Gå til innhold

Hater alle vestlendinger alle østlendinger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg er vestlending og har blant annet studert på et universitet i Bergen som tiltrekker seg mye østlendinger. Beklager, men inntrykket er at østlendinger generelt ser ned på de som ikke er fra Oslo området Og dette merker selvfølgelig vi som ikke er fra oslo og legger således østlendinger for hat. Bare det med at de ikke forstår dialekter feks føler jeg handler mye om vilje, men de ønsker ikke forstår vestlendinger/nordlendinger osv.

Anonymkode: 5dd41...d56

Østlandet er stort og huser over 50 % av befolkningen. Tror du virkelig at en fra Gudbrandsdalen eller Hallingdal ser opp til Oslo? En skal ikke så lang utenfor byen før forakten for hovedstaden gjør seg gjeldene.

image.thumb.png.57ee4ddeb520cad81074f80786e3e162.png

Anonymkode: d83c7...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Fortsetter under...

Jeg har vokst opp i Trøndelag. Synes at dialektene i Nord-Norge, Østlandet og Trøndelag er de enkleste å forstå. På Vestlandet synes jeg dialektene i Møre og Romsdal er de enkleste å forstå, mens deler av Sogn og Rogaland er litt vanskelig å forstå. Enkelte deler av Sørlandet er ikke like lett å forstå heller. Det har nok en sammenheng med at mange av dialektene på Sørlandet og Vestlandet er ganske annerledes enn dialektene i Trøndelag, mens østlandsk og nordnorsk har flere likhetstrekk med trøndersk. 

Anonymkode: 7d549...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...