Gå til innhold

Hvorfor tror ingen på at 40-åringer kan holde seg bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 1/19/2021 at 7:25 PM, AnonymBruker said:

Når man selv er under 30 så føles 30 som en dødsdom, livet er over, ting begynner å henge. Så da tenker mange at livet nærmest er over for de som er 40.

Anonymkode: b667b...e8b

 

19 hours ago, AnonymBruker said:

Ser unge jenter idag på sosiale medier som skriver at de gruer seg til de blir 30 og dermed gamle. Også noen tidlig i 20-åra som allerede sier de er slitne og gamle.

Trist tendens..

Anonymkode: d452c...1ae

 

12 hours ago, Birkebeineren said:

Alle damer 50+ er misunnelige på damer mellom 25-35

Damer mister verdien sin med alderen

Lol. Det som er synd er at mange jenter og kvinner kjøper dette narrativet.

 

Husker selv da jeg var 20 og eksen min (som da var 25) fant jeg en ny kjæreste som var 32. Jeg var helt lamslått og sjokkert over at han kunne finne seg en SÅ GAMMEL kjæreste, og synes det var helt vilt at han kunne være tiltrukket av en som var så gammel. Nå i ettertid ser jeg absolutt hvorfor, hun var utrolig pen, men der og da syntes jeg oppriktig hun så supergammel ut og at 32 nærmest var bestemor-materiale. 

Så jeg kan til en viss grad forstå de unge som er så besatt av å sammenligne 20 vs 40, og tar for gitt at enhver på 20 kommer best ut. Man ser bare rett og slett helt ulikt på det når man er 20. Bare vent.. 😉

 

 

Anonymkode: f0b17...24a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi jeg har til gode å se en 40-åring som ser 20 år yngre ut. Overhørte en kollega si "ingen tror at jeg snart blir 40", når jeg trodde hun var minst 45. Man kan være pen og sunn som godt voksen, men hele denne ideen om at man skal se ut som om man er mange tiår yngre er bare tull. 

Anonymkode: 7b2f0...c7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som synes det er vanskelig å se/vurdere hvor gamle folk er? Spesielt hvis man ser bort fra klær og hår. Mye sminke kan jo gjøre at en yngre person ser eldre ut, og en eldre person yngre ut. Jeg syns det er kjempevanskelig å vurdere på enkelte mennesker, om de er 35 eller 25. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR mange som nærmer seg eller er intidlig 40-årene TROR at de selv ser unge ut. Fordi de ser det ikke selv. Jeg selv er snart 40. Jeg får stadig høre at jeg ser ut om 26. At jeg ser mye yngre ut. Unge menn som gjerne er ti år yngre og mer prøver seg fortsatt på meg. Jeg ler bare av det. Men, jeg VET at jeg ikke ser så ung ut. Og det er heller ikke et mål.

Jeg har linjer. Ikke mange, og kanskje ikke like mange som en tilfeldig annen person på samme alder, men linjene er der. Og ingen ser ut som 20 år med linjer. Botox fikser det ikke, man ser like gammel ut fordi om. Bare stiv.

Det viktigste er ikke å unngå linjer men å se bra ut, og gjøre det beste ut av det man har. Vær voksen, moden, en elegant kvinne. Men alderen slipper du ikke unna uansett hva. Sol deg om du vil, linjene kommer raskere med sol. Men du lever bare en gang og livet er for kort.

Anonymkode: 53969...2e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så forresten en tråd på en Facebook-gruppe, hvor kvinner la ut bilder av seg selv med hvor de andre skulle gjette alder fordi alle liksom så så mye yngre ut enn hva de var. Altså... De fleste tror de ser yngre ut, men ser ut som sin alder eller eldre. Mens de proppa hverandre full av skryt, komplimenter og løgner. Mangler dagens førtiåringer forbilder? De fleste kler seg som en tyveåring og ser mer ut som trash, hva med å være sofistikert, velkledd, elegant og den damen man skal være? 

Anonymkode: 53969...2e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste jeg bryr meg om er alderen til en kvinne, egentlig. 

Eldre damer kan være så sykt ubehagelige. 

Når jeg møter unge jenter sukker jeg bare og tenker at det må være herlig å ha hele livet foran seg. 

Har opplevd eldre kvinner som går rundt og er sure som sitroner, og når de ser meg blir de plutselig helt pedo, med fingeren i munnen og greier. Tror den 68-generasjonen aldri ble helt voksen og ser på seg selv som unntak som ikke trenger å føre seg med verdighet. De skal bare ha verdighet fra andre, staten, osv, da blir de HISSIGE. Gross. 

 

 

Anonymkode: 89f5d...94c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er snart 40 og får hele tiden vite at jeg ser så ung ut. Jeg har ikke bedt om andres meninger og tenker aldri på det, men folk bare MÅ kommentere hvor ung jeg ser ut og at de håper de ser sånn ut når de blir 40, og de eldre kan si at jeg holder meg veldig bra. Kanskje jeg har babyface og en kropp som ikke forfaller så lett. Mange tror alt fra 20-28 og det er bare rart...men jeg vet jeg holder meg bra og har ingen linjer eller rynker i ansiktet. Jeg bruker aldri sminke. 

Når jeg ser venninne mine syns jeg de ser mye yngre ut enn meg, og ingen av de bruke sminke heller. De har heller ingen linjer eller rynker og holder seg ekstremt bra. Møtet jeg andre 40-åringer kan de se slitne og rynkete ut. De har kanskje et hardt og stressende liv, og har dårlig kosthold og vitaminmangler. 

Anonymkode: 3a002...824

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

 De fleste kler seg som en tyveåring og ser mer ut som trash, hva med å være sofistikert, velkledd, elegant og den damen man skal være? 

Anonymkode: 53969...2e1

Hva slags 40-åringer henger egentlig du med? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 time siden):

Hva slags 40-åringer henger egentlig du med? :klo:

Noen med litt mer klasse enn rånemiljøet i bygdenorge, kanskje? 

Anonymkode: 53969...2e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2021 den 13.21):

Jeg forstår ikke hvorfor det å "se ut som man er 20" automatisk skal være positivt. Jeg synes ofte kvinner over 30-40 ser mye bedre ut estetisk sett. Muligens fordi trekkene blir mer satt, mer stilsikre samt en mer grunnleggende selvtillit og trygghet. 

Kan selvsagt skyldes at jeg blir eldre og - men det er vel litt av poenget. Er det ikke bare helt greit at interessen stort sett følger ens egen utvikling? Og så får folk ha sine personlige preferanser i tillegg, da.

Og jeg har passert midten av 30-årene og blir oppriktig spurt om leg iblant fordi jeg ser barnslig ut noen ganger (blir ekstra tydelig om jeg kler meg litt for casual) - men jeg ser IKKE på dette som et kompliment.

Jeg har på ingen måte interesse av eller lyst til å se ut som jeg bare er 20 år gammel når jeg er 36. Samboeren min synes det er nesten flaut når noen tror aldersforskjellen vår er langt større enn den egentlig er (3 år), og det syens jeg og.

 

Eksempler av folk som er finere som førti enn tjue; (jada, vet dette ikke er "folk flest", men poenget er mer markert ansikt og noe med blikket/holdningen som endres): 

gil.thumb.jpg.e74859eeb4e3e0741b299ede1d619ab3.jpgang.jpg.b2f3a1899b9eafede2a2e6f36b11f5f5.jpg

Anonymkode: f0b17...24a

Man ser tydelig at Angelina J har operert nesa og garantert resten av fjeset også.  Ikke noe vits i å sammenigne vanlige folk med superkjendiser. Blir som å sammenligne champagnebrus med Moet et Chandon. 

Anonymkode: 6133e...613

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Birkebeineren skrev (På 20.1.2021 den 23.14):

Alle damer 50+ er misunnelige på damer mellom 25-35

Damer mister verdien sin med alderen

Haha, at kvinner over 50 er misunnelige på yngre kvinner har jeg fått oppleve. Jeg fikk kjæreste i fjor, og han er 20 år eldre. To av eksene hans, som er over 50, ble rasende og sendte meg mange stygge meldinger. Det stakk nok at han hadde funnet kjærligheten med noen mye yngre enn dem selv. ;)

Anonymkode: 872a7...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det siste jeg bryr meg om er alderen til en kvinne, egentlig. 

Eldre damer kan være så sykt ubehagelige. 

Når jeg møter unge jenter sukker jeg bare og tenker at det må være herlig å ha hele livet foran seg. 

Har opplevd eldre kvinner som går rundt og er sure som sitroner, og når de ser meg blir de plutselig helt pedo, med fingeren i munnen og greier. Tror den 68-generasjonen aldri ble helt voksen og ser på seg selv som unntak som ikke trenger å føre seg med verdighet. De skal bare ha verdighet fra andre, staten, osv, da blir de HISSIGE. Gross. 

 

 

Anonymkode: 89f5d...94c

Hæ? Er du mann og blir sjekka opp av 70-80-åringer? For det er i den alderen 68-generasjonen er nå.

Anonymkode: f83eb...13c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Noen med litt mer klasse enn rånemiljøet i bygdenorge, kanskje? 

Anonymkode: 53969...2e1

Hvis de fleste 40-åringene du kjenner kler seg som trash er det vel ikke akkurat klasse som beskriver miljøet du henger i? 🤭 Det er du som sier at 40-åringer kler seg som 20-åringer og trash, da må det jo være miljøet ditt som er spesielt. Kjenner ikke sånne 40-åringer jeg. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, at kvinner over 50 er misunnelige på yngre kvinner har jeg fått oppleve. Jeg fikk kjæreste i fjor, og han er 20 år eldre. To av eksene hans, som er over 50, ble rasende og sendte meg mange stygge meldinger. Det stakk nok at han hadde funnet kjærligheten med noen mye yngre enn dem selv. ;)

Anonymkode: 872a7...651

Jeg har selv en eldre partner, og ærlig talt, ingen bør være misunnelig for at jeg har funnet en eldre mann. 😂 Jeg elsker mannen min altså, og vi har det innmari bra, men aldersforskjellen er jo en ulempe og kommer alltid til å være det. Disse 50-åringene burde jo heller synes synd på deg (evnt gi faen). 

Jeg kunne skjønt at noen er misunnelig på han, men å være misunnelig på den unge dama som fant seg en gammel fyr? Neh... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, noen har babyface lenge, men andre ikke og ser dermed eldre ut. Man kan være like flott uansett alder. 

Anonymkode: 3a002...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som alltid får høre hvor ung jeg ser ut. Altså, jeg pusher 50 med stormskritt men har åpenbart vært heldig med gener og solkremforbruk. Men når folk poengterer hvor ung jeg ser ut, er det av typen "du ser ut som slutten av 30-åra, 40 kanskje". Så ja, jeg ser yngre ut enn jeg faktisk er, men jeg ser da ikke ut som en 20-åring. Det er helt uoppnåelig, og ikke har jeg interesse av å se så ung ut heller.  Jeg flirer litt med meg selv når det poengteres, for jeg vet at noe av dette er bare en illusjon. Jeg har fortsatt det lange håret, ingen får meg ut av jeansene jeg har elsket hele livet og jeg har en leken og barnslig personlighet som lurer folk til å tro at jeg er yngre. Jeg tror det spiller en mye større rolle i aldersbestemmelsen i folks hode enn at jeg er forholdsvis rynkefri og ikke har grå hår.

Anonymkode: ef935...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Haha, at kvinner over 50 er misunnelige på yngre kvinner har jeg fått oppleve. Jeg fikk kjæreste i fjor, og han er 20 år eldre. To av eksene hans, som er over 50, ble rasende og sendte meg mange stygge meldinger. Det stakk nok at han hadde funnet kjærligheten med noen mye yngre enn dem selv. ;)

Anonymkode: 872a7...651

Her er ekskjæresten som er mye yngre enn meg, sjalu fordi han fant meg som er mye eldre. Jaja.. det kan gå begge veier ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysticgirl skrev (42 minutter siden):

Her er ekskjæresten som er mye yngre enn meg, sjalu fordi han fant meg som er mye eldre. Jaja.. det kan gå begge veier ;) 

😎

Anonymkode: b4283...26d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg er fornøyd med meg selv der jeg er i livet. Jeg er 50 om et par år og det er helt greit. Har voksne barn, så det er overhodet ingen higen om å føle seg som ei i 20 årene igjen. Selv om tjueårene var den fineste tida til nå 🙂

Uansett jeg tror ikke jeg ser så gammel ut, men har som alle andre speil og ser at jeg i likhet med mine venninner blir eldre. Og det er ok. Husker som en annen her over skrev, at når jeg var 20 så var de i tredveåra steingamle! Sånn er det bare. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Haha, at kvinner over 50 er misunnelige på yngre kvinner har jeg fått oppleve. Jeg fikk kjæreste i fjor, og han er 20 år eldre. To av eksene hans, som er over 50, ble rasende og sendte meg mange stygge meldinger. Det stakk nok at han hadde funnet kjærligheten med noen mye yngre enn dem selv. ;)

Anonymkode: 872a7...651

Hvorfor skulle alderen stikke? Jeg tenker at disse damene kanskje heller ikke er kommet over denne mannen, og at det kan være grunnen til stygge meldinger. Ikke nødvendigvis fordi du er yngre enn dem. Når man er bikket 50 så har man såpass god selvtillit og gir direkte bæng i hva alle andre måtte mene. Så om eksen er sammen med en dame på 30, så er det jo fint for ham. Og så tenker jeg at han kommer til å måtte teste tålmodigheten sin litt, i og med at aldersforskjellen faktisk er der 😉 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...