Gå til innhold

Er det flere damer som er både bra, oppegående og pene som ofte får drittbehandling av andre her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har kun opplevd det andre veien. At de veldig pene lager drama og faenskap for de mindre pene av ulike grunner...

Anonymkode: 2639f...3f4

Samme her. Opplever pene kvinner på jobb som ikke takler det når andre kvinner er dyktigere enn dem og får anerkjennelse for det. De pene blir da rasende, fordi de er vant til å bli satt først alltid, pga den de er (sitt utseende). Så kommer de inn i en kontekst der det er kvalifikasjoner og ikke utseende som gir lønnsforhøyelse. Og klikker. 

Anonymkode: 62461...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fnuggolina skrev (1 time siden):

Wow.

Jeg kan nevne ganske mange elementer i dette innlegget her som gir noen rimelig gode indikasjoner på hvorfor du sliter.

Men, jeg tror dette er et trolleinnlegg - så jeg lar være.

Du oser iallefall mye grums ut mot andre - og har et utrolig nedlatende menneskesyn.

Jeg mener, les svarene du gir som omhandler andre og dine betraktninger av verden.

 

Man får jo litt nedlatende syn etter hvert når de på en måte ikke forstår at tiden din er viktig, og tolker åpenheten din som at de kan komme med hva som helst av innfall, når du vil bruke energien på å komme deg fremover og ønsker å bruke åpenheten på fremtiden og ikke fortiden. Høflighet + pen fungerer ikke, kan ha en fordel for mindre pene individer. Folk elsker den energien. At man ikke er full av problemer, slik dem selv. Synes mange er ganske primitive. Ler av deg når du gjør noe selvstendig, men de samme folka gjør det på fylla uka etter. Altså, vær litt glad for litt jævla inspirasjon ... Folk som drikker avgir ikke akkurat inspirasjon til noe som helst. 

Anonymkode: 3173c...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Etter det jeg har lest i tråden er dette mine innspill:

Dette med å sette grenser, er ikke noe som nødvendigvis vil gjøre en populær. Blant venner er det en slags forståelse av hva man kan spørre om, hva man kan forvente av hverandre osv. Dersom man hele tiden må sette grenser, er man enten ved folk som ikke forstår normene i vår kultur, eller så blir en selv brydd av små ting. Det å sette grenser er ikke noe man må gjøre hele tiden med normale folk.

Ellers kan jeg forstå frustrasjonen ts når noen skriver innlegg som ikke faller i smak, men dette med å skrive at andre har lav intelligens, er lite smarte, er dum osv er ikke noe som gjør at man fremstår som verdens mest intelligente selv (Selv om du kan ha rett i at folkene har lav intelligens osv). Det ser fort ut som man bare skylder på alle andre når fellesnevneren er en selv.

 Jeg har vært med noen attraktive pene damer som til tider ikke har blitt behandlet bra av venninner, og venner. Et problem som gjerne oppstår i forbindelse med menn, er at mennene i større grad viser interesse til den attraktive damen på fester o.l. Hvis du da er singel og fri, har lyst til å flørte osv, så faller det gjerne ikke i god smak hos venninnene som er interessert i mennene som viser interesse til deg. Dersom du ikke tar hensyn til venninnene dine sine følelser kommer de til å få nok på et tidspunkt dersom du har flørtet med menn de er interessert i flere ganger. Jeg har sett flere damer som ikke har forstått hvor mye makt de faktisk har hatt, og hvor de ikke har tatt hensyn til venninnene som ikke sitter med samme makt. Det er ingen som synes det er kjekt å oppleve å måtte være nr 2 eller 3 hele tiden.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Man får jo litt nedlatende syn etter hvert når de på en måte ikke forstår at tiden din er viktig, og tolker åpenheten din som at de kan komme med hva som helst av innfall, når du vil bruke energien på å komme deg fremover og ønsker å bruke åpenheten på fremtiden og ikke fortiden. Høflighet + pen fungerer ikke, kan ha en fordel for mindre pene individer. Folk elsker den energien. At man ikke er full av problemer, slik dem selv. Synes mange er ganske primitive. Ler av deg når du gjør noe selvstendig, men de samme folka gjør det på fylla uka etter. Altså, vær litt glad for litt jævla inspirasjon ... Folk som drikker avgir ikke akkurat inspirasjon til noe som helst. 

Anonymkode: 3173c...4ce

Mmmm.....

Jeg skjønner dette fremstår litt nedlatende å spørre om - men er du helt frisk psykisk? Og fysisk?

Du har en del resonnementer som går litt av skaftet - og det virker vanskelig for deg å se dem fra et helt vanlig perspektiv.

Du rabler litt, rett og slett.

For meg har du noen poeng absolutt, men du rabler videre og ender opp med noen ganske far fetched konklusjoner.

Poenget mitt er ikke at dine opplevelser nødvendigvis er feil, men jeg det virker som du sliter med noe mer enn bare å ha blitt mobbet.

Det virker som om tankene dine er litt vel i spinn og kreative. 

For å være brutalt ærlig. 

Du nevnte i en bisetning at «DPS ikke klarte noe» eller noe liknende, så jeg går utfra du utelater litt info her kanskje. 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvilken fremtoning har du? Forsiktig/ydmyk eller mer direkte/arrogant? Ofte kan selvtillit komme ut som arroganse. 

Jeg er litt i samme situasjon ang å være heldig med genetikken, men jeg er påpasselig med fremtoningen min. Jeg fremstår nok som noe vimsete, søt, sjarmerende og klønete. Jeg merker jeg blir mye mer likt da og får masse venner, enn når jeg er mer reservert (da fremstår jeg nok fort overlegen). En blir jo fort dømt etter utseende, og jeg har lagt merke til om jeg ikke fremstår «perfekt» er det lettere å like meg. Drama derimot får jeg mye av uansett hva jeg gjør (gutter som prøver seg og jenter som blir sjalu osv)  

Anonymkode: 3b6df...355

Der er du nok inne på det jeg tenkte etter jeg leste innlegget fra TS. Måtte tenke meg litt om, og jeg reagerer nok mer negativt til en "overlegen/arrogant" pen dame, enn til en "mindre pen" dame. Aner egentlig ikke hvorfor... så her må jeg reflektere litt.

Har vært borti flere damer som rett og slett er nydelige, men som jeg nesetn øyeblikkelig ikke tåler trynet av for å si det rett ut. Jeg tror det kommer av fremtoningen de har. Jeg liker smarte damer som opptrer som du skriver: vimsete, søt, sjarmerende og klønete. :) Gjennom jobben har jeg måtte forholde meg til mange arrogante folk, og jeg har nok fått en ryggmargsrefleks på slik fremtoning. 

Jeg dømmer helt klart på utseende, både fysisk, klær og fremtoning. Vil egentlig si at fremtoningen går over de andre.

Anonymkode: 1b8b7...284

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det gjelder deg, men noen mennesker som tidligere har blitt mobbet kan bli rigide og oppfattes som vanskelige når de har kommet seg ovenpå og har lært selvhevdelse. De gjør de riktige tingene men drar det litt for langt og kan oppleves som overkjørende og mistroiske til andre, som at de markerer grensene sine uten at den andre har prøvd å tråkke over dem. Det er mange som misliker den typen oppførsel, og hvis man i tillegg er pen kan man nok oppleves som blærete og arrogant. 

Anonymkode: ecede...af1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trodde kanskje at utseendet var en faktor tidligere, men det tror jeg ikke lenger. Jeg kjenner meg igjen i mye av det TS skriver, men på et tidspunkt har jeg klart å komme meg ut av det. 

Forskjellen på da og nå er at jeg var veldig usikker de første fem årene av tyveårene. Jeg turte ikke la den sjarmerende, vittige og klosette delen av meg komme frem. Det var kun forbeholdt nære venner. Jeg jobbet på mange måter mot meg selv. 

Jeg følte ofte at både menn og kvinner ville holde distanse til meg. 

I ettertid vet jeg at usikkerheten gjorde meg stiv, selvom jeg smilte og lo de gangene folk faktisk tok kontakt. 

Jeg vet ikke hva som løsnet hos meg, men et triks jeg har lært å bruke er å bryte isen. Ufarliggjøre min person med fjollete kommentarer, selvironi også videre. Menneskeliggjøre meg selv, fremfor å forsøke å være perfekt. Sistnevnte virker det som du TS fremdeles er opphengt i. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):


Dette finnes det faktisk forskning på. Pene mennesker får høyere lønn enn snittet, stiger raskere i stilling osv

Vi tenker ikke dette bevisst, men pene mennesker får positiv forskjellsbehandling. 

Anonymkode: d3e47...f3b

 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Av en eller annen grunn stiller de fleste folk mye større krav til pene mennesker også. Man er snillere med mindre pene og lar dem utfolde seg mer fordi de føles ikke som trussel. Pene blir fort trusler. 

Anonymkode: 3173c...4ce

Dette henger jo sammen. Det stilles høyere krav til pene mennesker (særlig kvinner), derfor jobber de hardere for å måtte bevise at de kan. Og da oppnår de selvfølgelig større suksess. Folk er ikke like i tvil om at mindre pene kvinner kan få til ting. Jeg er selv mindre pen og har ikke måttet jobbe særlig hardt. Har aldri vært uhyggelig mot pene folk da. Å dømme etter utseende synes jeg virker som en mindre intelligent ting å gjøre. 

Anonymkode: 3de3d...802

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

 

Dette henger jo sammen. Det stilles høyere krav til pene mennesker (særlig kvinner), derfor jobber de hardere for å måtte bevise at de kan. Og da oppnår de selvfølgelig større suksess. Folk er ikke like i tvil om at mindre pene kvinner kan få til ting. Jeg er selv mindre pen og har ikke måttet jobbe særlig hardt. Har aldri vært uhyggelig mot pene folk da. Å dømme etter utseende synes jeg virker som en mindre intelligent ting å gjøre. 

Anonymkode: 3de3d...802

Så når alle værdamene på tv2 ser ut som fotomodeller, så skyldes det at de er så mye dyktigere med pekestokken enn mindre pene damer? Særlig.

Anonymkode: 62461...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så når alle værdamene på tv2 ser ut som fotomodeller, så skyldes det at de er så mye dyktigere med pekestokken enn mindre pene damer? Særlig.

Anonymkode: 62461...73f

Det handler om at de må jobbe hardere og være mer overbevisende. Det er derfor de fleste kjente kvinner er pene også. De jobber hardere. 

Anonymkode: 3de3d...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene og høye mennesker tjener gjennomsnittlig mer enn lavere og mindre attraktive. Man må imidlertid huske at dette ikke sier så mye om individer - det er statistikk på gruppenivå. Denne statistikken er ikke feil selv om man kjenner flere pene mennesker som tjener lite. At det er en fordel i arbeidslivet å være veldig snill og godhjertet derimot, tror jeg ikke nødvendigvis, det har jeg heller aldri sett noen forskning på. Men kom gjerne med lenker.

Når det gjelder det å få partner kan vel ingen være i tvil om at det er en fordel å være attraktiv.

TS skriver at hun har lav selvtillit - det er nok mye av årsaken til at livet har gått henne i mot (pluss en masse tilfeldigheter), ikke utseendet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus Notarius skrev (3 timer siden):

Pene og høye mennesker tjener gjennomsnittlig mer enn lavere og mindre attraktive. Man må imidlertid huske at dette ikke sier så mye om individer - det er statistikk på gruppenivå. Denne statistikken er ikke feil selv om man kjenner flere pene mennesker som tjener lite. At det er en fordel i arbeidslivet å være veldig snill og godhjertet derimot, tror jeg ikke nødvendigvis, det har jeg heller aldri sett noen forskning på. Men kom gjerne med lenker.

Når det gjelder det å få partner kan vel ingen være i tvil om at det er en fordel å være attraktiv.

TS skriver at hun har lav selvtillit - det er nok mye av årsaken til at livet har gått henne i mot (pluss en masse tilfeldigheter), ikke utseendet. 

Tjener både høye og pene kvinner og menn bedre enn lave? Altså gjelder dette for begge kjønn?

(I helsevesenet også?)

Anonymkode: 7c2f7...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tjener både høye og pene kvinner og menn bedre enn lave? Altså gjelder dette for begge kjønn?

(I helsevesenet også?)

Anonymkode: 7c2f7...2ee

Et kjapt googlesøk:

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/7l0rVK/hoeye-og-pene-tjener-best

https://www.nrk.no/viten/pene-mennesker-tjener-mest-1.3200372

https://www.nrk.no/okonomi/pene-mennesker-tjener-best-1.559672

https://www.dagbladet.no/nyheter/pen-hoy-hvit-mann--lonnsvinner/71785040

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/P3bXB5/urettferdig-vakker

Oppsummering: Det å være pen ser ut til å være viktig for begge kjønn når det kommer til høyere lønn/stilling, høyde er mest viktig hos menn, å være slank er mest viktig hos kvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det helt motsatt. Jeg får jobbtilbud kastet etter meg. Firmaer har til og med sendt mld på Facebook for å gi meg jobbtilbud. Har alltid fått jobb etter 1.intervju og jeg har det generelt lett i livet pga utseende. 

Anonymkode: 53560...062

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten er det typen menn du går for eller så har du bare dårlig selvinnsikt. 

Vet om mange jenter som overdriver sin vurdering av både utseende og personlighet til det absurde. Jenter får kompliment uansett utseende

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Har det helt motsatt. Jeg får jobbtilbud kastet etter meg. Firmaer har til og med sendt mld på Facebook for å gi meg jobbtilbud. Har alltid fått jobb etter 1.intervju og jeg har det generelt lett i livet pga utseende. 

Anonymkode: 53560...062

Det kan handle like mye om at du er positiv, ekstrovert og livsglad grunnet et enkelt liv, og utstråler dette. Så går det i en god sirkel, du forventer gode ting, og det skjer. Jeg forventer sorg og skuffelse siden det er det jeg alltid har opplevd, og det skjer. Aldri oppnådd fordeler basert på utseende, tvert imot mye forhåndsdømming jeg må motbevise. Eneste stedet jeg har opplevd jobbtilbud og god behandling basert utseende er i utlandet, og da spesielt New York. 

Anonymkode: d9d84...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...