Gå til innhold

Hvorfor tror ingen på at 40-åringer kan holde seg bra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må tilføye at jeg så yngre ut enn jeg var i mange år - men ikke nå lenger.

Anonymkode: f83eb...13c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sier som flere andre, hvorfor skal man absolutt se så ung ut? Hvis idealet er å se ut som en tjueåring hele livet, da er det faen meg et trist samfunn. 

Anonymkode: 42f3d...c65

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med å ha og å spre denne typen holdning? Jeg er så utrolig  lei.

Herlighet - mennesker eldes! Hva er så innmari galt med å se ut som man er 40, når man faktisk er... tja, nettopp 40? Jeg er i 20-åra selv, men synes mennesker i alle aldre kan være vakre. Det er ikke negativt å ikke være 20. 

Jeg forstår at "ungdommelighet er ettertraktet og positivt, og at alle craver det. Derfor er det helt naturlig å ville gjøre alt for å se ung ut" etc. Men det er så trist at vi har dette enorme unghetspresset, og det virker som det er helt akseptert å gi etter for dette presset også. De mangfoldige trådene om nettopp "jeg er 45 men ser ut som 17, det er HELT sant!"-trådene bekrefter dette.

Jeg håper på mer aksept for å se ut som sin faktiske alder, og at dette er helt ok, når jeg og mine eventuelle fremtidige barn kommer i den alderen. 

 

Anonymkode: 65d60...ce9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke levd. Har levd isolert gjennom 20 og 30-årene. Så jeg ser vel yngre ut siden jeg ikke har barn eller kjæreste, og ikke spiser gluten. 

Anonymkode: 3a002...824

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har ikke levd. Har levd isolert gjennom 20 og 30-årene. Så jeg ser vel yngre ut siden jeg ikke har barn eller kjæreste, og ikke spiser gluten. 

Anonymkode: 3a002...824

Eller har litt forvridd syn på hvordan en 20 åring ser ut og hva du selv ser i speilet

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke levd. Har levd isolert gjennom 20 og 30-årene. Så jeg ser vel yngre ut siden jeg ikke har barn eller kjæreste, og ikke spiser gluten. 

Anonymkode: 3a002...824

Hvorfor skal man se eldre ut med kjæreste og barn? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotwife skrev (3 minutter siden):

Eller har litt forvridd syn på hvordan en 20 åring ser ut og hva du selv ser i speilet

Jeg har alltid syns jeg har sett gammel og stygg ut, så når folk kommenterer hvor ung jeg ser ut og hvor sjokkerte de er over hvor bra jeg holder meg, blir jeg usikker. Jeg ser jo at jeg holder meg bra. Slipper å bruke sminke og å farge håret. Bruker ikke hudkrem heller. Er opptatt av kosthold og får i meg mye vann og juicer og smoothies og frukt og bær og grønnsaker. Det hjelper jo. Også rører jeg ikke gluten. 

Anonymkode: 3a002...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerine_ skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal man se eldre ut med kjæreste og barn? 

Man blir sliten av graviditet, barnefødsel, og å ha en klamp på foten. 

Anonymkode: 3a002...824

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man blir sliten av graviditet, barnefødsel, og å ha en klamp på foten. 

Anonymkode: 3a002...824

Og det vet du mye om tenker du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo, folk som gidder å ta vare på seg selv og bryr seg om seg selv. 

Anonymkode: 3a002...824

Nei. Du lurer deg selv. Jeg er 38 og ser bra ut, men ikke i nærheten av 20 

Anonymkode: dc9fa...529

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerine_ skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skal man se eldre ut med kjæreste og barn? 

Med barn ja. Utslitt og stresset. 

Anonymkode: dc9fa...529

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, bare drit i kommentarene fra folk her. Herregud for en samling bitre gamle høner. 

 

 

Anonymkode: 2c430...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Med barn ja. Utslitt og stresset. 

Anonymkode: dc9fa...529

Snakk for deg selv du🙂 jeg har aldri vært noen av delene, med unntak av enkeltdager innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerine_ skrev (2 minutter siden):

Snakk for deg selv du🙂 jeg har aldri vært noen av delene, med unntak av enkeltdager innimellom. 

Jeg har ikke barn. Og du er ganske aggressiv i måten du svarer folk på her 

Anonymkode: dc9fa...529

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener. Det er en holdning at kvinner 40+ er «utrangerte». Jeg er selv midt i 40-åra og har valgt å ta vare på kropp og hud, verken røyker, drikker og er nøye med hudpleie. Jeg får ofte høre at jeg ser yngre ut - men jeg ser ikke ut som om jeg er i 20-åra. Selv mener jeg at jeg ser ut som jeg er i 40-åra, til tross for lite rynker og foreløpig ingen grå hår. Jeg prøver heller ikke å verken se ut eller oppføre meg som om jeg fortsatt var 25 - det er noe som gjør folk eldre🥴

Anonymkode: f49ec...84e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke barn. Og du er ganske aggressiv i måten du svarer folk på her 

Anonymkode: dc9fa...529

Så hvorfor føler du at du kan uttale deg om en livssituasjon du ikke har opplevd? Var det aggressivt å påpeke at alle opplever tilværelsen med barn ulikt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerine_ skrev (1 minutt siden):

Så hvorfor føler du at du kan uttale deg om en livssituasjon du ikke har opplevd? Var det aggressivt å påpeke at alle opplever tilværelsen med barn ulikt? 

Kan du finne ÉN artikkel/forskning som sier at graviditet og fødsel gjør kroppen yngre? Jeg venter...

Anonymkode: dc9fa...529

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan du finne ÉN artikkel/forskning som sier at graviditet og fødsel gjør kroppen yngre? Jeg venter...

Anonymkode: dc9fa...529

Jeg har vel aldri påstått at man blir yngre av det? Hvor tok du det fra? 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som sier man ikke kan holde seg bra, men helt urealistisk at en 40-åring ser ut som en 20-åring.  Man blir sakte men sikkert vant med utseendet til folk i sin egen aldersgruppe. Jeg er 31, føler det ikke er så alt for lenge siden jeg var tidlig i 20-årene. Men når jeg ser en 18-20-åring nå, ser de jo ut som barn i mine øyne. 

Anonymkode: 2ac79...68f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...