Gå til innhold

Er det flere damer som er både bra, oppegående og pene som ofte får drittbehandling av andre her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Typisk kg svar. Du tar helt feil. Har du lest innlegget mitt? Det står at jeg tiltrekker meg de, Jeg oppsøker ikke sånne folk. Hadde jeg hatt en egenskap folk ikke satt pris på så hadde jeg fått høre det, men de slenger bare løs dritt og ikke noe konkret for å være bøllete og vanskelige. Hvorfor må det alltid være folk sin egen feil at de blir dårlig behandlet? Ikke andre sin feil at noen velger å være et dårlig menneske. Jeg er alltid snill og god mot folk.

Hva med alle andre som har dårlige egenskaper, men som slipper unna med dårlig oppførsel? Kan du forklare den? 
 

kriminelle får jo ny sjanse her i livet. Jeg er stengt ute fra det meste og lei av at jeg ikke har rett til et bra liv som alle andre. Uten å ha gjort noe. Det er mange forskjellige mennesker der ute og alle har feil, men de blir fortsatt elsket og får sjanser.

 

Ja dette er typisk. Er godt sliten og lei sånne folk, de tapper meg tom. Jeg kutter ut de som oppfører seg dårlig når de viser sitt sanne jeg og leter etter noen som behandler meg bedre og kan bidra med noe positivt. Men man møter på de ganske ofte. 
 

Jeg er fortsatt grei mot de som er ordentlige og hyggelige. Men de som oppfører seg dårlig snakker jeg til. Jeg belønner ikke dårlig oppførsel og det burde ingen gjøre heller. Men sånne mennesker får seg lett jobb og partner og venner, noe jeg ikke skjønner. Og når folk snakker negativt om disse personene også.

Anonymkode: a5ea3...505

Syns bare det høres fryktelig merkelig ut om du er så omgjengelig som du påstår, og likevel opplever så mye dårlig behandling. Snill og omsorgsfull, er det vennene dine som sier det? 

Man kan være kriminell, men likevel ha en personlighet folk liker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, Nerine_ said:

Syns bare det høres fryktelig merkelig ut om du er så omgjengelig som du påstår, og likevel opplever så mye dårlig behandling. Snill og omsorgsfull, er det vennene dine som sier det? 

Man kan være kriminell, men likevel ha en personlighet folk liker. 

Jeg vet hun snakker sant, for jeg opplever det samme. Pent utseende, oppegående og smart. Introvert og rikt indre liv. Alle vennene mine sier jeg er snill og omsorgsfull, kolleger smiler og sier de blir kjempeglad når de ser det er jeg som kommer på vakt sammen med dem, familiemedlemmer ringer meg når de er langt nede å trenger noen å prate med. Men jeg blir behandlet stygt av menn i romantiske og/eller seksuelle relasjoner, noen ganger har det vært så emosjonelt smertefullt at jeg har grått meg i søvn i ukesvis etter disse opplevelsene. Ikke absolutt alle menn så klart, men mange nok til at det er majoriteten. Det er dessverre mulig.

Anonymkode: d9d84...1a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet hun snakker sant, for jeg opplever det samme. Pent utseende, oppegående og smart. Introvert og rikt indre liv. Alle vennene mine sier jeg er snill og omsorgsfull, kolleger smiler og sier de blir kjempeglad når de ser det er jeg som kommer på vakt sammen med dem, familiemedlemmer ringer meg når de er langt nede å trenger noen å prate med. Men jeg blir behandlet stygt av menn i romantiske og/eller seksuelle relasjoner, noen ganger har det vært så emosjonelt smertefullt at jeg har grått meg i søvn i ukesvis etter disse opplevelsene. Ikke absolutt alle menn så klart, men mange nok til at det er majoriteten. Det er dessverre mulig.

Anonymkode: d9d84...1a6

Du har ikke vurdert å se etter en annen type menn? Menn flest er ikke drittsekker, men hvis du ender opp med en drittsekk 8/10 ganger bør du ta en runde med hvilke type menn du omgås. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det var en mann som sa til meg at konfliktene på jobben hans ble alltid startet av den minst attraktive parten. 

Hvis det er 2 kvinner, er det som regel den styggeste som starter krangel og uro. Hvorfor kan de ikke gå etter folk på eget nivå. 

Anonymkode: 3173c...4ce

Kan jo være at han er en av de der utseende på folk blir veldig påvirket av utstråling og personlighet. Dvs at kjipe folk blir raskere stygge i hans øyne

Skal sies at mennesker med veldig voldsomme personlighetsfortyrrelser og den slags... det setter seg i utseende. Overvekt går sammen med mental sykdom. Utseende kan være preget av et fiendtlig, surt eller irritert blikk. Den slags. En person som føler seg vel med seg selv og andre mennesker har som regel mer avslappede trekk i ansiktet og ser mer omgjengelig ut, samt utstråler mer varme. Det påvirker hvor vakker den personen er i de fleste andre menneskers øyne

Anonymkode: 346be...8c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nerine_ said:

Du har ikke vurdert å se etter en annen type menn? Menn flest er ikke drittsekker, men hvis du ender opp med en drittsekk 8/10 ganger bør du ta en runde med hvilke type menn du omgås. 

Omgås ikke menn, jobber i et kvinnedominerende yrke og henger bare venninner. Dette er menn jeg har syns har sett interessante ut og som har vært tilsynelatende svært hyggelige, som har bedt meg ut på date. 

Anonymkode: d9d84...1a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja. Er pen, oppegående og snill. Jeg får meg lett venner, men aldri kjæreste, opplever som deg å bli behandlet dårlig og i verste fall krenkende av menn. Har slitt med å få jobb (men når jeg først har fått jobb har ikke arbeidsgivere ville gi slipp på meg). Ble også mobbet i ungdomsårene, banket opp og seksuelt trakassert over mange år, så har en del angst og mindreverdighetskomplekser, men har jobbet beinhardt med det. Har måtte kjempe for alt jeg har. Alt dette har gjort meg veldig empatisk for andre som sliter.

Men utsiden skal ha det til at livet mitt er lekende enkelt, morsomt hvordan folk som ikke kjenner meg sier jeg kan bli sammen med hvem som helst, at jeg sikkert er bortskjemt og kravstor og bare har svevd meg gjennom livet. 

Anonymkode: d9d84...1a6

Jeg hadde mange venner på barneskolen og videregående. Men ble som sagt mobbet ved siden av det. Det er i voksen alder det er vanskeligere med vennskap. Har du hatt kjæreste før? Jeg var i et langvarig samboerskap der jeg hadde det bra og han behandlet meg ganske bra. Men bruddet var ikke pent og han kunne oppføre seg urimelig etter bruddet. Har vært borti to menn som ikke var snille etter det. Han ene har også vært slem mot andre han har vært sammen med.

det er vondt å lese at du også har blitt banket opp, seksuelt trakassert og mobbet❤️
 

Jeg har ofte opplevd at arbeidsgivere har gitt meg opp lett enda de skrøt av meg. Det samme med vennskap og kjærlighetsforhold. Det er vondt og det er ikke noen som sier noe dårlig heller. De som sier noe negativt klenger på meg og skal ha kontakt, og da oppfattes det som om de vil bare bråke. Det går på grensen til trakassering, da de ikke slutter enda man ignorerer og blokkerer. Hvis de misliker noen, så kutter man heller ut🙈

jeg og bryr meg ekstra om de som sliter og blir irritert inni meg når jeg ser at de som sliter blir ofte plaget og snakket ned.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ting blir ofte slik du forventer at du skal bli. Det er derfor de frekkeste oppnår alt. De frekkeste selgerne får solgt, kommer lengst, får best stillinger +++. 

Dine bevisste og ubevisste forventninger rår. 

Anonymkode: d3425...46e

Dette stemmer ikke her i hvert fall. Hvorfor slipper selgere unna med frekk oppførsel og lav sosial intelligens? Det er mange med tydelige sosiale lave ferdigheter, men som blir elsket og akseptert.

 

Fnuggolina skrev (3 timer siden):

Damer som ligger seg til stillinger og alt her i livet?

Trist å høre at du ble mobbet - det fortjener ingen.

Men utover det; kan det være du har en annerledes måte å være på sosialt om du i alle situasjoner opplever at folk ikke vil samarbeide/sosialisere? 

Har du ikke hørt om at det er kvinner der ute som ligger seg til bedre stillinger og til spesifikke utdanninger?

Nei, jeg er helt normal i væremåten. Jeg har heller ikke spurt om råd angående meg personlig da ingen kan gi rette råd over nettet uten å ha møtt meg og blitt kjent med meg. Men det er typisk kg å angripe væremåten og personligheten til folk uten å kjenne de! Det må dere slutte med! Hvorfor er dere venn, kjæreste og kollega med vanskelige folk da? For det er ganske vanlig.
 

Jeg ønsker også saklige svar og ikke masse barnslig tull i denne tråden og personagrep. Det må gå an for engangsskyld å diskutere som voksne og oppegående mennesker i en sånn tråd som dette. Men det klarer dere aldri her på kg. Dere har lavere intelligens her inne og er konstant primitive og angripende med klørne ute til alle som ikke er sånn dere vil. Men er man overvektig, kjedelig, oppfører seg dårlig og har barn med masse menn så roser dere disse personene og kaller de fantastiske personer og verdt å elske, jaha er ikke alle vi andre det eller? Folk må lære seg å være med moden og empatiske og varme!! Men det er de aller fleste nordmenn ikke.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vet ikke om noen som sier dette, annet enn at hvis man er ambisiøs så er det logisk at man kommer seg lenger enn om man ikke er det.

Mener du i ramme alvor at pene mennesker fortjener å bli behandlet bedre enn andre? Hvorfor i så fall?

Anonymkode: 8c1d3...f7e

Bare fordi man er ambisiøs så er ikke det nok til å komme langt. Man er avhengig av andre for å komme inn i en jobb, klatre oppover, komme seg gjennom en eksamen godt bestått etc. man kan jobbe så hardt man vil og spørre om hjelp, men når ingen gidder å være ærlige, lite lyst til å hjelpe og ikke vil ha deg/gir deg dårlige karakterer. Det er mange maktsyke mennesker som bare ønsker å ødelegge for andre som velger visse yrker også. 
 

Jeg mener ikke det, men andre sier til meg at det er sånn. Klarer du ikke å lese?? Jeg synes mennesker skal få lov til være der de ønsker eller presterer best. Alle er jo gode til noe. Jeg har ikke ment eller sagt at pene mennesker skal behandles bedre.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilken fremtoning har du? Forsiktig/ydmyk eller mer direkte/arrogant? Ofte kan selvtillit komme ut som arroganse. 

Jeg er litt i samme situasjon ang å være heldig med genetikken, men jeg er påpasselig med fremtoningen min. Jeg fremstår nok som noe vimsete, søt, sjarmerende og klønete. Jeg merker jeg blir mye mer likt da og får masse venner, enn når jeg er mer reservert (da fremstår jeg nok fort overlegen). En blir jo fort dømt etter utseende, og jeg har lagt merke til om jeg ikke fremstår «perfekt» er det lettere å like meg. Drama derimot får jeg mye av uansett hva jeg gjør (gutter som prøver seg og jenter som blir sjalu osv)  

Anonymkode: 3b6df...355

jeg er forsiktig og ydmyk. Jeg blir også ofte oppfattet som sjarmerende og søt, det har jeg ofte hørt. Det ble vanskelig å få venner etter jeg ble voksen. Og jeg var populær blant menn før, men alt har liksom snudd seg helt på hodet de siste tre årene. Jeg har alltid vært positiv, åpen, ydmyk, lyttende, aksepterende og mild mot folk, men dette har ikke hjulpet, alltid noen som skal lage drama og drit. Men det er mye søppel der ute av folk, de er lette å komme i kontakt med over nettet spesielt. Det er mye rart her inne. De ordentlige menneskene man virkelig liker er vanskeligere å finne og få kontakt med. 

Jeg har også vært den personen med gode intensjoner og som har stått der støtt gjennom motgang og medgang med folk jeg var oppriktig glade i, som bare droppet meg på flekken uten å bry seg. Og jeg opplever ofte mennesker som sier ting og lover ting, men bryter løftene gang på gang. Sånt er stygt gjort. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Statistikk sier det, men det er jo som gruppe. Opplevde det samme som deg i ungdommen, men nå er jeg over 40 og de siste ti årene har i hvert fall karriere gått som en rakett. Bare fortsett å være blid å snill, din tid kommer, ung vakker og flink blir fort truende for andre😊

Anonymkode: f24aa...3c9

Hva slags yrke og bransje valgte du? Jeg er blid og snill mot de som er ordentlige og behandler andre bra, som er oppegående og vanlige. De man merker er noe spesielt med pleier ofte å oppføre seg dårlig og angripende, jeg tar igjen med de og finner meg ikke i drittoppførsel. For de blir ganske ille og klengete. Skal ikke måtte være en dørmatte heller og jeg føler meg bedre når jeg klarer å stå opp for meg selv. De gjorde ting som er straffbart mot meg, men neida de slipper unna som vanlig, politiet, dps og folk gir f og gjorde ikke noe. Typisk Norge å bli forskjellsbehandlet til de grader.

Anonymkode: a5ea3...505

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Omgås ikke menn, jobber i et kvinnedominerende yrke og henger bare venninner. Dette er menn jeg har syns har sett interessante ut og som har vært tilsynelatende svært hyggelige, som har bedt meg ut på date. 

Anonymkode: d9d84...1a6

Du omgåes jo menn på et nivå om du er på date, og har romantiske eller seksuelle relasjoner. Da må du justere "filteret" ditt og hva du ser etter, for flertallet av menn er ikke drittsekker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du er full av godord om deg selv. «Jeg har alltid vært positiv, åpen, ydmyk, lyttende, aksepterende og mild mot folk».

Men når folk stiller spørsmålstegn ved hva du skriver får du en helt annen tone. Tror du enten troller eller sliter. Håper du får hjelp. 

 

Anonymkode: b17eb...da9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg hadde mange venner på barneskolen og videregående. Men ble som sagt mobbet ved siden av det. Det er i voksen alder det er vanskeligere med vennskap. Har du hatt kjæreste før? Jeg var i et langvarig samboerskap der jeg hadde det bra og han behandlet meg ganske bra. Men bruddet var ikke pent og han kunne oppføre seg urimelig etter bruddet. Har vært borti to menn som ikke var snille etter det. Han ene har også vært slem mot andre han har vært sammen med.

det er vondt å lese at du også har blitt banket opp, seksuelt trakassert og mobbet❤️
 

Jeg har ofte opplevd at arbeidsgivere har gitt meg opp lett enda de skrøt av meg. Det samme med vennskap og kjærlighetsforhold. Det er vondt og det er ikke noen som sier noe dårlig heller. De som sier noe negativt klenger på meg og skal ha kontakt, og da oppfattes det som om de vil bare bråke. Det går på grensen til trakassering, da de ikke slutter enda man ignorerer og blokkerer. Hvis de misliker noen, så kutter man heller ut🙈

jeg og bryr meg ekstra om de som sliter og blir irritert inni meg når jeg ser at de som sliter blir ofte plaget og snakket ned.

Dette stemmer ikke her i hvert fall. Hvorfor slipper selgere unna med frekk oppførsel og lav sosial intelligens? Det er mange med tydelige sosiale lave ferdigheter, men som blir elsket og akseptert.

 

Har du ikke hørt om at det er kvinner der ute som ligger seg til bedre stillinger og til spesifikke utdanninger?

Nei, jeg er helt normal i væremåten. Jeg har heller ikke spurt om råd angående meg personlig da ingen kan gi rette råd over nettet uten å ha møtt meg og blitt kjent med meg. Men det er typisk kg å angripe væremåten og personligheten til folk uten å kjenne de! Det må dere slutte med! Hvorfor er dere venn, kjæreste og kollega med vanskelige folk da? For det er ganske vanlig.
 

Jeg ønsker også saklige svar og ikke masse barnslig tull i denne tråden og personagrep. Det må gå an for engangsskyld å diskutere som voksne og oppegående mennesker i en sånn tråd som dette. Men det klarer dere aldri her på kg. Dere har lavere intelligens her inne og er konstant primitive og angripende med klørne ute til alle som ikke er sånn dere vil. Men er man overvektig, kjedelig, oppfører seg dårlig og har barn med masse menn så roser dere disse personene og kaller de fantastiske personer og verdt å elske, jaha er ikke alle vi andre det eller? Folk må lære seg å være med moden og empatiske og varme!! Men det er de aller fleste nordmenn ikke.

Bare fordi man er ambisiøs så er ikke det nok til å komme langt. Man er avhengig av andre for å komme inn i en jobb, klatre oppover, komme seg gjennom en eksamen godt bestått etc. man kan jobbe så hardt man vil og spørre om hjelp, men når ingen gidder å være ærlige, lite lyst til å hjelpe og ikke vil ha deg/gir deg dårlige karakterer. Det er mange maktsyke mennesker som bare ønsker å ødelegge for andre som velger visse yrker også. 
 

Jeg mener ikke det, men andre sier til meg at det er sånn. Klarer du ikke å lese?? Jeg synes mennesker skal få lov til være der de ønsker eller presterer best. Alle er jo gode til noe. Jeg har ikke ment eller sagt at pene mennesker skal behandles bedre.

jeg er forsiktig og ydmyk. Jeg blir også ofte oppfattet som sjarmerende og søt, det har jeg ofte hørt. Det ble vanskelig å få venner etter jeg ble voksen. Og jeg var populær blant menn før, men alt har liksom snudd seg helt på hodet de siste tre årene. Jeg har alltid vært positiv, åpen, ydmyk, lyttende, aksepterende og mild mot folk, men dette har ikke hjulpet, alltid noen som skal lage drama og drit. Men det er mye søppel der ute av folk, de er lette å komme i kontakt med over nettet spesielt. Det er mye rart her inne. De ordentlige menneskene man virkelig liker er vanskeligere å finne og få kontakt med. 

Jeg har også vært den personen med gode intensjoner og som har stått der støtt gjennom motgang og medgang med folk jeg var oppriktig glade i, som bare droppet meg på flekken uten å bry seg. Og jeg opplever ofte mennesker som sier ting og lover ting, men bryter løftene gang på gang. Sånt er stygt gjort. 

Hva slags yrke og bransje valgte du? Jeg er blid og snill mot de som er ordentlige og behandler andre bra, som er oppegående og vanlige. De man merker er noe spesielt med pleier ofte å oppføre seg dårlig og angripende, jeg tar igjen med de og finner meg ikke i drittoppførsel. For de blir ganske ille og klengete. Skal ikke måtte være en dørmatte heller og jeg føler meg bedre når jeg klarer å stå opp for meg selv. De gjorde ting som er straffbart mot meg, men neida de slipper unna som vanlig, politiet, dps og folk gir f og gjorde ikke noe. Typisk Norge å bli forskjellsbehandlet til de grader.

Anonymkode: a5ea3...505

Ligger seg til utdanninger? Hva prater du om?
Helt ærlig så virker du helt klin sprø. Sur og grinete virker du også. Dårlig kombo!

Anonymkode: 62461...73f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men de som er ufine er som regel eldre og trangsynte, eller usikre mennesker som føler seg bedre ved å rakke ned på andre.

 

Skal noe til for å kontinuelig tiltrekke seg slike mennesker, kanskje du utsråler usikkerhet eller "offer" (hvis du skjønner)?
Jeg er over gjenomsnittlig pen (objektivt sett), sunn, snill, smart (er med i mensa) og relativt ung (28) og omsorgsfull, aldri opplevd det du skisserer.

Så lenge man er oppegående, snill, tar vare på seg selv, holder seg rolig og unngår konlikter - så har heller ikke utseende mye å si. Man tiltrekker den energien man utsråler (i stor del da, men finnes såklart hatere, kjipe folk og enkelthendelser) men om man KONSTANT opplever dette på forskjellige arenaer, så er ikke det bare "noe som skjer" ut av det blå.. Er også lett å "se igjennom" folk, så om du vet du tiltrekker deg en viss type mannfolk f.eks, og du går på samme slemmen igjen og igjen - bytt datingarena og prøv nye type mennesker. Er jo vanlig at f.eks offre i voldelige relasjoner finner seg nye voldelige typer gang på gang, har noe med hva man utstråler, er vandt til, er underbevisst tiltrukket av, valg osv.

Anonymkode: 4234c...f26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et uhell her om dagen og pekte blindt foran meg. Tilfeldigvis så det ut som at jeg pekte på en spesifikk jente, og jeg så hvordan hun krympet seg. 

Og da har jeg lurt på dette: hvorfor gjør folk dette hele tiden mot meg da når de hater det selv? 🙈🙈 Jeg trodde det var en del av den sosiale omgangsformen, men når andre ikke liker det synes jeg det er veldig rart å peke i utgangspunktet. 

Fikk beskjed som liten at det var stygt å peke. Men det er jo nesten ikke vits med bra oppdragelse lenger, lol. Man er jo bare dum da, med mindre man er med folk som holder høyere standard. 

Anonymkode: 3173c...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i allverden tror du at dette har med utseendet ditt å gjøre? Definerer du deg selv utifra utseendet? 

Anonymkode: b3eed...688

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever at de som  påpeke hvor pene, smarte og generelt flotte mennesker de er egentlig er ganske usikre personer...

Karisma, god personlighet og respekt for andre triumfer utseende en lang gang!

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det var en mann som sa til meg at konfliktene på jobben hans ble alltid startet av den minst attraktive parten. 

Hvis det er 2 kvinner, er det som regel den styggeste som starter krangel og uro. Hvorfor kan de ikke gå etter folk på eget nivå. 

Anonymkode: 3173c...4ce

Det stemmer ikke og det handler nok mer om personlighet enn utseendet. 

Konfliktene på min jobb har blitt startet av ei som er pen. Skal jeg da påstå at alle pene er slik? 

Nei, for jeg har opplevd motsatt og noen ganger har også menn startet konflikter osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en "drømmejente" ut i fra det du beskriver. Enten tolker du virkeligheten feil, eller så er du omringet av rasshøl.

Vil også sjekket om du selv er kravstor. Grunnen til at du møter idioter kan ha noe med hvem du velger å ta inn i livet ditt. Er det noe du synes er attraktivt ved disse folkene som gjør at du gjør det? 

Anonymkode: 688b4...cc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke har så gode sosiale evner? 

Tror ikke folk opplever samme virkelighet som deg, derfor er de ikke enige med deg om hvordan livet "er". 

Har du noen gang gått i terapi eller til coaching? 

Anonymkode: e5089...1b5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

jeg er forsiktig og ydmyk. Jeg blir også ofte oppfattet som sjarmerende og søt, det har jeg ofte hørt. Det ble vanskelig å få venner etter jeg ble voksen. Og jeg var populær blant menn før, men alt har liksom snudd seg helt på hodet de siste tre årene. Jeg har alltid vært positiv, åpen, ydmyk, lyttende, aksepterende og mild mot folk, men dette har ikke hjulpet, alltid noen som skal lage drama og drit. Men det er mye søppel der ute av folk, de er lette å komme i kontakt med over nettet spesielt. Det er mye rart her inne. De ordentlige menneskene man virkelig liker er vanskeligere å finne og få kontakt med. 

Jeg har også vært den personen med gode intensjoner og som har stått der støtt gjennom motgang og medgang med folk jeg var oppriktig glade i, som bare droppet meg på flekken uten å bry seg. Og jeg opplever ofte mennesker som sier ting og lover ting, men bryter løftene gang på gang. Sånt er stygt gjort. 

Anonymkode: a5ea3...505

Jeg forstår, jeg blir selv utsatt for negativ oppførsel og synes det er leit, men velger å bare fase ut slike mennesker.

Uansett, essensen i det jeg skrev var å prøve å ikke fremstå perfekt. Hvilke negative kvaliteter har du?

Anonymkode: 3b6df...355

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen i innlegget til TS. Får mye oppmerksomhet fra menn og blir sjekket opp og får komplimenter (både fra menn og kvinner, flørtete og «vanlig snille») både på jobb og fritid. Blir kalt sunshine, og får uoppfordret kommentarer både på utseende og personlighet.

Merk: jeg er selvfølgelig ikke feilfri. Jeg har negative sider som alle andre, men jeg har god energi, er av en eller annen grunn i godt humør stort sett hele tiden, har humor (uten å ta for mye plass, håper jeg) og er opptatt av å ta vare på meg selv. Kler meg konservativt (dresskode) på jobb.

Jeg er heller ikke 10/10 på utseendeskalaen, vet ikke helt hvor jeg ligger.

Likevel. Jeg har vært i forhold med fantastiske menn. De fleste forholdene, derimot, har vært katastrofe. Jeg tror jeg vet hvorfor. Jeg er veldig opptatt av å forstå og syns andre mennesker er interessante. Hvorfor de gjør som de gjør, hvorfor de tenker som de gjør. Jeg har også litt dårlig selvfølelse og blir fort smigret av interesse fra veldig pene menn. Vil han ha meg, liksom. Selv om vennene mine sier at vi er like utseendemessig. Jeg er dårlig på å sette grenser privat og jeg tror jeg er i overkant empatisk. Altså, ikke normale empatisk, men sånn at de som har dårlige hensikter «lukter» at jeg er lett å manipulere.

På jobb er jeg sterk og proff og har lederstilling, men også der har jeg problemer med å sette grenser for meg selv, tar på meg for mye, får dårlig samvittighet hvis jeg må si opp noen (selv om det er god grunn)

I de dårlige forholdene jeg har vært så ignorerer jeg både det første og det tiende røde flagget. For han kan jo umulig ha ment det sånn. Jeg får omsorg når de gråter, «angrer» og gjør det de kan når de har gjort ting de ikke bør - alt fra sinneutbrudd til å kaste ting i veggen, silent treatment, flørting med andre, utroskap eller til og med vold.

Jeg går inn i en slags psykologrolle og blir veldig opptatt av å forstå hva som ligger bak. For når jeg oppfører meg på en bestemt måte så har det jo en rasjonell grunn. Derfor blir jeg en kombinasjon av redd, forundret og veldig spørrende på hva som utløser den type oppførsel fra deres side. Jeg ser ikke at dette går ut over meg før det har gått lang tid, jeg er mer opptatt av å trøste fordi de har vært «slemme» og «føler seg utilstrekkelige» når jeg begynner å gråte etter at de har dyttet meg i veggen fordi jeg ikke hadde lyst på pizza til middag.

Jeg har gått i terapi for dette, og nå kjenner jeg igjen signalene og har unngått den type menn. Som psykologen min sa; «du er en flott kvinne, så det er ikke rart at mange vil ha deg. Men det at noen vil ha deg, betyr ikke nødvendigvis at de er bra for deg.» Opplagt, men det ga meg noe å tenke på.

Jeg har jobbet med å sette grenser og at jeg ikke skal gi uten å få tilbake. Det går egentlig helt på tvers av min dørmatte-personlighet, men jeg får utløp for de egenskapene gjennom frivillig arbeid i stedet for å skulle «redde» menn med tilknytningsproblemer. Jeg har også blitt flinkere til å sette grenser på jobb.

Konklusjonen min er at menn og kvinner kommer i alle typer og her er det jeg som har vært for dårlig til å «sile ut». 

Anonymkode: 75e7b...418

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hadde mange venner på barneskolen og videregående. Men ble som sagt mobbet ved siden av det. Det er i voksen alder det er vanskeligere med vennskap. Har du hatt kjæreste før? Jeg var i et langvarig samboerskap der jeg hadde det bra og han behandlet meg ganske bra. Men bruddet var ikke pent og han kunne oppføre seg urimelig etter bruddet. Har vært borti to menn som ikke var snille etter det. Han ene har også vært slem mot andre han har vært sammen med.

det er vondt å lese at du også har blitt banket opp, seksuelt trakassert og mobbet❤️
 

Jeg har ofte opplevd at arbeidsgivere har gitt meg opp lett enda de skrøt av meg. Det samme med vennskap og kjærlighetsforhold. Det er vondt og det er ikke noen som sier noe dårlig heller. De som sier noe negativt klenger på meg og skal ha kontakt, og da oppfattes det som om de vil bare bråke. Det går på grensen til trakassering, da de ikke slutter enda man ignorerer og blokkerer. Hvis de misliker noen, så kutter man heller ut🙈

jeg og bryr meg ekstra om de som sliter og blir irritert inni meg når jeg ser at de som sliter blir ofte plaget og snakket ned.

Dette stemmer ikke her i hvert fall. Hvorfor slipper selgere unna med frekk oppførsel og lav sosial intelligens? Det er mange med tydelige sosiale lave ferdigheter, men som blir elsket og akseptert.

 

Har du ikke hørt om at det er kvinner der ute som ligger seg til bedre stillinger og til spesifikke utdanninger?

Nei, jeg er helt normal i væremåten. Jeg har heller ikke spurt om råd angående meg personlig da ingen kan gi rette råd over nettet uten å ha møtt meg og blitt kjent med meg. Men det er typisk kg å angripe væremåten og personligheten til folk uten å kjenne de! Det må dere slutte med! Hvorfor er dere venn, kjæreste og kollega med vanskelige folk da? For det er ganske vanlig.
 

Jeg ønsker også saklige svar og ikke masse barnslig tull i denne tråden og personagrep. Det må gå an for engangsskyld å diskutere som voksne og oppegående mennesker i en sånn tråd som dette. Men det klarer dere aldri her på kg. Dere har lavere intelligens her inne og er konstant primitive og angripende med klørne ute til alle som ikke er sånn dere vil. Men er man overvektig, kjedelig, oppfører seg dårlig og har barn med masse menn så roser dere disse personene og kaller de fantastiske personer og verdt å elske, jaha er ikke alle vi andre det eller? Folk må lære seg å være med moden og empatiske og varme!! Men det er de aller fleste nordmenn ikke.

Bare fordi man er ambisiøs så er ikke det nok til å komme langt. Man er avhengig av andre for å komme inn i en jobb, klatre oppover, komme seg gjennom en eksamen godt bestått etc. man kan jobbe så hardt man vil og spørre om hjelp, men når ingen gidder å være ærlige, lite lyst til å hjelpe og ikke vil ha deg/gir deg dårlige karakterer. Det er mange maktsyke mennesker som bare ønsker å ødelegge for andre som velger visse yrker også. 
 

Jeg mener ikke det, men andre sier til meg at det er sånn. Klarer du ikke å lese?? Jeg synes mennesker skal få lov til være der de ønsker eller presterer best. Alle er jo gode til noe. Jeg har ikke ment eller sagt at pene mennesker skal behandles bedre.

jeg er forsiktig og ydmyk. Jeg blir også ofte oppfattet som sjarmerende og søt, det har jeg ofte hørt. Det ble vanskelig å få venner etter jeg ble voksen. Og jeg var populær blant menn før, men alt har liksom snudd seg helt på hodet de siste tre årene. Jeg har alltid vært positiv, åpen, ydmyk, lyttende, aksepterende og mild mot folk, men dette har ikke hjulpet, alltid noen som skal lage drama og drit. Men det er mye søppel der ute av folk, de er lette å komme i kontakt med over nettet spesielt. Det er mye rart her inne. De ordentlige menneskene man virkelig liker er vanskeligere å finne og få kontakt med. 

Jeg har også vært den personen med gode intensjoner og som har stått der støtt gjennom motgang og medgang med folk jeg var oppriktig glade i, som bare droppet meg på flekken uten å bry seg. Og jeg opplever ofte mennesker som sier ting og lover ting, men bryter løftene gang på gang. Sånt er stygt gjort. 

Hva slags yrke og bransje valgte du? Jeg er blid og snill mot de som er ordentlige og behandler andre bra, som er oppegående og vanlige. De man merker er noe spesielt med pleier ofte å oppføre seg dårlig og angripende, jeg tar igjen med de og finner meg ikke i drittoppførsel. For de blir ganske ille og klengete. Skal ikke måtte være en dørmatte heller og jeg føler meg bedre når jeg klarer å stå opp for meg selv. De gjorde ting som er straffbart mot meg, men neida de slipper unna som vanlig, politiet, dps og folk gir f og gjorde ikke noe. Typisk Norge å bli forskjellsbehandlet til de grader.

Anonymkode: a5ea3...505

Wow.

Jeg kan nevne ganske mange elementer i dette innlegget her som gir noen rimelig gode indikasjoner på hvorfor du sliter.

Men, jeg tror dette er et trolleinnlegg - så jeg lar være.

Du oser iallefall mye grums ut mot andre - og har et utrolig nedlatende menneskesyn.

Jeg mener, les svarene du gir som omhandler andre og dine betraktninger av verden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det var en mann som sa til meg at konfliktene på jobben hans ble alltid startet av den minst attraktive parten. 

Hvis det er 2 kvinner, er det som regel den styggeste som starter krangel og uro. Hvorfor kan de ikke gå etter folk på eget nivå. 

Anonymkode: 3173c...4ce

Jeg har kun opplevd det andre veien. At de veldig pene lager drama og faenskap for de mindre pene av ulike grunner...

Anonymkode: 2639f...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...