AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #41 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 17.1.2021 den 19.48): Hei jenter! Jeg lurte på noe veldig grunnleggende, som dere forhåpentlig kan hjelpe meg med? Hva vil dere helst ha? Rikdom eller muskler? Med andre ord, hvor viktig er det at han tjener godt ift hvordan han ser ut? Anonymkode: 87b30...985 Jeg foretrekker stor kuk. Det er det viktigste. Anonymkode: 8ae3d...7b8
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #42 Skrevet 19. januar 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Hva snakker du om? Kvinner som gruppe tiltrekkes mye av status, det er den eneste faktoren som kvinner anser som tiltrekkende i alle ulike kulturer. Der er vitenskapen veldig tydelig. En mann med høy status vil ha tilgang på attraktive kvinner, selv om han ikke har "idealutseendet". Anonymkode: b1616...d40 Dette er så irriterende lesning. Når sist ble denne undersøkelsen gjort i Norge? Jeg og mange venninner hadde aldriiii valgt en mann med høy status om han ikke var kjekk. Føler ingen tiltrekning til menn med status, og det er mange som har prøvd seg på meg. Kjekk kan være bra nok for sex, men nytter ikke med noe mer om han er en dritt. Tiltalende utseende og SNILL? Ja takk. De kvinnene som skal ha en mann med høy status er 14 år i hodet. Anonymkode: 8a62d...5d3 2
Gjest Minesveiper Skrevet 19. januar 2021 #43 Skrevet 19. januar 2021 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette er så irriterende lesning. Når sist ble denne undersøkelsen gjort i Norge? Jeg og mange venninner hadde aldriiii valgt en mann med høy status om han ikke var kjekk. Føler ingen tiltrekning til menn med status, og det er mange som har prøvd seg på meg. Kjekk kan være bra nok for sex, men nytter ikke med noe mer om han er en dritt. Tiltalende utseende og SNILL? Ja takk. De kvinnene som skal ha en mann med høy status er 14 år i hodet. Anonymkode: 8a62d...5d3 Det jeg ikke forstår, er hvordan kvinner kan fornekte at statusen er en ting når det er så tydelig at mesteparten av menn med høy status (kjendiser, fotballspillere, toppidrettsutøvere, topp finansmenn osv) er svært attraktive for damer, og har kjæreste uavhengig av alder, og hvordan de ser ut. Det er greit at det finnes flere damer sin ikke bryr seg om status, men det er likevel en klar trend i alle kulturer hvor en ser at status er en viktig faktor som Ab påpeker. For meg som vokste opp i et miljø hvor man ikke hadde noe form for prestasjonskultur, og hvor jentene og guttene endte opp enten med fagbrev eller ingen utdanning etter videregående, var det veldig klart at utseende var den viktigste faktor når det kom å avgjøre hvem som var attraktive, og ikke. Dette ser man også veldig tydelig i programmer som paradise hotel, og Ex on the beach. Det er kvinner på dette forumet som opp gjennom årene har argumentert for at status, og utdanning har veldig mye å si for en mann sin attraktivitet, men det de ikke har tenkt på er at over halvparten av befolkningen i Norge over 18 år ikke har høyere utdanning. Det gjelder også kvinner. Kvinner som ikke har høyere utdanning, bryr seg i mindre grad om menn har høyere utdanning, og disse kvinnene er i flertall. Derfor er jeg enig med deg i at utseende er veldig viktig når det kommer til å forklare attraktivitet hos menn. Når jeg begynte på universitet, og senere høyskole, var utseende fremdeles viktig, men man merket også at damene i større grad var ute etter en god totalpakke når de så etter menn. For meg er det veldig tydelig at kvinner som er oppvokst i det jeg kaller prestasjonsmiljøer, ønsker menn på samme "nivå som seg selv" eller menn de føler er på samme "bølgelengde". Det er kanskje en bedre måte å si det på. Disse damene har krav til utdanning. Psykologer som har jobbet med kvinnelige toppadvokater for eksempel er veldig tydelig på at disse damene vil ha ambisiøse menn som har utrettet mer eller like mye som dem selv. Min konklusjon er at hvilket miljø man tilhører som kvinne har mye å si når det kommer til hvilke faktorer man legger mest vekt på når man skal bedømme hvor attraktiv en mann er. Jeg merket veldig tydelig at var mer attraktiv for de damene jeg gikk på høyskole med, når jeg gikk fra et "ikke prestasjonsmiljø" (videregående) til et prestasjonsmiljø (Universitet / høyskole) hvor damene faktisk var opptatt av utdanning. Jentene jeg vokste opp med ga totalt faen i hvilken utdanning guttene de sprang etter skulle ta Det er en av grunnene til at flere av oss menn opplever å bli mer attraktive når vi blir eldre. Vi kommer inn i miljøer hvor vi møter damer vi har mer til felles med. Endret 19. januar 2021 av Minesveiper
Gjest TheCatLady Skrevet 19. januar 2021 #44 Skrevet 19. januar 2021 Om noen satte en pistol mot hodet mitt og sa at jeg måtte velge mellom en rik mann og en muskeløs mann, så hadde det blitt rikdom av de to. Det hadde vært et valg mellom to onder slik jeg ser det. Men siden det ikke er noe som er realistisk at kommer til å skje så er det nok ikke sånt jeg faller for. Jeg er mer interessert i hvem han er, hvordan han er og greit at jeg er litt tiltrukket av han, men muskler tiltrekker meg ikke. Intelligens er mer interessant enn muskler og varer mye lenger og er veldig mye mer givende. Hva andre kvinner tiltrekkes av vet jeg ikke, men om man fokuserer mye på overfladiske ting så er det nok kvinner som synes at det er viktig man tiltrekker seg. Så argumentet om at kvinner tiltrekkes av rikdom og status fordi kjendiser og rike menn har draget betyr bare at de tiltrekker seg damer som synes sånne ting er viktig. Det betyr ikke at det er noe alle kvinner liker og synes er viktig.
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #45 Skrevet 19. januar 2021 1 hour ago, Minesveiper said: Det jeg ikke forstår, er hvordan kvinner kan fornekte at statusen er en ting når det er så tydelig at mesteparten av menn med høy status (kjendiser, fotballspillere, toppidrettsutøvere, topp finansmenn osv) er svært attraktive for damer, og har kjæreste uavhengig av alder, og hvordan de ser ut. Det er greit at det finnes flere damer sin ikke bryr seg om status, men det er likevel en klar trend i alle kulturer hvor en ser at status er en viktig faktor som Ab påpeker. For meg som vokste opp i et miljø hvor man ikke hadde noe form for prestasjonskultur, og hvor jentene og guttene endte opp enten med fagbrev eller ingen utdanning etter videregående, var det veldig klart at utseende var den viktigste faktor når det kom å avgjøre hvem som var attraktive, og ikke. Dette ser man også veldig tydelig i programmer som paradise hotel, og Ex on the beach. Det er kvinner på dette forumet som opp gjennom årene har argumentert for at status, og utdanning har veldig mye å si for en mann sin attraktivitet, men det de ikke har tenkt på er at over halvparten av befolkningen i Norge over 18 år ikke har høyere utdanning. Det gjelder også kvinner. Kvinner som ikke har høyere utdanning, bryr seg i mindre grad om menn har høyere utdanning, og disse kvinnene er i flertall. Derfor er jeg enig med deg i at utseende er veldig viktig når det kommer til å forklare attraktivitet hos menn. Når jeg begynte på universitet, og senere høyskole, var utseende fremdeles viktig, men man merket også at damene i større grad var ute etter en god totalpakke når de så etter menn. For meg er det veldig tydelig at kvinner som er oppvokst i det jeg kaller prestasjonsmiljøer, ønsker menn på samme "nivå som seg selv" eller menn de føler er på samme "bølgelengde". Det er kanskje en bedre måte å si det på. Disse damene har krav til utdanning. Psykologer som har jobbet med kvinnelige toppadvokater for eksempel er veldig tydelig på at disse damene vil ha ambisiøse menn som har utrettet mer eller like mye som dem selv. Min konklusjon er at hvilket miljø man tilhører som kvinne har mye å si når det kommer til hvilke faktorer man legger mest vekt på når man skal bedømme hvor attraktiv en mann er. Jeg merket veldig tydelig at var mer attraktiv for de damene jeg gikk på høyskole med, når jeg gikk fra et "ikke prestasjonsmiljø" (videregående) til et prestasjonsmiljø (Universitet / høyskole) hvor damene faktisk var opptatt av utdanning. Jentene jeg vokste opp med ga totalt faen i hvilken utdanning guttene de sprang etter skulle ta Det er en av grunnene til at flere av oss menn opplever å bli mer attraktive når vi blir eldre. Vi kommer inn i miljøer hvor vi møter damer vi har mer til felles med. En ser jo at mange kvinner som går etter statusmenn ikke har utdanning selv, og lever av selfies på sosiale medier. Men ser poenget ditt, det er klart at det ikke er røyk uten ild, mange kvinner er opptatt av sånt. På samme måte som det finnes mange menn som ikke bryr seg om kjærlighet eller personlighet så lenge dama er ung og pen. Jeg bare kjenner det irriterer meg å lese det som en kollektiv sannhet, siden det personlig ødelegger for meg. Jeg blir pålagt meninger av menn at jeg sikkert er en «sånn» som er opptatt av sånt, så ikke bare tiltrekker jeg meg nettopp sånne menn jeg ikke ønsker, som spiller på status og utseende og trist nok drar mye damer, men jeg opplever også mistro fra menn jeg er interessert i siden de tror jeg ønsker disse oberfladiske tingene. Det er veldig fortvilende og urettferdig. Jeg har høyere utdanning selv forresten. Og selv om høy utdanning ofte korrelerer med intellekt er det ikke alt som kan kjøpes med en utdanning. Sosial intelligens for eksempel, Gud hjelpe meg så mange boksmarte menn der ute som er emosjonelt ubrukelige. Men det virker som det generelt er en polarisering mellom kjønn med kollektive sannheter. «Alle menn er sånn og alle damer er sånn». Så faller vi som velger med hjertet i midten. Anonymkode: 8a62d...5d3 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #46 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En ser jo at mange kvinner som går etter statusmenn ikke har utdanning selv, og lever av selfies på sosiale medier. Men ser poenget ditt, det er klart at det ikke er røyk uten ild, mange kvinner er opptatt av sånt. På samme måte som det finnes mange menn som ikke bryr seg om kjærlighet eller personlighet så lenge dama er ung og pen. Jeg bare kjenner det irriterer meg å lese det som en kollektiv sannhet, siden det personlig ødelegger for meg. Jeg blir pålagt meninger av menn at jeg sikkert er en «sånn» som er opptatt av sånt, så ikke bare tiltrekker jeg meg nettopp sånne menn jeg ikke ønsker, som spiller på status og utseende og trist nok drar mye damer, men jeg opplever også mistro fra menn jeg er interessert i siden de tror jeg ønsker disse oberfladiske tingene. Det er veldig fortvilende og urettferdig. Jeg har høyere utdanning selv forresten. Og selv om høy utdanning ofte korrelerer med intellekt er det ikke alt som kan kjøpes med en utdanning. Sosial intelligens for eksempel, Gud hjelpe meg så mange boksmarte menn der ute som er emosjonelt ubrukelige. Men det virker som det generelt er en polarisering mellom kjønn med kollektive sannheter. «Alle menn er sånn og alle damer er sånn». Så faller vi som velger med hjertet i midten. Anonymkode: 8a62d...5d3 Kunne du tenke deg en mann som var ufør (trygdet), om følelsene var til stede? Anonymkode: 0c88d...3e9
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #47 Skrevet 19. januar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Kunne du tenke deg en mann som var ufør (trygdet), om følelsene var til stede? Anonymkode: 0c88d...3e9 Tja, så lenge han var i stand til å bidra like mye både økonomisk og i hushold/familien som meg. Kan ikke si det står høyest på ønskelista, yrke spiller virkelig ingen rolle for meg, men hadde følt meg utrygg om han var ufør i den forstand at vi hadde slitt økonomisk og jeg måtte tatt meg av alt, både 100% jobb, hus og barn, det ønsker jeg ikke. En ting om det skjer i forholdet når man allerede elsker personen, da kunne jeg strukket meg langt. Men med en jeg datet måtte det jeg nevnte vært på stell. Anonymkode: 8a62d...5d3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2021 #48 Skrevet 19. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tja, så lenge han var i stand til å bidra like mye både økonomisk og i hushold/familien som meg. Kan ikke si det står høyest på ønskelista, yrke spiller virkelig ingen rolle for meg, men hadde følt meg utrygg om han var ufør i den forstand at vi hadde slitt økonomisk og jeg måtte tatt meg av alt, både 100% jobb, hus og barn, det ønsker jeg ikke. En ting om det skjer i forholdet når man allerede elsker personen, da kunne jeg strukket meg langt. Men med en jeg datet måtte det jeg nevnte vært på stell. Anonymkode: 8a62d...5d3 Det er det jeg tenkte. Du vil ha en mann som kan både se til at du får leve samme livsstil som nå, og som vil forbedre situasjonen. Det er ingenting galt i det. Ingen skam i det. Det er bare slik. Kunne du tenke deg en mann som tjente nok og litt til, til at du kunne være hjemmeværende i hvert fall den siste, om ikke de siste par, måneden du var gravid? Anonymkode: 0c88d...3e9
Trolltunge Skrevet 19. januar 2021 #49 Skrevet 19. januar 2021 Vi vil ha kjærligheten, omsorg, latter og vennskap, en livspartner, god sex og et godt liv. Med eller uten muskler og penger.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #50 Skrevet 20. januar 2021 Trolltunge skrev (2 minutter siden): Vi vil ha kjærligheten, omsorg, latter og vennskap, en livspartner, god sex og et godt liv. Med eller uten muskler og penger. Dette er drømmen med andre ord? (Dette er for øvrig Charlie Chaplins kone, Paulette Goddard, kjærligheten mellom dem to er ekte) Anonymkode: 0c88d...3e9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #51 Skrevet 20. januar 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er det jeg tenkte. Du vil ha en mann som kan både se til at du får leve samme livsstil som nå, og som vil forbedre situasjonen. Det er ingenting galt i det. Ingen skam i det. Det er bare slik. Kunne du tenke deg en mann som tjente nok og litt til, til at du kunne være hjemmeværende i hvert fall den siste, om ikke de siste par, måneden du var gravid? Anonymkode: 0c88d...3e9 Forbedre? Hvordan blir det forbedret? Jeg tjener ikke noe på at han er istand til å forsørge seg, eneste er at jeg ikke taper på det med å slite meg fullstendig ut. Og jeg forstår ikke hvordan det har noe med status å gjøre, som var spørsmålet jeg opprinnelig. Det er forskjell på å ikke bry seg om mannen er lavstatus og om han ikke kan bidra til samlivet, det blir en annen diskusjon Anonymkode: 8a62d...5d3 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #52 Skrevet 20. januar 2021 On 1/18/2021 at 4:48 AM, AnonymBruker said: Hei jenter! Jeg lurte på noe veldig grunnleggende, som dere forhåpentlig kan hjelpe meg med? Hva vil dere helst ha? Rikdom eller muskler? Med andre ord, hvor viktig er det at han tjener godt ift hvordan han ser ut? Anonymkode: 87b30...985 Ingenting av dette er ting jeg ser etter i en mann. Men rikdom er vel mest nyttig, man må jo betale husleige/lån osv. Hva skal man med muskler liksom? Anonymkode: f6fc9...e76 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #53 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forbedre? Hvordan blir det forbedret? Jeg tjener ikke noe på at han er istand til å forsørge seg, eneste er at jeg ikke taper på det med å slite meg fullstendig ut. Og jeg forstår ikke hvordan det har noe med status å gjøre, som var spørsmålet jeg opprinnelig. Det er forskjell på å ikke bry seg om mannen er lavstatus og om han ikke kan bidra til samlivet, det blir en annen diskusjon Anonymkode: 8a62d...5d3 Har du tatt utdanning? Hadde du studielån da? Da vet du hva gjeld er. Å leve et liv i gjeld er ikke moro. En mann med god økonomi betyr et liv uten økonomiske problemer. Det er en forbedring. Du kunne tenke deg å forsørge en mann som var hjemmeværende mens du jobbet og slet hele dagen i arbeid? Anonymkode: 0c88d...3e9
Trolltunge Skrevet 20. januar 2021 #54 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er drømmen med andre ord? (Dette er for øvrig Charlie Chaplins kone, Paulette Goddard, kjærligheten mellom dem to er ekte) Anonymkode: 0c88d...3e9 Nå må du huske at de fleste damer også jobber og tjener penger, men ja, heller fattig og ekte kjærlighet enn penger og ikke riktig mann. Å ha lite kan man jobbe med. At følelsene ikke er riktige, og at at alt det jeg nevnte mangler, ja da blir det ingen lykke. Det vi vil ha er et godt liv, med en vi elsker. 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #55 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du tatt utdanning? Hadde du studielån da? Da vet du hva gjeld er. Å leve et liv i gjeld er ikke moro. En mann med god økonomi betyr et liv uten økonomiske problemer. Det er en forbedring. Du kunne tenke deg å forsørge en mann som var hjemmeværende mens du jobbet og slet hele dagen i arbeid? Anonymkode: 0c88d...3e9 Er det veldig mange kvinner som er hjemmeværende i dagens samfunn mener du...? Dette er ikke 1950-tallet. Anonymkode: ab65e...79a 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #56 Skrevet 20. januar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Har du tatt utdanning? Hadde du studielån da? Da vet du hva gjeld er. Å leve et liv i gjeld er ikke moro. En mann med god økonomi betyr et liv uten økonomiske problemer. Det er en forbedring. Du kunne tenke deg å forsørge en mann som var hjemmeværende mens du jobbet og slet hele dagen i arbeid? Anonymkode: 0c88d...3e9 Nei, det er jo det motsatte av hva jeg har skrevet flere ganger nå 🤦🏼♀️ Anonymkode: 8a62d...5d3 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #57 Skrevet 20. januar 2021 Er det lov å svare ingen av delene? Jeg ser du mener man skal velge et av de punktene, men for min del er det vanskelig å svare på. For alle kvinner er forskjellige og vil gi deg ulike svar, men i mitt tilfelle trumfer personlighet alt. Jeg tenner nok på det jeg synes er en intelligent, morsom og empatisk mann. Har personen alle de egenskapene er jeg solgt. Men så klart, en sånn person kan både være rik eller fattig, ha store muskler eller små. Ingenting utelukker hverandre. Det er jo en "pakke" man velger (klisjé) når man velger partner. Akkurat nå er jeg samboer med en som har slitt med depresjon og mye gjeld, men er nå på den "rette" vei. Han gir meg alt jeg trenger av kjærlighet🤗 Anonymkode: c3110...871 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #58 Skrevet 20. januar 2021 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Nå må du huske at de fleste damer også jobber og tjener penger Du er singel, ikke sant? Anonymkode: 0c88d...3e9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #59 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det veldig mange kvinner som er hjemmeværende i dagens samfunn mener du...? Dette er ikke 1950-tallet. Anonymkode: ab65e...79a Spørsmålet var om hun kunne tenke seg å forsørge en hjemmeværende mann. Hun, ikke han, forsørge han, ikke han forsørge henne. Du har lest helt på vrangen. Anonymkode: 0c88d...3e9
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2021 #60 Skrevet 20. januar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det er jo det motsatte av hva jeg har skrevet flere ganger nå 🤦🏼♀️ Anonymkode: 8a62d...5d3 Nettopp. Hans inntekt er viktig. Der er en ting som føles galt som kvinne, og det er å forsørge en mann. Menn føler ikke det er galt å spandere på en kvinne. Menn gjør det med glede for å vise kjærlighet. Kvinner og menn er ikke like. Anonymkode: 0c88d...3e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå