Gå til innhold

Hva strøk du på ved oppkjøring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strøk fordi jeg var så nervøs at jeg nesten kastet opp på sensor. Fikk strykejernet og besvimte nesten (ikke tro på rykter, alle steder har strykejern, men han stryker ikke flere enn andre). Ikke vær så nervøs at du ødelegger for deg selv! Jeg fulgte ikke med, og var skvetten. 

Andre gangen hadde jeg med kjørelærer og var mer rolig. (Visste jo at det ikke var krise å stryke).

Anonymkode: f73c8...4cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det faktisk en krise å stryke. Det koster meg 4 tusen hver gang. 4 tusen er mye penger for meg. Så ja, det er krise. Det er også derfor jeg blir sykt nervøs. 

Anonymkode: 67197...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 23.1.2021 den 18.29):

For meg er det faktisk en krise å stryke. Det koster meg 4 tusen hver gang. 4 tusen er mye penger for meg. Så ja, det er krise. Det er også derfor jeg blir sykt nervøs. 

Anonymkode: 67197...cf9

4000 kr? oppkjøringen koster jo 1180 kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kræsjet inn i en rema1000

Sensor var ikke imponert, og det var ikke faren min heller. 

Anonymkode: 7bcb5...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AfricanQueen skrev (31 minutter siden):

4000 kr? oppkjøringen koster jo 1180 kr?

Joa, men det er bare for selve oppkjøringen. Man må jo leie bil også 😛

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.gang: bremset ned for tidlig i oppoverbakke,  sto 50 på skiltet med jeg fikk ikke med meg at det sto 200 m under. Lastebil rett bak meg, farlig situasjon.

2. gang: Strøk på flyt og svingteknikk, gikk blant annet ned i 1.gir for ofte i kryss.

Sto med glans på 3.forsøk, fikk verdens koseligste sensor også. 

 

Anonymkode: b034b...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/18/2021 at 2:06 PM, AfricanQueen said:

4000 kr? oppkjøringen koster jo 1180 kr?

Ja, som andre påpeker, det er 4 tusen med billeie. Det er ikke lov å bruke annen bil enn bil fra kjøreskolen, og sen koster dyrt å leie for oppkjøring. 

Anonymkode: 67197...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 16.39):

Ja, som andre påpeker, det er 4 tusen med billeie. Det er ikke lov å bruke annen bil enn bil fra kjøreskolen, og sen koster dyrt å leie for oppkjøring. 

Anonymkode: 67197...cf9

Da har kjørelæreren min glemt å sette inn det beløpet, fordi jeg har ikke betalt 4000 kr 🤔🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok oppkjøring for ca ett år siden, og gjorde mye feil! For det første tror jeg ikke jeg var klar, for det andre var jeg ekstremt nervøs. Sensor spurte om jeg ville ha det stille eller snakke ila turen. Jeg sa jegbare ville ha det stille med litt radio på. Likevel satt sensor og kommenterte på alt jeg gjorde.

Det jeg gjorde feil:

Jeg skulle kjøre ut fra vegvesenet. Langt der borte ser jeg en ambulanse, på vei samme strekning som jeg skal. Jeg kjører likevel ut på veien, og gir vei til ambulansen når den kommer forbi. Iflg sensor burde jeg ikke ha kjørt ut i veien med en gang, og ventet til ambulansen var helt forbi. 

Det kom en bil i rundkjøringa som ikke blinka til høyre når han skulle ut før meg. Jeg bråbremsa derfor litt, for jeg skjønte ikke hvor han skulle. Da fikk jeg kjeft av sensor om at jeg var til livsfare for trafikken bak, og jeg må da kunne se på plasseringa til bilen hvor den skulle. 

En tofelts rundkjøring som nettopp åpnet, den dagen! Hadde derfor aldri kjørt der før, og den var ikke ferdig oppmerka i veien. Jeg kjørte i feil felt, men jeg var så stressa at jeg ikke skjønte at det var tofelts. Så sa sensor at det er jo skilt der som viser at det er tofelts. 

Jeg skulle kjøre inn på en liten vei, Rygge og snu. Da jeg rygget ut på veien, kom det en bil mot meg. Jeg surra og stressa helt, og fortsatte å rygge, så jeg kom i veien for den andre bilen. 

Den største feilen jeg gjorde, var helt idiotisk. Og var nok pga nerver. Kjørte på landevei, og langt der borte var et kryss hvor jeg hadde vikeplikt. Jeg var helt borte, og bare kjørte rett på uten å senke farten og sjekke om det kom trafikk. Da bremset sensor. 

Huff😅

Anonymkode: f0bf4...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2021 den 7.18):

Jeg tok oppkjøring for ca ett år siden, og gjorde mye feil! For det første tror jeg ikke jeg var klar, for det andre var jeg ekstremt nervøs. Sensor spurte om jeg ville ha det stille eller snakke ila turen. Jeg sa jegbare ville ha det stille med litt radio på. Likevel satt sensor og kommenterte på alt jeg gjorde.

Det jeg gjorde feil:

Jeg skulle kjøre ut fra vegvesenet. Langt der borte ser jeg en ambulanse, på vei samme strekning som jeg skal. Jeg kjører likevel ut på veien, og gir vei til ambulansen når den kommer forbi. Iflg sensor burde jeg ikke ha kjørt ut i veien med en gang, og ventet til ambulansen var helt forbi. 

Det kom en bil i rundkjøringa som ikke blinka til høyre når han skulle ut før meg. Jeg bråbremsa derfor litt, for jeg skjønte ikke hvor han skulle. Da fikk jeg kjeft av sensor om at jeg var til livsfare for trafikken bak, og jeg må da kunne se på plasseringa til bilen hvor den skulle. 

En tofelts rundkjøring som nettopp åpnet, den dagen! Hadde derfor aldri kjørt der før, og den var ikke ferdig oppmerka i veien. Jeg kjørte i feil felt, men jeg var så stressa at jeg ikke skjønte at det var tofelts. Så sa sensor at det er jo skilt der som viser at det er tofelts. 

Jeg skulle kjøre inn på en liten vei, Rygge og snu. Da jeg rygget ut på veien, kom det en bil mot meg. Jeg surra og stressa helt, og fortsatte å rygge, så jeg kom i veien for den andre bilen. 

Den største feilen jeg gjorde, var helt idiotisk. Og var nok pga nerver. Kjørte på landevei, og langt der borte var et kryss hvor jeg hadde vikeplikt. Jeg var helt borte, og bare kjørte rett på uten å senke farten og sjekke om det kom trafikk. Da bremset sensor. 

Huff😅

Anonymkode: f0bf4...a80

Hvor mange oppkjøringer har du hatt? Fikk du lappen til slutt? 

Anonymkode: 0acba...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk fordi jeg kjørte for sakte. Sensor mente jeg var en potensiell fare for trafikken bak meg ettersom jeg hele tiden lå i lavere fart enn jeg skulle. 

 

Anonymkode: c7813...cea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.3.2021 den 14.52):

Jeg strøk fordi jeg kjørte for sakte. Sensor mente jeg var en potensiell fare for trafikken bak meg ettersom jeg hele tiden lå i lavere fart enn jeg skulle. 

 

Anonymkode: c7813...cea

Hvor mye lavere er det snakk om?

Anonymkode: 4a405...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 21.28):

Hvor mye lavere er det snakk om?

Anonymkode: 4a405...f4f

ca 10-15 km/t lavere enn de aktuelle fartsgrensene. Ikke på motorvei, men ellers. Jeg har fått beskjed fra kjørelærer om å absolutt ikke kjøre for fort og se an forholdene. Men der vurderte jeg nok feil, gitt. 

Anonymkode: c7813...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

For noen er det små marginer som skiller bestått fra stryk. Jeg bestod på min første oppkjøring men samtidig hadde jeg tatt førerprøven noen måneder tidligere hadde jeg mest sannsynlig stryket på grunnlag ikke godt nok forberedt.  Statens vegvesen anbefaler å kjøre i noen år før man tar førerprøven. Jeg kjørte i to år. 

Endret av bundaberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var overforsiktig. Stoppet ved rundkjøringer selv om det var klart og sånn. Kjørte for sakte.

Anonymkode: f39a4...024

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/8/2021 at 4:52 PM, AnonymBruker said:

ca 10-15 km/t lavere enn de aktuelle fartsgrensene. Ikke på motorvei, men ellers. Jeg har fått beskjed fra kjørelærer om å absolutt ikke kjøre for fort og se an forholdene. Men der vurderte jeg nok feil, gitt. 

Anonymkode: c7813...cea

Oi det er ganske lavt i slike fartsgrenser, skjønner godt at du strøyk da

Anonymkode: 7c49c...9af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Strøyk etter 10 min fordi jeg bare stoppet neeesten helt opp ved stoppskilt. Der var jo ikke en eneste bil i sikte så tenkte meg ikke om. Men jeg skulle jo selvfølgelig stoppet 100%. Så sensor trykket på bremsen og spurte om jeg ville fortsette kjøreturen selv om jeg nå hadde strøket🙄

Anonymkode: 4aaad...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/3/2021 at 10:30 PM, AnonymBruker said:

Hvor mange oppkjøringer har du hatt? Fikk du lappen til slutt? 

Anonymkode: 0acba...922

Ikke tatt den på nytt enda. Jeg fikk ny jobb, flytta, korona, mye annet som skjedde. Begynt med noen kjøretimer igjen med kjøreskole. Så skal ta oppkjøring igjen snart. Gruer meg skikkelig. Vet at jeg blir skikkelig nervøs når jeg må prestere.

Anonymkode: f0bf4...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AfricanQueen skrev (På 18.2.2021 den 14.06):

4000 kr? oppkjøringen koster jo 1180 kr?

Nei det koster ca 4000. Det er leie av kjøreskolebil, selve oppkjøringing og betaling til trafikklærer som følger til trafikkskolen. Det stemmer dessverre at en oppkjøring koster rundt 4000. 1800 er prisen av en ordinær dobbeltime , men en oppkjøring er dobbel pris

Anonymkode: 5f42c...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det koster ca 4000. Det er leie av kjøreskolebil, selve oppkjøringing og betaling til trafikklærer som følger til trafikkskolen. Det stemmer dessverre at en oppkjøring koster rundt 4000. 1800 er prisen av en ordinær dobbeltime , men en oppkjøring er dobbel pris

Anonymkode: 5f42c...535

-trafikkstasjon mente jeg

Anonymkode: 5f42c...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...