Gå til innhold

Hva strøk du på ved oppkjøring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.4.2022 den 1.56):

Strøyk etter 10 min fordi jeg bare stoppet neeesten helt opp ved stoppskilt. Der var jo ikke en eneste bil i sikte så tenkte meg ikke om. Men jeg skulle jo selvfølgelig stoppet 100%. Så sensor trykket på bremsen og spurte om jeg ville fortsette kjøreturen selv om jeg nå hadde strøket🙄

Anonymkode: 4aaad...55d

Samme her, bare at det var 2 min inn i oppkjøringa og sensor sa ikke noe. Jeg syntes det hadde gått SÅ bra, helt til han sa jeg strøk pga at jeg ikke stoppet for stoppskiltet. hadde ingen andre feil.

prøvde på nytt noen dager senere, samme sensor. Var langt mer nervøs pga opplevelsen fra sist, så hadde en del småfeil. Ved endt kjøring sier sensor: i dag kjørte du mye dårligere enn sist, men i dag har du bestått.

Anonymkode: f990c...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hottentått

Strøk blant annet fordi sensor mente jeg brøt vikeplikten min, når jeg egentlig bare skulle krype lenger frem for å få oversikt. Ellers var det litt småting her og der fordi jeg var nervøs og stressa. Gikk fint gangen etter☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første minuttene av oppkjøringen begynte dårlig. En bil stoppet for meg selv om jeg hadde vikeplikt for henne. ( Jeg kom fra vegvesenet sin parkeringsplass) Jeg ble først veldig forvirret og usikker og lurte på hva som egentlig skjer og hvorfor hun stoppet Hun mente sikkert å være grei og høflig ved å frasi seg forkjørsretten og da jeg vinket at hun kunne kjøre foran, nektet hun å kjøre først. Så da sto vi de da som noen knehøner i noen sekunder og prøvde å forstå kroppsspråk begge to. Jeg ville nødig bryte vikeplikt på oppkjøringen men tilslutt så kjørte jeg da , men konsekvensen var i grunnen ren sabotasje 😅 Snillhet hennes står på min stryk, svart på hvitt: dårlig trafikkavvikling. 

Sammen med at jeg i forbindelse med feltskifte etter rundkjøring sjekket blindsonen og speil, men tok med rattet med litt for mye rattutslag som laget en brå bevegelse Ikke direkte farlig, men veldig ubehagelig for passasjerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2021 den 14.59):

Jeg startet oppkjøringen med å kvele motoren rett før en rundkjøring (hadde ikke kjørt den bilen før, så kjente den ikke). Deretter skulle jeg parkere et sted. En nesten tom parkeringsplass. Og jeg presterte å velge å parkere ved siden av en av de 3 bilene som stod der og rygge inn, men ble for nærme bilen ved siden av så sensor måtte bremse. Også sa hun at jeg kappet svinger for mye. 

Neste oppkjøring hadde jeg ingen feil og var MYE mindre nervøs. Hadde en sensor som var mye mer skravlete og laidback i væremåte så jeg ble ikke så stressa av at det var en sensor i bilen som første gang. Og selv om jeg tok til høyre i istedenfor venstre som jeg skulle en gang, sa han bare at det ikke gjorde noe, jeg valgte bare en annen rute som var litt vanskeligere for meg. Dette er nå 19 år siden og jeg husker fortsatt hva sensor het :ler: Ole! Ole var en fin sensor. 

Anonymkode: 5d0f1...def

Ole er fremdeles en fin sensor! Han var min sensor i 2017 :)

Det høres hvertfall ut som han jeg hadde 😂 

Anonymkode: d5a46...4bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AfricanQueen skrev (På 18.2.2021 den 14.06):

4000 kr? oppkjøringen koster jo 1180 kr?

Prisen blir vesentlige høyere.  Hvorfor?

Oppkjøring Oslo (leie av bil, bompenger + oppvarming) 3300,00 

Gebyr til Statens Vegvesen 1150,00 

I tillegg kommer flere kjøretimer. I Oslo er timeprisen over 800,00. Med obligatorisk dobbeltime blir prisen over 1600,00 

I verste fall stiger prisen opp til 10.000,00 eller mer. Å stryke oppkjøring er DYRT. 

 

Endret av bundaberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Strøk flere ganger i begynnelsen av 20-årene! Det dreide seg blant annet om vikepliktsbrudd, vinglete feltplassering og for høy fart inn mot kryss. Det skal sies at jeg ble fryktelig nervøs på hver oppkjøring, men til syvende og sist handlet det om at jeg ikke hadde god nok oversikt over trafikkbildet. I ettertid er jeg sjeleglad for at jeg ikke besto den gangen, for jeg ante faktisk ikke hva jeg drev på med, og jeg fatter ikke at ikke kjørelæreren min så det. Ti år senere begynte jeg med kjøretimer igjen. Denne gangen gikk jeg systematisk til verks og hadde mye bedre oversikt over egne styrker og svakheter. Oppkjøringen i "runde to" gikk derfor veldig fint. 

Anonymkode: 941f1...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2021 den 22.48):

Jeg strøk ikke, men jeg visste hva jeg gjorde feil. Fortalte hva jeg gjorde feil, hva jeg burde ha gjort og at jeg var klar over feilen jeg gjorde. 

Anonymkode: 9aadd...36f

Det er veldig viktig å innrømme feilen for sensoren 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vikeplikt og høyreregelen er veldig viktig ?!!

seff plassering og fart også 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...