Gå til innhold

HELT ÆRLIG: Barn eller ikke barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Helt ærlig så skjønner jeg ikke at man kan tvile på slik. Å få barn er det beste som kan skje. Man blir fort ensom om man ikke har barn. Hvem skal ta ansvar for deg når du blir gammel osv? 

Barna har kun gitt meg glede de 30 årene de har vært her . 

Anonymkode: b0cef...7cc

Men det er veldig egoistiske grunner til å ønske barn! Du har barn fordi DU ikke vil være ensom og DU vil ha noen til å ta ansvar for deg når DU blir gammel.

Synes mange får barn kun fordi de har lyst på barn selv, uten å spørre seg om de kan gi barnet en god oppvekst. 
 

Jeg valgte å ikke få barn nettopp av samme grunner som du valgte å få barn.  Jeg ville ikke gi et barn byrden med å bøte på min ensomhet og måtte ha ansvaret for å ta seg av meg når jeg blir gammel. Et vanskelig valg, men det var riktig i min situasjon. 

Anonymkode: c4a5c...411

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 30 år med to barn i en alder av 9 og 1 år. Det er jo litt slitsomt, men veldig mye hygge. Jeg hadde ikke valgt annerledes om jeg kunne velge på nytt, men det er ganske deilig når besteforeldre vil låne eldstemann og vi bare har en igjen 😅

Anonymkode: 06232...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig slitsomt og til tider utmattende. Men jeg ville aldri være foruten, kan tenke tanker som "åhh så deilig det var før uten, når vi kunne være spontante og bare ligge inne en hel dag å se på tv" Men har aldri tenkt at jeg ville vært uten. 

Det gir så mye glede. Stolthet. Mye å se frem til fremover (gleder meg til å oppleve alt med dem for første gang. Gleder meg til å få gjenoppleve ting fra min egen barndom gjennom dem) Føler jeg har investert i min egen fremtid med å sørge for å ha familie rundt meg, alltid forhåpentligvis. 

Koser meg med venninner som også har barn, finner på kjekke ting med barna sammen og har mer til felles pga barna. Merker jeg er mindre med dem uten barn, naturligvis da de har andre interesser. Som ligner på de interessene jeg hadde før jeg stiftet familie, men føle meg litt ferdig med det livet. 

Det eneste jeg ønsker er å reise mer, men pga jobb og penger så er ville det uansett vært vanskelig å reise noe mer enn en vanlig sommerferie, noe vi gjør med barna uansett. 

Også vil jeg si at det å ha familie som avlaster har mye å si, slik at du får tid til å pleie forholdet og leve litt som du gjorde før barna er gull verdt. Merker selv de gangene at jeg savner barna mine😅 Selv om jeg nyter barnevakt iblant🤩

Anonymkode: 1eec4...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men det er veldig egoistiske grunner til å ønske barn! Du har barn fordi DU ikke vil være ensom og DU vil ha noen til å ta ansvar for deg når DU blir gammel.

Synes mange får barn kun fordi de har lyst på barn selv, uten å spørre seg om de kan gi barnet en god oppvekst. 
 

Jeg valgte å ikke få barn nettopp av samme grunner som du valgte å få barn.  Jeg ville ikke gi et barn byrden med å bøte på min ensomhet og måtte ha ansvaret for å ta seg av meg når jeg blir gammel. Et vanskelig valg, men det var riktig i min situasjon. 

Anonymkode: c4a5c...411

Det er en veldig rar tankegang. "gi et barn byrden med å bøye på min ensomhet"

Tror hvem som helst hadde valgt livet over å ikke ha ansvar for foreldre som blir gamle om de fikk valget selv 😅 Får du flere barn er de også flere som deler på dette ansvaret.. Jeg er også glad jeg har barn slik at jeg i fremtiden gjerne får oppleve barnebarn osv.. Har selv ene ansvar for en eldre mor som er mye alene. Gjør meg ingenting. Synes det er kjekt å gi "noe tilbake" og barnebarna koser seg med henne. 

Er selvfølgelig imot at folk som ikke klarer å ta ansvar for barn skal få barn. 

De aller fleste barn har en god oppvekst, og det skal ikke såå mye til. Har du fast inntekt, en plass og bo. Kjærlighet og er normal i topplokket så går det somregel veldig fint. 

Jeg synes faktisk synd på folk som ikke har barn😅 Ikke når de er unge - tror det kan være helt fantastisk (leve livet, bare tenke på selv og dyrke kjærligheten med en partner)  Men har sett mange voksne (jobber i helsevesenet) som sier de angrer på å ikke ha fått barn fordi nå begynner venner å få barnebarn, noe som er et stort savn. Barnebarn gir MYE glede. 

Mange sier at de har så mye familie, tantungen osv så de vil ikke bli ensomme, men det blir sjeldent det samme😅 

Anonymkode: 1eec4...bdf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en veldig rar tankegang. "gi et barn byrden med å bøye på min ensomhet"

Tror hvem som helst hadde valgt livet over å ikke ha ansvar for foreldre som blir gamle om de fikk valget selv 😅 Får du flere barn er de også flere som deler på dette ansvaret.. Jeg er også glad jeg har barn slik at jeg i fremtiden gjerne får oppleve barnebarn osv.. Har selv ene ansvar for en eldre mor som er mye alene. Gjør meg ingenting. Synes det er kjekt å gi "noe tilbake" og barnebarna koser seg med henne. 

Er selvfølgelig imot at folk som ikke klarer å ta ansvar for barn skal få barn. 

De aller fleste barn har en god oppvekst, og det skal ikke såå mye til. Har du fast inntekt, en plass og bo. Kjærlighet og er normal i topplokket så går det somregel veldig fint. 

Jeg synes faktisk synd på folk som ikke har barn😅 Ikke når de er unge - tror det kan være helt fantastisk (leve livet, bare tenke på selv og dyrke kjærligheten med en partner)  Men har sett mange voksne (jobber i helsevesenet) som sier de angrer på å ikke ha fått barn fordi nå begynner venner å få barnebarn, noe som er et stort savn. Barnebarn gir MYE glede. 

Mange sier at de har så mye familie, tantungen osv så de vil ikke bli ensomme, men det blir sjeldent det samme😅 

Anonymkode: 1eec4...bdf

Det er mer synd på folk som er såpass enkle som du fremstår som her. Du har et samlebåndsperspektiv på mennesker helt blottet for realisme, nyanser og preferanser. Om en synes ideen om barn virker frastøtende skal en selvfølgelig ikke bruke flere tiår av sine beste år som en slags investering på sine siste år, helt uten garanti forøvrig. Om de "aller fleste barn" hadde hatt en god nok oppvekst hadde ikke verden sett ut som den gjør. Har noen gang fundert over hvorfor virkelighetsflukt er såpass utbredt blant folk, og særlig unge? Tenker du noen gang over hvor mange som tar selvmord? Livet er for mange enten dårlig, tomt, middelmådig eller kjedelig. Å lage flere mennesker er ikke en ordentlig løsning på dette, ei eller meningen med livet fra et intelligent perspektiv. Ta deg en tur rundt Gunerius i Oslo og observer all den unødvendige elendigheten og ønsk deg boka "better to never have been born" til neste jul, så får du litt mer perspektiv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (1 time siden):

Det er mer synd på folk som er såpass enkle som du fremstår som her. Du har et samlebåndsperspektiv på mennesker helt blottet for realisme, nyanser og preferanser. Om en synes ideen om barn virker frastøtende skal en selvfølgelig ikke bruke flere tiår av sine beste år som en slags investering på sine siste år, helt uten garanti forøvrig. Om de "aller fleste barn" hadde hatt en god nok oppvekst hadde ikke verden sett ut som den gjør. Har noen gang fundert over hvorfor virkelighetsflukt er såpass utbredt blant folk, og særlig unge? Tenker du noen gang over hvor mange som tar selvmord? Livet er for mange enten dårlig, tomt, middelmådig eller kjedelig. Å lage flere mennesker er ikke en ordentlig løsning på dette, ei eller meningen med livet fra et intelligent perspektiv. Ta deg en tur rundt Gunerius i Oslo og observer all den unødvendige elendigheten og ønsk deg boka "better to never have been born" til neste jul, så får du litt mer perspektiv

"Dine siste år" som du kaller dem er fort over halve livet det faktisk, og selvfølgelig er det ikke bare derfor flertallet får barn. Tiden før det gir utrolig mye glede, jeg ser på resten som en bonus, som jeg kansje er heldig å få en dag😊 

 

Jeg tenker ikke hele verden, skal du ta med hele det afrikanske kontingent feks så skjønner jeg jo at barn flest gjerne ikke har der bra. Men nå snakker jeg om Norge. De aller fleste barn i Norge har det faktisk bra. Selv om utrolig mange sliter så er det langt i fra flertallet. Jeg vet ikke hvor mange som tar selvmord men jeg vet at mange sliter psykisk, dog er ikke fremdeles langt i fra flertallet. Skal folk slutte å få barn fordi noen sliter psykisk? Å lage flere mennesker er ikke løsningen nei, men å lage færre er heller ikke en "ordentlig løsning" 😉 

Ditt ord er ikke lov. At du ikke synes barn er meningen med livet, betyr ikke at ditt perspektiv er et "intelligent perspektiv" Ditt perspektiv er ditt perspektiv, anderledes enn mitt, intelligent eller ei. 

 

Å kalle det mest naturlige som finnes å ønske seg, for samlebåndsperspektiv synes jeg også er ekstremt😂 Det er faktisk det mest naturlige for levende vesener - å formere seg. 

 

Helt ok å synes det virker frastøtende, og ønsker man ikke barn så får man ikke barn. Som sagt, livet kan være hardt for mange, men for folk flest (i Norge) er livet fint, og flertallet ville ikke vært foruten. 

Anonymkode: 1eec4...bdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker said:

"Dine siste år" som du kaller dem er fort over halve livet det faktisk, og selvfølgelig er det ikke bare derfor flertallet får barn. Tiden før det gir utrolig mye glede, jeg ser på resten som en bonus, som jeg kansje er heldig å få en dag😊 

 

Jeg tenker ikke hele verden, skal du ta med hele det afrikanske kontingent feks så skjønner jeg jo at barn flest gjerne ikke har der bra. Men nå snakker jeg om Norge. De aller fleste barn i Norge har det faktisk bra. Selv om utrolig mange sliter så er det langt i fra flertallet. Jeg vet ikke hvor mange som tar selvmord men jeg vet at mange sliter psykisk, dog er ikke fremdeles langt i fra flertallet. Skal folk slutte å få barn fordi noen sliter psykisk? Å lage flere mennesker er ikke løsningen nei, men å lage færre er heller ikke en "ordentlig løsning" 😉 

Ditt ord er ikke lov. At du ikke synes barn er meningen med livet, betyr ikke at ditt perspektiv er et "intelligent perspektiv" Ditt perspektiv er ditt perspektiv, anderledes enn mitt, intelligent eller ei. 

 

Å kalle det mest naturlige som finnes å ønske seg, for samlebåndsperspektiv synes jeg også er ekstremt😂 Det er faktisk det mest naturlige for levende vesener - å formere seg. 

 

Helt ok å synes det virker frastøtende, og ønsker man ikke barn så får man ikke barn. Som sagt, livet kan være hardt for mange, men for folk flest (i Norge) er livet fint, og flertallet ville ikke vært foruten. 

Anonymkode: 1eec4...bdf

Å reprodusere for reproduksjons skyld er 100% naturlig mekanisme, ergo det er ingen rasjonell tanke bak. Derfor kan ikke heller ikke være mening med livet fra et intelligent ståsted, om en ikke identifiserer seg med et virus eller lignende. Det kan dog være smarte folk som finner sin personlig mening i reproduksjon og oppgavene deretter, disse er forhåpentligvis klar over forskjellen. 

Livskvaliteten i Norge er oppskrytt, ser ut som folk fra fattigere land er langt mer lykkelige mens ungene her sitter med ansiktene begravd i en skjerm døgnet rundt. Når så mange ikke har interesse av verden hvorfor tvinge dem inn i den kan en spørre seg.

Sier ikke at alle skal slutte å reprodusere men at dette burde være forbeholdt spesielt intereserte, planeten og menneskene har godt av at vi sorterer oss selv ut ved å tenke kvalitet fremfor kvantitet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (1 minutt siden):

Å reprodusere for reproduksjons skyld er 100% naturlig mekanisme, ergo det er ingen rasjonell tanke bak. Derfor kan ikke heller ikke være mening med livet fra et intelligent ståsted, om en ikke identifiserer seg med et virus eller lignende. Det kan dog være smarte folk som finner sin personlig mening i reproduksjon og oppgavene deretter, disse er forhåpentligvis klar over forskjellen. 

Livskvaliteten i Norge er oppskrytt, ser ut som folk fra fattigere land er langt mer lykkelige mens ungene her sitter med ansiktene begravd i en skjerm døgnet rundt. Når så mange ikke har interesse av verden hvorfor tvinge dem inn i den kan en spørre seg.

Sier ikke at alle skal slutte å reprodusere men at dette burde være forbeholdt spesielt intereserte, planeten og menneskene har godt av at vi sorterer oss selv ut ved å tenke kvalitet fremfor kvantitet.

 

For meg er det fornuftig å få barn når jeg trodde og nå mener at det gjør meg mer lykkelig i livet, enn livet uten barn. Det er en tanke bak det selvfølgelig, man gjør seg jo opp en formening med fordeler som veier for og i mot før en får barn (de aller fleste gjør vettfall det) 

Hva som er meningen med livet er helt individuelt fra person til person. Jeg kan si at din mening ikke er intelligent fordi du mener å reprodusere seg er å ha et smalebåndsperspektiv. Mens reproduksjon er helt nødvendig for at menneskeheten skal overleve.

Du mener at kun spesielt interesserte skal få barn, det er ingen selvfølge at disse barna får det noe bedre (psykisk feks) det er ikke dermed sagt garantert bedre "kvalitet" på noen måte. 

At livskvaliteten i Norge er oppskrytt er din mening, jeg vil si meg uenig i det. At folk fra fattige land har det bedre og at barn i Norge bare sitter på en skjerm sier mer om deg enn om hva som er realitet😅 nå vet jeg ikke hvilke barn du oppholder deg rundt, men det hørtes ikke sunt (eller normalt) ut å sitte med trynet begravet i en skjerm.

Du sitter også mer på skjerm enn det foreldrene dine gjorde på din alder, verden går fremover og teknologien forandrer seg. Det trenger ikke å være en dårlig ting. Mer skjerm er det naturligvis blitt, men igjen trenger ikke å være så dystert som du skal ha det til. 

Å velge å få barn og kalle det å "tvinge noen inn i en verden er liksom også veldig rart for meg. Når statistikken sier at oddsne for at barnet ditt får det fint veier sterkest. 

Anonymkode: 1eec4...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

For meg er det fornuftig å få barn når jeg trodde og nå mener at det gjør meg mer lykkelig i livet, enn livet uten barn. Det er en tanke bak det selvfølgelig, man gjør seg jo opp en formening med fordeler som veier for og i mot før en får barn (de aller fleste gjør vettfall det) 

Hva som er meningen med livet er helt individuelt fra person til person. Jeg kan si at din mening ikke er intelligent fordi du mener å reprodusere seg er å ha et smalebåndsperspektiv. Mens reproduksjon er helt nødvendig for at menneskeheten skal overleve.

Du mener at kun spesielt interesserte skal få barn, det er ingen selvfølge at disse barna får det noe bedre (psykisk feks) det er ikke dermed sagt garantert bedre "kvalitet" på noen måte. 

At livskvaliteten i Norge er oppskrytt er din mening, jeg vil si meg uenig i det. At folk fra fattige land har det bedre og at barn i Norge bare sitter på en skjerm sier mer om deg enn om hva som er realitet😅 nå vet jeg ikke hvilke barn du oppholder deg rundt, men det hørtes ikke sunt (eller normalt) ut å sitte med trynet begravet i en skjerm.

Du sitter også mer på skjerm enn det foreldrene dine gjorde på din alder, verden går fremover og teknologien forandrer seg. Det trenger ikke å være en dårlig ting. Mer skjerm er det naturligvis blitt, men igjen trenger ikke å være så dystert som du skal ha det til. 

Å velge å få barn og kalle det å "tvinge noen inn i en verden er liksom også veldig rart for meg. Når statistikken sier at oddsne for at barnet ditt får det fint veier sterkest. 

Anonymkode: 1eec4...bdf

Å formane andre til reproduksjon = samlebåndperspektiv.

Å få barn er å tvinge folk inn i verden, det er faktum. Uavhengig odds så gambler en med andres velvære, du burde lese deg opp på anti-natalisme, for info om ikke annet. Jeg er ikke 100% antinatalist selvom jeg ser logikken. Å få barn kan være en bra ting for all del, men å oppfordre alle til reproksjon er reinspikka umoral i min bok. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle har mulighet til å få barn heller da. Men må finne noe meningsfylt allikevel.

Anonymkode: 6ef6e...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jegern Puahate skrev (2 minutter siden):

Å formane andre til reproduksjon = samlebåndperspektiv.

Å få barn er å tvinge folk inn i verden, det er faktum. Uavhengig odds så gambler en med andres velvære, du burde lese deg opp på anti-natalisme, for info om ikke annet. Jeg er ikke 100% antinatalist selvom jeg ser logikken. Å få barn kan være en bra ting for all del, men å oppfordre alle til reproksjon er reinspikka umoral i min bok. 

 

Har ikke formanet andre folk til reproduksjon? Synes synd i de som ikke opplever å få barn, fordi jeg har opplved gleden av det selv, og anser meg selv som lykkelig og heldig pga det. dvs at jeg er glad jeg ikke er uten barn selv. Men har ALDRI oppfordret ALLE til å få barn. Sier tvert i mot at noen ikke bør få barn. 

Du kan si at barn er å tvinge folk til verden. Jeg sier at du gir noen livet i gave. Er du ikke takknemlig for at noen tvang deg inn i verden? Du høres ut som du synes verden er et forferdelig sted som ikke er verdt å leve i😅

Du vet jo aldri hvordan barna dine vil få det, men oddsene vil jo selvfølgelig ha noe å si. Hadde 90% av befolkningen vært misfornøyde med livet skjønner jeg det blir gambling. Du mener man gambler med andres velvære ved å sette dem til verden... Du mener altså å aldri gi noen en sjanse til livet (også det gode livet som de fleste lever) er bedre, selv om sjansen for at de får et godt liv er større enn motsatt😅🤔

 

Anonymkode: 1eec4...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men hva gjør dere på fritiden bortsett fra hundene?

Anonymkode: 6ef6e...4d0

Hva gjør du på fritiden bortsett fra barna?

Anonymkode: 3bf28...b4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Haha. Jeg tenker det er veldig fantasiløst av de som ikke klarer se for seg hva man fyller dagene med hvis man ikke har barn. Noen hobbyer er jo feks veldig tidskrevende. Ellers er det jo det å kunne kose seg med en god bok i fred og ro etter jobb og trening, sette på en film sammen med mannen, gå lange turer, bruke noen timer på å lage gode middager fordi ingen stresser deg med det... Jeg kjeder meg aldri, selv uten tidskrevende jobb eller hobby. 

Anonymkode: 1b570...f49

Exactly.

Tror det er årevis siden sist jeg har kjeder meg. Jeg og fruen har spontant pusset opp 75% av huset de siste ukene. Kjekt med både økonomi, tid og energi til slikt. Nå har jeg tilbragt en time i badekaret med dempet belysning, badesalt og duftlys, og har god samvittighet siden vi begge kan sove lenge i morgen. 

Folk finner mening og glede i forskjellige aspekter av livet. Det viktigste er jo at en selv er lykkelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har ikke formanet andre folk til reproduksjon? Synes synd i de som ikke opplever å få barn, fordi jeg har opplved gleden av det selv, og anser meg selv som lykkelig og heldig pga det. dvs at jeg er glad jeg ikke er uten barn selv. Men har ALDRI oppfordret ALLE til å få barn. Sier tvert i mot at noen ikke bør få barn. 

Du kan si at barn er å tvinge folk til verden. Jeg sier at du gir noen livet i gave. Er du ikke takknemlig for at noen tvang deg inn i verden? Du høres ut som du synes verden er et forferdelig sted som ikke er verdt å leve i😅

Du vet jo aldri hvordan barna dine vil få det, men oddsene vil jo selvfølgelig ha noe å si. Hadde 90% av befolkningen vært misfornøyde med livet skjønner jeg det blir gambling. Du mener man gambler med andres velvære ved å sette dem til verden... Du mener altså å aldri gi noen en sjanse til livet (også det gode livet som de fleste lever) er bedre, selv om sjansen for at de får et godt liv er større enn motsatt😅🤔

 

Anonymkode: 1eec4...bdf

Å si rett ut sat du synes synd på de uten barn + snakke om folk som angrer = formaning, ikke av den subtile sorten heller.

For noen heldige kan livet være en gave, for andre, som for eks kreftsyke barn ikke så mye. Uansett er det en påtvunget eksistens som 100% gambler på at det går bra. Selvom vi tar en usannsynlig estimasjon på at 90% har det bra mens resterende 10% har det for jævlig, er det etisk riktig at noen lider for at flertallet har det bra?

Eneste måten å forhindre lidelse er å ikke reprodusere, som vi kan se her:

Benatar's asymmetry. | The Prime Directive

Fravær av et godt liv er ikke noe sak ettersom det er ingen som blir frarøvet i utgangspunktet.

Som sagt er jeg ikke 100% i mot reproduksjon siden vi ikke har nok data for å konkludere, det må en mer omfattende studie for å avdekke hvor fornøyd vi er med livet i alle faser.

Likevel har jeg sett nok til å slå fast at reproduksjon bør velges med mer omhu enn det som normen i dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Har ikke formanet andre folk til reproduksjon? Synes synd i de som ikke opplever å få barn, fordi jeg har opplved gleden av det selv, og anser meg selv som lykkelig og heldig pga det. dvs at jeg er glad jeg ikke er uten barn selv. Men har ALDRI oppfordret ALLE til å få barn. Sier tvert i mot at noen ikke bør få barn. 

Du kan si at barn er å tvinge folk til verden. Jeg sier at du gir noen livet i gave. Er du ikke takknemlig for at noen tvang deg inn i verden? Du høres ut som du synes verden er et forferdelig sted som ikke er verdt å leve i😅

Du vet jo aldri hvordan barna dine vil f det, men oddsene vil jo selvfølgelig ha noe å si. Hadde 90% av befolkningen vært misfornyde med livet skjønner jeg det blir gambling. Du mener man gambler med andres velvre ved å sette dem til verden... Du mener altså å aldri gi noen en sjanse til livet (også det gode livet som de fleste lever) er bedre, selv om sjansen for at de får et godt liv er større enn motsatt😅🤔

 

Anonymkode: 1eec4...bdf

Nå leser du nok inn noe ganske annet i svaret enn vedkommende mente...  At man sier at man ikke velger å bli født er bare et faktum, det er ikke det samme som å hate verden 🙄

En veldig stor del av verdens befolkning lever i ekstrem fattigdom, og er ganske "misfornøyde med livet". Hvorfor tror du folk havner i fattigdom, om det ikke er for at foreldrene deres har tatt et dårlig valg? Når man ikke har råd til å ta vare på seg selv, hvordan skal man da ta vare på 5 unger?

Nå kommer du til å si "jammen det er ikke sånn i Norge". Men jo, det er sånn i Norge. Mange tusen barn blir født uten at foreldrene har noe annet enn egoistiske grunner, eller de er "uhell" som følge av uforsiktighet. Man kan jo bare håpe at alle disse barna vokser opp til å bli skikkelige folk, får seg jobb og betaler skatt, men alle vet at sånn er det ikke. NAV er overfylt av klienter som har arvet livsstilen etter sine foreldre, på samme måte som Barnevernet flyter over av barn som aldri burde vært satt til verden (pga foreldres omsorgsevne). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...