Gå til innhold

Hvorfor tror ingen på at 40-åringer kan holde seg bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er store forskjeller da. Jeg jobber feks sammen med en dame som er 51 og hun ser ut som om hun er i 30 årene... Men det kommer ikke gratis vet jeg. Hun bruker mye penger på utseende i ansiktsbehandlinger. 

Anonymkode: f4967...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du finne ÉN artikkel/forskning som sier at graviditet og fødsel gjør kroppen yngre? Jeg venter...

Anonymkode: dc9fa...529

Det er jo DU som er den aggressive her. 

Til ts. Ingen på 40 ser ut som de er 20. Men det er lurt å ta vare på seg selv likevel. Man får et mye bedre og lengre liv av det, og man FØLER seg ikke gammel hvis man er i god form. 

Så lenge man er frisk kan man velge om man vil være gammel når man er 60, eller ikke. Det kommer mer av måten du beveger deg på enn antall rynker. Og utstrålingen, livsgleden i øynene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 41 og ser bedre ut nå enn da jeg var 21.

Jeg har mer smilerynker og sånn, men da jeg var i 20 åra så festa jeg og åt mye junk-veide 10 kg mer enn idag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pia Sofia skrev (Akkurat nå):

Det er jo DU som er den aggressive her. 

Til ts. Ingen på 40 ser ut som de er 20. Men det er lurt å ta vare på seg selv likevel. Man får et mye bedre og lengre liv av det, og man FØLER seg ikke gammel hvis man er i god form. 

Så lenge man er frisk kan man velge om man vil være gammel når man er 60, eller ikke. Det kommer mer av måten du beveger deg på enn antall rynker. Og utstrålingen, livsgleden i øynene. 

Hva, traff det deg? 

Anonymkode: dc9fa...529

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva, traff det deg? 

Anonymkode: dc9fa...529

Niks, synes bare du gikk til angrep uten grunn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enkelte  tråder her inne, så hevder flere kvinner på 40+ at de "hele tiden" blir spurt om legitimasjon på polet. Ler meg ihjel. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse trådene er så latterlige. Det finnes masse flotte damer i 40- og 50-årene. Og eldre også, for den saks skyld. Men de ser ikke ut som de er 20. Ikke skjønner jeg at det er noe å trakte etter heller. Miranda Kerr er en vakker dame, men selv på retusjerte og profesjonelle bilder ser det ikke ut som hun er 20.  

Anonymkode: 32748...337

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rogadame skrev (3 minutter siden):

Jeg er 41 og ser bedre ut nå enn da jeg var 21.

Jeg har mer smilerynker og sånn, men da jeg var i 20 åra så festa jeg og åt mye junk-veide 10 kg mer enn idag

 

At du ser bedre ut nå, det tviler jeg ikke på. Men du mener ikke at du fremdeles ser ut som en 21-åring? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man se bra ut når man er 40. Man kan se bra ut når man er 70 også. Men man ser ikke ut som om man er 25. Virker som om mange tror man må se mye yngre ut for å se bra ut, det er jo bare helt tullete. 

Og når det gjelder å se yngre ut, så er det ekstremt få som ser noe særlig yngre ut enn 5 år. Og de som gjør det har som regel som jobb å se bra ut, og teller derfor ikke. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å slutt å mas om følgende ting:

-Jeg er i 40-årene og ser ut som jeg er i 20-årene

-Jeg blir spurt om leg på polet (det betyr ingenting)

-Jeg blir sjekka opp på gata nesten hver dag

Etc.

Det er så utrolig patetisk. Jeg synes oppriktig synd på dere

Anonymkode: 36c71...74c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å se bra ut uansett alder! Men ingen som er 40+ ser ut som de er 20. Det er som noen skrev før her, trekkene i ansiktet forandrer seg. Samme gjør huden selv om man ikke har rynker.

Og HVORFOR skulle en 40-åring ønske å se ut som 20 egentlig? Jeg er 41, og er glad jeg endelig ser "voksen" ut (hadde lenge litt barnslige trekk). Får mer autoritet, særlig ovenfor yngre mennesker, og det er faktisk ganske deilig :)

Anonymkode: de561...546

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva, traff det deg? 

Anonymkode: dc9fa...529

Hva traff deg i forhold til det jeg skrev? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårfrisyre, kosthold, hudpleie og klesstil er veldig viktig for hvor «gammel» man blir oppfattet som når man er i førtårene. Men, også ansiktsform. Mange mister mye ansiktsfett og får tynnere hud med årene og da ser man automatisk eldre ut. Dette er genetisk. 
Så har man de som alltid har hatt et litt barnslig ansikt med store øyne og runde kinn som beholder dette selv etter 40, de ser ofte yngre ut. Reese Witherspoon på 44 år har et slikt ansikt. Hun har nok kapital til å fikse på det meste, men hun har uansett et ganske evigungt ansikt fra naturens side. 

Anonymkode: 56fbf...aae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ler når folk sier til meg at jeg ser mye yngre ut enn jeg er, for jeg vet at jeg ser ut som alderen min.
Jeg har ingen rynker (men har noen mimikklinjer, og noen få grå hår), men ingen bør være overrasket over at jeg er rundt 50.
Jeg kan se ut som en "ung" 50-åring (at jeg holder meg godt for alderen) eller jeg kan se ut som en "gammel" 50-åring (at alderen synes godt på meg) det kommer an på dagen, men uansett dag, jeg er 50+, og ser ut som om jeg er 50+.

Jeg ser sikkert yngre ut enn en person på min alder gjorde i 1920, men ut i fra dagens standard ser jeg absolutt ut som en ytterst normal 50+-åring, og det har jeg ingen problemer med.

 



 

 

Anonymkode: 9a9c0...852

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kan se bra ut for sin alder, og godt se noen år yngre ut - men ingen ser 20 år yngre ut.  De som er i 40-åra og prøver å se ut som om de fortsatt er i 20-åra både i klesstil og med Restylane osv ser fortsatt ut som om de er i 40-åra men enn smule desperate🙈

Anonymkode: f49ec...84e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å tro at en 40 åring kan holde seg bra.

Jeg tror at folk i alle aldre kan holde seg bra.

 

Men jeg har aldri sett en kvinne (eller mann for den sags skyld) i 40 årene som ser ut som de er midten av 20 årene, 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å ha passert 40, og stadig tro at man andre tror man ser ut som en 20-åring, er en tanke som grenser til det psykotiske. Med det mener jeg at den har ikke rot i virkeligheten. Man kan holde seg fint, og være pen og sprek i en alder av 40, men man ser ikke ut som en 20-åring. En 20-åring ser også sjeldent ut som en 10-åring. Osv.

Rett og slett.

Anonymkode: c6f8a...ab9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

40-åringer kan selvsagt holde seg meget bra. Det betyr ikke at du må se ut som du er 10-20 år yngre. 40-åringer som ser ut som de er i 20-årene er heller creepy. Mødre som ser ut som venninna til dattera er bare snålt, men det kan ha mye med klesvalg å gjøre. Mens 60-åringer som ser ut som de er nærmere 40 er helt ok, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freakingawesome
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hårfrisyre, kosthold, hudpleie og klesstil er veldig viktig for hvor «gammel» man blir oppfattet som når man er i førtårene. Men, også ansiktsform. Mange mister mye ansiktsfett og får tynnere hud med årene og da ser man automatisk eldre ut. Dette er genetisk. 
Så har man de som alltid har hatt et litt barnslig ansikt med store øyne og runde kinn som beholder dette selv etter 40, de ser ofte yngre ut. Reese Witherspoon på 44 år har et slikt ansikt. Hun har nok kapital til å fikse på det meste, men hun har uansett et ganske evigungt ansikt fra naturens side. 

Anonymkode: 56fbf...aae

Ville aldri ha gjettet at hun var så mye som en dag over 30, basert på bildene hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freakingawesome

Og det har faktisk blitt forsket på dette

https://trendingposts.net/trending-health-news/reason-some-people-age-slower-than-others/

Dette er bare en av mange artikler jeg fant når jeg tok et kjapt google søk. Genetisk alder og tidsmessig alder er ikke nødvendigvis alltid synkronisert. Noen folk eldes rett å slett tregere enn andre. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...