet, og at det ikke bare er jeg som overanalysere alle små ting nå. 🙏

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvi tvi @Lykkefrø!🥰

Jeg var sikker på at jeg skulle få tilsendt nye tester i dag, men ser at de ikke kommer før i morgen.. så frustrerende når jeg var innstilt på å få tatt en test i dag , 10 dpo. Sist jeg testa var 8 dpo og da var det ingen strek i sikte.. 

Jeg har alltid sett på meg selv som en relativt tålmodig person, men det må nok revurderes nå, føler jeg blir mer og mer utålmodig for hver prøveperiode 😅  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (4 timer siden):

Så spennende!! Når tenker du at du skal teste? 🤞 Jeg pleier også å bli kvalm i lutealfasen, men har aldri hørt om andre som også blir det. Har tenk at det er pga progesteronproduksjon jeg også. 🙂 Merker at det er verre de dagene hvor tempen øker, og kan plutselig få kvalmebølger. Pussig greier. 

klarte ikke å holde meg og tok en idag rett etter jeg skrev dette 🙈 blenda. visste jo egentlig det. har ikke tidligtest, så må kjøpe det også. prøver nå å vente til Onsdag hvertfall. 

pussige greier ja. har søkt masse på nett på norsk og engelsk. på helsesider står det at noen får det ved økende progesteron etter El og før mens. det forsvinner heldigvis ved mens, så håper jeg det ikke gir en indikasjon på evt svangerskapskvalme! 😊 

Endret av stAre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (2 timer siden):

7 DPO

Nå kjenner jeg faktisk noe spennende! Helt nederst i magen kjennes det litt ømt. Som om man har holdt seg lenge, og endelig har fått tisse. Ser i notatene mine at jeg har kjent småmurringer rundt denne tiden tidligere, men dette er noe annet. 🤩 Håper det faktisk er noe annet, og at det ikke bare er jeg som overanalysere alle små ting nå. 🙏

spennende, håper det er noe annet🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Kjenner meg igjen, tester selv om jeg har sagt jeg ikke skal 😅 7DPO her. Fått litt kviser, brun spotting og litt ømme bryster. Egentlig slik jeg pleier være før mensen kommer 😕

Anonymkode: 9e5d4...83c

Ahh litt tidlig for spotting eller? Man kan jo håpe.. men ja, skulle ønske jeg hadde litt mer tålmodighet. Har bestilt flere tester og kjøpte akkurat en clearblue tidlig test på apoteket nå for jeg bare mååååå teste 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner også masse av disse ‘boblene’ nederst i magen..kjennes ikke ut som vanlig luft, sikkert innbilning det også😅😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj.. da var den tidlig clearblue blenda også, men med kanskje 3 timers ikke konsentrert urin 9 DPO.. får beholde håpet en stund til. Men den skal jo være ganske nøyaktig den 5 dager før mensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De intense menssmertene jeg hadde i går har forsvunnet…. Har litt annerledes stikninger/smerter innimellom i dag, men ikke i nærheten av hvordan det var i går. Godt eller dårlig tegn mon tro?😫 I går føltes som dag 1 av mensen…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

stAre skrev (5 timer siden):

klarte ikke å holde meg og tok en idag rett etter jeg skrev dette 🙈 blenda. visste jo egentlig det. har ikke tidligtest, så må kjøpe det også. prøver nå å vente til Onsdag hvertfall. 

pussige greier ja. har søkt masse på nett på norsk og engelsk. på helsesider står det at noen får det ved økende progesteron etter El og før mens. det forsvinner heldigvis ved mens, så håper jeg det ikke gir en indikasjon på evt svangerskapskvalme! 😊 

Æsj, så synd med blenda test! :( Har hørt at tidligstrimlene fra babyplan ikke er noe bedre enn vanlig teststrimlene, så jeg vet ikke. Hvilke tidligtester er det du pleier å bruke? :) Krysser fingrene for at du får to fine streker på onsdag, og at dagen i morgen går fort! 

Ja, samme her. Føler meg ofte kvalm når tempen stiger, litt av og på hele lutealfasen og alltid veldig kvalm dagen jeg får mensen. Hm.. Litt godt å høre at det kanskje er vanlig det da. Har tenkt samme tanke som deg at det kan være en indikasjon på svangerskapskvalme, for hvordan blir det med svangerskapskvalme når man reagerer sånn på bare en brøkdel av progesteronet ved EL liksom?. 🙉 Vi får krysse fingrene for at det ble noe helt annet, og at det ikke blir så ille. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (1 minutt siden):

Æsj, så synd med blenda test! :( Har hørt at tidligstrimlene fra babyplan ikke er noe bedre enn vanlig teststrimlene, så jeg vet ikke. Hvilke tidligtester er det du pleier å bruke? :) Krysser fingrene for at du får to fine streker på onsdag, og at dagen i morgen går fort! 

Ja, samme her. Føler meg ofte kvalm når tempen stiger, litt av og på hele lutealfasen og alltid veldig kvalm dagen jeg får mensen. Hm.. Litt godt å høre at det kanskje er vanlig det da. Har tenkt samme tanke som deg at det kan være en indikasjon på svangerskapskvalme, for hvordan blir det med svangerskapskvalme når man reagerer sånn på bare en brøkdel av progesteronet ved EL liksom?. 🙉 Vi får krysse fingrene for at det ble noe helt annet, og at det ikke blir så ille. :) 

 har kjøpt make sure fra butikken tidlig og vanlig , de har multipack på  meny hvor jeg alltid handler, så lett å røske med. vi er i første offisielle PP, selv om jeg har vært uten prevansjon i 10mnd (hoppet av i svingen), så har kun testet av og til inntil nå (derfor ikke følt behov for stor innkjøp).

vi får være med godt mot, og ikke ta sorgene på forskudd 😁 viktigste er jo å få en liten spire, så får vi ta resten som det kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (40 minutter siden):

De intense menssmertene jeg hadde i går har forsvunnet…. Har litt annerledes stikninger/smerter innimellom i dag, men ikke i nærheten av hvordan det var i går. Godt eller dårlig tegn mon tro?😫 I går føltes som dag 1 av mensen…

håper det er godt tegn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gladlaksen skrev (På 10.10.2021 den 9.48):

9dpo idag! Tok en test i går, 8dpo som var blenda.. Bortsett fra litt murringer i går har jeg ikke kjent noen symptomer.. har ikke flere tester igjen så kan ikke teste idag, men venter en pakke levert fra billige-tester imorgen, mandag. Grugleder meg til å teste, håper så  iiiinderlig på to streker! tvi tvi for oss alle 🥰

Rakk du å teste idag eller venter du til i morgen? 

tvi tvi til deg 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...