Huderreder. Skrevet 19. januar 2021 #1 Skrevet 19. januar 2021 (endret) . Endret 24. januar 2021 av Huderreder. 5
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #2 Skrevet 19. januar 2021 Det holder med de 19 ukene han får som fedrekvote. Som mor hadde jeg aldri gitt meg på at far skal ha mer enn det han må. Anonymkode: 145c6...8f0 48
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #3 Skrevet 19. januar 2021 Når mor må gå gravid, føde og amme synes jeg det er rimelig at hun får hele fellesperioden om hun ønsker det. Det er tross alt ikke så gøy i starten, når man skal prøve å gå til amming, søvn osv. Mye gøyere når ungen er større, har fått inn soverutiner, og kan spise litt annen mat, leke osv. Anonymkode: fd485...093 44
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #4 Skrevet 19. januar 2021 Hva med at dere først søker på en del og så søker på resten når dere ser hvordan det går? Eller at du har full perm ut halve fellesperioden også deler dere resten 50/50? Det er mange løsninger og det kan endres fortløpende. Med siste tror jeg vi sendte endringer 7 ganger eller noe. (Ikke fordi vi var ubeslutsomme, men hadde en komplisert fordeling og fikk sykdom +pleiepenger oppå det, så endret hver gang vi fikk godkjent pleiepenger) Anonymkode: a4207...769 2
Outlander Skrevet 19. januar 2021 #5 Skrevet 19. januar 2021 Bare la han ta den første våken natt helt alene TS. Etter dette kommer han til å ønske å gi bort ALLE perioder lol. 33
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #6 Skrevet 19. januar 2021 Del fellesperioden likt, det har vi veldig god erfaring med her i huset. Anonymkode: f7b59...00c 16
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #7 Skrevet 19. januar 2021 Hvis mor vil ha den er det både rett og rimelig at hun får det. Det er helt klart det beste for barnet også. Far er viktig for barn, men ikke de første 12 månedene. Anonymkode: 0c999...172 35
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #8 Skrevet 19. januar 2021 Mor trenger og burde få fellesperioden!! Anonymkode: 460be...a6d 32
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #9 Skrevet 19. januar 2021 Det er mange goder med å dele fellesperioden. Veldig fint for familien på sikt. Dessuten er det mulig å endre underveis. Kan jo ha som intensjon å dele, og heller endre om det ikke funker? Vi delte alle fellesperioder og syns det fungerte greit. Hadde begynt med litt mat og ellers pumpet jeg så far hadde melk. Tok ut ammefri så det ikke ble så langt intervall. Veldig fint at far får være litt i skyttergrava og ikke tror at man "bare" er hjemme med barn 😉 Anonymkode: 47240...0fd 16
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #10 Skrevet 19. januar 2021 Synes det er fint at far vil ta sin del. Mitt tips er å innføre flaske tidlig (med pumpet mm om du fullammer). Så slipper det å bli et problem. Min jente er 5 måneder nå, og det føles som et godt tidspunkt å starte på jobb igjen. Anonymkode: cd4c4...3e9 11
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #11 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det holder med de 19 ukene han får som fedrekvote. Som mor hadde jeg aldri gitt meg på at far skal ha mer enn det han må. Anonymkode: 145c6...8f0 Er bare 15 uker til hver, og så 16 man kan fordele som man vil. Her har far sagt at jeg tar det jeg vil/trenger og han tar de 15 som er hans. Han selv sier at det er jeg som må komme meg på beina igjen etter et hardt svangerskap og så fødsel. Veldig glad vi er enige i dette. Anonymkode: a5dbe...e17 13
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #12 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er bare 15 uker til hver, og så 16 man kan fordele som man vil. Her har far sagt at jeg tar det jeg vil/trenger og han tar de 15 som er hans. Han selv sier at det er jeg som må komme meg på beina igjen etter et hardt svangerskap og så fødsel. Veldig glad vi er enige i dette. Anonymkode: a5dbe...e17 Far har også rett på 2 uker rett etter fødsel. Jobber du i statlig sektor er disse ukene betalt. Litt verre i privat næringsliv. Så da blir det 17 uker samt at jeg enda har til gode å møte noen som ikke utvider perm med ferie. De fleste tar ut ferie i 3 til 5 uker etter perm, både mødre og fedre. Anonymkode: f6b36...8b7 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #13 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Far har også rett på 2 uker rett etter fødsel. Jobber du i statlig sektor er disse ukene betalt. Litt verre i privat næringsliv. Så da blir det 17 uker samt at jeg enda har til gode å møte noen som ikke utvider perm med ferie. De fleste tar ut ferie i 3 til 5 uker etter perm, både mødre og fedre. Anonymkode: f6b36...8b7 Her tar far ut ferie mens jeg har permisjon så vi faktisk får ferie sammen Anonymkode: a5dbe...e17 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #14 Skrevet 19. januar 2021 Huderreder. skrev (4 timer siden): Jeg og far blir ikke enig om fellesperioden. Han vil gjerne dele den 50/50 eller noe. Men det er jo ikke han som skal føde og amme osv..Jeg vet ikke hvor lang tid kroppen trenger på å komme seg etter fødsel og vet ikke om ungen kun tar pupp..Da har man jo et lite problem om man skulle måtte bytte midt uti og ingenting annet enn pupp er mulig..Vi har snakka om det her to ganger nå og begge ganger har endt i krangel..Skal sies at han og eks gikk fra hverandre så han fikk null perm, føles ut som han skal ta mest mulig nå siden han ikke fikk noe med sin første..Noen tips? Du får lære ungen å ta flaske da. Tipset mitt er å ikke være så jævlig egoistisk. Anonymkode: dc6e1...b18 9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #15 Skrevet 19. januar 2021 Jeg trengte lang tid på å komme meg etter fødsel. I tillegg til at jeg følte meg som en zombie etter uker med nok stop amming døgnet rundt. Ikke fader om jeg hadde gått ut i jobb igjen i det alt startet å føles lettere og jeg endelig kunne fullt ut nyte permisjonen. Anonymkode: 04eb2...673 25
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #16 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får lære ungen å ta flaske da. Tipset mitt er å ikke være så jævlig egoistisk. Anonymkode: dc6e1...b18 Hvorfor skal ungen læres å ta flaske? Pumpestyr er innmari mye mer tidkrevende enn å bare slenge ut puppen, og ingen baby som kan få mm bør få mme. Er det ikke far som er egoistisk her, son vil ha godene selv om han ikke har gjort noe av jobben? Anonymkode: 04eb2...673 42
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #17 Skrevet 19. januar 2021 Du kan si til far at den dagen han går gravid, føder og ammer så blir han den som får den lengste permisjonen. Kjenner jeg er glad for at jeg har en mann som anerkjenner alt jeg gikk gjennom, og som ikke insisterte på lenger permisjon. Anonymkode: 51178...cb7 27
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #18 Skrevet 19. januar 2021 Her skulle jeg gjerne gitt fellesperioden til far (men pga jeg jobbet deltid kunne vi ikke det). Jeg endte opp med fødselsdepresjon og ble sykemeldt fra permisjonen og mannen tok over. Med nestemann kommer mannen til å få hele fellesperioden. Folk er forskjellige! Har fått så mye både negative og positive kommenterer på at jeg vil gi så mye som mulig til far, gjør det som passer dere best. Husk at man er to om å få et barn, viktig å ikke glemme far Anonymkode: c8928...c97 5
Brunello Skrevet 19. januar 2021 #19 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan si til far at den dagen han går gravid, føder og ammer så blir han den som får den lengste permisjonen. Kjenner jeg er glad for at jeg har en mann som anerkjenner alt jeg gikk gjennom, og som ikke insisterte på lenger permisjon. Anonymkode: 51178...cb7 Sannheten er vel at han som de fleste andre menn ikke vil ha mer permisjon enn han må ha. Permisjon er tross alt ikke like hyggelig for menn. Vi har ikke barselgruppe å sosialisere med. Argumentene som fremføres i denne tråden støtter i alle fall opp om regulering av pappapermisjon. Menn vil normalt bare få så mange uker som loven gir de, samtidig som de fleste heller ikke vil ha spesielt mange uker. Så dersom man mener det er samfunnstjenelige at menn har en del uker, må man lovregulere det. 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #20 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor skal ungen læres å ta flaske? Pumpestyr er innmari mye mer tidkrevende enn å bare slenge ut puppen, og ingen baby som kan få mm bør få mme. Er det ikke far som er egoistisk her, son vil ha godene selv om han ikke har gjort noe av jobben? Anonymkode: 04eb2...673 Så får hun pumpe da. Poenget var å ikke låse ungen til å sutte på puppen. "Ikke gjort noe av jobben" han kan ikke velge å gravid. Anonymkode: dc6e1...b18 4
Anbefalte innlegg