Gå til innhold

Det gikk skikkelig galt på skituren i dag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri tenkt over eller hørt om vold i homofile forhold. Men hmm. Kaller menn hverandre for hore? 

Anonymkode: 365c0...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han er jo så klart ikke bare stygg mot meg. Jeg er veldig glad i han. Jeg er heller ikke enkel, men håper virkelig ikke han har tenkt til å kaste meg på dør på grunn av mine menneskelige feil og mangler. Jeg blir med han fordi det gode veier opp for de vonde. 

Anonymkode: d7da3...596

Hva er da det gode? 
Hvordan føler du deg når du er liten og han stor? 
Går du på tå rundt han? 
 

Er du glad i deg selv?

Anonymkode: 84d0c...593

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har aldri tenkt over eller hørt om vold i homofile forhold. Men hmm. Kaller menn hverandre for hore? 

Anonymkode: 365c0...61f

Vet ikke om det er vanlig at menn kaller hverandre hore, men han kalte nå ihvertfall meg det. 

Anonymkode: d7da3...596

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her dømmer dere utav den ene parten som har dummet ut den andre pga. ting han ikke kan. Flere står der å gapskratter og ingen sjekker hvordan dette gikk? 

Jeg tenker at dette kansje ikke gikk så veldig bra etter som han reagerte slik. Hadde vært litt gøy å fått høre hans side av saken før dere ber ts avslutte forholdet. 

Ikke rart en del forhold går heden hvis man handler i affekt slik dere hinter til her. Kansje er dette helt og holdent trådstarters feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Vi er to menn altså. Jeg tåler det jo, og jeg kan beskytte meg selv om det skulle bli nødvendig, men jeg er ikke typen til å være fysisk selv.

Anonymkode: d7da3...596

Sånn tenkte jeg også.

Jeg er kvinne, og var i et forhold med en person med aggresjonsproblemer. Kunne godt ha tatt igjen rent fysisk, men jeg er ikke slik.

De psykiske senvirkningene kan være veldig tunge. Jeg sliter fortsatt, mange år etterpå. 

Det du har opplevd høres virkelig ikke bra ut! Det kan være en engangshendelse, men dersom han ikke har vist noen form for anger ville jeg ha vært veldig foruroliget. 

Anonymkode: 9b01d...d8f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

...er det ikke litt dramatisk å avslutte et betydningsfult forhold på grunn av at han dyttet meg i snøen fordi han ble sint? 

Anonymkode: d7da3...596

Nei.

Skulle ønske jeg hadde forlatt eksdama mi første gang hun slo.

K40

Anonymkode: f459e...da8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er da det gode? 
Hvordan føler du deg når du er liten og han stor? 
Går du på tå rundt han? 
 

Er du glad i deg selv?

Anonymkode: 84d0c...593

For det første er han veldig opptatt av meg og bruker mye tid sammen med meg. Der er nok han flinkere enn meg. Og det får meg til å føle meg veldig ønsket og trygg. Han vil helst gjøre ting sammen med meg og legger veldig til rette for at vi skal ha det bra. 

Jeg føler at det blir sånn at han blir sint og jeg prøver å gjøre det godt. Han snakker veldig hardt til meg og blir jo fysisk da. ikke noe værre enn på skituren, men det er første gang han har gjort sånt foran andre, og det syntes jeg var veldig ekkelt. Han kjeftet på meg hele veien hjem, og jeg blir bare stille og liten og prøver å finne ut hvordan jeg kan få han til å roe seg ned. 

Jeg vil ikke si at jeg går på tå rundt han. Men jeg prøver å unngå å gjøre han sint ja. 

Glad i meg selv har jeg aldri vært, nei! 

Anonymkode: d7da3...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (8 minutter siden):

Her dømmer dere utav den ene parten som har dummet ut den andre pga. ting han ikke kan. Flere står der å gapskratter og ingen sjekker hvordan dette gikk? 

Jeg tenker at dette kansje ikke gikk så veldig bra etter som han reagerte slik. Hadde vært litt gøy å fått høre hans side av saken før dere ber ts avslutte forholdet. 

Ikke rart en del forhold går heden hvis man handler i affekt slik dere hinter til her. Kansje er dette helt og holdent trådstarters feil? 

Det var jo åpenbart min feil som lo av at han datt. Det er jo ganske dritt gjort, men det var ikke ment sånn som han oppfattet det. Jeg mente ikke å le AV han. Og jeg synes ikke han hadde behøvd å snakke sånn til meg foran andre, og bli så sint. 

Det gikk helt fint med han. Det var jo puddersnø i bakken. 

Anonymkode: d7da3...596

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (55 minutter siden):

Her dømmer dere utav den ene parten som har dummet ut den andre pga. ting han ikke kan. Flere står der å gapskratter og ingen sjekker hvordan dette gikk? 

Jeg tenker at dette kansje ikke gikk så veldig bra etter som han reagerte slik. Hadde vært litt gøy å fått høre hans side av saken før dere ber ts avslutte forholdet. 

Ikke rart en del forhold går heden hvis man handler i affekt slik dere hinter til her. Kansje er dette helt og holdent trådstarters feil? 

Det kalles å ha selvironi. De færreste skader seg selv om de faller på ski. Makan. Han lo jo til og med selv. Han dømmes da ikke for at han ikke er noe nortug på ski.

Hans side? 'Jeg tok tak i kjeften typen min, slengte han ned og sparka snø på han. Han er jo en idiot og må settes på plass titt og ofte. '

Så vold er liksom greit for deg, så lenge det er i affekt? Skal huske på det.

Anonymkode: 84d0c...593

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette ikke er kødd, neste gang er det ikke snø du ramler i, men for eks et glassbord, sementgolv eller ei trapp.

Løp.

Anonymkode: f0b26...35d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Var på skitur med han jeg bor sammen med i dag, og det skjedde noe som har gjort meg veldig lei meg. Han er ikke så flink til å stå på ski og når han skulle stå nedover en bakke så han veldig komisk ut og jeg måtte le av han. Det gjorde de to andre som var der også, og han selv lo fra oppe i bakken. Han datt ca. midt i bakken og vi lo alle sammen, han inkludert. De to andre gikk litt lenger frem mens jeg gikk litt tilbake mot han for å spørre om det gikk greit med han til tross. Han tok da tak rundt kjeven min og dyttet meg så jeg falt bakover. Så sparket han snø i ansiktet på meg. Han sa flere stygge ting, blant annet "hore". 

Har så sykt vondt inni meg. Ikke fordi det gjorde vondt. Jeg ramlet jo i dyp snø. Men fordi han hater meg sånn. 

M26

Anonymkode: d7da3...596

Han har lov å bli sur, men han har ikke lov til å si stygge ting til deg eller å bruke makt og vold. 

Han kunne blitt sur og sagt at han ikke likte det.

Tror dere må prate sammen. Dette er ikke greit. Derfor jeg er så redd for menn. 

Anonymkode: fb755...281

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For det første er han veldig opptatt av meg og bruker mye tid sammen med meg. Der er nok han flinkere enn meg. Og det får meg til å føle meg veldig ønsket og trygg. Han vil helst gjøre ting sammen med meg og legger veldig til rette for at vi skal ha det bra. 

Jeg føler at det blir sånn at han blir sint og jeg prøver å gjøre det godt. Han snakker veldig hardt til meg og blir jo fysisk da. ikke noe værre enn på skituren, men det er første gang han har gjort sånt foran andre, og det syntes jeg var veldig ekkelt. Han kjeftet på meg hele veien hjem, og jeg blir bare stille og liten og prøver å finne ut hvordan jeg kan få han til å roe seg ned. 

Jeg vil ikke si at jeg går på tå rundt han. Men jeg prøver å unngå å gjøre han sint ja. 

Glad i meg selv har jeg aldri vært, nei! 

Anonymkode: d7da3...596

Har på følelsen av at ET BLIKK fra han ,kan være nok ,,dersom han er misfornøyd med noe ,,,og du skal vite din plass...Stemmer det ?

Anonymkode: 8759f...733

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er jo så klart ikke bare stygg mot meg. Jeg er veldig glad i han. Jeg er heller ikke enkel, men håper virkelig ikke han har tenkt til å kaste meg på dør på grunn av mine menneskelige feil og mangler. Jeg blir med han fordi det gode veier opp for de vonde. 

Anonymkode: d7da3...596

Jeg ante ikke at aggresjonsproblemer og tendens til fysisk og verbal utagering mot partneren for bagateller er å betrakte som «menneskelige feil og mangler». Si meg, hvor kuet og undertrykt er du egentlig, som finner deg i noe sånt og attpåtil kategoriserer det som «menneskelige feil og mangler»? For du fremstår totalt som en dørmatte, som jo er gjennomgangstonen i disse trådene som dukker opp fra tid til annet. Dette er jo helt klassisk, og følger det sedvanlige mønsteret for verbal eller fysisk partnervold. Jeg kan allerede spå hvordan denne tråden kommer til å utvikle seg, og sannsynligvis også hvordan den ender. 

Anonymkode: 4fc29...42a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vanlig og vanlig. Han har gjort sånt før ja, men jeg vet jo hva som sårer han så jeg prøver å unngå å trykke på de knappene. Jeg skjønte ikke at han kom til å reagere sånn på at vi lo, siden han hadde latterkrampe selv. Men jeg burde jo ha skjønt det. 

 

Anonymkode: d7da3...596

En normal mann gjør ikke slik han gjør!!

Men noen damer, deg inkludert, har vel ikke imot å være dørmatte ...

Anonymkode: f76b3...59c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det blir jo såklart værre når det er kvinner som blir dyttet av menn, men jeg er jo mann selv og da blir det jo ikke helt det samme, synes jeg. Jeg er ikke redd for å bli slått eller dyttet. Men jeg er redd for å bli lei meg, på en måte. En dame har jo (stort sett kanskje?) ikke så mye å stille opp med mot en mann, og han er nok sterkere enn meg, men jeg kan likevel klare meg mot han. 

Anonymkode: d7da3...596

Synes du skal lese igjennom svarene dine og prøve å tenke hvordan du ville sett på dette hvis det var noen annens forhold. For meg er det helt vilt at du i det hele tatt har gjort denne vurderingen som jeg har uthevet. Man skal ikke måtte tenke slik om en man er i forhold med, det skal være unødvendig, det skal ikke være noen fare for at man skal måtte «klare seg mot» sin partner.

Anonymkode: b1f3b...0a1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har på følelsen av at ET BLIKK fra han ,kan være nok ,,dersom han er misfornøyd med noe ,,,og du skal vite din plass...Stemmer det ?

Anonymkode: 8759f...733

Ja, det kan stemme, hvis jeg har gjort noe først. Han kan se på meg med "blikket" ja, og jeg skjønner at jeg har gjort noe galt. Han blir fort oppgitt og irritert, men det er jo ikke alltid han orker å lage noe mer ut av det enn kanskje bare et blikk. For da vet jeg jo inderlig godt hva det betyr. Men det er ikke sånn at det betyr "vit din plass" men mer "du er en jævla idiot". 

Anonymkode: d7da3...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det føles som om han skal oppdra meg. Jeg var alltid en vanskelig unge og fikk mye oppdragelse, så jeg kjenner det igjen fra barndommen og ungdomstiden. Det er mest derfor det gjør vondt. Fordi jeg føler meg håpløs og det er skamfult at kjæresten min ser den siden av meg. Jeg føler at jeg er en som må oppdras. Det er også skamfult at man liksom blir irretesatt som en unge når man er voksen. Jeg føler meg som en dum unge. 

Anonymkode: d7da3...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det kan stemme, hvis jeg har gjort noe først. Han kan se på meg med "blikket" ja, og jeg skjønner at jeg har gjort noe galt. Han blir fort oppgitt og irritert, men det er jo ikke alltid han orker å lage noe mer ut av det enn kanskje bare et blikk. For da vet jeg jo inderlig godt hva det betyr. Men det er ikke sånn at det betyr "vit din plass" men mer "du er en jævla idiot". 

Anonymkode: d7da3...596

Og da holder du kjeft,,,ikke sant...?? Vi har forskjellige ordelag,,men tror FØLELSEN er den samme 😢,,, styringsbehovet vil ganske sikkert øke. Og DU er ingen idiot,,men et menneske ❤

Anonymkode: 8759f...733

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ante ikke at aggresjonsproblemer og tendens til fysisk og verbal utagering mot partneren for bagateller er å betrakte som «menneskelige feil og mangler». Si meg, hvor kuet og undertrykt er du egentlig, som finner deg i noe sånt og attpåtil kategoriserer det som «menneskelige feil og mangler»? For du fremstår totalt som en dørmatte, som jo er gjennomgangstonen i disse trådene som dukker opp fra tid til annet. Dette er jo helt klassisk, og følger det sedvanlige mønsteret for verbal eller fysisk partnervold. Jeg kan allerede spå hvordan denne tråden kommer til å utvikle seg, og sannsynligvis også hvordan den ender. 

Anonymkode: 4fc29...42a

Han er jo uansett et menneske. Ikke Satan. Det er jo ikke noe godt for han heller å ha sinneproblemer, og han fortjener jo hjelp og støtte. Han har ikke blitt sånn fordi han er et dårlig menneske, det er han ikke, men fordi han også har sine menneskelige ballaster.  

Dessuten er det jo "min feil" fordi mine ballaster får ut det værste i han, og motsatt. Derfor tenker jeg at vi trenger parterapi, og det har jeg tenkt å snakke med han om. Han hadde nok ikke vært sånn om han hadde hatt en partner som er mer lik han og mer voksen. I forholdet vårt er det han som tar mest ansvar og står for så og si alle beslutninger. Jeg tror han savner en parter som tar ansvar og der har du en av mine ballaster. Jeg klarer ikke det. 

Anonymkode: d7da3...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det føles som om han skal oppdra meg. Jeg var alltid en vanskelig unge og fikk mye oppdragelse, så jeg kjenner det igjen fra barndommen og ungdomstiden. Det er mest derfor det gjør vondt. Fordi jeg føler meg håpløs og det er skamfult at kjæresten min ser den siden av meg. Jeg føler at jeg er en som må oppdras. Det er også skamfult at man liksom blir irretesatt som en unge når man er voksen. Jeg føler meg som en dum unge. 

Anonymkode: d7da3...596

Det er DERFOR  du søker i dette du kjenner ... på en måte trygt,  men ikke bra for sjela. Ingen barn er vanskelige, kun misforståtte...og foreldre har ikke alltid rett kunnskap... og verktøy. Dette er traumebånd fra barndom ,som fortsatt ikke er bearbeidet,   og da blir det lett slik. Det er ikke din feil.! Du er bra nok i deg selv. Din partner har sikkert uarbeidede ting selv,,ifht sinne... Dere trenger begge hjelp,men ikke godta vold ❤ Det er 1.skritt 🌷

Anonymkode: 8759f...733

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...