Gå til innhold

Er det flere damer som er både bra, oppegående og pene som ofte får drittbehandling av andre her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Alle sier at hvis man er pen, oppegående, god, snill og ambisiøs etc så vil man komme langt og blir bedre behandlet enn vanlige folk.

Jeg synes det er helt omvendt. Jeg er selv ganske ung, slank, kler meg ordentlig, heldig med utseendet, er snill, omsorgsfull, kreativ etc. Men ble mobbet og mislikt gjennom hele skolegangen, tiltrekker meg ofte dårlige mennesker som behandler meg dårlig. Jeg har også selvtillit, tror på meg selv og setter klare grenser. Men allikevel oppfører de seg enda verre mot meg når jeg viser min verdi som de prøver å krenke. Og jeg snakker ordentlig til folk, men de blir stygge eller ler av meg oftest. Skal ha viljen sin overfor meg, aldri noen som hjelper meg når jeg spør om hjelp og sitter helt fast. Når jeg tilbyr hjelp vil de ikke ha og folk virker til å ikke ville ha noe med meg å gjøre. Sliter med å få jobb, leilighet, kjæreste og venninner. Dette har vært vanskelig hele livet. Livet bare straffer meg om dere skjønner? Uten god grunn. 
 

Jeg ser ofte folk som er ganske uheldige med både personlighet, utseendet og at de har vært kriminelle og sånt. Men de får jobb, hus, partner og barn ganske lett. De får også alt til å gå deres vei. De får oppføre seg dårlig og som de vil og ingen bryr seg og de får viljen sin hele tiden. Damer som ligger seg til stillinger og utdanninger og alt her i livet, skjønner ikke åssen de greier? 
 

flere som har opplevd dette og eller er dere heldige tross gode egenskaper og utseende? 
 

og ja jeg har jobbet hardt for ting hele livet som alle andre, og det har ikke vært lett å snakke med noen om dette, da folk blir fly forbanna når man snakker om sånne ting og det forsterker skammen enda mer.

Anonymkode: a5ea3...505

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var en mann som sa til meg at konfliktene på jobben hans ble alltid startet av den minst attraktive parten. 

Hvis det er 2 kvinner, er det som regel den styggeste som starter krangel og uro. Hvorfor kan de ikke gå etter folk på eget nivå. 

Anonymkode: 3173c...4ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Damer som ligger seg til stillinger og alt her i livet?

Trist å høre at du ble mobbet - det fortjener ingen.

Men utover det; kan det være du har en annerledes måte å være på sosialt om du i alle situasjoner opplever at folk ikke vil samarbeide/sosialisere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var en mann som sa til meg at konfliktene på jobben hans ble alltid startet av den minst attraktive parten. 

Hvis det er 2 kvinner, er det som regel den styggeste som starter krangel og uro. Hvorfor kan de ikke gå etter folk på eget nivå. 

Anonymkode: 3173c...4ce

Det stemmer ikke 

Anonymkode: 6276b...777

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det stemmer ikke 

Anonymkode: 6276b...777

Er mange som blir provosert av selvtillit da, kan ikke nekte for det. 

Anonymkode: 3173c...4ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Alle sier at hvis man er pen, oppegående, god, snill og ambisiøs etc så vil man komme langt og blir bedre behandlet enn vanlige folk.

Jeg vet ikke om noen som sier dette, annet enn at hvis man er ambisiøs så er det logisk at man kommer seg lenger enn om man ikke er det.

Mener du i ramme alvor at pene mennesker fortjener å bli behandlet bedre enn andre? Hvorfor i så fall?

Anonymkode: 8c1d3...f7e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må jo enten være en som kronisk oppsøker/henger med feil mennesker, eller ha en egenskap som ikke andre setter pris på? Kanskje du ikke er klar over det selv engang. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Er pen, oppegående og snill. Jeg får meg lett venner, men aldri kjæreste, opplever som deg å bli behandlet dårlig og i verste fall krenkende av menn. Har slitt med å få jobb (men når jeg først har fått jobb har ikke arbeidsgivere ville gi slipp på meg). Ble også mobbet i ungdomsårene, banket opp og seksuelt trakassert over mange år, så har en del angst og mindreverdighetskomplekser, men har jobbet beinhardt med det. Har måtte kjempe for alt jeg har. Alt dette har gjort meg veldig empatisk for andre som sliter.

Men utsiden skal ha det til at livet mitt er lekende enkelt, morsomt hvordan folk som ikke kjenner meg sier jeg kan bli sammen med hvem som helst, at jeg sikkert er bortskjemt og kravstor og bare har svevd meg gjennom livet. 

Anonymkode: d9d84...1a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken fremtoning har du? Forsiktig/ydmyk eller mer direkte/arrogant? Ofte kan selvtillit komme ut som arroganse. 

Jeg er litt i samme situasjon ang å være heldig med genetikken, men jeg er påpasselig med fremtoningen min. Jeg fremstår nok som noe vimsete, søt, sjarmerende og klønete. Jeg merker jeg blir mye mer likt da og får masse venner, enn når jeg er mer reservert (da fremstår jeg nok fort overlegen). En blir jo fort dømt etter utseende, og jeg har lagt merke til om jeg ikke fremstår «perfekt» er det lettere å like meg. Drama derimot får jeg mye av uansett hva jeg gjør (gutter som prøver seg og jenter som blir sjalu osv)  

Anonymkode: 3b6df...355

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting blir ofte slik du forventer at du skal bli. Det er derfor de frekkeste oppnår alt. De frekkeste selgerne får solgt, kommer lengst, får best stillinger +++. 

Dine bevisste og ubevisste forventninger rår. 

Anonymkode: d3425...46e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikk sier det, men det er jo som gruppe. Opplevde det samme som deg i ungdommen, men nå er jeg over 40 og de siste ti årene har i hvert fall karriere gått som en rakett. Bare fortsett å være blid å snill, din tid kommer, ung vakker og flink blir fort truende for andre😊

Anonymkode: f24aa...3c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aperger? Eventuelt lav sosial intelligens?

Anonymkode: 39344...fdb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke om noen som sier dette, annet enn at hvis man er ambisiøs så er det logisk at man kommer seg lenger enn om man ikke er det.

Mener du i ramme alvor at pene mennesker fortjener å bli behandlet bedre enn andre? Hvorfor i så fall?

Anonymkode: 8c1d3...f7e

De får ofte bedre behandling fordi de utstråler bedre vibber. Hvis du har dårlige vibber får ikke folk samme motivasjon. Du må tenke på at mange mennesker trenger belønning for å yte. Og da er fortjenesten større om det er en person med bedre stuffs. Hvorfor tror du at folk flokker seg rundt dem som gir andre gode følelser? Pene er også mer sunnere/symmetrisk, og mange liker å hvile seg på dem. Mange reagerer instinktivt positivt på sunne mennesker, da de fleste underbevisst ønsker å være sunne selv, mange er bevisst på det og. 

Anonymkode: 3173c...4ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg vet ikke om noen som sier dette, annet enn at hvis man er ambisiøs så er det logisk at man kommer seg lenger enn om man ikke er det.

Mener du i ramme alvor at pene mennesker fortjener å bli behandlet bedre enn andre? Hvorfor i så fall?

Anonymkode: 8c1d3...f7e


Dette finnes det faktisk forskning på. Pene mennesker får høyere lønn enn snittet, stiger raskere i stilling osv

Vi tenker ikke dette bevisst, men pene mennesker får positiv forskjellsbehandling. 

Anonymkode: d3e47...f3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):


Dette finnes det faktisk forskning på. Pene mennesker får høyere lønn enn snittet, stiger raskere i stilling osv

Vi tenker ikke dette bevisst, men pene mennesker får positiv forskjellsbehandling. 

Anonymkode: d3e47...f3b

Av en eller annen grunn stiller de fleste folk mye større krav til pene mennesker også. Man er snillere med mindre pene og lar dem utfolde seg mer fordi de føles ikke som trussel. Pene blir fort trusler. 

Anonymkode: 3173c...4ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med selvtillit, men mange av de med for mye får ofte en vrangforestilling om at hele verden er misunnelige på dem, forer egoet sitt med litt for mye selvgodhet, og tar ikke konstruktiv kritikk f.eks angående negative personlighetstrekk og oppførsel de kan gjøre noe med. Slutt og overanalyser og bare fortsett å være grei med folk

Anonymkode: 96997...f43

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Av en eller annen grunn stiller de fleste folk mye større krav til pene mennesker også. Man er snillere med mindre pene og lar dem utfolde seg mer fordi de føles ikke som trussel. Pene blir fort trusler. 

Anonymkode: 3173c...4ce

Totalt uenig. Problemet for mange mindre pene er jo at de ikke engang får jobben.

Anonymkode: 62461...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Totalt uenig. Problemet for mange mindre pene er jo at de ikke engang får jobben.

Anonymkode: 62461...73f

Det kommer jo helt an på yrket. De fleste yrker i Norge som for eksempel helsevesenet har det ikke noe å si, med unntak av jobber der et pent utseende er relevant. 

Anonymkode: d9d84...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nerine_ skrev (2 timer siden):

Du må jo enten være en som kronisk oppsøker/henger med feil mennesker, eller ha en egenskap som ikke andre setter pris på? Kanskje du ikke er klar over det selv engang. 

Typisk kg svar. Du tar helt feil. Har du lest innlegget mitt? Det står at jeg tiltrekker meg de, Jeg oppsøker ikke sånne folk. Hadde jeg hatt en egenskap folk ikke satt pris på så hadde jeg fått høre det, men de slenger bare løs dritt og ikke noe konkret for å være bøllete og vanskelige. Hvorfor må det alltid være folk sin egen feil at de blir dårlig behandlet? Ikke andre sin feil at noen velger å være et dårlig menneske. Jeg er alltid snill og god mot folk.

Hva med alle andre som har dårlige egenskaper, men som slipper unna med dårlig oppførsel? Kan du forklare den? 
 

kriminelle får jo ny sjanse her i livet. Jeg er stengt ute fra det meste og lei av at jeg ikke har rett til et bra liv som alle andre. Uten å ha gjort noe. Det er mange forskjellige mennesker der ute og alle har feil, men de blir fortsatt elsket og får sjanser.

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fint med selvtillit, men mange av de med for mye får ofte en vrangforestilling om at hele verden er misunnelige på dem, forer egoet sitt med litt for mye selvgodhet, og tar ikke konstruktiv kritikk f.eks angående negative personlighetstrekk og oppførsel de kan gjøre noe med. Slutt og overanalyser og bare fortsett å være grei med folk

Anonymkode: 96997...f43

Ja dette er typisk. Er godt sliten og lei sånne folk, de tapper meg tom. Jeg kutter ut de som oppfører seg dårlig når de viser sitt sanne jeg og leter etter noen som behandler meg bedre og kan bidra med noe positivt. Men man møter på de ganske ofte. 
 

Jeg er fortsatt grei mot de som er ordentlige og hyggelige. Men de som oppfører seg dårlig snakker jeg til. Jeg belønner ikke dårlig oppførsel og det burde ingen gjøre heller. Men sånne mennesker får seg lett jobb og partner og venner, noe jeg ikke skjønner. Og når folk snakker negativt om disse personene også.

Anonymkode: a5ea3...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du aperger? Eventuelt lav sosial intelligens?

Anonymkode: 39344...fdb

Du er morsom du. Nei har ikke det og det er ikke det tråden handler om heller. Har heller over gjennomsnittlig intelligens på alle plan. Ser også at denne typen kommentarer blir slengt rundt på dette forumet. Hvis du ikke klarer å være saklig og voksen, så kan du heller holde munn.

Anonymkode: a5ea3...505

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...